Hifi thread

D

Deleted member 95

Guest
Ik heb mijzelf onlangs getrakteerd op een instap hifi systeem, dus ideaal moment om deze historische stoefthread nieuw leven in te blazen!

Speakers: Elac Debut 2.0 B6.2 KEF LS50 Meta
Versterker: Marantz PM6007

+ wat kabels en accessoires en een ideale listening chair uit de kringloopwinkel voor 20 Euro. :p
Klein bier vergeleken met wat er op de markt is voor de rijke stinkerds, maar ik kan niet wachten tot alles toekomt.

Tijd om elkaar jaloers te maken dus!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ken geen bal van audio, maar hoor je nu echt het verschil tussen een setup van € 1000 en € 5000 bijvoorbeeld?
 
Ik ken geen bal van audio, maar hoor je nu echt het verschil tussen een setup van € 1000 en € 5000 bijvoorbeeld?
Mijn systeem dat ik besteld heb is maar 1000 euro, maar dat is echt een entry-level setup met nog veel marge tot verbetering (wel al een wereld van verschil ten opzichte van die all-in-one systemen die je voor 50 tot 200 euro kan kopen).

Je kan het altijd eens voor jezelf gaan beluisteren in een speciaalzaak.

Ik heb al speakers zien passeren voor 40k per paar (en dat is dan niet omdat ze bekleed zijn met diamanten ofzo, echt puur de speakers op zich), daar stel ik me dan eerlijk gezegd ook wel wat vragen bij. Maar het is wel mijn ervaring dat goed geluid wonderen doet voor de appreciatie van muziek, en dat 'luisteren' naar muziek tot in de kleinste details en nuances echt een actieve hobby kan zijn, en niet zomaar iets dat je doet tijdens het joggen, of autorijden, etc...

Het ultieme doel is om de muzikanten bij je in huis te halen. Een goede stereo kan echt die plaatsing controleren waarbij je (als je goed gepositioneerd bent en de ruimte werkt niet tegen) echt kan horen 'waar' elk instrument staat, en de muziek niet zomaar uit de speakers komt. Je haalt eigenlijk een soort auditieve illusie in huis.
 
Ik ken geen bal van audio, maar hoor je nu echt het verschil tussen een setup van € 1000 en € 5000 bijvoorbeeld?
Absoluut, ik heb zelf de stap gemaakt van €1000 naar eentje van bijna €6000 en dat is een wereld van verschil. Dat is iets dat je enerzijds in de bouwkwaliteit al terug ziet en ook overduidelijk in de geluidskwaliteit. Je hoeft ook helemaal geen "audiofiel" te zijn om dat vast te stellen.

Ik heb zelf ook al duurdere setups gehoord, om en bij de €10.000, dit was opnieuw een wereld van verschil. Alsof er echt een akoestisch bandje in de ruimte stond.

Nu ik schat dat we tot €15.000 nog wel duidelijk hoorbare verschillen maar alles daar boven spreken we echt wel van "diminishing returns".

Om maar te zwijgen van de rasechte snakeoil producten zoals kabels van 500 euro, audiofiele netwerk switchen of andere nutteloze accessoires.

Misschien wel een opmerking de diminishing returns komen bij DAC's veel sneller dan bij andere elementen. DAC van 1000 euro of één van 10.000 euro zit voor mij geen enkel hoorbaar verschil op.
 
Absoluut, ik heb zelf de stap gemaakt van €1000 naar eentje van bijna €6000 en dat is een wereld van verschil. Dat is iets dat je enerzijds in de bouwkwaliteit al terug ziet en ook overduidelijk in de geluidskwaliteit. Je hoeft ook helemaal geen "audiofiel" te zijn om dat vast te stellen.

Ik heb zelf ook al duurdere setups gehoord, om en bij de €10.000, dit was opnieuw een wereld van verschil. Alsof er echt een akoestisch bandje in de ruimte stond.

Nu ik schat dat we tot €15.000 nog wel duidelijk hoorbare verschillen maar alles daar boven spreken we echt wel van "diminishing returns".

Om maar te zwijgen van de rasechte snakeoil producten zoals kabels van 500 euro, audiofiele netwerk switchen of andere nutteloze accessoires.

Misschien wel een opmerking de diminishing returns komen bij DAC's veel sneller dan bij andere elementen. DAC van 1000 euro of één van 10.000 euro zit voor mij geen enkel hoorbaar verschil op.
Welke setup heb jij?
 
Ik ben aan het kijken voor een deftige soundbar voor mijn TV, maar de modellen waar ik geïnteresseerd in ben beginnen maar aan 800 €, wat ik persoonlijk veel vind.
 
Ik ken geen bal van audio, maar hoor je nu echt het verschil tussen een setup van € 1000 en € 5000 bijvoorbeeld?

Er gaat vooral veel geld naar marketing om gebakken lucht te verkopen en dat gebeurd nogal eens vaker in het audiowereldje:p

Ik ben aan het kijken voor een deftige soundbar voor mijn TV, maar de modellen waar ik geïnteresseerd in ben beginnen maar aan 800 €, wat ik persoonlijk veel vind.

Een deftige HT setup kost anders ook al makkelijk zoveel hoor :). Naar wat zoek je exact?
 
Welke setup heb jij?
Speakers: Dali Opticon 5
Versterker: Cambridge Audio CX80
Streamer: Bluesound Node 2i
Draaitafel: Michel Engineering TecnoDec met TecnoArm en ATOC9 MK3
Voorversterker: Cambridge Audio CP2
Hoofdtelefoon: Sennheiser Hd600
Hoofdtelefoon versterker: Schiit Valhalla 2

dat is alles :unsure:
 
Een vraagje voor de kenners; is een streamer absoluut noodzakelijk?
Ik vind dat dat veel geld kost en ik snap niet goed voor wat exact. :unsure:
Ik kan toch perfect mijn laptop / smart tv / playstation / whatever aansluiten op mijn versterker?
 
Een vraagje voor de kenners; is een streamer absoluut noodzakelijk?
Ik vind dat dat veel geld kost en ik snap niet goed voor wat exact. :unsure:
Ik kan toch perfect mijn laptop / smart tv / playstation / whatever aansluiten op mijn versterker?
Dat kan perfect, de reden waarom mensen een streamer kopen is vanwege het gebruiksgemak. De mijne is bedienaar met een appje, indexeert al mijn flacs op m’n NAS en verzamelt meerdere streaming diensten onder één toestel.

ik heb heel lang gewoon een chromecast van 30euro gebruikt...
 
Versterkter: Rega Brio R
CD speler: Rega Apollo R
Platen speler: een cheap Audio Technica geval
Speakers: Focal Aria 926

De platenspeler staat al lang op het lijstje van te vervangen spul. Maar sinds de verhuis (dik twee jaar geleden) ligt het merendeel van de LP's nog in storage. Dus weinig vinyl beluisterd en is dat wat onderaan de prioriteitenlijst beland.
Wel content van de versterker/cd combo: beide bescheiden in omvang wat wel tof is.
 
Ik ben aan het kijken voor een deftige soundbar voor mijn TV, maar de modellen waar ik geïnteresseerd in ben beginnen maar aan 800 €, wat ik persoonlijk veel vind.
Ik kan de Sonos Arc ten zeerste aanbevelen. Heb em hier staan samen met 2 One's en de SUb. Komt toch wel knap geluid uit. De beam heb ik ook gehad en die deed z'n werk ook meer dan behoorlijk. Gebruiksgemak is fantastisch. Moest deze boven je budget zitten, de bars van Yamaha zijn ook goed. Heb er zelf eentje gehad van een 300€ en da spel ging serieus hard.
 
Ik zoek eigenlijk alleen nog een beetje deftige cd speler voor men setup compleet te maken. Is allemaal maar entry level stuff maar ben der content mee, de duurdere dingen komen na verloop van tijd wel.
 
Bedankt voor de tips.

Ik heb voorlopig een koptelefoon gekocht en ga verder kijken voor de soundbar wanneer ik er meer budget voor heb.
 
Ik ben hier zachtjes aan het uitkijken naar een deftige AV reciever, liefst met wireless speakers maar dan komt ik ook al gauw aan een prijskaartje van 1000-1500€.
Misschien gewoon simpel beginnen met reciever met wired 2.1 set up. Als er iemand tips heeft, ... :)
Min 4 HDMI ingangen en DAB en/of internet radio

Is zoiets wat deftig? https://doublepoint.nl/doubledeal-denon-avr-x1600h-canton-movie-135-zwart
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijzelf onlangs getrakteerd op een instap hifi systeem, dus ideaal moment om deze historische stoefthread nieuw leven in te blazen!

Speakers: Elac Debut 2.0 B6.2
Versterker: Marantz PM6007

+ wat kabels en accessoires en een ideale listening chair uit de kringloopwinkel voor 20 Euro. :p
Klein bier vergeleken met wat er op de markt is voor de rijke stinkerds, maar ik kan niet wachten tot alles toekomt.

Tijd om elkaar jaloers te maken dus!
Mooie keuze. Ik heb de Debut series allemaal mogen horen voor release en voor de prijs?? echt wel zot.


Zelf heb ik een muziekstudio met eigen materiaal. Ik ben mastering engineer voor producers die beginwerk willen opkrikken.
  • Speakers:
    • Monitors: Dayton Audio RS28A & RS180S
    • Subwoofers:
      • Dayton Audio RSS315HFA-8 - Ported
      • Ground Zero GZIW 200X-II - Transmission Line (referencing)
      • Dayton Audio RSS315HFA-8 - Sealed (decomissioned)
    • Logitech Z303 (referencing)
    • Pioneer speakers (model nummer kwijt) (referencing)
  • Amps:
    • Behringer Reference A800
    • Behringer Reference A500 (decomissioned)
    • Behringer iNuke NU3000DSP (modded)
    • Processing:
    • DBX DriveRack PA2
    • MiniDSP 2x4 (decomissioned)
    • Digital In/Digital Out Mini-PC voor realtime VST processing in the chain
  • Interface materiaal:
    • Behringer Uphoria UMC204HD
    • Topping D10 (decomissioned)
  • Bekabeling:
    • Thomann Sssnake Neopreen 2x2.5mm kabel op lengte
    • Neutrik NL2 & NL4 connectors
    • Amazon Basics Banana-plug connectors
    • Bax-Shop Devine RCA's ed.
  • Computer:
    • Fractal Design Define R5 Titanium
    • Intel Core i7 4790k @4.8Ghz (1.19v)
    • Cooler Master Hyper 212 Evo
      • Noctua & Snowman (Ch.) fans
    • Asus Z97-A MB
    • Crucial Ballistic Sport DDR3 (4x4gb)
    • Corsair RM650x PSU
    • Corsair Strafe RGB KB
    • Corsair M65 Elite RGB
    • MSI Gaming Nvidia GTX970
    • Western Digital WD-10EZEX (2x)
    • Crucial M500 250GB SSD
    • TP-Link Archer TX3000E Wireless NIC
 
Ik ben al even aan het loeren naar de Yamaha HS8S subwoofer als aanvulling op m’n Yamaha HS7 nearfields ... maar heb jammer genoeg geen mooi plaatsje waar die volledig tot z’n recht zou komen :(
 
Terug
Bovenaan