Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Morgen ernaartoe, ben benieuwd.
Vandaag avondopening Legendia gedaan (20:00 - 00:00) en damn, die Lech coaster is echt waanzinnig goed! Vekoma heeft echt zalig werk afgeleverd. Zou denken dat het een Intamin baan is aan de intensiteit.
En die fly through door het station is zo bangelijk. 😍
Geniet ervan.
Zalig park, heel proper. Wc continu gekuist.
Cheap.

De ingang van zadra is wel ambetant te vinden. In het kasteeldorpje, gewoon op de hoofdbaan blijven en achteraan rechts is de inkom. De wandeling naar de attractie van inlang is lang.

Als je smorgens onmiddellijk naar zadra gaat kan je aantal keer na elkaar en kan je ook van voor zitten zonder lang te wachten (is aparte wachtrij)
 
Phantasialand geweest vandaag. Was lang geleden en werd nog eens tijd dat ik er nog eens naar toe ging.

Toffe gehad gehad. De drukte viel mee, het kon beter, het kon erger. Langste dat ik heb moeten wachten was ergens tussen het halfuur en driekwartier bij zowel Fly/Taron. Beide topachtbanen trouwens, zeer aangenaam verrast.

Maar hetgeen dat mij altijd gaat bijblijven is de River Quest (ronde bootjes). Ergens als laatste gedaan omdat we dat nog niet gedaan hebben, maar jongens toch. Van kop tot teen gewoon letterlijk DOORWEEKT. Ik weet van bv. El Rio dat je daar hier en daar is wat water over je krijgt, maar dit had ik echt niet verwacht. Bij de eerste drop nadat je uit de lift komt gewoon letterlijk een hele golf water over mij heen gekregen. Er was letterlijk geen centimeter meer dat nog droog was, ik heb zelfs naar adem moeten happen omdat ik serieus wat water binnen heb gekregen in m'n mond. Zotte ervaring, heel veel chance dat ik op 't laatste nippertje een droge boek + t-shirt in de auto heb gesmeten voor we vertrekken, want m'n kleren zijn nog steeds niet droog. :ROFLMAO: Nog nooit meegemaakt zoiets.

Wel een kleine opmerking. Toen we in de Fly wouden gaan mochten we eerst niet binnen omdat we geen 'medisch mondmasker' aanhadden. Nochtans hadden we daar al een heel deel attracties gedaan waar er niets over gezegd werd. Moesten we nog speciaal naar de guestservice om er één te kopen... En toen we aan het aanschuiven waren zag ik nochtans genoeg mensen zonder een medische mondmasker...
 
Phantasialand geweest vandaag. Was lang geleden en werd nog eens tijd dat ik er nog eens naar toe ging.

Toffe gehad gehad. De drukte viel mee, het kon beter, het kon erger. Langste dat ik heb moeten wachten was ergens tussen het halfuur en driekwartier bij zowel Fly/Taron. Beide topachtbanen trouwens, zeer aangenaam verrast.

Maar hetgeen dat mij altijd gaat bijblijven is de River Quest (ronde bootjes). Ergens als laatste gedaan omdat we dat nog niet gedaan hebben, maar jongens toch. Van kop tot teen gewoon letterlijk DOORWEEKT. Ik weet van bv. El Rio dat je daar hier en daar is wat water over je krijgt, maar dit had ik echt niet verwacht. Bij de eerste drop nadat je uit de lift komt gewoon letterlijk een hele golf water over mij heen gekregen. Er was letterlijk geen centimeter meer dat nog droog was, ik heb zelfs naar adem moeten happen omdat ik serieus wat water binnen heb gekregen in m'n mond. Zotte ervaring, heel veel chance dat ik op 't laatste nippertje een droge boek + t-shirt in de auto heb gesmeten voor we vertrekken, want m'n kleren zijn nog steeds niet droog. :ROFLMAO: Nog nooit meegemaakt zoiets.

