Ben jij een rollercoasterfan?


  • Totaal aantal stemmers
    152
Binnen een aantal weken gaan we met gezin 3 dagen/2 nachten naar Disneyland Parijs. Zondag tem Dinsdag ivm beide kinderen vrij van school en oudste zit dit jaar in 6e leerjaar. Dus laatste keer dat ze samen in de week vrij zijn.
We hopen zo de drukte in disneyland wat te ontlopen.
En waarschijnlijk zijn ze ook nog jong genoeg om nog steeds de magische ervaring te ervaren.
Anyway, wou eigenlijk vragen of er hier ervaringsdeskundigen zijn met wat wel en wat niet te doen in dat park?
En wat is de beste manier om aan tickets te geraken voor hun shows? Want heb begrepen dat deze snel volzitten.
Als je in een hotel buiten het park moest zitten, neem het openbaar vervoer naar het park.
Een dagje parkeren aan het park is 30euro😬
 
We gaan halverwege september eens naar Phantasialand. Gewoon op een werkdag. Hoe valt de drukte daar dan mee?
Gaat heel goed meevallen. Heb mij daar nog nooit echt aan de drukte gestoord. Er zijn maar een paar atracties die 30 min of meer aanschuiven zijn en je kan je dag goed indelen door de borden met de wachtrijen te bekijken.
 
Ze krijgen 100 miljoen euro steun. Dat gaat de economie niks opleveren aangezien ze dat er nooit terug uit halen...
Ik ken de berekeningen niet en ga niet zeggen dat het de best mogelijke investering is van de overheid of zo maar het zou al direct een 1000-tal laaggeschoolde jobs opleveren. De 400.000 langdurig zieken kosten de overheid jaarlijks 21 miljard euro, als je het daarmee vergelijkt is dat na 2-3 jaar al een positief verhaal, los van de rest van de inkomsten (belastingen, overspill naar andere sectoren, bv.).

Maar dat is misschien niet echt een discussie voor deze topic. Ik ben voorstander van een ecosysteem met een aantal sterke bedrijven die een landschap tekenen en veel activiteit rond zich ontwikkelen en in een huidig Europees klimaat haal je enkel zulke bedrijven binnen als je vanuit de overheid triggert. De concurrentie is moordend.
 
Binnen een aantal weken gaan we met gezin 3 dagen/2 nachten naar Disneyland Parijs. Zondag tem Dinsdag ivm beide kinderen vrij van school en oudste zit dit jaar in 6e leerjaar. Dus laatste keer dat ze samen in de week vrij zijn.
We hopen zo de drukte in disneyland wat te ontlopen.
En waarschijnlijk zijn ze ook nog jong genoeg om nog steeds de magische ervaring te ervaren.
Anyway, wou eigenlijk vragen of er hier ervaringsdeskundigen zijn met wat wel en wat niet te doen in dat park?
En wat is de beste manier om aan tickets te geraken voor hun shows? Want heb begrepen dat deze snel volzitten.

1) Kijk of je toegang tot beide parken wil, in Walt Disney Studios park vind je niet noodzakelijk zoveel attracties die jullie zullen aanspreken - al heb ik geen idee meer hoeveel het prijsverschil is tussen 1 en 2 parken, en als je meerdere dagen blijft, vermoedelijk wel goed om beide te doen. Als je dat park ook doet, de Crush coaster is meestal erg druk / lange wachtrij, maar best intens, kan een idee zijn om vroeg te doen als je er vroeg geraakt.
Ratatouille is dan weer rustig (wel 3D, sommige mensen kunnen hier minder goed tegen) en leuk met geuren.
Geen idee of de attractie waarbij je zogezegd door film studio's rijdt, nog bestaat, maar dat was wel leuk om uiteindelijk een héle rustige rit te zijn (serieuze vlammen en water zorgden dat het wat spectaculairder leek dan het eigenlijk was)
2) Fast passes waren vroeger gratis, tegenwoordig is dat extra betalen. Lijkt me dus wel nuttig om de app te installeren waarop je de wachttijden ziet, variëren vaak heel sterk tussen attracties
3) Een aantal aanraders qua attracties in het andere park - meer op basis van de "experts" die ik ken dan alleen mijn eigen ervaringen van 2 bezoeken - de lijst is zeker niet compleet :)
- super rustig: Buzz Lightyear (schieten op doelwitten vanuit trage karretjes), Sneeuwwitje, Pinokkio, It's a small world, boottochtje naast Casey Jr. treintje (geen idee hoe dat boottochtje noemde); Casey Jr. is nogal krap/oncomfortabel voor volwassenen en eerder saai, de eerder vermelde attracties hadden voor ons meer charme; Phantom Manor (niet zo griezelig, eerder sfeervol, rustig ritje)
- redelijk rustig: Pirates of the Caribbean, Star Tours (eigenlijk zit je stil, maar door het 3D beeld en de bewegende studio krijg je wel de indruk dat je spectaculair valt, vooruit schiet, enz. - sommige mensen kunnen hier slecht tegen, maar als je daar geen last van hebt, zeker een aanrader; ook de moeite om meer dan 1 keer te doen als de wachtrij kort is, er zijn verschillende scenario's)
- voor thrillseekers: Thunder Mountain (minder heftig dan de volgende 2, maar altijd wel leuk vind ik, voelt best snel aan), Indiana Jones (zelf nooit gedaan), Hyperspace mountain (vond ik wel spectaculair, vooral de lancering in het begin)
4) Eten in het park is in de meeste plaatsen duur en vooral weinig waar voor je geld + vaak nog lange wachttijden ook. Café Hyperion viel bij veel mensen die ik ken goed mee qua prijs-kwaliteit (OK burger) maar wachttijden kunnen vreselijk zijn; hetzelfde met McDonalds in Disney Village, meest inefficiënt gerunde McD die ik al gezien heb; Bella Notte was mijn grootste tegenvaller (we hadden gedacht, hoeveel kan je verkeerd doen met pasta of pizza - heel veel blijkbaar); helaas geen idee hoe het noemt, maar recent waren vrienden van mij wel enthousiast over een plaats die croques serveerde. De pannenkoekenkraampjes over het park verspreid zijn wél een aanrader :p
5) Bus shuttle service van de niet-Disney hotels naar het park valt naar het schijnt tegen: 1 bus per uur en bussen zitten snel vol zodat je nog eens mag wachten; dus inderdaad beter openbaar vervoer nemen als je kan, of toch €30 betalen voor parking... Of een Disney hotel nemen (best kijken voor kortingsdeals dan, scheelt vaak veel qua prijs), daar heb je frequentere shuttles
6) Parade met vuurwerk aan het eind van de dag: druk, het plein staat al lang voor het begint behoorlijk vol; met kinderen zou ik denken dat het de moeite is van vroeger daar te gaan staan zodat je een deftige plaats hebt; de projecties op het kasteel zie & hoor je van helemaal achteraan prima, maar de parade zelf zie je minder. Serieus veel vuurwerk op het eind van de show, zou ik wel aanraden
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Behoorlijk grappig dat de poll er eigenlijk van uit gaat dat iedereen die geen fan van het eerste uur is rollercoasters te spannend vindt. Ik vind rollercoasters gewoon 'ok'. Leukste attractie in het pretpark. Maar ik kom maar eens in de 6 jaar in een pretpark.

(al kijk ik er stiekem wel naar uit om er nog eens te komen als onze kleine wat ouder is)
 
Binnenkort voor een vierde keer dit jaar met de dochter naar de Efteling, dat blijft een fantastisch themapark dat er nog steeds heel degelijk uit ziet. Het eten is er ook degelijk en niet belachelijk duur. Baron is een topattractie, al kan je daar helaas niet met een tweejarige in dus wordt het single rider.
 
@Noctilucus thanks voor de tips.
We hebben redelijk full package. Beide parken en slapen in newport bay club met half pension optie. Hopelijk is eten in hotel beter dan in het park.
Toevallig ook een idee hoe het in zijn werk gaat ivm de live shows?
 
@Noctilucus thanks voor de tips.
We hebben redelijk full package. Beide parken en slapen in newport bay club met half pension optie. Hopelijk is eten in hotel beter dan in het park.
Toevallig ook een idee hoe het in zijn werk gaat ivm de live shows?

Helaas geen idee wat de live shows betreft, zelf nooit naartoe gegaan of van anderen gehoord hoe het werkt...
Ik duim alvast dat het eten in Newport Bay Club meevalt, ook geen ervaring mee. Het ontbijt in een aantal andere Disney hotels was in ieder geval best OK, meen ik me te herinneren.
 
Binnen een aantal weken gaan we met gezin 3 dagen/2 nachten naar Disneyland Parijs. Zondag tem Dinsdag ivm beide kinderen vrij van school en oudste zit dit jaar in 6e leerjaar. Dus laatste keer dat ze samen in de week vrij zijn.
We hopen zo de drukte in disneyland wat te ontlopen.
En waarschijnlijk zijn ze ook nog jong genoeg om nog steeds de magische ervaring te ervaren.
Anyway, wou eigenlijk vragen of er hier ervaringsdeskundigen zijn met wat wel en wat niet te doen in dat park?
En wat is de beste manier om aan tickets te geraken voor hun shows? Want heb begrepen dat deze snel volzitten.

Aanwezig!

- goede stapschoenen aandoen! Wij zetten bij een dag Disneyland altijd 18000 stappen.
- hebben je kinderen al veel Disney-films gezien? Het park is leuker als je er wat van kent. Ratatouille, Aladdin, Cars bijvoorbeeld.
- ga vroeg naar het park, tegen openingstijd. ‘S Ochtends kan je het meeste doen omdat het dan toch iets minder druk is.
- dag 1: EERST naar Big Thunder Mountain, dan is de rij nog niet te lang. Kijk zeker naar de parade!
Eindigen kan je in Discoveryland of Fantasyland, die zijn mooist verlicht. Blijf ‘s avonds voor de show op het kasteel, die is echt prachtig. Als je hem nog eens wil zien kan je dan de tweede dag terug blijven.
Wil je ‘s avonds wat uitrusten, dan kan je naar Hyperion gaan en daar iets drinken. Dat is een grote rustige ruimte waar ze filmpjes spelen en niemand jaagt je daar weg. Kinderen hebben soms wat deugd van daar wat te chillen als ze zo lang actief moeten blijven ;-) Ikzelf vind hun frieten en burgers om van te huilen, voor eten zou ik eerder Hakuna Matata aanraden.
Wil je in een restaurant in het park eten? Reserveer 2 maanden op voorhand via de app anders is het onmogelijk (dit is voor de ‘sjieke’ restaurants met bediening aan tafel - de ‘gewone’ mcdonalds achtige zaken zoals Hakuna Matata enzo daar kan je altijd terecht zonder reservatie)
- dag 2 (ik ga ervan uit dat je in een Disney hotel blijft en dus kan switchen tussen de parken zoveel je wil?) eerst naar de Studio’s. Ga EERST naar Crush’ Coaster. Daar wordt de rij echt ongelofelijk lang gedurende de dag. Daarna Ratatouille, echt prachtig. Of het stuk van de Avengers natuurlijk, die was nog niet open toen wij er waren.
Probeer een show mee te pikken: je kan aaan het personeel vragen om welk uur je best begint aan te schuiven voor de volgende show. De mooiste is Mickey and the Magician, vind ik. Of die van Frozen als je kinderen er fan van zijn natuurlijk.
Als je goede stappers hebt, kan je gaan eten buiten het park in Vapiano, zie google Maps voor de locatie. Deze prijs-kwaliteit vind je nergens in het park.
’s Avonds eventueel gaan eten in de village, ook hier geen reservatie nodig (is zelfs niet mogelijk) maar probeer er tegen 18u30 te zijn anders moet je te lang aanschuiven. De leukste is Rainforest Café, zeker voor kinderen! Ze krijgen bij hun kids menu een kaart met dieren die ze in het restaurant moeten zoeken, en af en toe is er ‘onweer’ in het restaurant.
- dag 3: alles wat je nog eens wil doen of nog niet gedaan hebt - en eventueel de show van The Lion King meepikken in het Disneyland park.

