Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Hoe zit het eigenlijk met de capaciteit van pretparken enz deze zomer, is dat (voorlopig) nog steeds met beperkte capaciteit of is die beperking bij de meest recente versoepelingen ook opgeheven?
 
Naar Plopsaland geweest met gezin en schoonfamilie. Helaas niet Anubis the Ride kunnen doen (acceleratie is gewéldig!), maar wél The Ride to Happiness van Tomorrowland. Ik heb zelf absoluut niéts met Tomorrowland, maar het was het aanschuiven wel waard geweest. Nog veel zotter dan Anubis the Ride, met redelijk wat buitenwaardse loopings die je een heerlijk "onveilig" gevoel geven (als er nu iets gebeurt vlieg ik eruit). Duurt ook behoorlijk lang. Het fijne is ook dat die karretjes draaien, dus je zit niet altijd met je gezicht naar voor gericht, maar beleeft het langs alle kijkrichtingen. Dik de moeite! De zone rond de coaster moet nog wel wat verder uitgewerkt worden, lijkt me. Maar de sfeerzetting was wel top.
 
Qua sfeerzetting kunnen ze gewoon wat fitnessboys in ontbloot bovenlijf en grieten met bloemen in hun haar en free hugs bordjes daar laten paraderen. Misschien nog om het half uur een soort rand animatie waar er ene met rode oogjes achterna gezeten wordt door een Duitse Herder ( de hond, niet een effectieve herder)
 
Qua sfeerzetting kunnen ze gewoon wat fitnessboys in ontbloot bovenlijf en grieten met bloemen in hun haar en free hugs bordjes daar laten paraderen. Misschien nog om het half uur een soort rand animatie waar er ene met rode oogjes achterna gezeten wordt door een Duitse Herder ( de hond, niet een effectieve herder)
Ik had wel meer Tomorrowlandmuziek verwacht, er was een soort soundtrack aan het afspelen maar niet de verwachte handjes in de lucht-muziek van een Dimitri Vegas & Like Mike. Wat ik met sfeerzetting bedoel: mooi aangeklede wachtruimtes in een steampunkthema. De zone errond was nog wat kaal, maar van wat ik begreep wordt dat nog verder uitgebouwd met eetkraampjes en dergelijke meer.

Geen halfnaakte InstaTomorrowland-grietjes te zien daar in Plopsaland ...

Het park begint wel dat pure kinderthema te ontgroeien met attracties zoals deze. Benieuwd hoe ver ze nog kunnen uitbreiden, daar heb ik geen idee van. Het contrast met de traktoren bij Big & Betsy en The Ride to Happiness is behoorlijk groot. Wel fijn voor mensen die houden van spannende attracties.
 
Ik vind het bookingsysteem voor Europapark een beetje verwarrend ..

Ik kan al wel een hotel selecteren voor november of een latere datum. Maar je kan voor die datums nog géén tickets kopen. (Winterseizoen tickets zijn nog niet beschikbaar ??) Dus mijn eerste vraag is al: Is Europapark elke dag open 365 dagen per jaar of zijn er ook effectieve sluitingsdagen? Dat is al helemaal NIET duidelijk. :confused:

Als ik een hotel kies op een populaire datum in de zomer, dan krijg ik de melding: Helaas alle hotels zijn reeds volgeboekt.
Echt? In Covidtijden zijn alle hotels reeds op voorhand volgeboekt? Zelfs de suites?