Wel een kleine opmerking. Toen we in de Fly wouden gaan mochten we eerst niet binnen omdat we geen 'medisch mondmasker' aanhadden. Nochtans hadden we daar al een heel deel attracties gedaan waar er niets over gezegd werd. Moesten we nog speciaal naar de guestservice om er één te kopen... En toen we aan het aanschuiven waren zag ik nochtans genoeg mensen zonder een medische mondmasker...
Grootste reden waarom ze die River Quest sluiten tijdens de winter :p
 
Holy shit. 😮

Deze week opende eindelijk Universal Studios Beijing, met veel gekende attracties en shows uit de overige Universal-parken, maar ook enkele gloednieuwe toevoegingen. Waaronder deze wel heel erg knappe Jurassic World dark ride:

(het ritje begint vanaf 3:55, voor het zotste stuk skip je naar 5:55)



En aan de andere kant van de planeet in Epcot - een van de parken binnen Walt Disney World in Florida - opende een heel origineel restaurant.
Je moet nml. eerst een 220 km hoge lift nemen...

(het bezoek begint vanaf 1:20)

 
Gisteren een dagje Efteling gedaan (pedagogische studiedag voor de kinderen), schitterend weer en iets drukker dan verwacht maar wachtrijen vielen al bij al goed mee. Langst aangeschoven voor de Baron, die vrije val is echt zalig. De spanning bouwt ook mooi op tijdens de laatste stukken wachtrij. Ook de Python blijft een fijne coaster, net zoals de Vliegende Hollander.
 
Holy shit. 😮

Deze week opende eindelijk Universal Studios Beijing, met veel gekende attracties en shows uit de overige Universal-parken, maar ook enkele gloednieuwe toevoegingen. Waaronder deze wel heel erg knappe Jurassic World dark ride:

(het ritje begint vanaf 3:55, voor het zotste stuk skip je naar 5:55)



En aan de andere kant van de planeet in Epcot - een van de parken binnen Walt Disney World in Florida - opende een heel origineel restaurant.
Je moet nml. eerst een 220 km hoge lift nemen...

(het bezoek begint vanaf 1:20)

Ik vind het alleen zo jammer dat ze heel die franchise nu ophangen aan Jurassic World ipv de originele Jurassic Park. Oké, het is waarschijnlijk gewoon nostalgie van mijn kant, maar ik zou zoveel liever een ride hebben die het gevoel geeft om in de originele Jurassic Park te zitten... Die films hebben gewoon veel van hun charme verloren nadat ze voor de 5e keer proberen een attractiepark rond dino's te bouwen waar ze dan ontsnappen...

Algemeen binnen Universal is het wel jammer dat er zoveel attracties bestaan uit "4D-cinema" dingen. Het bespaart veel ruimte, maar het voelt niet echt aan als een "thrill" imo.
 
Ik moet nu wel zeggen dat die jurassic world darkride er echt wel super spectaculair uit ziet!
Cinema is ook wel een beetje de core business van universal natuurlijk. Logisch dat ze veel attracties zo hebben om te laten zien hoe immersive ze zoiets kunnen maken.

De originele jurassic park films zijn al veel te oud om daar nu nog attracties rond te bouwen. De meeste kinderen en tieners kennen enkel maar de world delen. Dat zou een beetje hetzelfde zijn als nu nog een police academy attractie bouwen.
 
Vorige week met een bende van hier (duck, Reaper, Sakura, schredy, xAnyana, Carreon en Toratsuru) naar Phantasialand geweest. Kleiner dan ik me herinner van mijn bezoek een paar jaar geleden.

Met bibberende benen aangeschoven bij Fly maar wat een toffe attractie. Heb die uiteindelijk nog eens gedaan.

De helft had ook koppijn van Black Mamba. Ook ik had er na 2 ritten na elkaar last van (was maar 5 minuten aanschuiven). Zotte attractie. Er gebeurt veel op korte tijd om dan de laatste helft uit te bollen.
 
Vorige week met een bende van hier (duck, Reaper, Sakura, schredy, xAnyana, Carreon en Toratsuru) naar Phantasialand geweest. Kleiner dan ik me herinner van mijn bezoek een paar jaar geleden.

Met bibberende benen aangeschoven bij Fly maar wat een toffe attractie. Heb die uiteindelijk nog eens gedaan.

