Laatste tijd is het wat minder, maar ik probeer toch terug naar minstens het niveau van vorig jaar september/oktober te werken.
Close-grip bench gisteren terug reps kunnen doen met 50,5kg, da's al een pak beter dan de 43 van een paar weken terug, maar nog werk om terug naar de 55 te werken van vorig jaar.

Ben nu 2 weken terug "goed" bezig na lange tijd wat te luieren. Structureel 5dagen per week trainen, op zich niet veel progressie qua gewichten maar lichaam voelt zich herboren. Gelijktijdig ook voor het eerst in mijn leven mealpreps gemaakt en me aan een strict eetschema aan het houden voor een cut (2100kcal) en dat verloopt ook goed momenteel. Gewicht fluctueert nog wel wat na het initiële vochtverlies maar heb er goede hoop in.

Ik heb gemerkt dat ik vrij weinig proteïne in mijn dieet heb hier in Vietnam (in vergelijking met vroeger in België) en ook vrij gemakkelijk gewicht verlies (en dus helaas ook spiermassa). Afgelopen 2 jaar van 115kg naar 89 gegaan.
Nu besloten wat proteïne poeder te kopen, maar heb gehoord dat je dat best op specifieke tijdstippen neemt? Net voor of net na een workout bijvoorbeeld?
Mensen hier ervaring mee? Tips & tricks?

Ik heb gemerkt dat ik vrij weinig proteïne in mijn dieet heb hier in Vietnam (in vergelijking met vroeger in België) en ook vrij gemakkelijk gewicht verlies (en dus helaas ook spiermassa). Afgelopen 2 jaar van 115kg naar 89 gegaan.
Nu besloten wat proteïne poeder te kopen, maar heb gehoord dat je dat best op specifieke tijdstippen neemt? Net voor of net na een workout bijvoorbeeld?
Wat info daarrond van Jeff Nippard: The Smartest Way To Use Protein To Build Muscle (Science Explained) (youtube.com)

Gewoon wat verdelen door de dag, an sich maakt het niet meer zo uit wanneer/hoeveel je neemt. Veel van de mythes van vroeger zijn ondertussen achterhaald. Ik neem het nu meestal als overbrugging in maaltijden, kwestie van metabolisme aan de gang te houden of net honger beetje te stillen in de cut.
s'morgens een shake met water. 14u nog eentje met magere melk als tussendoortje, en savonds nog eentje op trainingsdagen.

Klopt wat hier gezegd wordt, inname van proteïne, creatine en dergelijk zijn niet zo zeer strict om te nemen. Voor alles is er altijd een "perfecte" timing, maar dat is echt enkel van belang als je hier echt heel professioneel mee bezig bent. Wat betreft proteïne is het gewoon door heen de dag en als je graag eens een shake drinkt is dit slim na je training te doen, gewoon om de reden dat die een mogelijke hongeraanval verminderd, niet bepaald omdat je dan het beste dit op neemt of zo... Creatine pak je gewoon dagelijks en liefst rond hetzelfde moment elke dag, voor de rest maakt dit voor de meeste niet uit wanneer, smorgens, savonds... gewoon dagelijks rond hetzelfde tijdstip.

Iemand een idee welke merken (beschikbaar in Europa) kwalitatieve benches aanbieden die incline kunnen én foldable zijn? Ik had er een van ATX op het oog (Link) maar die is momenteel niet op voorraad helaas. Vind ze ook nergens anders...

Merci alvast!

Iemand een idee welke merken (beschikbaar in Europa) kwalitatieve benches aanbieden die incline kunnen én foldable zijn? Ik had er een van ATX op het oog (Link) maar die is momenteel niet op voorraad helaas. Vind ze ook nergens anders...

Merci alvast!
Is allemaal zeer goed gerief dacht ik. Voor de rest ken ik er ook zo niet echt :s

Gisteren nog eens gaan trainen na een iets langere rust periode van 5 dagen. Goeie bench gehad wel, net geen 8x90kg geduwd, nieuwe PRke voor mij als ook volgende keer moet die 8ste rep er ook bij!! Nadien nog 5x95 en 3x97,5 geduwd, wat niet slecht is na mij op die 90kg al tot failure te duwen.

DL en Squat zitten nog steeds op een laag pitje omdat mijn heup nog altijd snel begint te reclameren.

Hier nog altijd 3x week Front Squat, Overhead Press, Weighted Pull Ups om wat in vorm te blijven. 1x per week deadlift in plaats van de pull ups, en 1x bench ergens wanneer ik 20 minuten heb.

Zoals altijd begin ik dan te denken of ik dat niet verder kan optimaliseren. Zo eens Snatch Grip Deadlift gedaan van 6 cm verhoog (was even geleden, veel gedaan vroeger) en dat is toch ook wel een serieuze oefening. Bij momenten twijfel ik ook over een trap bar, omdat je daar allerhande geweldige zaken over leest, maar ik vermoed dat die ook met een korrel zout te nemen zijn. Iemand die vaak trap bar deadlifts doet?

Bij momenten twijfel ik ook over een trap bar, omdat je daar allerhande geweldige zaken over leest, maar ik vermoed dat die ook met een korrel zout te nemen zijn. Iemand die vaak trap bar deadlifts doet?
Ik heb een paar maanden geleden een trap bar gekocht. Ben blij van de aankoop, maar veel speciaals is er niet aan de trap bar DL.

Voor mij voelt het veel meer als een squat dan als een 'pull'. De bar zelf is ook wel handig voor rows (extra ROM) en shrugs

Eindelijk mentaal kunnen doorbreken op de bank.
Nieuwe rep PR van 3x100 dat heeft toch een paar keer geduurd en dat terwijl 97.5 telkens heel simpel ging.
Zelf nog twee setjes achter gedaan van ook elks 2x100, dus het eerste werk is eindelijk verzet!

Ik heb een paar maanden geleden een trap bar gekocht. Ben blij van de aankoop, maar veel speciaals is er niet aan de trap bar DL.

Voor mij voelt het veel meer als een squat dan als een 'pull'. De bar zelf is ook wel handig voor rows (extra ROM) en shrugs
Rowen met een trap bar? Hex?

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan