Post - / math - / experimental / indie rock

Quietus :love:

Through Donkey Jaw en vooral Love van Amen Dunes zijn geweldige albums. Op één of andere manier nooit into Freedom geraakt. Morgen eens de nieuwe beluisteren!

Gekke debuutplaat van O. , pun intended of course. Verschrikkelijke bandnaam nog steeds. Heeft in de verste verte niets meer met "post-punk" te maken. Lijkt me dat ze hier tijdens de creatie veel en vooral luid naar Squarepusher zijn Shobaleader One periode hebben geluisterd. Toch wel enkele jams

Ik voel me pijnlijk out of touch...
Ik volg The Quietus vrij op de voet en kwam aan een dertigtal beluisterde albums, waarvan niet toevallig een groot deel ook op andere plaatsen aanbevolen wordt. Heb lukraak een paar andere dingen beluisterd en dan is het altijd totale willekeur of je uitkomt bij iets dat interessant klinkt of iets waarvan je vooral ¿qué? denkt. Altijd ook interessant welke meer mainstream releases ze een plaats waardig achten tussen de experimentele en obscure albums.

Hier is ook een halfjaarlijst van Brooklyn Vegan.

Ik voel me pijnlijk out of touch...

Ik had het erger verwacht :unsure:

Nu het moet gezegd zijn, er komt zo waanzinnig veel muziek uit dat het een bijna een opgave wordt om "mee te zijn". Zeker als je meerdere genres volgt 🥵

Ik doe een behoorlijke poging om nieuwe releases te volgen, maar ik besef ook wel dat ik voornamelijk in bepaalde niches blijf steken (zal wel duidelijk zijn obv mijn postgedrag). Het is niet mijn full-time job om volledig mee te zijn dus daar doe ik al lang geen moeite meer voor. Ik zie wel wat jaarlijks mijn pad kruist.

Op zich ben ik wel fan van deze lijstjes hoor! Maar ik ga er nu gewoon 2 à 3 onbekende dingen op goed geluk uitpikken. Kan zijn dat ik uitstekende albums mis zo, ach ja..

Die Mabe Fratti hierboven moet ik eerst nog eens wat beter beluisteren , voor ik verder in die tQ lijst duik. Het had iets triphop-achtigs vond ik. Openingstrack was inderdaad nice! Altijd zalig zo'n cello-geluid dat diep gaat.

Ik doe een behoorlijke poging om nieuwe releases te volgen, maar ik besef ook wel dat ik voornamelijk in bepaalde niches blijf steken (zal wel duidelijk zijn obv mijn postgedrag). Het is niet mijn full-time job om volledig mee te zijn dus daar doe ik al lang geen moeite meer voor. Ik zie wel wat jaarlijks mijn pad kruist.

Op zich ben ik wel fan van deze lijstjes hoor! Maar ik ga er nu gewoon 2 à 3 onbekende dingen op goed geluk uitpikken. Kan zijn dat ik uitstekende albums mis zo, ach ja..

Die Mabe Fratti hierboven moet ik eerst nog eens wat beter beluisteren , voor ik verder in die tQ lijst duik. Het had iets triphop-achtigs vond ik. Openingstrack was inderdaad nice! Altijd zalig zo'n cello-geluid dat diep gaat.

Ik kan een goed lijstje ook wel altijd appreciëren hoor, al ga ik ze nu niet alle 100 af :p.

Die nummer één lijkt mij wel iets voor jou trouwens: Ex-Easter Island Head – Norther. Ben er zelf ook wel fan van!

Ik verwacht eigenlijk gewoon dat jullie het harde werk doen en de beste dingen hier posten :unsure:

Weet niet of het hier past (of meer in de jazz) maar vind ze meer richting Tortoise gaan e.d. dus post ik het hier. In oktober ook een nieuwe van Svaneborg Kardyb: https://svaneborgkardyb.bandcamp.com/album/superkilen. Eerste nummer klinkt weer veelbelovend.

In 2022 heb ik ze leren kennen met hun zeer mooi album Over Tage en dat was meteen een voltreffer voor mij.

Nieuwe single van The Smile morgen?
Zouden ze? Ligt Greenwood niet in het ziekenhuis?

Wat net uitgekomen aanraders:

Nieuwe Jack White klinkt als een stevige portie garage rock met bij momenten dikke fuzz:

Wand is terug met een kabbelend neo-psych album dat doet denken aan The Verve in hun beginjaren. De zanger klinkt bij momenten erg hard als Thom Yorke. :unsure: Smile is mogelijks mijn zomernummer van 2024.

SOFT PLAY brengt hun beste album uit tot nu toe, straightforward (garage)punk, soms is dat genoeg:

Zouden ze? Ligt Greenwood niet in het ziekenhuis?

Wat net uitgekomen aanraders:

Nieuwe Jack White klinkt als een stevige portie garage rock met bij momenten dikke fuzz:

Wand is terug met een kabbelend neo-psych album dat doet denken aan The Verve in hun beginjaren. De zanger klinkt bij momenten erg hard als Thom Yorke. :unsure: Smile is mogelijks mijn zomernummer van 2024.

SOFT PLAY brengt hun beste album uit tot nu toe, straightforward (garage)punk, soms is dat genoeg:

Die ligt in het ziekenhuis ja. Maar kan evengoed een single zijn met live-versies of nummers die al af waren. Ik vind er echt nergens iets over terug.

Bij Music Mania staat hij iig ook op de site: https://www.musicmaniarecords.be/5284-the-smile/16297-don-t-get-me-started/.

Voor de fans van de zwaardere King Gizz in hun Mind Fuzz periode:

Staan op dezelfde dag als mclusky op Leffingeleuren. :love:

Ik had hoop na de online commentaren die aangaven dat deze nieuwe Jack White het niveau van de oude White Stripes zou halen. Dat is voor mij althans duidelijk niet het geval, er blijft toch echt nog een merkbaar verschil in niveau... Maar dat het de beste White plaat zou zijn sinds Icky Thump zou misschien wel kunnen kloppen! Zeker toch zijn beste soloplaat, want geen enkele van zijn voorgaande heeft me tot nu toe kunnen overtuigen. En It's Rough on Rats is echt een dijk van een nummer, veruit mijn favoriet.

Die andere aanraders probeer ik binnenkort ook eens een kans te geven, maar de backlog voor 2024 begint toch wat op te lopen (is misschien een goed teken voor het muziekjaar)

Terug
Bovenaan