De helft had ook koppijn van Black Mamba. Ook ik had er na 2 ritten na elkaar last van (was maar 5 minuten aanschuiven). Zotte attractie. Er gebeurt veel op korte tijd om dan de laatste helft uit te bollen.
Taron ook gedaan? :)
 
Taron is zoo zalig :love:

Black Mamba ook gedaan. We konden direct nog eens, maar die G-force had zijn effect op mijn maag uitgeoefend, amai. Een 2e keer en tzou niet goed gekomen zijn :p
 
Gisteren met de kindjes nog eens Plopsaland gedaan (met Nachtwacht show).
Wat een amateuristisch park in vergelijking met de rest. Ontzettend duur, kwaliteit van eten laat te wensen over, personeel in enkele gevallen niet erg vriendelijk en belachelijk lange wachttijden. Bij Heidi reed er maar 1 treintje, waardoor we anderhalf uur stonden aan te schuiven.
In de Efteling, Phantasialand en Europa-Park hebben we tijdens het hoogseizoen zelf zo lang niet moeten wachten.
Parking kost nu ook al 12.50 euro...
 
Gisteren met de kindjes nog eens Plopsaland gedaan (met Nachtwacht show).
Wat een amateuristisch park in vergelijking met de rest. Ontzettend duur, kwaliteit van eten laat te wensen over, personeel in enkele gevallen niet erg vriendelijk en belachelijk lange wachttijden. Bij Heidi reed er maar 1 treintje, waardoor we anderhalf uur stonden aan te schuiven.
In de Efteling, Phantasialand en Europa-Park hebben we tijdens het hoogseizoen zelf zo lang niet moeten wachten.
Parking kost nu ook al 12.50 euro...

Vind ik ook, dat is echt een verschrikkelijk park kwa eten. Verwacht al niet veel en gaat daar nog onder.

Gisteren Bobbejaanland nog eens gedaan, en was vergeten wat een goed park dat is. Ook echt voor alle leeftijden! Onze zoon van 3 heeft zich daar goed geamuseerd.
 
Deze nog eens schoppen. Ben met vrienden aan het kijken om eens een verdere verplaatsing te doen voor een pretpark en aan het twijfelen tussen Parc Astérix en Europapark. We zouden er liefst een tweedaagse van maken (indien het park hier groot genoeg voor is, geen idee) omdat het toch al efkens bollen is. Iemand hier die beide al gedaan heeft en zou aanraden welke we best kiezen?
 
Deze nog eens schoppen. Ben met vrienden aan het kijken om eens een verdere verplaatsing te doen voor een pretpark en aan het twijfelen tussen Parc Astérix en Europapark. We zouden er liefst een tweedaagse van maken (indien het park hier groot genoeg voor is, geen idee) omdat het toch al efkens bollen is. Iemand hier die beide al gedaan heeft en zou aanraden welke we best kiezen?
Wij hebben Parc Asterix 1x gedaan, volgens mij op 1 dag. Europapark een keer of 4 en telkens op 2 dagen. Ik zou nu terug voor Europapark kiezen. In de buurt liggen ook gasthuizen waar je kan logeren en waarvan je dan te voet naar het park kunt gaan. Via hun krijg je soms nog een dag gratis parkeren aan het park. Mijn ervaringen zijn wel 5+ jaar oud.
 
Wij hebben Parc Asterix 1x gedaan, volgens mij op 1 dag. Europapark een keer of 4 en telkens op 2 dagen. Ik zou nu terug voor Europapark kiezen. In de buurt liggen ook gasthuizen waar je kan logeren en waarvan je dan te voet naar het park kunt gaan. Via hun krijg je soms nog een dag gratis parkeren aan het park. Mijn ervaringen zijn wel 5+ jaar oud.
Ben aan het denken om einde maart alleen naar Europapark te gaan. Onderstaande idee (kan mss 1 dag vroeger zijn):

din 29 maart - wo 30 maart : Europapark​
do 31 - vr 1 apr : zwart woud​
Zat 2 apr - zo'n 3 apr : Stuttgart.​

  • Kan je me meer informeren over die gasthuizen, het is de eerste keer dat ik er van hoor. Heb een plooifiets die ik meeneem, lijkt me wel handig.
  • Zijn er ook mogelijkheden om goedkopere tickets te kopen ?
  • 2 dagen lijkt voldoende (zeker alleen), heb je tips om het park te bezoeken ? Eten moet je niet per se meenemen vermoed ik.
 
