Post uw nieuwe vinyl - B1

Hier ook al meer elpees gekocht dan dat ik naar geluisterd heb, maar dat komt omdat vooral omdat ik mijn platenspeler nog moet verhuizen. :unsure: Ik mis het soms wel om een man womancave te hebben daarvoor... (Deze woning is daarvoor te klein.)

Iets helemaal anders: is er een goedkope manier om aan verpakkingen voor elpees te komen om te verkopen? Alles wat ik opzoek lijkt zo duur...

Ik heb ook een tijdje m'n collectie uitgedund en kocht m'n verzenddozen op Planète Disque.

Achteraf wel spijt dat ik sommige weggedaan heb en opnieuw gekocht :unsure: .

Ik heb ook een tijdje m'n collectie uitgedund en kocht m'n verzenddozen op Planète Disque.

Achteraf wel spijt dat ik sommige weggedaan heb en opnieuw gekocht :unsure: .
In mijn geval zou het gaan over stokoude platen die ik ooit van mijn vader gekregen heb (maar waarvan sommige nog wel een ronde meekunnen). Ik weet nu niet of dat er 50 zijn, maar bedankt voor de link!

Is dat zelf versnijden van karton trouwens een ding en was de koper die dit vervelend vond gewoon moeilijk? Ik vraag het mij oprecht af.

Ik doe dit alvast al jaren zonder klagen. Gewoon zien dat het ongeveer even goed zo niet beter is dan de gemiddelde shop die online verstuurd.

Dus veel tape zijlangs tegen evt vocht. Bubble wraps of zelf verscheurd/verpropt papier als beschermlaag etc tussen het karton.

In mijn geval zou het gaan over stokoude platen die ik ooit van mijn vader gekregen heb (maar waarvan sommige nog wel een ronde meekunnen). Ik weet nu niet of dat er 50 zijn, maar bedankt voor de link!

Is dat zelf versnijden van karton trouwens een ding en was de koper die dit vervelend vond gewoon moeilijk? Ik vraag het mij oprecht af.

Ik heb dat vroeger ook gedaan gewoon goed in pakken en dan is dat stevig genoeg. Je maakt soms wel wat mee hoor met online verkopen, niet te veel van aantrekken.

• La Bush 30 years - Vol 2 Box
  • BBE - Seven days & one week + Hypnose
  • Niels van Gogh - Pulvertum (Anna Rework)
  • Thomas Schumacher - Final Fantasy
  • 2 Flying Stones - Progressive Trance EP
  • Talla 2XLC presents Rraw
  • Amazingblaze - Touch the Sky
  • Platipus 30 years 4/12
  • Phara - How high can a pigeon fly
  • Charlotte de Witte - Roar
  • Suburban Knight - The Art of Stalking
  • Altinbass - Sustain
  • Circadian Rhythms - Basic Moves 20
  • Milo Spykers - Thunderworld
  • Memoriez 13
  • Memoriez 14
  • Charlotte de Witte - Sanctum
  • 2 Flying Stones - La Bush remix
  • 2 Flying Stones - Remix EP
  • Velvet Girl - Velvet
  • Steve Rachmaf - Tir Na Nog
  • Emotive Response - Emotions 96
  • Emmanuel Top - Asteroid
  • Luke Slater - Berghain 15

We kunnen er weer efkes tegenaan :)

Dag liefhebbers, ik kocht hier enkele jaren geleden enkele platen over van @Polle32 en heb intussen een bescheiden platencollectie aangelegd.
Tot nu toe luisterde ik op de platenspeler die mijn ouders 30 jaar geleden kochten waar ik zelf wat kabels aan gesoldeerd heb.
Binnenkort verhuis ik en zou ik als kers op de taart een nieuwe installatie willen aankopen.

Los van de geluidskwaliteit wil het oog natuurlijk ook wat, waardoor mijn oog viel op Pro-Ject.
Pro-ject All-In-One True HiFi Stereo Set incl. Debut Carbon EVO, MaiA S3, Speaker Box S2, Connect it LS 3m, Damp it

Het enige wat misschien een klein beetje tegen valt is de prijs (1700eur).
Wat zouden jullie adviseren? Gewoon een debut Evo 2 kopen en los daarvan deftige set speakers kopen,...? Zijn er leuke varianten op de markt?

Alvast bedankt om even samen weg te dromen!

CAS-Black-1.jpg

Dag liefhebbers, ik kocht hier enkele jaren geleden enkele platen over van @Polle32 en heb intussen een bescheiden platencollectie aangelegd.
Tot nu toe luisterde ik op de platenspeler die mijn ouders 30 jaar geleden kochten waar ik zelf wat kabels aan gesoldeerd heb.
Binnenkort verhuis ik en zou ik als kers op de taart een nieuwe installatie willen aankopen.

Los van de geluidskwaliteit wil het oog natuurlijk ook wat, waardoor mijn oog viel op Pro-Ject.
Pro-ject All-In-One True HiFi Stereo Set incl. Debut Carbon EVO, MaiA S3, Speaker Box S2, Connect it LS 3m, Damp it

Wat zouden jullie adviseren? Gewoon een debut Evo 2 kopen en los daarvan deftige set speakers kopen,...? Zijn er leuke varianten op de markt?

CAS-Black-1.jpg
Ik ken uw budget niet, maar ik vind het ook veel geld voor een ´bescheiden´ platencollectie mee af te spelen. Hifi is ook wel een hobby waar veel snobisme bij komt kijken. Ik heb zelf een collectie van pakweg 900 platen en speel alles af op een oude Dual of JB Systems van €200.

Nu, de set die je post zal wel goed zijn, maar voor 1/3e van de prijs kun je tweedehands gewoon hetzelfde (of zelfs beter) vinden.

Ik ken uw budget niet, maar ik vind het ook veel geld voor een ´bescheiden´ platencollectie mee af te spelen. Hifi is ook wel een hobby waar veel snobisme bij komt kijken. Ik heb zelf een collectie van pakweg 900 platen en speel alles af op een oude Dual of JB Systems van €200.

Nu, de set die je post zal wel goed zijn, maar voor 1/3e van de prijs kun je tweedehands gewoon hetzelfde (of zelfs beter) vinden.

Een beetje de reden waarom ik hier advies kom vragen, ik ben niet de audiofiel die de perfecte installatie wil.
Mijn oog valt gewoon op Pro-ject omdat het een prachtig stuk meubilair is, uiteraard sta ik open voor iets dat 1/3e kost, deftige kwaliteit speelt en er een beetje leuk uit ziet :smile:

Een beetje de reden waarom ik hier advies kom vragen, ik ben niet de audiofiel die de perfecte installatie wil.
Mijn oog valt gewoon op Pro-ject omdat het een prachtig stuk meubilair is, uiteraard sta ik open voor iets dat 1/3e kost, deftige kwaliteit speelt en er een beetje leuk uit ziet :smile:
Hoeveel platen heb je? Ben zelf ook niet de grootste hifi kenner hoor, maar als je info vraagt op het internet ga je 101 verschillende adviezen krijgen.

Optie 1: uw setje, en dan ben je gerust maar betaal je er veel voor.

Optie 2: alles nieuw. Ik zou dan idd eens kijken naar de goedkopere modellen van Pro-ject of Rega. Of je kunt ook een DJ platenspeler kopen. In principe zou je voor €400 een goede splinternieuwe platenspeler moeten vinden. En dan nog eens pakweg 200/300 voor een versterker en boxen naar keuze.

Optie 3: kijk online voor 2ehands toestellen (liefst bij betrouwbare verkoper). Voor €500/600 kun je uzelf een zeer degelijk setje aanschaffen.

Van welke regio ben je?

CAS-Black-1.jpg
Ik vind dat dat allemaal wat afhankelijk van wat uw concrete financiële situatie is, maar ik ben zelf nogal voorstander van het principe "buy once, cry once". Dus ga ineens voor het beste gerief, ipv voor eerst een "instapmodel" waar je nu al van weet dat je in de toekomst wil upgraden.

In elk geval heeft Pro-Ject degelijke spelers die uw platen in goede staat gaan behouden. Je kan eventueel voor je versterker en speakers wel tweedehands kijken, gezien voor die toestellen naar mijn mening de markt groter is en er minder kans is op problemen dan bij oude platenspelers waarbij de mechaniek fragieler is.

Terug
Bovenaan