Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yeesss! Die openingstrack alleen al.Geweldig.

Ik volg The Quietus vrij op de voet en kwam aan een dertigtal beluisterde albums, waarvan niet toevallig een groot deel ook op andere plaatsen aanbevolen wordt. Heb lukraak een paar andere dingen beluisterd en dan is het altijd totale willekeur of je uitkomt bij iets dat interessant klinkt of iets waarvan je vooral ¿qué? denkt. Altijd ook interessant welke meer mainstream releases ze een plaats waardig achten tussen de experimentele en obscure albums.![]()
The Quietus Albums of the Year So Far 2024 (In Association With Norman Records) | The Quietus
We’ve recently been running a sale on subscriptions to The Quietus that highlights one of the paradoxes of trying to keep our operation going in 2024: it’d take just 1% of our readers joining up to secure the future of the site beyond our sixteenth year. I imagine similar maths work for many of...thequietus.com
Ik voel me pijnlijk out of touch...
![]()
The Quietus Albums of the Year So Far 2024 (In Association With Norman Records) | The Quietus
We’ve recently been running a sale on subscriptions to The Quietus that highlights one of the paradoxes of trying to keep our operation going in 2024: it’d take just 1% of our readers joining up to secure the future of the site beyond our sixteenth year. I imagine similar maths work for many of...thequietus.com
Ik voel me pijnlijk out of touch...

Ik doe een behoorlijke poging om nieuwe releases te volgen, maar ik besef ook wel dat ik voornamelijk in bepaalde niches blijf steken (zal wel duidelijk zijn obv mijn postgedrag). Het is niet mijn full-time job om volledig mee te zijn dus daar doe ik al lang geen moeite meer voor. Ik zie wel wat jaarlijks mijn pad kruist.
Op zich ben ik wel fan van deze lijstjes hoor! Maar ik ga er nu gewoon 2 à 3 onbekende dingen op goed geluk uitpikken. Kan zijn dat ik uitstekende albums mis zo, ach ja..
Die Mabe Fratti hierboven moet ik eerst nog eens wat beter beluisteren , voor ik verder in die tQ lijst duik. Het had iets triphop-achtigs vond ik. Openingstrack was inderdaad nice! Altijd zalig zo'n cello-geluid dat diep gaat.
.Geweldig.
Ik verwacht eigenlijk gewoon dat jullie het harde werk doen en de beste dingen hier postenIk doe een behoorlijke poging om nieuwe releases te volgen, maar ik besef ook wel dat ik voornamelijk in bepaalde niches blijf steken (zal wel duidelijk zijn obv mijn postgedrag). Het is niet mijn full-time job om volledig mee te zijn dus daar doe ik al lang geen moeite meer voor. Ik zie wel wat jaarlijks mijn pad kruist.
Op zich ben ik wel fan van deze lijstjes hoor! Maar ik ga er nu gewoon 2 à 3 onbekende dingen op goed geluk uitpikken. Kan zijn dat ik uitstekende albums mis zo, ach ja..
Die Mabe Fratti hierboven moet ik eerst nog eens wat beter beluisteren , voor ik verder in die tQ lijst duik. Het had iets triphop-achtigs vond ik. Openingstrack was inderdaad nice! Altijd zalig zo'n cello-geluid dat diep gaat.

Hebt ge die nieuwe Charli XCX al beluisterd en wat vindt ge ervan?Ik verwacht eigenlijk gewoon dat jullie het harde werk doen en de beste dingen hier posten![]()

Hij is de max!Hebt ge die nieuwe Charli XCX al beluisterd en wat vindt ge ervan?![]()
Zouden ze? Ligt Greenwood niet in het ziekenhuis?Nieuwe single van The Smile morgen?
![]()
Smile - Don't Get Me Started -Ltd-
Koop Don't Get Me Started -Ltd- van Smile nu bij Sounds Recordstore Venlo.www.sounds-venlo.nl
Smile is mogelijks mijn zomernummer van 2024.Die ligt in het ziekenhuis ja. Maar kan evengoed een single zijn met live-versies of nummers die al af waren. Ik vind er echt nergens iets over terug.Zouden ze? Ligt Greenwood niet in het ziekenhuis?
Wat net uitgekomen aanraders:
Nieuwe Jack White klinkt als een stevige portie garage rock met bij momenten dikke fuzz:
Wand is terug met een kabbelend neo-psych album dat doet denken aan The Verve in hun beginjaren. De zanger klinkt bij momenten erg hard als Thom Yorke.Smile is mogelijks mijn zomernummer van 2024.
SOFT PLAY brengt hun beste album uit tot nu toe, straightforward (garage)punk, soms is dat genoeg:
Ik had hoop na de online commentaren die aangaven dat deze nieuwe Jack White het niveau van de oude White Stripes zou halen. Dat is voor mij althans duidelijk niet het geval, er blijft toch echt nog een merkbaar verschil in niveau... Maar dat het de beste White plaat zou zijn sinds Icky Thump zou misschien wel kunnen kloppen! Zeker toch zijn beste soloplaat, want geen enkele van zijn voorgaande heeft me tot nu toe kunnen overtuigen. En It's Rough on Rats is echt een dijk van een nummer, veruit mijn favoriet.Nieuwe Jack White klinkt als een stevige portie garage rock met bij momenten dikke fuzz: