Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Bij zo'n kort treintje als bij de Anubis maakt dat geen hol uit. Bij langere treinen, zoals de Wodan in Europa-park, is het verschil immens groot.
 
wel één bemerking: die Anubis is toch wel een gestoord dingetje,
na 3 keer non stop had ik eigenlijk echt pijn in mn nek, omdat je hoofd van links naar rechts word gezwierd, en je de tijd niet hebt die proberen recht te houden (of is het van het proberen recht te houden?) .... ach misschien word ik oud.

Key bij Anubis imo is net na het buitenenkomen en de rechterbocht, je schrap zetten en je hoofd zeker goed tegen je hoofdsteun te houden. Die acceleratie is best wel pittig.

ik zit graag helemaal vooraan omdat je dan mooi alles ziet gebeuren, maar sommigen "vertellen mij" dat dat de traagste plek zou zijn, dat je eigenlijk achteraan de snelste zitjes hebt, omdat die machine dan u als het ware sleept... ?!

De snelheid is op elk moment in elk zitje exact hetzelfde he. Wat je vooraan hebt is dat wanneer er bvb. een drop komt vanaf een lage snelheid, je al een stuk in de drop bent vooraleer de snelheid er echt in komt. Maar het omgekeerde heb je dan weer achteraan, dus of dat nu zoveel beter is...

Ik zit op de gemiddelde coaster in elk geval liever vooraan voor beter zicht. Op sommige schuif ik graag extra aan om zeker vooraan te zitten. De Baron 1898 in de Efteling bvb is nog zoveel indrukwekkender indien je vooraan zit doordat je dan echt naar beneden hangt + het zicht.
 
Bij zo'n kort treintje als bij de Anubis maakt dat geen hol uit. Bij langere treinen, zoals de Wodan in Europa-park, is het verschil immens groot.
wat bedoel je dan met immens groot? dat het beter is achteraan te zitten, of toch juist vooraan?
eniac zei zonet dat elke plaats evenveel snelheid maakt.
 
wat bedoel je dan met immens groot? dat het beter is achteraan te zitten, of toch juist vooraan?
eniac zei zonet dat elke plaats evenveel snelheid maakt.
Ja snelheid is overal gelijk, maar niet op hetzelfde punt van de achtbaan. Over een helling hangt de voorkant aan lage snelheid al half naar beneden en komt daar op gang, waardoor je achteraan op volle snelheid die helling afgaat.
 
Dus conclusie: op langere treintjes/modules zal ik het maar noemen, zit je best achteraan , voor een sneller/intenser gevoel?
 
gisteren mijn verjaardag gevierd in plopsaland.



EDIT: klopt het dat er een verschil is qua beleving waar je zit in een rollercoaster?

ik zit graag helemaal vooraan omdat je dan mooi alles ziet gebeuren, maar sommigen "vertellen mij" dat dat de traagste plek zou zijn, dat je eigenlijk achteraan de snelste zitjes hebt, omdat die machine dan u als het ware sleept... ?!
Congrats voor uw verjaardag

En ja dat klopt, het is alletwee een ervaring apart. Vooraan wind in de ogen achteraan heb jij het gevoel dat je word meegesleurd.

Dat is ieder een ander gevoel. . ik zeg het alleen voor een achtbaan met meerdere wagons e niet zoals van anubis. Daar ga jij het verschil niet voelen
 
Ja snelheid is overal gelijk, maar niet op hetzelfde punt van de achtbaan. Over een helling hangt de voorkant aan lage snelheid al half naar beneden en komt daar op gang, waardoor je achteraan op volle snelheid die helling afgaat.
En bij een looping (meestal na een helling) is het ook anders. Als de voorkant al omhoog gaat, zit de achterkant nog in de afdaling en zit je dus nog in een hevige versnelling. Achteraan zal je in de looping komen met door de kracht van de voorkant die u er op dat moment doortrekt. Die versnelling zal een stuk minder zijn.
Kort samengevat: achteraan geeft meer negatieve g, vooraan geeft meer positieve g krachten.
 
Vandaag Kondaa gaan uittesten in Walibi. Wat een topper!
Rond de middag nog wel veel last van kinderziektes. Om de 1 a 2 ritten was er vaak een storing waarbij ze testritjes moesten gaan doen. Soms zelfs 6 lege treintjes nadat er weer een ritje met bezoekers kon worden gereden. Op het einde van de dag was dit wel van de baan waardoor de wachtrij wel goed vooruit ging.

Linksvanachter wel een topplek, zeker op de first drop. ;)
Vandaag ook de Kondaa getest. Ronduit geschift, voelde de adrenaline nazinderen na de rit. Eerste coaster die Walibi ook mooi aangekleed heeft. Een aanrader!

De kinderziektes zitten er wel nog in. Ze hadden nog steeds af en toe storingen waarbij er na enkele lege testritten opnieuw werd ingepikt.
 
Hoe zit het in pretparken eigenlijk in de wachtrijen als er kinderen bij zijn die nog te klein zijn?
We willen deze zomer eens voor de eerste keer een pretpark (PlopsaLand of Efteling) doen met ons zoontje (3,5 jaar oud).