Op andere dagen kan ik wel een hotel kiezen maar een arrangement met tickets is niet altijd inbegrepen. Als er wel een arrangement voorradig is, dan is dit altijd 2 dagen Europapark en 1 dag Rulantica (waterpark). Andere combo's zijn nooit mogelijk. Vreemd?
(Als je een boeking doet zonder tickets, dan krijg je een volgende pagina waar je wél tickets kan bestellen maar ja dan betaal je de volle pot terwijl bij arrangements je korting krijgt)

Ik kan blijkbaar géén tickets kopen voor de virtuele wereld Yullbe? Of is dit inbegrepen in het Europapark ticket en is alleen Rulantica apart? Update: Op de officiële site vind ik dus géén tickets voor Yullbe. Maar deze tickets bestaan weldegelijk. Dus ik begrijp er niets meer van! :confused:
 
Laatst bewerkt:
Naar Plopsaland geweest met gezin en schoonfamilie. Helaas niet Anubis the Ride kunnen doen (acceleratie is gewéldig!), maar wél The Ride to Happiness van Tomorrowland. Ik heb zelf absoluut niéts met Tomorrowland, maar het was het aanschuiven wel waard geweest. Nog veel zotter dan Anubis the Ride, met redelijk wat buitenwaardse loopings die je een heerlijk "onveilig" gevoel geven (als er nu iets gebeurt vlieg ik eruit). Duurt ook behoorlijk lang. Het fijne is ook dat die karretjes draaien, dus je zit niet altijd met je gezicht naar voor gericht, maar beleeft het langs alle kijkrichtingen. Dik de moeite! De zone rond de coaster moet nog wel wat verder uitgewerkt worden, lijkt me. Maar de sfeerzetting was wel top.

Over hoe veel aanschuiven hebben we het dan? Volgende week ook naar Plopsa en Ride to Happiness staat hier toch ook wel op de planning, al heb ik nu ook geen zin om daar 2u van de dag ofzo voor op te offeren.
 
Over hoe veel aanschuiven hebben we het dan? Volgende week ook naar Plopsa en Ride to Happiness staat hier toch ook wel op de planning, al heb ik nu ook geen zin om daar 2u van de dag ofzo voor op te offeren.
Dat kan ik moeilijk voorspellen. Ik denk dat ik daar een drie kwartier heb gestaan. Misschien best als eerste doen? Op de Plopsa-app kan je zien hoe lang je moet wachten. Rond 16u was het daar nog maar een half uur aanschuiven.
 
Dat kan ik moeilijk voorspellen. Ik denk dat ik daar een drie kwartier heb gestaan. Misschien best als eerste doen? Op de Plopsa-app kan je zien hoe lang je moet wachten. Rond 16u was het daar nog maar een half uur aanschuiven.

Ohja cava dan, 30-45 minuten is nog aanvaardbaar voor zo'n attractie, het is nu niet dat ik verwacht en gehoopt had daar even vlug binnen en buiten te kunnen :p
 
Ohja cava dan, 30-45 minuten is nog aanvaardbaar voor zo'n attractie, het is nu niet dat ik verwacht en gehoopt had daar even vlug binnen en buiten te kunnen :p
We hadden vorige week geluk met de drukte in het park, maar ik vermoed dat het aantal toegangstickets nog beperkt blijft. Op een zeer drukke zomerdag kan je daar wel heel lang aanschuiven, maar dat zijn dan ook niet de dagen dat je naar een pretpark moet gaan (tenzij je niet anders kan).
 
Gisteren naar Walibi geweest. Langste aanschuif was 35min denk ik. De meeste attracties zelfs echt weinig of zelfs bijna geen aanschuif. Waren wel met kinderen van 7 & 9 dus de zware railways hebben we niet gedaan. Maar zag op de schermen toch ook max 35 aanschuif staan.

1 van de weinige voordelen van Corona vermoed ik.
 
Vorige vrijdag Phantasialand (we verblijven niet zo ver van Eupen) bezocht. De meeste wachtrijen waren maar max 15 minuten.
Top 3:
1. F.L.Y.
2. Taron
3. Talocan
 
Wij gaan volgende week enkele dagen richting het zwarte woud en gaan dan ook een dag naar Europa-Park, zijn er dingen die we moeten weten of kunnen we daar beter gewoon totaal onvoorbereid binnen gaan en zien waar we stranden? :)
 
App is heel accuraat heb ik ondervonden dus zeker installeren en wachttijden bekijken.

