Post - / math - / experimental / indie rock

Lezen jullie nog veel op pitchfork? In mijn jonge jaren keek ik dagelijks naar de reviews, nu check ik enkel af en toe die classic review op zondag als ik het niet vergeet. Heb de indruk dat ze nu meer moeite doen om de tijdsgeest zo goed mogelijk te volgen, terwijl ze in hun vroege jaren meer hun eigen koers bleven varen. En ik mis de debiele antireviews van heel vroeger, zoals deze bijvoorbeeld.
 
Lezen jullie nog veel op pitchfork? In mijn jonge jaren keek ik dagelijks naar de reviews, nu check ik enkel af en toe die classic review op zondag als ik het niet vergeet. Heb de indruk dat ze nu meer moeite doen om de tijdsgeest zo goed mogelijk te volgen, terwijl ze in hun vroege jaren meer hun eigen koers bleven varen. En ik mis de debiele antireviews van heel vroeger, zoals deze bijvoorbeeld.
Nee, ik volg zelf Fantano niet meer. :unsure:
Ze zijn inderdaad breder (commerciëler?) gaan denken dan vroeger en dat heeft de oude garde doen weglopen. Ik denk dat het ook te maken heeft met de overname door Condé Nast. Nu gaat het van Adèle over Stromae naar Laetitia Sadler/Johnny Greenwood en terug naar Britney Spears.
 
Ik lees eigenlijk geen enkele review nog van albums. Heel af en toe nog eens op Enola.be. Ik ga er liever onbevangen naartoe. Vroeger gebruikte ik dat wel eens om het 'kaf van het koren te scheiden' vooraleer ik iets ging kopen. Maar met alle streams e.d. mogelijkheden die veel artiesten bieden, vind ik het voor mezelf beetje overbodig en kan je toch al zelf een beeld vormen voor je tot aankoop overgaat.

Maar tbh heb ik me altijd vragen gesteld bij Pitchfork en me regelmatig geërgerd. Bij sommige ratings (https://pitchfork.com/reviews/albums/8104-lateralus/) stel ik me toch vragen. Sommige konden daar niks goeds doen en sommige anderen konden bij wijze van spreken een album uitbrengen waarom ze 40 minuten een grasmaaier laten horen en ze vonden het nog geniaal.
 
Sputnikmusic is nog steeds mijn go-to. Reviews lees ik af en toe, maar ik bekijk vooral de nieuwe releases om te zien of ik er geen gemist heb. Hier en daar ontdek ik ook iets nieuw via de reviews.
 
Aaaah Sputnik, amai ik heb daar veel leren kennen indertijd! De userbase was wel altijd heel puberaal.

Ik skim veel reviews om dan es zelf te luisteren als de beschrijving me aanstaat. Pitchfork en enola op Belgisch vlak vind ik nog altijd goeie aanraders geven. Ook al is Pitchfork inderdaad heel commercieel geworden, maar ik filter op het genre dat aangeraden wordt.

No surprise hier waarschijnlijk dat Resident Advisor voor mij wel echt er bovenuit steekt qua leuke ontdekkingen.
 
Is een wederkerend patroon bij Classic Artists hier imo en ergens ook wel logisch. Op 1 à 2 weken tijd een meestal goed gevuld oeuvre met diepgang verkennen is gewoon niet te doen. Je moet toch een tijdje met zo'n albums geleefd hebben om die echt in de arm te sluiten.

Is geen kritiek he voor alle duidelijkheid. 😉 Misschien komt de klik met Radiohead ooit nog, gewoon af en toe eens aan denken om op te zetten!
 
Is hij al uit? Ken enkel de single voorlopig. Zal vant weekend eens de cd halen, samen met de nieuwe van Parquet Courts !
 
Ga vant weekend deftig tijd maken. Tussen het werk door al de eerste drie nummers eens kunnen proeven.

Denk niet dat er twijfelaars aan de band zullen overtuigd geraken, en bepaalde motiefjes uit de vorige albums komen terug de kop op steken. Maar klinkt voor een fan als ik wel al terug heel lekker! Benieuwd hoe ze zal groeien
 
Die nieuwe Parquet Courts is toch ook wel weer een mooie aanvulling aan hun discografie. Zoals bij nog veel andere bands, leiden alle wegen naar Talking Heads, zo lijkt het.
 
Terug
Bovenaan