Fantasyland: Pinokkio / Sneeuwwitje / Peter Pan zijn heel gelijkaardig, als je er maar eentje doet neem dan Peter Pan want die is het mooist. It’s a small world is een klassieker maar is in renovatie denk ik momenteel?
Discoveryland: BuZz Lightyear, Autopia is ook eens leuk vind ik altijd, in het donker is die ook wel tof. En Space Mountain natuurlijk.
Kasteel: je kan boven in het kasteel een route doen langs het sprookje van Doornroosje. En onderaan links van het kasteel kan je de draak zien, die is echt indrukwekkend!
Adventureland: de grot van Aladdin is leuk als je de films kent. Pirates hoef je nooit lang aan te schuiven, zeker ‘s avonds laat niet: na 21u kan je vaak gewoon doorlopen. Indiana Jones is ook de moeite als je kinderen erop durven.
Frontierland: Big Thunder Mountain Zeker doen, en het spookhuis. De boottocht vind ik ook wel leuk als je er tijd voor hebt.

De trein die rond het park rijdt kan je overslaan, die is niet zo speciaal en er is vaak een lange wachtrij, is het echt niet waard.
 
@Artemis thanks voor uitgebreide tips.
Ondertussen halfpension aangepast naar enkel ontbijt. Ik heb nog geprobeerd op resto te reserveren maar zo goed als alles zat als vol. Moet je dus blijkbaar echt 2 maanden op voorhand doen. No worries, we gaan dan wel in disney village net buiten het park iets zoeken. Keuze genoeg daar heb ik gezien.
En al een geluk dat onze dochters zeer goede stappers zijn.
Ivm een show is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe je jezelf gratis kan verzekeren van een plaatsje.
Heb wel gezien dat het mogelijk is om tegen betaling uw plaats te reserveren. 4x15euro dan, maar toch overweeg ik het om een hoop gedoe ter plaatse te vermijden.
Zal dan wel mickey magician worden want lion king spelen ze begin oktober blijkbaar niet. Wel jammer want we hadden graag deze gezien.
 
vorige week nog es naar DISNEY parijs.

mannekes is dat toch een mindere beleving geworden als vroeger.
die parade stelt niets meer voor, enkele jongelui die wat dansjes doen.

we hebben geen enkele keer goofy, micky of miny mouse gezien, donald duck ook niet.....
enkel Frozen zagen we paraderen....

Nu snap ik ergens wel: Walt Disney is dood, en je ziet amper nog bovenstaande figuren op TV.
het is nu allemaal Avengers natuurlijk, en daar gaan ze ook stilaan wat naar toe.
Ook trouwens in de studio's Spiderman en Black panther of hoe noemt hij daar, zien showtjes doen.

Wat die avengers attractie betreft, wat een heerlijke awesome ride was dat zeg.
dit is hyperspace mountain maal 3 gewoon.

ik zou eigenlijk niet weten waarom je nog aan space mountain moet aanschuiven, als die avengers gewoon 3 keer vetter is.

en we hadden geluk, er was niet te veel volk, kwartiertje aanschuiven via de fast pass.

we gingen voor 2 dagen.
1 dag in disneyland en 1 dag in de studio's, zoals de meesten dus doen.

En ja, alles met een oranje bolletje (thrill) hebben we kunnen doen, velen zelfs 2 maal.
Enkel Nemo Crush coaster en Big Thunder Mountain lange rij, maar soit.

Int begin gekeken voor een fast pass, maar ik dacht 160 euro ofzoiets per persoon? insane.
Gelukkig niet nodig gehad.


Was nu mijn 3e keer, maar ik denk stilaan mijn laatste keer. weinig nieuws buiten die avengers attractie.
We gingen voor mijn vader zijn pensioen viering, dus het was gratis voor ons. maar na 3 keer heb ik het echt wel gezien nu.

volgende keer parc Asterix doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ivm een show is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe je jezelf gratis kan verzekeren van een plaatsje.
Heb wel gezien dat het mogelijk is om tegen betaling uw plaats te reserveren. 4x15euro dan, maar toch overweeg ik het om een hoop gedoe ter plaatse te vermijden.
Zal dan wel mickey magician worden want lion king spelen ze begin oktober blijkbaar niet. Wel jammer want we hadden graag deze gezien.
Gratis zal je geen plek kunnen reserveren ofzo.
Maar voor dergelijke shows zou ik nu eerlijk gezegd niet bijbetalen als je 3 dagen gaat. Gewoon op tijd beginnen aan te schuiven. Vaak als je op een random moment passeert aan de zaal, kan je niet meer aanschuiven voor de eerstvolgende show. Maar het personeel kan je dan meestal wel vertellen om welk uur je best begint aan te schuiven voor de volgende show.
Voor The Lion King kon je inderdaad betalen om zeker te zijn maar voor Mickey weet ik nu zelf niet of dat kan.
Mickey and the Magician is een heel mooie show vind ik, maar ik vind die nu wel zeker geen 4x15 euro extra waard bovenop je toegangstickets.
 
Wij zijn met onze kleine viking van 13 maanden naar pari daiza geweest hij vond het echt leuk, wij zouden graag eens naar een pretpark gaan iemand die weet of er een leuke pretpark is voor een peuter ?
 
Vandaag pedagogische studiedag en met de twee kinderen naar de Efteling geweest. Er was de hele dag regen voorspeld, dus met jas en reservekleding vertrokken maar eigenlijk niet nat geworden. Gevolg van de voorspelling was wel dat er bijna geen volk was en dus nérgens moeten aanschuiven. Heel veel attracties kunnen doen en dus nu steendood 🤓
 
Morgen voor het eerst ooit naar de Efteling. We gaan maar 1 dag dus om 10u mogen we binnen tot 20u. Het park al eens overlopen en de kinderen (en mezelf) zouden eigenlijk zowat alles willen doen. Tips hoe ik het best aanpak om de langste wachtrijen te voorkomen? Kloppen die minuten op de app een beetje? Als ik redelijk lang blijf dan kunnen we tegen sluitingstijd waarschijnlijk sneller op de meeste 'gegeerde' attracties denk ik?
 
Gratis zal je geen plek kunnen reserveren ofzo.
Maar voor dergelijke shows zou ik nu eerlijk gezegd niet bijbetalen als je 3 dagen gaat. Gewoon op tijd beginnen aan te schuiven. Vaak als je op een random moment passeert aan de zaal, kan je niet meer aanschuiven voor de eerstvolgende show. Maar het personeel kan je dan meestal wel vertellen om welk uur je best begint aan te schuiven voor de volgende show.
Voor The Lion King kon je inderdaad betalen om zeker te zijn maar voor Mickey weet ik nu zelf niet of dat kan.
Mickey and the Magician is een heel mooie show vind ik, maar ik vind die nu wel zeker geen 4x15 euro extra waard bovenop je toegangstickets.
Wegens geen zin in extra gedoe ter plaatse en omdat we zeker willen zijn om toch deze show te kunnen zien, hebben we hier toch extra voor betaald. Maar dit zal dan ook het enige van extra’s zijn.
Wel spijtig dat de Lion King show dan juist niet draait. We zouden liever die gaan kijken.
Half pension vouchers ook al omgezet naar enkel ontbijt omdat al die resto’s dus allemaal al volzet zijn. Dat van 2 maanden op voorhand reserveren hadden we helemaal gemist 😆. Dan gaan we nu wel elke dag in Village eten, no problem.
 
@Artemis thanks voor uitgebreide tips.
Ondertussen halfpension aangepast naar enkel ontbijt. Ik heb nog geprobeerd op resto te reserveren maar zo goed als alles zat als vol. Moet je dus blijkbaar echt 2 maanden op voorhand doen. No worries, we gaan dan wel in disney village net buiten het park iets zoeken. Keuze genoeg daar heb ik gezien.
En al een geluk dat onze dochters zeer goede stappers zijn.
Ivm een show is het mij nog niet helemaal duidelijk hoe je jezelf gratis kan verzekeren van een plaatsje.
Heb wel gezien dat het mogelijk is om tegen betaling uw plaats te reserveren. 4x15euro dan, maar toch overweeg ik het om een hoop gedoe ter plaatse te vermijden.
Zal dan wel mickey magician worden want lion king spelen ze begin oktober blijkbaar niet. Wel jammer want we hadden graag deze gezien.

Wegens geen zin in extra gedoe ter plaatse en omdat we zeker willen zijn om toch deze show te kunnen zien, hebben we hier toch extra voor betaald. Maar dit zal dan ook het enige van extra’s zijn.
Wel spijtig dat de Lion King show dan juist niet draait. We zouden liever die gaan kijken.
Half pension vouchers ook al omgezet naar enkel ontbijt omdat al die resto’s dus allemaal al volzet zijn. Dat van 2 maanden op voorhand reserveren hadden we helemaal gemist 😆. Dan gaan we nu wel elke dag in Village eten, no problem.
Wij gaan komende week weer, en hebben half pension, we hebben inderdaad wel moeite gehad om restaurants te reserveren, maar het is gelukt.
Zondag Billy Bobs, maandag Plaza Garden en dinsdag PYM Kitchen.

Nu, je kan ook altijd gewoon aanschuiven zonder reservaties aan de restaurants, maar dan kan het dat je even moet wachten. Ik denk niet dat ze 100% van hun restaurant reserveerbaar maken. Je kan ook gewoon met je half pension vouchers bij de gewone hakuna matata etc betalen. dan krijg je gewoon een waarde gelijkgesteld aan 35 EUR ofzo.
--
Dat bijbetalen voor de show, is enkel voor de Lion King show, en daar kan ej inderdaad ook als je op tijd gaat, gewoon aanschuiven. Hebben het zelf wel nog nooit gedaan.

--
@TRUMP , Parc Asterix is echt de moeite! Wel niet echt ge-internationaliseerd en veel meer frans.
 
Wat die avengers attractie betreft, wat een heerlijke awesome ride was dat zeg.
dit is hyperspace mountain maal 3 gewoon.

ik zou eigenlijk niet weten waarom je nog aan space mountain moet aanschuiven, als die avengers gewoon 3 keer vetter is.
Is dat niet gewoon de Rock-n-roller-coaster van vroeger in een nieuw jasje? Of is dat een nieuwe attractie?

Enkel Nemo Crush coaster en Big Thunder Mountain lange rij, maar soit.
Die lange rijen zijn er al van in het begin van die attractie. Ik deed die vroeger altijd als eerste van de dag, bij de opening van het park zorgen dat je ergens vooraan staat en dan direct na opening naar die attractie gaan, anders is het inderdaad 2uur aanschuiven. Jammer dat ze hier geen fastpasses voor hebben (of vroeger was dit toch zo).
 
Is dat niet gewoon de Rock-n-roller-coaster van vroeger in een nieuw jasje? Of is dat een nieuwe attractie?


Die lange rijen zijn er al van in het begin van die attractie. Ik deed die vroeger altijd als eerste van de dag, bij de opening van het park zorgen dat je ergens vooraan staat en dan direct na opening naar die attractie gaan, anders is het inderdaad 2uur aanschuiven. Jammer dat ze hier geen fastpasses voor hebben (of vroeger was dit toch zo).
Compleet nieuwe attractie hoor.
 
Half juli ergens naar Plopsaland De Panne. Wij 2 met onze toen anderhalf jarige zoon en nog een een ander gezin van 4. Zag er wat tegenop (vooral vrees voor drukte), maar dat is toen supergoed meegevallen. En is echt 1 van de mooiste pretparken waar ik al geweest ben. Voor elke leeftijd is daar wel iets te vinden (zelfs voor onze kleine). Deze 3 staken er voor mij toch met kop en schouder bovenuit:
  • Ride to Happiness: qua theming en intensity echt 1 van de allerbeste coasters die ik al gedaan heb;
  • Anubis The Ride: ook deze vond ik heel sterk qua theming en intensity;
  • Heidi The Ride: ook heel leuk en voor een houten achtbaan ook een smooth ride.
Voor die 3 attracties alleen al zou ik nog eens terug willen gaan naar Plopsland. :) De prijzen in het park (voor bijv. frisdrank) zijn wel helemaal van de pot gerukt. Vijf euro en half voor cola, enzo, maar dat zal wel overal zo zijn tegenwoordig, vrees ik...
 
Terug
Bovenaan