Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Verder dan de lieveheerstbeestjes in plopsa ben ik nog niet gekomen 😆 k schijt echt in mijn broek
 
Ho ho ho....niet aan het juiste adres voor thrills in Europa Park?

Die hebben met Wodan de woodie waar je het meeste airtime mee haalt ( Troy in Toverland komt close denk ik) en met Blue Fire en Silverstar toch twee erg straffe coasters. Kwaliteit boven kwantiteit op dat vlak daar in Rust.

Persoonlijk hou ik vooral van de beleving in Europa Park en hoe ze voor iedereen wel wat hebben en best leuke thematisering zoals die minetrain die rond de logflume gaat en dat soort dingen. Het is echt zo een park waar je...zeker de eerste keer...gewoon zonder plan door zou moeten en gewoon dingen ontdekken.

Eigenlijk is een week of tien dagen nog het beste...3 dagen Europa park waarvan 2 dagen park en 1 dag Rulantica en een paar dagen het Zwarte Woud verkennen...want daar valt toch ook veel te beleven.ja

ja, ik vind dat er betere parken zijn voor thrills. die attracties die jij noemt wodan, blue fire en Silverstar, er zijn betere exemplaren. Voor de gemiddelde bezoeker is dit misschien thrills. maar voor iemand die veel naar pretparken gaat, zal die hetzelfde zeggen dan ik.

Het is ook mijn nr1 op vlak van beleving daarin kan ik u volgen. We hebben dat gedaan de eerste keer toen we naar Europapark gingen zoeen 10 jaar geleden. Ik wist niet waar de uitgang was... Ik wist wel dat de uitgang aan de Silverstar was. ( wat ook niet klopte :p
 
Europa Park is vooral een heel sfeervol, mooi gethemed park.
Voor thrill kan je beter naar bijvoorbeeld Thorpe Park gaan.
De coasters in Europa Park zijn heel leuk, maar missen toch allemaal iets van zware thrill.

-Wodan mist toch wel stevige airtime, maar de fabrikant staat dan ook meer bekend om zijn stevig en snel bochtenwerk.
Voor heftige airtime is bvb Colossos in Heide Park ideaal.
(Wildfire in Kolmarden tel ik hier even niet mee als echte houten coaster aangezien het een hybride is, -staal en hout-).

-Silver Star is best leuk maar hier wordt ook wel pijnlijk duidelijk dat de fabrikant niet bekend staat voor airtime. Voor het nog erger te maken staan er dan ook nog trim brakes op de heuvels... Om nog maar te zwijgen over de niet soepele bocht beneden aan de eerste afdaling.

-Blue Fire heeft dan weer een heel mooi ritverloop (waarbij vooral de laatste inversie heel tof is) maar de lancering stelt dan weer teleur. Mocht krachtiger zijn.

Conclusie: De achtbanen zijn totaal niet slecht, maar ze missen nog een echte topper van wereldniveau vind ik. 😊
 
Kan me al niet voorstellen wat de wachttijden voor Europa park nu gaan zijn. 2 jaar terug uitgesteld en nu wel ferm spijt van.
 
Kan me al niet voorstellen wat de wachttijden voor Europa park nu gaan zijn. 2 jaar terug uitgesteld en nu wel ferm spijt van.
Hoe al de parken na de corona gaan zijn is inderdaad nog een raadsel. Maar Europa Park heeft altijd een super goede capaciteit gehad, en waarbij er steeds goed werd doorgewerkt. 😊
Dus laat de corona je zeker niet tegenhouden om te gaan van zodra de parken terug opengaan.
(Al zou ik misschien wachten tot die vervelende mondmaskers niet meer verplicht zijn).
 
Europa Park is vooral een heel sfeervol, mooi gethemed park.
Voor thrill kan je beter naar bijvoorbeeld Thorpe Park gaan.
De coasters in Europa Park zijn heel leuk, maar missen toch allemaal iets van zware thrill.

-Wodan mist toch wel stevige airtime, maar de fabrikant staat dan ook meer bekend om zijn stevig en snel bochtenwerk.
Voor heftige airtime is bvb Colossos in Heide Park ideaal.
(Wildfire in Kolmarden tel ik hier even niet mee als echte houten coaster aangezien het een hybride is, -staal en hout-).

-Silver Star is best leuk maar hier wordt ook wel pijnlijk duidelijk dat de fabrikant niet bekend staat voor airtime. Voor het nog erger te maken staan er dan ook nog trim brakes op de heuvels... Om nog maar te zwijgen over de niet soepele bocht beneden aan de eerste afdaling.

-Blue Fire heeft dan weer een heel mooi ritverloop (waarbij vooral de laatste inversie heel tof is) maar de lancering stelt dan weer teleur. Mocht krachtiger zijn.

Conclusie: De achtbanen zijn totaal niet slecht, maar ze missen nog een echte topper van wereldniveau vind ik. 😊
Dat bedoelde ik compleet . Bedankt. We begrijpen mekaar.
 
We zijn wat aan het twijfelen om een abo te kopen voor een Belgisch pretpark. Normaal gaan we 2x per jaar naar de efteling, maar daar vallen de abonnement 3-4x duurder uit en nog geen zicht op wanneer het nog es kan.
Dacht eerst plopsaland, maar uiteindelijk is dat 1,5 uur rijden, op een route waar het vaak dan nog druk is. Ook veel geklaag online dat er maar weinig covidslots/dag voor abonnementshouders zijn waardoor je heel ver op voorhand moet plannen. Walibi is maar 35 min en die hebben precies veel meer voor kind 95 cm dan Bobbejaanland (wel veruit de goedkoopste). Dan is het gemakkelijk om te zeggen, we hebben deze namiddag niets te doen, we rijden nog es tot daar. Ik vraag mij wel af of covidreserveren daar ook problematisch is als je een abo hebt...
 
Toch niets mooiers dan met de kleine in een coaster te gaan, die spanning op zijn gezicht, handjes rond de bar gekneld, zijn ogen toe in het omhoog gaan... En dan achteraf die euforie en opwinding, en 5 dagen maar doorratelen over hoe tof dat was. :giggle:
 
Hoe duur is dat Plopsahotel wel niet :eek:
Ge kunt voor die prijs naar Disneyland gaan.

Toch niets mooiers dan met de kleine in een coaster te gaan, die spanning op zijn gezicht, handjes rond de bar gekneld, zijn ogen toe in het omhoog gaan... En dan achteraf die euforie en opwinding, en 5 dagen maar doorratelen over hoe tof dat was. :giggle:
Ja inderdaad. Hier is hij ondertussen 8, maar was nog 7 toen hij de eerste keer overkop ging (Anubis in Plopsaland).
 
Hoe duur is dat Plopsahotel wel niet :eek:
Ge kunt voor die prijs naar Disneyland gaan.


Ja inderdaad. Hier is hij ondertussen 8, maar was nog 7 toen hij de eerste keer overkop ging (Anubis in Plopsaland).

wtf, ff random gekeken en idd 500 tot 800 EUR voor 1 nacht

edit: ik was aan het kijken naa de suites blijkbaar :unsure:
 
wtf, ff random gekeken en idd 500 tot 800 EUR voor 1 nacht

edit: ik was aan het kijken naa de suites blijkbaar :unsure:
Dan nog, ben 2 jaar geleden 3 dagen (2 nachten) naar Disneyland geweest voor 900 euro in de zomervakantie.
Ook een suite in de Efteling was zo duur niet.
 
Jaja uiteraard, nog veel te veel.

De gewone theaterkamer kost 565,50 EUR voor 4 personen inclusief toegangstickets, ontbijtbuffet, luxe avondbuffet en parking. (265,75 EUR voor 1 persoon)

Ge moet nadien wel aanduiden of uw kinderen ouder dan 12 zijn of ouder dan 4 maar heeft precies geen invloed op het bedrag.

Kind onder de 4 jaar kost €15 extra, babybedje ook €15
 

Dit zou wel erg leuk kunnen worden. Qua oppervlakte zou je het moeten vergelijken met die van Walibi.
 
Laatst bewerkt:
Ik wou voor ons gevierend kort wat tickets kopen voor Pairi Daiza. Dat is 150€ ?! :eek:

Misschien leef ik al een tijd onder ne steen maar dat is toch véél geld voor een zoo waar je hoop en al een uur of 6-7 in rondloopt. Zou graag nu donderdag eens een verassingsuitstapje maken met de kinderen. Zijn er nog suggesties voor iets leuk of bijt ik eens door de zure appel van 150€ voor nen dag?
 
Favoriete parken hier: Phantasialand en Efteling. Voorbije 5 jaar een drietal uitstapjes efteling (1 * 2 en 2 * 3 dagen) en 2 keer Phantasialand (2 * 2 dagen) gedaan en ik vind dat gewoon zalig om een paar dagen weg van de wereld te zijn om daarin rond te lopen :) . Voordeel van het overnachten is ook eerdere en/of latere parktoegang waardoor je toch net wat meer in je dag krijgt.
Phantasialand beide keren gebruik gemaakt van de 1 dag komen + 1 dag gratis promoties. Dat scheelt wel aardig wat.

