Post uw nieuwe vinyl - B1

En zoals altijd bepaalt de kamer en de positie van de apparaten in de kamer minstens 50% mee in de uiteindelijke geluidskwaliteit.

Mer vinyl ben je dan nog eens zeker dat er degradatie van de platen optreed, daarmee dat ik geen top of the line speakers en versterkers aan een vinyl setup hang.

Een paar tweedehandsjes

Samson & Gert - Samson & Gert 1
Dire Straits - Brothers In Arms
Meat Loaf - Bat Out Of Hell
Pink Floyd - Wish You Were Here

maar ik ben zelf nogal voorstander van het principe "buy once, cry once"

Je ziet @Avondland, ik ben niet de enige die de mensen op kosten jaagt ;)

@iamgroot Wat Pro-Ject betreft ga je heel veel plezier beleven aan de platenspeler.

Ik twijfel niet aan de kwaliteit van de andere componenten maar daar wordt veel minder over geschreven en gesproken dus dat is wat een giswerk.

Het gemakkelijkste is gewoon een concreet budget op tafel te leggen en dan kunnen we hier wel wat suggesties geven.

Ik zeg niet dat iedereen MOET duizenden euro's uitgeven he en vanaf een bepaald prijspunt zijn diminishing returns zeker een dingetje. Maar wat je vaak online ziet zijn mensen die van de equipment verzamelen zelf een "hobby" maken, aka telkens opnieuw geld uitgeven om eenzelfde component te gaan updaten. Dat vind ik wat nutteloos, geef dan ineens wat meer uit en wees daarna content met degelijk gerief dat gewoon werkt.

Mijn set heb ik ook over verschillende jaren heen bijeen gespaard. Ik heb lang gedaan met mijn pa's oude speakers voordat ik had beslist dewelke ik uiteindelijk wou. En mijn versterker en platenspeler zijn tweedehands, dus ik sta daar zeker niet argwanend tegenover. Zeker een versterker: zoek u een degelijke AB integrated amp van Yamaha of Marantz en dat ding gaat eeuwen mee en is tenminste nog te herstellen als er ooit een mankementje zou opduiken.

Nuja, budget beslist uiteindelijk alles dus zonder een idee daarover is het moeilijk om verder concrete tips te geven

Ik zeg niet dat iedereen MOET duizenden euro's uitgeven he en vanaf een bepaald prijspunt zijn diminishing returns zeker een dingetje. Maar wat je vaak online ziet zijn mensen die van de equipment verzamelen zelf een "hobby" maken, aka telkens opnieuw geld uitgeven om eenzelfde component te gaan updaten. Dat vind ik wat nutteloos, geef dan ineens wat meer uit en wees daarna content met degelijk gerief dat gewoon werkt.

Mijn set heb ik ook over verschillende jaren heen bijeen gespaard. Ik heb lang gedaan met mijn pa's oude speakers voordat ik had beslist dewelke ik uiteindelijk wou. En mijn versterker en platenspeler zijn tweedehands, dus ik sta daar zeker niet argwanend tegenover. Zeker een versterker: zoek u een degelijke AB integrated amp van Yamaha of Marantz en dat ding gaat eeuwen mee en is tenminste nog te herstellen als er ooit een mankementje zou opduiken.

Nuja, budget beslist uiteindelijk alles dus zonder een idee daarover is het moeilijk om verder concrete tips te geven
Het was vooral maar een mopje omdat ik @Avondland al eens richting een dure fotolens durf te sturen. :biglaugh:

Maar ik volg je sentiment. Je moet zeker geen duizenden euro's uitgeven om iets deftig te hebben. Op audio fora krijg ik ook vaak de indruk dat het materiaal de hobby is en niet de muziek.

Het is tegenwoordig gewoon heel makkelijk om aangespoord te worden om meer en meer die diminishing returns op te zoeken omdat iemand ergens een noot gehoord heeft op een duurder toestel. FOMO is a bitch.

Het is inderdaad belangrijk dat je gewoon degelijk merken koopt zelfs in de budget categorieën maken die vaak gewoon goeie dingen.

Dus @iamgroot show us the money en we denken met je mee. :thumb:

Op audio fora krijg ik ook vaak de indruk dat het materiaal de hobby is en niet de muziek.
Dat is ook zo, en daar is niets mis mee. Een beetje zoals postzegels verzamelen, die hebben allemaal dezelfde functie.
Zelf probeer ik zo weinig mogelijk (unieke) audio apparaten te verkopen en zoveel mogelijk te 'verzamelen'.
Bij gaming is het vaak gelijkaardig, veel mensen verzamelen de oude consoles en oude games.

Anyway OT, ik ga zo meteen eens bij goodwill hier binnenwandelen, zien of ik iets interessant tegenkom ;)

Dat is ook zo, en daar is niets mis mee. Een beetje zoals postzegels verzamelen, die hebben allemaal dezelfde functie.
Zelf probeer ik zo weinig mogelijk (unieke) audio apparaten te verkopen en zoveel mogelijk te 'verzamelen'.
Bij gaming is het vaak gelijkaardig, veel mensen verzamelen de oude consoles en oude games.

Anyway OT, ik ga zo meteen eens bij goodwill hier binnenwandelen, zien of ik iets interessant tegenkom ;)

Daar is helemaal niets mis mee maar ik vermoed dat dat je dan vooral vertrekt vanuit een appreciatie van techniek of zelfs esthetiek van een toestel?

Ik heb het vooral op mensen die iets te veel op witte walvissen jagen door altijd maar materiaal bij te kopen omdat ze denken dat er ergens een procentje te winnen valt.

Maar we wijken misschien wat af maar ik vind het een leuke discussie dus iedereen welkom in het hifi topic!

Conservative Military Image - Casual Violence
Day Drinker - Into An Early Grave
Ultra Sect ‎– Martyris Victoria 7"

Chat Pile - God's Country
Chat Pile - Cool World
Molder - Catastrophic Reconfiguration
Behemoth - XXX Years Ov Blasphemy
Living Gate - Suffer As One
Black Curse - Burning In Celestial Poison
Concrete Winds - s/t

Terug
Bovenaan