Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Ik vind de Efteling het leukste van setting, maar het meeste plezier heb ik toch in Phantasialand.
Ik heb het gevoel dat het in de Efteling altijd veel meer aanschuiven is en dat je in Phantasialand beter kan plannen (behalve een paar attracties dan).
De rollercoasters in Phantasialand zijn IMO ook héél goed uitgebalanceerd. Veel thrills zonder u door elkaar geschud te voelen.
En het eten is naar pretparknormen ook nog eens schappelijk van prijs.
 
Ah is EP echt zo groot? Ik ging er vanuit dat meeste mensen 2 dagen gingen omdat gewoon zo ver was...
Mja we zullen zien of er 2 dagen af kunnen dan (lees: ik ga mijn vriendin moeten overtuigen om 2 dagen te gaan)
Rulantica staat op de "als het slecht weer is" lijst voor die vakantie, ziet er idd erg goed uit.

Merci vo de tips al!

Zo groot is het niet maar neem toch maar 2 dagen om er ten volle van te genieten.
De belevenis is ook heel groot daar. Een erg mooi verzorgd park met goeie irish pub in Ierland gedeelte.
Gezellig pintje drinken in de wachtrij is ook mogelijk bij sommige attracties :D
Je gaat ook paar grote attracties 2 keer of nog meer willen doen.

Als je na EP terug naar Eurodisney gaat merk je pas hoe verouderd en slecht onderhouden Eurodisney is. Dat gaat nu wel weer beteren met de investeringen maar toch. Ook merk je dan dat er in Disney eigenlijk weinig goeie attracties zijn :D
 
Ah is EP echt zo groot? Ik ging er vanuit dat meeste mensen 2 dagen gingen omdat gewoon zo ver was...
Mja we zullen zien of er 2 dagen af kunnen dan (lees: ik ga mijn vriendin moeten overtuigen om 2 dagen te gaan)
Rulantica staat op de "als het slecht weer is" lijst voor die vakantie, ziet er idd erg goed uit.

Merci vo de tips al!
Als jij het park bekijkt(op map) dan kun jij maar één stuk weglaten en dat is Ierland. ik denk dat je met 2 dagen toekomt maar dan mis je de shows... Hou je van water? Want daar hebben ze 5 stuks van... het voordeel van EP is dat jij eigenlijk nooit stil staat. En dat ze met flexibele uren werken: na de middag word bekent gemaakt tot welk uur ze open zijn.

Mag ik u een goede tip geven: Doe Euromir NA 5 uur... Soms sta er daar 30 tot 40 min(overdag) en na 5uur misschien 5 min.
 
Deze zomer Europapark gedaan. Was echt een volledig andere belevenis dan de Benelux parken zoals Bobbejaanland, Walibi, ...
Attracties die 127 km/u halen hebben we in België niet volgens mij.

Europapark heeft minstens 2 dagen nodig eerlijk gezegd.
 
Jawadde Nice. Dit jaar nog in Walibi geweest sinds heeeeel lang. Park was toch een beetje gedateerd vond ik. Maar dit is natuurlijk weer een leuke toevoeging.
 
Ik kan mij al niet meer herinneren hoelang het geleden is dat ik naar Walibi ben geweest.
 
Hier gaat het volgende park, park asterix worden, met overnachting, ziet er wel wreed tof uit daar.
Ik ben daar vorig jaar geweest! Park heeft me aangenaam verrast. Die Wooden coaster (Tonneux Des Zeus denk ik) :love:.
Enkel jammer dat het meeste echt puur frans is, ge merkt dat het minder internationaal is dan bv Disneyland.
 
Ik ben niet bang van rollercoasters op zich, maar door claustrofobie kan ik niet overweg met nekbeugels omdat je daar dus echt het gevoel hebt dat je vast zit.

Gek genoeg heb ik met beugels die gewoon dwars zitten geen probleem. De baron in de Efteling of Space Mountain in Disneyland zijn dus een probleem terwijl de Tauron in Phantasialand of Silverstar in Europa park een fluitje van een cent zijn.

Ik ben raar.
 
Tof om te zien dat het pretparktopic naar hier is mee overgenomen. :)
Grote pretparkfan hier, vorig jaar jammer genoeg niks kunnen doen, Polen stond toen wel op de planning maar door corona dus niet kunnen doorgaan.

De laatste keer dat ik nog eens wat nerveus was voor een nieuwe achtbaan is geleden van 2015. Kingda Ka in Six Flags Great Adventure in New Jersey toen. Niet voor de hoogte eigenlijk (139 meter), maar voor de snelheid wat ik niet wist wat te verwachten. Ik had al meer launchcoasters gedaan ervoor, maar van 0 - 206 km/u in 3,5 seconden is toch wel een heel ander kaliber. 😁 Was echt wel super die lancering.

Kingda_Ka_3_zFIAgfP.jpg
 
Ah is EP echt zo groot? Ik ging er vanuit dat meeste mensen 2 dagen gingen omdat gewoon zo ver was...
Mja we zullen zien of er 2 dagen af kunnen dan (lees: ik ga mijn vriendin moeten overtuigen om 2 dagen te gaan)
Rulantica staat op de "als het slecht weer is" lijst voor die vakantie, ziet er idd erg goed uit.

Merci vo de tips al!


sorry voor het late antwoord.

Zoals ik al zei EP is groot (met zeer veel attracties) en als jij alles wilt gezien hebben zou ik toch 3 dagen pakken eigenlijk. Als jij trill zoekt dan ben je in EP aant verkeerde adres. je heb grote attracties die ook goed zijn ( toegankelijk voor de hele familie). Een paar voorbeelden zijn. Volotarium, Arthur, atlantica( mijn favoriet opt gebied van watercoasters alhoewel nu ik er op denk, de vliegende hollander in Efteling is ook een vree goed vooral de afwerking).

DUs ja, we zijn al met halloween, zomer en kerst geweest. Alle drie zijn de moeite om eens te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sond
sorry voor het late antwoord.

Zoals ik al zei EP is groot (met zeer veel attracties) en als jij alles wilt gezien hebben zou ik toch 3 dagen pakken eigenlijk. Als jij trill zoekt dan ben je in EP aant verkeerde adres. je heb grote attracties die ook goed zijn ( toegankelijk voor de hele familie). Een paar voorbeelden zijn. Volotarium, Arthur, atlantica( mijn favoriet opt gebied van watercoasters alhoewel nu ik er op denk, de vliegende hollander in Efteling is ook een vree goed vooral de afwerking).

DUs ja, we zijn al met halloween, zomer en kerst geweest. Alle drie zijn de moeite om eens te doen.
Ho ho ho....niet aan het juiste adres voor thrills in Europa Park?

Die hebben met Wodan de woodie waar je het meeste airtime mee haalt ( Troy in Toverland komt close denk ik) en met Blue Fire en Silverstar toch twee erg straffe coasters. Kwaliteit boven kwantiteit op dat vlak daar in Rust.

Persoonlijk hou ik vooral van de beleving in Europa Park en hoe ze voor iedereen wel wat hebben en best leuke thematisering zoals die minetrain die rond de logflume gaat en dat soort dingen. Het is echt zo een park waar je...zeker de eerste keer...gewoon zonder plan door zou moeten en gewoon dingen ontdekken.

Eigenlijk is een week of tien dagen nog het beste...3 dagen Europa park waarvan 2 dagen park en 1 dag Rulantica en een paar dagen het Zwarte Woud verkennen...want daar valt toch ook veel te beleven.
 
Terug
Bovenaan