Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Wij willen met mijn nichtje v 12 naar movie park gaan. Liefst 2 dagen. Iemand tips voor overnachtingen of dingen die we zeker moeten doen in het park?
 
Wij willen met mijn nichtje v 12 naar movie park gaan. Liefst 2 dagen. Iemand tips voor overnachtingen of dingen die we zeker moeten doen in het park?


Ja.....gewoon movie park skippen en naar Phantasialand gaan. Het is er niet zo ver van en..zeker voor 2 dagen ..is Phantasialand het betere park op alle vlakken.
 
Vorige maand voor 3 dagen naar Europapark geweest. Blijft toch een toppark.
Eind volgende maand met een bende BeyondGamers naar Phantasialand. Ook weer veel zin in.
(in het verleden al Europapark, Phantasialand, Plopsaland, Parc Asterix gedaan met die bende BG'ers).
 
Vorige maand voor 3 dagen naar Europapark geweest. Blijft toch een toppark.
Eind volgende maand met een bende BeyondGamers naar Phantasialand. Ook weer veel zin in.
(in het verleden al Europapark, Phantasialand, Plopsaland, Parc Asterix gedaan met die bende BG'ers).
Is Parc Asterix de moeite ? Staat hier op de to do lijst met maten om eens te doen in het voorjaar.
 
Wij willen met mijn nichtje v 12 naar movie park gaan. Liefst 2 dagen. Iemand tips voor overnachtingen of dingen die we zeker moeten doen in het park?
Crazy surfer
Ghost Chasers
MP Xpress
NYC Transformer
Side Kick
The Bandit
Van Helsing's Factory

Ivm overnachtingen géén idee.

Zeker een goed park, maar Phantasialand is toch wel beter. (Wél véél bergop en bergaf daar)

Hoe druk is het in phantasialand?
Willen woensdag mss gaan
In de zomer? POKKEDRUK! Wachtrijen van 3 uur en langer nu met de Covid maatregelen.
Zoals in elk pretpark tijdens de zomerperiode. Véél mensen die verlof genomen hebben nu om met de kindjes naar de pretparken te gaan.
Wacht tot september - wachtrijen gedeeld door 4 of zo.
 
Mijn meest recente pretparking ervaring:
In 2019 hebben wij 8 pretparken in één jaar gedaan.
Phantasialand hebben we in januari gedaan. Is wel een aanrader want je kan voor de helft van de prijs binnen en je moet bijna nergens aan schuiven. De Taron blijft toch een super attractie met nog een versnelling in het midden van de attractie die kan je gemakkelijk 5 keer op een uur omdat het zo rustig was.

Dat jaar ook nog de laatste nieuwe attractie in Bobbejaanland gaan uit testen de Fury origineel maar veel te kort.
Walibi ook nog gedaan omdat het zolang geleden was.

Die zomer ook nog op reis geweest naar Florida en daar 4 dagen pretparken gedaan in Orlando 2 van Universal Studios en 2 van Disneyland.
Je moet toch 115 dollar per dag rekenen aan inkom per persoon en 25 dollar voor de parking per dag voor de huurauto.

Universal Studio's is een heel mooi afgewerkt park, veel 3D attracties maar er zitten zeker wel leuke bij.
Hulk is ook wel een leuke rollercoaster en de Harry potter straten zijn echt wel tot in de puntjes afgewerkt
De Harry Potter attractie en King Kong vond ik zelf ook wel de betere, E.T. attractie was dan vooral nostalgie aan de jaren 80.

Disneyland vond ik persoonlijk wat tegenvallen we hadden normale tickets maar in deze parken iedereen die daar een speedy-pas heeft krijgt voorrang niet zoals in de meeste parken alleen de eerste wagonnetjes gevuld worden door mensen met een speedy-pas nee zolang er mensen zijn met een speedy-pas krijgen ze voorrang en wordt de volledige attractie gevuld en kan jij blijven wachten. Hier door hebben we toch veel tijd verloren. De star wars attracties en de Aerosmith rollercoaster en de Hollywoord Tower vond ik wel de moeite voor de rest vond ik het toch een beetje tegenvallen.

In het najaar van 2019 zijn we ook nog 2 dagen naar Europapark geweest. Persoonlijk is Woodan toch mijn favoriet en vind ik achteraan in de trein de beste plaatsen. De Blue fire en Silverstar en de Mir zijn ook super leuk om te doen.

Dit jaar gaan we nog naar Port Aventura voor een paar dagen daar ben ik in het verleden al wel paar keer geweest.
Hier heb je Furius Baco, Shambhala en Hurakan Condor die echt de moeite zijn en in Ferrari land er naast de Red Force die 112 meter hoog gaat.
 
Disneyland vond ik persoonlijk wat tegenvallen we hadden normale tickets maar in deze parken iedereen die daar een speedy-pas heeft krijgt voorrang niet zoals in de meeste parken alleen de eerste wagonnetjes gevuld worden door mensen met een speedy-pas nee zolang er mensen zijn met een speedy-pas krijgen ze voorrang en wordt de volledige attractie gevuld en kan jij blijven wachten. Hier door hebben we toch veel tijd verloren.
Dan heb ik goed nieuws voor jou.

 
Wat een dag gisteren!!
Eerste keer Phantasialand
Alles wat we wouden doen hebben we minstens een keer gedaan.
Langste aanschuif was aan de Taron. 70min
De fly was 45min.
Rest allemaal minder.
De Chipas mochten we zelfs blijven zitten voor een 2de rondje. Beste boomstammen die ik ook gedaan heb (ook wel de natste)
 
Ik weet dat het ver vooruit is maar wij willen oktober 2022 naar Disneyland met overnachting. Wanneer en waar juist kan je hier de beste deals voor vinden? Iemand ervaring mee om dit ver op voorhand te reserveren?
 
Wat een dag gisteren!!
Eerste keer Phantasialand
Alles wat we wouden doen hebben we minstens een keer gedaan.
Langste aanschuif was aan de Taron. 70min
De fly was 45min.
Rest allemaal minder.
De Chipas mochten we zelfs blijven zitten voor een 2de rondje. Beste boomstammen die ik ook gedaan heb (ook wel de natste)
Zolang de "franchise" er niet toe doen, moet Phantasialand echt niet zo ver onder doen voor een Disneyland.
 
Ik weet dat het ver vooruit is maar wij willen oktober 2022 naar Disneyland met overnachting. Wanneer en waar juist kan je hier de beste deals voor vinden? Iemand ervaring mee om dit ver op voorhand te reserveren?
Check de kalender ;) (oktober 2022 is nog wel te vroeg maar je kan oktober 2021 controleren om een idee te hebben)

Op zondag arriveren is meestal het goedkoopste. Ook is er dan maandag gewoon minder volk aanwezig = minder lange wachtrijen!
Heb je géén kinderen? Echt op de zondag dan arriveren! Heb je kinderen, dan ligt dat moeilijker ..

Maar houdt de prijzen in het oog. Soms zijn er deals (voor Covid toch, nu weet ik het zo niet meer) en kan je een kamer véél goedkoper boeken.
Nu met Covid, weet ik niet in hoeverre ze nog deals doen? Vroeger had je ook dikwijls van die superdeals met 50% korting.

Nu met Covid is het gewoon moeilijk te weten wat ze gaan doen, ik ben er zelf nu niet meer geweest sinds eind 2019 .. ze hebben ondertss ook enorme besparingen gedaan, dus toekomstige deals lijken me nu toch minder evident dan daarvoor?

----

HINT. Controleer ook dit forum regelmatig:

Hier vind je soms ook deals terug.

Natuurlijk is het forum nu met Covid niet al te druk bezet geweest .. maar ja ..
 
Laatst bewerkt:
Disney zelf nooit gedaan, vriendin wel. Zij zei dat Phantasialand veel leuker is.
Viel me ook op hoe proper het park is. Zelfs het water van de attracties. Normaal is dat vuil en zie je de bodem niet
 
Terug
Bovenaan