Welke CD/LP heb jij laatst gekocht?
Graag vermelden waar en hoeveel.
Graag vermelden waar en hoeveel.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Telkens ge gaat winkelen hopen karton meenemen. Dan zelf op maat uitsnijden.is er een goedkope manier om aan verpakkingen voor elpees te komen om te verkopen? Alles wat ik opzoek lijkt zo duur...
Zo heb ik inderdaad eens een elpee ontvangen, maar de vraag is of dat altijd wordt gewaardeerd. Bij diezelfde gebruiker was daar een bepaalde koper niet echt happy mee.Telkens ge gaat winkelen hopen karton meenemen. Dan zelf op maat uitsnijden.
Iets helemaal anders: is er een goedkope manier om aan verpakkingen voor elpees te komen om te verkopen? Alles wat ik opzoek lijkt zo duur...
Hier ook al meer elpees gekocht dan dat ik naar geluisterd heb, maar dat komt omdat vooral omdat ik mijn platenspeler nog moet verhuizen.Ik mis het soms wel om een
manwomancave te hebben daarvoor... (Deze woning is daarvoor te klein.)
Iets helemaal anders: is er een goedkope manier om aan verpakkingen voor elpees te komen om te verkopen? Alles wat ik opzoek lijkt zo duur...
.Heb de knoop doorgehakt op een Audio Technica LP70X. Leek een mooie middenweg tussen gebruiksgemak en toch lichte upgrademogelijkheden naar de toekomst!Laat maar weten als je hulp nodig hebt met het zoeken naar de juiste platenspeler. Kenners genoeg hier.
In mijn geval zou het gaan over stokoude platen die ik ooit van mijn vader gekregen heb (maar waarvan sommige nog wel een ronde meekunnen). Ik weet nu niet of dat er 50 zijn, maar bedankt voor de link!Ik heb ook een tijdje m'n collectie uitgedund en kocht m'n verzenddozen op Planète Disque.
![]()
Achteraf wel spijt dat ik sommige weggedaan heb en opnieuw gekocht.
In mijn geval zou het gaan over stokoude platen die ik ooit van mijn vader gekregen heb (maar waarvan sommige nog wel een ronde meekunnen). Ik weet nu niet of dat er 50 zijn, maar bedankt voor de link!
Is dat zelf versnijden van karton trouwens een ding en was de koper die dit vervelend vond gewoon moeilijk? Ik vraag het mij oprecht af.

2 Flying Stones

Ik ken uw budget niet, maar ik vind het ook veel geld voor een ´bescheiden´ platencollectie mee af te spelen. Hifi is ook wel een hobby waar veel snobisme bij komt kijken. Ik heb zelf een collectie van pakweg 900 platen en speel alles af op een oude Dual of JB Systems van €200.Dag liefhebbers, ik kocht hier enkele jaren geleden enkele platen over van @Polle32 en heb intussen een bescheiden platencollectie aangelegd.
Tot nu toe luisterde ik op de platenspeler die mijn ouders 30 jaar geleden kochten waar ik zelf wat kabels aan gesoldeerd heb.
Binnenkort verhuis ik en zou ik als kers op de taart een nieuwe installatie willen aankopen.
Los van de geluidskwaliteit wil het oog natuurlijk ook wat, waardoor mijn oog viel op Pro-Ject.
Pro-ject All-In-One True HiFi Stereo Set incl. Debut Carbon EVO, MaiA S3, Speaker Box S2, Connect it LS 3m, Damp it
Het enige wat misschien een klein beetje tegen valt is de prijs (1700eur).
Wat zouden jullie adviseren? Gewoon een debut Evo 2 kopen en los daarvan deftige set speakers kopen,...? Zijn er leuke varianten op de markt?
Alvast bedankt om even samen weg te dromen!
![]()
Ik ken uw budget niet, maar ik vind het ook veel geld voor een ´bescheiden´ platencollectie mee af te spelen. Hifi is ook wel een hobby waar veel snobisme bij komt kijken. Ik heb zelf een collectie van pakweg 900 platen en speel alles af op een oude Dual of JB Systems van €200.
Nu, de set die je post zal wel goed zijn, maar voor 1/3e van de prijs kun je tweedehands gewoon hetzelfde (of zelfs beter) vinden.

Hoeveel platen heb je? Ben zelf ook niet de grootste hifi kenner hoor, maar als je info vraagt op het internet ga je 101 verschillende adviezen krijgen.Een beetje de reden waarom ik hier advies kom vragen, ik ben niet de audiofiel die de perfecte installatie wil.
Mijn oog valt gewoon op Pro-ject omdat het een prachtig stuk meubilair is, uiteraard sta ik open voor iets dat 1/3e kost, deftige kwaliteit speelt en er een beetje leuk uit ziet![]()
Mij laten vangen door fomo, bij deze Daft punk - Discovery (Interstella 5555 Edition) Gold Vinyl besteld
Ik vind dat dat allemaal wat afhankelijk van wat uw concrete financiële situatie is, maar ik ben zelf nogal voorstander van het principe "buy once, cry once". Dus ga ineens voor het beste gerief, ipv voor eerst een "instapmodel" waar je nu al van weet dat je in de toekomst wil upgraden.Dag liefhebbers, ik kocht hier enkele jaren geleden enkele platen over van @Polle32 en heb intussen een bescheiden platencollectie aangelegd.
Tot nu toe luisterde ik op de platenspeler die mijn ouders 30 jaar geleden kochten waar ik zelf wat kabels aan gesoldeerd heb.
Binnenkort verhuis ik en zou ik als kers op de taart een nieuwe installatie willen aankopen.
Los van de geluidskwaliteit wil het oog natuurlijk ook wat, waardoor mijn oog viel op Pro-Ject.
Pro-ject All-In-One True HiFi Stereo Set incl. Debut Carbon EVO, MaiA S3, Speaker Box S2, Connect it LS 3m, Damp it
Het enige wat misschien een klein beetje tegen valt is de prijs (1700eur).
Wat zouden jullie adviseren? Gewoon een debut Evo 2 kopen en los daarvan deftige set speakers kopen,...? Zijn er leuke varianten op de markt?
Alvast bedankt om even samen weg te dromen!
![]()