Bij binnenkomen is Voletarium direct naar links. Je kan daar fast passes halen (gewoon je ingangsticket scannen). Liefst zo rap mogelijk want ze zijn beperkt per dag.

Eten en drinken is er goed en niet duur dus je hoeft geen rugzak vol mee te hebben. Ook in de wachtrijen kan je iets kopen (geen idee met coronamaatregelen nu)

Als je geen kleine kinderen bij je het kan je deel 'Engeland' overslaan tenzij je een goeie guinness wilt drinken :)

VR ritten kan wel leuk zijn maar is geen must. Zeker niet als het je eerste keer is.
 
In september Energylandia (Polen) doen, ben daar wel benieuwd naar.
Dat park bouwt in sneltempo attracties bij, zitten al aan 16 achtbanen :eek:


Hier al mensen ervaringen mee? Wil vooral weten of 1 dag voldoende gaat zijn of beter 2 van maken.
 
Wij gaan volgende week enkele dagen richting het zwarte woud en gaan dan ook een dag naar Europa-Park, zijn er dingen die we moeten weten of kunnen we daar beter gewoon totaal onvoorbereid binnen gaan en zien waar we stranden? :)
Wij gaan altijd 2 dagen. Dus misschien toch even kijken wat je zeker wil doen.
 
Wij wilden afgelopen maandag met onze 2 kinderen naar de Efteling. Maar dat bleek reeds volledig volzet.
Het is dan uiteindelijk Toverland bij Venlo geworden. Ik had er wel al eens van gehoord maar kende het toch niet echt. Lijkt bij ons nog niet zo gekend te zijn. Maar dat was wel een absolute meevaller. Heel mooi, prachtig aangelegd en verzorgd park, zeer kindvriendelijk, buitengewoon goed eten (in vergelijking met alle andere parken waar ik al ben geweest).

Nog niet zo heel groot (bestaat nog maar 20 jaar), maar toch absoluut groot genoeg om een toffe dag te beleven. Wel een aanzienlijk indoor gedeelte met rollercoasters en alles er op en er aan. Vooral bij slecht weer dus wel handig. Wij hebben er minder tijd gespendeerd want het was heel aangenaam weer. Buiten ook een aantal zeer toffe rollercoasters. De Troy is een zeer snelle houten coaster met flyby door het station wat wel zot is. De Fenix is de recentste en ook wel de coolste, vreemd genoeg stond er amper volk bij aan te schuiven. Mijn kinderen zijn nog te klein, maar ben dan alleen 2 keer geweest. Nam niet meer dan een kwartier in beslag.
 
Laatst bewerkt:
In september Energylandia (Polen) doen, ben daar wel benieuwd naar.
Dat park bouwt in sneltempo attracties bij, zitten al aan 16 achtbanen :eek:


Hier al mensen ervaringen mee? Wil vooral weten of 1 dag voldoende gaat zijn of beter 2 van maken.
Zelf nog niet geweest (gaan ook in september normaal gezien) maar ik zou toch 2 dagen aanraden. Met 17 achtbanen heb je je tijd wel nodig en als het dan druk is is het zeker niet op 1 dag te doen. Ook als er een achtbaan stuk zou zijn heb je nog altijd kans hem op de andere dag te doen.
 
Zelf nog niet geweest (gaan ook in september normaal gezien) maar ik zou toch 2 dagen aanraden. Met 17 achtbanen heb je je tijd wel nodig en als het dan druk is is het zeker niet op 1 dag te doen. Ook als er een achtbaan stuk zou zijn heb je nog altijd kans hem op de andere dag te doen.
Ik denk dat we 2 dagen vrijhouden.
1dag gaan, smaakt het naar meer dan nog een dat te gaan. ipv onmiddellijk voor 2 dagen te kopen.

Die 17 achtbanen zitten ook wel hoop kid coasters bij heb ik gezien.
 
Terug
Bovenaan