Het grootste deel van de attracties die we doen zullen dan wellicht vooral "zijn" attracties zijn, maar ergens zou het wel zonde om bij zo'n bezoek dan niet een of meerdere van de topattracties te kunnen doen (waar hij uiteraard nog niet in mag). Moogt ge in pretparken dan gewoon als gezin aanschuiven en eenmaal daar dan beurtelings de attractie doen waarbij de andere ouder op de kleine past, of is dat praktisch gezien niet mogelijk (omdat ge bv niet moogt staan wachten ofzo)?
 
Iemand al eens in Puy Du Fou geweest in Frankrijk? Collega vertelde me dat dat echt heel hard de moeite is. Vermits we deze vakantie met de auto naar Spanje gaan, is dat misschien wel de moeite om te stoppen.
 
Key bij Anubis imo is net na het buitenenkomen en de rechterbocht, je schrap zetten en je hoofd zeker goed tegen je hoofdsteun te houden. Die acceleratie is best wel pittig.

Ik ben daar toch goed op verschoten de eerste keer dat ik daarom zat.
(ik wist niet wat er ging gebeuren).

Je ging dan traag naar buiten en ziet die helling voor u, ik dacht toen amai zo een aanloop tzal nog even duren (ik dacht kinderpark zal wel rustig zijn :LOL: en plots waren we weg)
 
Hoe zit het in pretparken eigenlijk in de wachtrijen als er kinderen bij zijn die nog te klein zijn?
We willen deze zomer eens voor de eerste keer een pretpark (PlopsaLand of Efteling) doen met ons zoontje (3,5 jaar oud).

Het grootste deel van de attracties die we doen zullen dan wellicht vooral "zijn" attracties zijn, maar ergens zou het wel zonde om bij zo'n bezoek dan niet een of meerdere van de topattracties te kunnen doen (waar hij uiteraard nog niet in mag). Moogt ge in pretparken dan gewoon als gezin aanschuiven en eenmaal daar dan beurtelings de attractie doen waarbij de andere ouder op de kleine past, of is dat praktisch gezien niet mogelijk (omdat ge bv niet moogt staan wachten ofzo)?
Hoe het in Plopsaland of Efteling ben ik niet zeker, maar ik weet dat bijvoorbeeld in Disney een "child swap" is:
 
Iemand al eens in Puy Du Fou geweest in Frankrijk? Collega vertelde me dat dat echt heel hard de moeite is. Vermits we deze vakantie met de auto naar Spanje gaan, is dat misschien wel de moeite om te stoppen.
Zelf nog niet geweest maar vrienden wel al, en die zeiden dat het wel de moeite was. Attracties ga je er wel niet vinden, enkel maar shows.
 
Hoe het in Plopsaland of Efteling ben ik niet zeker, maar ik weet dat bijvoorbeeld in Disney een "child swap" is:

Als ik het goed begrijp is het daar wel de bedoeling dat slechts 1 ouder de normale wachtrij gebruikt, en de andere via de uitgang al naar binnen gaat en wacht tot de eerste aan de beurt is geweest. Ook niet ideaal natuurlijk want dan staat ge beiden langere tijd in uw eentje te koekeloeren.

Het is mij dus vooral te doen om gewoon samen aan te schuiven maar eenmaal aan de beurt dan wel apart te kunnen gaan zodat er iemand op de kleine kan letten.
 
Als ik het goed begrijp is het daar wel de bedoeling dat slechts 1 ouder de normale wachtrij gebruikt, en de andere via de uitgang al naar binnen gaat en wacht tot de eerste aan de beurt is geweest. Ook niet ideaal natuurlijk want dan staat ge beiden langere tijd in uw eentje te koekeloeren.

Het is mij dus vooral te doen om gewoon samen aan te schuiven maar eenmaal aan de beurt dan wel apart te kunnen gaan zodat er iemand op de kleine kan letten.
Denk niet dat ze daar problemen om zouden maken. Best eens even navragen in het park of een mailtje sturen. :)
 
Denk niet dat ze daar problemen om zouden maken. Best eens even navragen in het park of een mailtje sturen. :)

Het is nu ook niet dat het zo'n big issue is hoor, maar ik ben gewoon al jaren niet meer in een pretpark geweest en vroeger eigenlijk nooit bij stilgestaan wat ge doet als ge met kleine kinderen een "ruige" attractie wilt doen.
 
Als ik het goed begrijp is het daar wel de bedoeling dat slechts 1 ouder de normale wachtrij gebruikt, en de andere via de uitgang al naar binnen gaat en wacht tot de eerste aan de beurt is geweest. Ook niet ideaal natuurlijk want dan staat ge beiden langere tijd in uw eentje te koekeloeren.

Het is mij dus vooral te doen om gewoon samen aan te schuiven maar eenmaal aan de beurt dan wel apart te kunnen gaan zodat er iemand op de kleine kan letten.

In Efteling hebben enkele attracties ook een baby switch. 1 ouder kan aanschuiven. Die moet bij instappen attractie melden dat hij een babyswitch wil doen en dan kan daarna via uitgang de andere ouder binnengaan. Ik veronderstel dat het geen probleem is om samen aan te schuiven en dan om beurten in de attractie te gaan. Nadeel hiervan is dat de kleine mee moet aanschuiven. Bij ons ging een iemand aanschuiven en de andere deed in tussentijd nog een kinder attractie met de kindjes.
 
Terug
Bovenaan