Efteling en Phantasialand blijven we doen, maar Europapark zal nu wel eens 1 van de volgende zijn. Grootste probleem aan Europapark is dat het nogal ver is, waardoor je eigenlijk al moet beginnen met een overnachting.


Qua coasters is mijn ding vooral acceleratie en drops. Top 3 favoriete coasters is dan ook:
  • Taron (Phantasialand) - launch van stilstand is schitterend en wanneer je wat later het gevoel hebt dat het al best vlot gaat krijg je er ineens nog eens een serieuze scheut acceleratie bij. Top!
  • Baron 1898 (Efteling) - even stilhangen bovenaan terwijl je verticaal naar beneden kijkt, liefst op rij 1 (waarvoor ik graag langer aanschuif), en dan die drop... zalig
  • Anubis (Plopsaland) - heel traagjes de eerste bocht en dan mega acceleratie. Onverwacht leuk toen ik die de eerste keer deed en alleen al voor die acceleratie zou ik hem blijven doen
 
Ik wou voor ons gevierend kort wat tickets kopen voor Pairi Daiza. Dat is 150€ ?! :eek:

Misschien leef ik al een tijd onder ne steen maar dat is toch véél geld voor een zoo waar je hoop en al een uur of 6-7 in rondloopt. Zou graag nu donderdag eens een verassingsuitstapje maken met de kinderen. Zijn er nog suggesties voor iets leuk of bijt ik eens door de zure appel van 150€ voor nen dag?

Misschien een beetje onder een steen , de zoo van antwerpen en planckendael zit je ook al aan 25-30 euro per ticket.
Pairi Daizi heeft wel iets extra qua sfeer ,afwerking en het park i is ook toch al enkele keren verkozen geweest tot beste zoo van Europa.
is ook een stuk groter (20 ha) dan bvb. planckendael , waardoor er toch meer te zien en wandelen valt.
 
VelociCoaster is gisteren geopend in Universal Orlando. Sjiek baantje à la Taron, voorzien van ook wat inversies en een tophat.

Voortaan kunnen ook Amerikanen genieten van de nieuwste generatie Intamin. 🥳

 
Vandaag Kondaa gaan uittesten in Walibi. Wat een topper!
Rond de middag nog wel veel last van kinderziektes. Om de 1 a 2 ritten was er vaak een storing waarbij ze testritjes moesten gaan doen. Soms zelfs 6 lege treintjes nadat er weer een ritje met bezoekers kon worden gereden. Op het einde van de dag was dit wel van de baan waardoor de wachtrij wel goed vooruit ging.

Linksvanachter wel een topplek, zeker op de first drop. ;)
 
gisteren mijn verjaardag gevierd in plopsaland.

ik heb me nog nooit zo geweldig geamuseerd: bijna een heel leeg park !!!
overal kon ik meteen op, en mocht ik blijven zitten....

elke attractie die ik wou doen, heb ik minstens 5 keer gedaan.

wel één bemerking: die Anubis is toch wel een gestoord dingetje,
na 3 keer non stop had ik eigenlijk echt pijn in mn nek, omdat je hoofd van links naar rechts word gezwierd, en je de tijd niet hebt die proberen recht te houden (of is het van het proberen recht te houden?) .... ach misschien word ik oud.

ENIG MINPUNTJE: die NACHTWACHT die zo hoog inde lucht gaat, de operator zei dat er minimum 13 personen moesten op gaan per rit;
we waren met zo weinig in de que, dat we zelfs nie aan die 13 personen kwamen, dus die hebben we niet eens kunnen doen door te weinig volk
het was zelfs zo kalm, dat ze omgekeerd werkten bij quasi alle atractie's: je moest via de uitgang in je attractie gaan, en via de ingang (queue lines) er uit. snap niet echt de logica maar kom

maar vond het echt zo zalig, ik denk zelfs dat ik vanaf nu nooit meer in het seizoen naar een pretpark zal gaan, en telkens met plezier een dagje verlof op offer.
Het is anders z'n duur geld niet waard, al die frustratie van te moeten wachten...


EDIT: klopt het dat er een verschil is qua beleving waar je zit in een rollercoaster?

ik zit graag helemaal vooraan omdat je dan mooi alles ziet gebeuren, maar sommigen "vertellen mij" dat dat de traagste plek zou zijn, dat je eigenlijk achteraan de snelste zitjes hebt, omdat die machine dan u als het ware sleept... ?!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan