Welke CD/LP heb jij laatst gekocht?
Graag vermelden waar en hoeveel.
Graag vermelden waar en hoeveel.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Intussen iets gekocht?Dag liefhebbers, ik kocht hier enkele jaren geleden enkele platen over van @Polle32 en heb intussen een bescheiden platencollectie aangelegd.
Tot nu toe luisterde ik op de platenspeler die mijn ouders 30 jaar geleden kochten waar ik zelf wat kabels aan gesoldeerd heb.
Binnenkort verhuis ik en zou ik als kers op de taart een nieuwe installatie willen aankopen.
Los van de geluidskwaliteit wil het oog natuurlijk ook wat, waardoor mijn oog viel op Pro-Ject.
Pro-ject All-In-One True HiFi Stereo Set incl. Debut Carbon EVO, MaiA S3, Speaker Box S2, Connect it LS 3m, Damp it
Het enige wat misschien een klein beetje tegen valt is de prijs (1700eur).
Wat zouden jullie adviseren? Gewoon een debut Evo 2 kopen en los daarvan deftige set speakers kopen,...? Zijn er leuke varianten op de markt?
Alvast bedankt om even samen weg te dromen!
![]()
Intussen iets gekocht?
Ik zou 2dehands gaan. Voor een fractie van de prijs heb je een setup die jàren meegaat.
Pro-ject is wel top, zou ik zéker aanraden. Vind je vaak ook 2dehands in een topstaat.
De meeste Vinyl liefhebbers/verzamelaars onderhouden hun spullen zeer goed en veranderen geregeld om te upgraden (ik ook). Zo kan je 2dehands vaak goede deals doen.
Een trapje hoger IMO vind je de REGA Planar, ook echt fantastisch.

Mmja, de Planar komt inderdaad pas goed tot zijn recht met matching versterker en speakers.Gezien mijn eisen ben ik vrij snel beland bij een soundbar (tv ruimte) die gekoppeld kan worden met een speaker (leefruimte) voor muziek.
Ben zo bij bluesound beland en was meteen overtuigd, heb de bluesound pulse soundbar gekocht samen met de Pulse 2i.
Aan die Pulse 2i kan ik rechtstreeks een platenspeler hangen, welke dat net zal worden ga ik tussen de feestdagen eens rustig over nadenken
REGA Planar hadden ze ook in de winkel waar ik de bluesound ben gaan beluisteren, maar dat adviseerde hij eerder voor high end hifi setup.
In mijn geval lijkt iets zoals een Pro-ject T1 phono de gulden middenweg.
Ook de bluesound NODE er tussen gooien en een platenspeler zonder pre amp leek mij even leuk, maar lees daar dan over dat het de typische vinylsfeer toch wat doorbreekt, wat niet de bedoeling is. Als je dan doorleest lijkt de T1 zelfs niet ideaal, dus misschien 2ehands voor iets beter gaan.. Ben er nog niet uit
Mmja, de Planar komt inderdaad pas goed tot zijn recht met matching versterker en speakers.
In uw setup zou ik een Sony ps-lx310bt overwegen. Die heeft ingebouwde Bluetooth èn phono preamp in huis en klinkt echt goed voor zijn prijs. (Whathifi 5*).
Is ook een automatische dus convenient voor in de huiskamer als een huisgenoot (lief, bezoek, ...) eens een plaatje wil opleggen - kan soms een drempel zijn op een handmatige, ik spreek uitvervaring ;-)
In de zomer kan je dan met de Bluetooth zelfs in de tuin een plaatje luisteren op je bluetooth speaker
Leuke tip, thnx!
Looks zijn belangrijk en die Sony is een mooi bakske.
Als geld niet het probleem is, zou je dan eerder 100 euro meer uitgeven en de project aanraden? Ik zie mij nooit van mn leven een bluetooth speaker aan een platenspeler hangen.

Kennis kreeg onlangs 90 stuks goeie metal cadeau van leeftijdgenoot (59jr), was het bezit van de schijven beu en den andere was bekend als liefhebber. Als beginner met beperkt budget en tijd is het een onmogelijk genre.Of doordat mijn favoriete genre (heavy) metal is en metalheads blijkbaar zelden hun LPs wegdoen?
Spanje en Italië oppassen. Stevige bootleg cultuur. Mezelf toch al aan laten vangen.@Taxandrian Ik Verkoper komt uit Spanje. De vorige tweedehandsplaat vond ik aan € 20 (ook tweedehands en moeilijk te vinden) bij een Italiaanse verkoper. (Ik zeg dit omdat ik de indruk heb dat Spanjaarden en Italianen er meestal goedkoper zijn qua prijs, en ik heb dan nog eens exta geluk dat het meestal zij zijn die platen verkopen waar ik interesse voor heb.)
Wat bedoel je hiermee?Spanje en Italië oppassen. Stevige bootleg cultuur. Mezelf toch al aan laten vangen.
Niet legitieme uitgaves. Meestal bedenkelijke kwaliteit.Wat bedoel je hiermee?
Kennis kreeg onlangs 90 stuks goeie metal cadeau van leeftijdgenoot (59jr), was het bezit van de schijven beu en den andere was bekend als liefhebber. Als beginner met beperkt budget en tijd is het een onmogelijk genre.