Ik moet van 2 pullups en 12 pushups aan 5 pullups en 23 pushups geraken in twee maanden tijd, liefst met wat marge. Hoe pak ik dit best aan?
Wat @Lint zegt. Het is lichaamsgewicht dus enige dat je kan doen is gewoon die oefeningen trainen. Dit zeker 3-4 keer per week (ik zou zeggen tot 6 keer misschien, om toch een dag te rusten).

Als je niet meer pullups kan dan 2 zal het ook nuttig zijn om je gecontroleerd en traag te laten zakken na die 2de, zo train je nog extra.

Pushups kan je al wat meer, dus dan kan het nuttig zijn om bv. 8-10 herhalingen te doen, even te rusten, en dan opnieuw te proberen. Dit om wat meer te trainen dan gewoon 1x zoveel mogelijk. Maar voor zo'n makkelijk te starten oefeningen zou je ook gewoon 's morgens en 's avonds dit kunnen oefenen.

Feit is dat als beginner ongeveer alles wel voor een verbetering zal zorgen. Bekijk wel een beetje of je techniek ok is: beiden met goed opgespannen buik- en rugspieren zodat je "recht" blijft, pull ups eigenlijk de bar naar je borst proberen trekken
 
Laatst bewerkt:
voor pullups misschien ook een idee als afronder dat je een opstap ofzo kunt gebruiken en je even focust op het gecontroleerd traag afzakken vanuit het hoogste punt. Dit geeft de spieren nog wat extra stimulus en training ook al krijg je je niet meer opgetrokken.
 
Zijn de whey prijzen nu nog stevig doorgestegen :oink: Bij Myprotein is de grootste zak van wat ik koop nu maar 2.5kg meer en die kost quasi hetzelfde als de zak van 5kg die ik eind vorig jaar gekocht.
 
Zijn de whey prijzen nu nog stevig doorgestegen :oink: Bij Myprotein is de grootste zak van wat ik koop nu maar 2.5kg meer en die kost quasi hetzelfde als de zak van 5kg die ik eind vorig jaar gekocht.
Op XXL vond ik hem onlangs het voordeligst, met een 15% kortingscode ("TRAINMORE15" was dat toen) erbij dan wel.
Van 21,75 euro naar 18,49 euro/kg voor de 4kg zakken.
 
Ik moet van 2 pullups en 12 pushups aan 5 pullups en 23 pushups geraken in twee maanden tijd, liefst met wat marge. Hoe pak ik dit best aan?
Veel negatieve pullups en pushups. Na 2 maanden haal je vlot die 5 pull ups en 23 pushups.
Behalve als je veel te zwaar/dik bent, dan wordt het moeilijk. Maar als je er nu al 2 en 12 kan, gok ik dat je niet (veel) te dik staat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Eindelijk besloten om materiaal bij te kopen. Beschikte enkel over 2 DB en een Power Tower.

Heb nu een barbell, squat steunen en extra gewichten bijgekocht. En nu maar gaan!
 
Iemand tips qua goeie squat schoenen? Wil niet te hoog in prijs gaan...

De gym gaat vlotjes momenteel, veranderd naar een ppl schema, 6 x per week met elke dag halfuurtje wandelen op de loopband. De kilootjes beginnen er ook traag maar zeker af te gaan.
 
Iemand tips qua goeie squat schoenen? Wil niet te hoog in prijs gaan...

De gym gaat vlotjes momenteel, veranderd naar een ppl schema, 6 x per week met elke dag halfuurtje wandelen op de loopband. De kilootjes beginnen er ook traag maar zeker af te gaan.
Ik heb power perfects maar de Adidas Powerlifts zouden ook wel goed zijn. Dus met verhoogde hiel, al is het een van de laagste beschikbaar.
 
Laatst bewerkt:
Iemand tips qua goeie squat schoenen? Wil niet te hoog in prijs gaan...

De gym gaat vlotjes momenteel, veranderd naar een ppl schema, 6 x per week met elke dag halfuurtje wandelen op de loopband. De kilootjes beginnen er ook traag maar zeker af te gaan.
Hoe lang duurt 1 training bij u?
 
Iemand tips qua goeie squat schoenen? Wil niet te hoog in prijs gaan...
Wil je een verhoogde zool of niet?
Platte zool zullen een paar fake AllStars het beste uitkomen, denk ik.
Met verhoogde hiel ben ik wel content van deze en kan niet zeggen dat die van Reebok (LIFTER PR II, waren toen 90 euro ofzo in korting) of de Inov-8 FASTLIFT 335 beter zitten.
 
Hoe lang duurt 1 training bij u?
Ongeveer 1 uur en 15 min. Ideale tijd voor mij want meestal is mijn motivatie al dicht tegen de 0 na een uur dus dan is het eventjes tanden bijten om nog 1 oefening te doen.

Edit: maat 42 en idd ik zoek er met verhoogde hiel, ga die Adidassen eens bekijken
 
Laatst bewerkt:
Hier een 5 tal weken bezig met PT. 2de maandschema met meer sets en reps dan vorige.
5x5 BP, DL en Squat met daarnaast een reeks aan supportive oefeningen. 3 keer per week.
Momenteel 52,5 Bench, 85DL en 75 Squat.
Nog niet echt 1RM's geprobeerd, behalve op DL en dat is voorlopig 100 (zonder belt).
Squat kan sowieso nog omhoog maar tot 2 maanden geleden kon ik nog geen gewone squat :unsure: :rofl:.
 
beetje aanmodderen op eigen schema, PPL 5d per week
Was wel even zoeken qua ritme en de progressie gaat nu steeds moeizamer, ook even gestagneerd omdat ik van app ben veranderd en de progressie nog niet goed had geprogrammeerd.

Bench 90x8
- progressie begint serieus af te zwakken, laatste set is meestal zwoegen. Pakweg om de week kan ik een rep of 2,5kg erbij doen zonder op form te moeten inboeten. 90 is ineens ook mijn officiële RP omdat ik nooit hoger heb geprobeerd xD, gezien de 8 reps reken ik toch dat 100kg zeker mogelijk moet zijn. Hou mij nu vooral in omdat ik na de bench ook nog incline bp press en DB flys doe.

Squat 120x8
- Veel te laag gestart, doe nu gewoon mijn progressie van +5kg per training zolang ik de 4 sets zonder issue af kan werken. Mijn vorige PR zat rond 140kg, dus ga mijn 1RM wel eens moeten testen om even te calibreren.

DL heb ik momenteel gelaten voor wat het is, doe wel nog RDL's 100x12 in een van de twee Pull dagen. OHP heb ik vervangen met DB shoulder press 28x8 omdat ik er meer activatie in voel.

Recent wel gestart met keto+IF, tot nu merk ik geen krachtverlies en hoop dat zo te houden tot ik een 10% lichaamsvet kan wegwerken om rond 20% te zitten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
992
Terug
Bovenaan