Ben aan het denken om einde maart alleen naar Europapark te gaan. Onderstaande idee (kan mss 1 dag vroeger zijn):

din 29 maart - wo 30 maart : Europapark​
do 31 - vr 1 apr : zwart woud​
Zat 2 apr - zo'n 3 apr : Stuttgart.​

  • Kan je me meer informeren over die gasthuizen, het is de eerste keer dat ik er van hoor. Heb een plooifiets die ik meeneem, lijkt me wel handig.
  • Zijn er ook mogelijkheden om goedkopere tickets te kopen ?
  • 2 dagen lijkt voldoende (zeker alleen), heb je tips om het park te bezoeken ? Eten moet je niet per se meenemen vermoed ik.

Ik heb gezocht naar reservaties in mijn mailbox, maar vind niet meteen iets terug. Je kan googlen op " europapark gästehaus ". Dit zijn kleine appartementjes zoals airbnb. Dus zonder ontbijt of avondeten. Je zal zien dat quasi heel het dorp rond het park draait.

Wij hebben gewoon via de website gekocht denk ik. Er bestaan vast goedkopere alternatieven, maar deze zijn mij onbekend.

2 dagen is genoeg. Zeker alleen. Wij komen hier ook mee toe en zijn best een trage groep :D
Wat vind je leuk? Ik hou van rides:
- Blue fire (lancering)
- Silver Star (geen loopings, maar wel de moeite)
- Euro-Mir (coaster met ronddraaiende karren, maar vind ik zijn soort wel bovengemiddeld)
- Eurosat is ok (darkride, je kan ergens on site een model zien van de binnenkant)
- Wodan een goeie houte
- Arthur vind mijn vriendin top. Doen we telkens 2x. Rugzak is hier ook super goed geregeld. Persoonlijke gratis locker.

Alles is wel goed geregeld. De rides draaien op volle capaciteit. Laden en lossen is gestructureerd. Wel nog altijd lange wachttijden soms, maar ze doen hun best.

Mijn vriendin ziet graag shows, maar ik vind ze persoonlijk niet zo spectaculair. Ik ben wel niet rap overtuigd op dat vlak :p

Eetgelegenheden zijn er genoeg. Foodloop is een keer tof. Je bestelt je eten via een touchscreen en alles wordt via achtbanen tot aan je tafel gebracht. Culinair geen hoog niveau, maar wel leuk om een keer te zien.
 
Deze nog eens schoppen. Ben met vrienden aan het kijken om eens een verdere verplaatsing te doen voor een pretpark en aan het twijfelen tussen Parc Astérix en Europapark. We zouden er liefst een tweedaagse van maken (indien het park hier groot genoeg voor is, geen idee) omdat het toch al efkens bollen is. Iemand hier die beide al gedaan heeft en zou aanraden welke we best kiezen?
Europapark, zonder twijfel. Al is dat wel dubbel zo ver rijden (voor mij althans). Is het wel dubbel en dik waard.
 
Bij Europapark zou ik toch ook wel Rulantica bij pakken, dat kan je bvb op dag 2 in de avond doen want dat bljft open tot 22u.

Om te eten is de tip om na sluitingstijd in één van de hotels als Kronossar of Coloseo te gaan eten. Prijskaartje ligt er iets hoger, maar de kwaliteit is ook evenredig. ( Hoewel Europark qua eten naar pretparknormen erg goed te doen is qua prijs/kwaliteit, ze kunnen er daar tegen Parijs nog wat van leren.)
 

Kwam in mijn Youtube-aanbevelingen. Zal ook misschien een deel damage-control zijn van Plopsaland ivm die trein die onlangs vastzat, maar echt zeer interessant. Ze gaan redelijk diep in op de techniek achter de achtbaan zonder dat het echt onbegrijpelijk wordt. De andere filmpjes op dit kanaal zijn ook de moeite als je meer wilt weten over de technische achtergrond van sommige attracties.
 
Terug
Bovenaan