Post - / math - / experimental / indie rock

Ik vind het ook een geweldig album. De vocals zitten nu wat meer op de voorgrond en zijn minder bewerkt dan op Double Negative, daar waren ze wat meer verwerkt in de muziek. Dat geeft het contrast tussen de prachtige heldere samenzang en de harde, experimentele soundscapes soms iets spiritueels of religieus. HEY WHAT heeft niet meer het schokeffect van Double Negative, maar leunt door wat ik net aanhaalde precies wat meer aan bij hun ouder werk. Ik heb buiten de singles nog niet echt op de nummers afzonderlijk gelet, tot nu toe telkens de plaat in z'n geheel beluisterd maar White Horses vind ik ook een fantastische opener. Gisteren had ik de plaat op tijdens het lopen in de zonnige natuur en tijdens Days Like These zag ik ineens twee kleine hertjes (of reeën) wat verderop het bos in lopen... Één van mijn mooiste muzikale ervaringen sinds lang.

Wie had 10 of 15 jaar geleden kunnen voorspellen dat Low in 2021 de meest vooruitdenkende rockband zou zijn?
 
Low is een band die al heel lang meegaat, maar ik heb ze eigenlijk nooit van dicht gevolgd. Ooit wel eens op pkp gezien, maar niet in de meest ideale omstandigheden..

Wat zijn zowat de voornaamste albums naar jullie mening? Kwestie van de nieuwe worp in perspectief te kunnen plaatsen?
 
Hun debuutalbum uit 1994 (I Could Live in Hope) is essentieel materiaal.

Maar voor mij is Things We Lost in the Fire toch ook wel een meesterwerk :love:
 
Eerste luisterbeurt achter de rug en ik moet even bekomen. Er zit muzikaal zoveel in. Dit moet de komende weken op repeat.
 
Mag ik hier nog eens even de fenomenale productie benadrukken van die nieuwe Low, dit moet één van de beste geproduceerde platen zijn van de afgelopen jaren :bow::eek:
 
Efkes de online sessie delen van Celestial Wolves tijdens Dunk Festival 2021 online edition:

Zwaar ondergewaardeerde Belgische band en 1 van mijn favorieten :music:
 
Dat laatste nummer hierboven gaat echt hard. Franse postrock doet het wel goed de laatste jaren. Het album Requiem van Silent Whale Becomes A Dream is een van mijn favoriete albums ooit. Een absoluut meesterwerk (opnieuw niet op Spotify te vinden helaas).
 
Binnenkort Bruit eens live meepikken, zal waarschijnlijk heftig zijn!
Nu Briqueville aan het checken want ik kende het niet. Helemaal mijn ding :music: Doet wat denken aan TBHR af en toe. Denk dat ik ook wel eens naar de Vooruit durf afzakken.
 
Terug
Bovenaan