Post - / math - / experimental / indie rock

Nieuwe St. Vincent begint toch wel op me te groeien, deze ligt me veel meer dan de voorganger.

Nog niet halverwege het jaar maar er zijn toch al behoorlijk wat goeie platen uitgekomen, zo in coronatijden.
Nick Cave & Warren Ellis, Squid, GYBE, St. Vincent, Black Country New Road, Bonnie Prince Billy, Shame, Iceage, Dry Cleaning, Ryley Walker, ...
 
6gi431mroz709mvnx5jf_1621931970880.jpg


Volgend jaar misschien m'n bankrekening plunderen en stoppen met werken om hier naartoe te kunnen gaan.
 
Wat een affiche alweer! Na een korte screening springt het eerste weekend er voor mij lichtjes bovenuit. Jawbox!
 
Die Max Richter had ik gemist, blijkbaar al van vorig jaar?


Nieuwe black midi is ook uit en was tijdens een eerste luisterbeurt nogal overweldigend. John L is gegroeid naar een van m'n favoriete nummers van dit jaar dus ik kijk er naar uit deze meer te beluisteren. Toch wel de meest avontuurlijke rockgroep van de laatste jaren.
 
Die Max Richter had ik gemist, blijkbaar al van vorig jaar?


Nieuwe black midi is ook uit en was tijdens een eerste luisterbeurt nogal overweldigend. John L is gegroeid naar een van m'n favoriete nummers van dit jaar dus ik kijk er naar uit deze meer te beluisteren. Toch wel de meest avontuurlijke rockgroep van de laatste jaren.
Ook eens begonnen aan die black midi. John L doet mij wat denken aan de stop-start chaos van The Dillinger Escape Plan :unsure:
 
Ook eens begonnen aan die black midi. John L doet mij wat denken aan de stop-start chaos van The Dillinger Escape Plan :unsure:
Mij deed het een beetje weemoedig terugdenken aan de korte periode dat ik helemaal into math rock was rond mijn 17-18de, maar dan een kruising daarmee met pakweg King Crimson. Maar DEP is eigenlijk ook wel een rake vergelijking wat John L betreft. De hele plaat leunt eigenlijk nogal naar prog rock toe, een genre waar ik normaal niet zoveel mee heb, maar hier vind ik het echt geslaagd. Ik vond Schlagenheim ook wel goed maar was geen hele grote fan, deze is voor mij een niveau hoger.

Ik heb ook de KEXP sessie al een paar keer opgezet. Deze versie van John L ript ook en het is tof om te zien hoe ze zich amuseren. Absurd goeie muzikanten ook, zeker voor hun leeftijd, de drummer in het bijzonder.

 
Ja black midi lijkt mij vrij technisch te leunen, meer jams dan songs zeg maar. Bij Squid heb ik het omgekeerde. Ik ben in het algemeen een vrij koele minnaar van prog. Maar de jazzy invloeden zitten er ook wel in. Beetje ala John Zorn / Naked City.

Nu, dit zijn wat gedachten à chaud na een eerste luisterbeurt. Ik kijk er wel naar uit om me er meer in te verdiepen :)
 
Is er iemand die naar Le Guess Who gaat dit jaar? Eerste namen zien er veelbelovend uit!
 
Iemand heeft zin in de versoepelingen :unsure:

Ik kan mij helaas niet vrijmaken in november. Maar idd een paar interessante namen en vooral veel stuff dat ik niet ken
 
Terug
Bovenaan