Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
En dan stelt deze partij die nog nooit een poot heeft uitgestoken een commisaris voor tegen de woke-ideologie, want dat is kennelijk het probleem vandaag de dag.
Het is duidelijk dat die partij nog nooit heeft meebestuurd.

Het is natuurlijk ook zo dat deze partij nooit kan/mag meebesturen he. Ik zie evengoed andere partijen die wel meebesturen / al meebestuurd hebben ook topics aanhalen die m.i. niet de dringende issues zijn die dienen aangepakt te worden.

Het is natuurlijk ook zo dat deze partij nooit kan/mag meebesturen he. Ik zie evengoed andere partijen die wel meebesturen / al meebestuurd hebben ook topics aanhalen die m.i. niet de dringende issues zijn die dienen aangepakt te worden.
Je mag natuurlijk het topic aanhalen, het is iets dat in de maatschappij leeft onder de mensen. Maar ik ben niet zeker of andere partijen daar echt een verkiezingspunt van maken. Ik kan me vergissen.

Goh, ik ben niet echt overtuigd dat die partij wil meebesturen eigenlijk. Slapend groot/rijk worden is het.

Volledig akkoord met die tweede zin hoor, dat is een algemene ergernis over de politiek. Voor de verkiezingen komen er altijd "grote problemen" boven die dan toevallig kunnen opgelost worden na de verkiezingen, door op de juiste mensen te stemmen.

Je mag natuurlijk het topic aanhalen, het is iets dat in de maatschappij leeft onder de mensen. Maar ik ben niet zeker of andere partijen daar echt een verkiezingspunt van maken. Ik kan me vergissen.
BDW loopt daar nochtans ook al een tijdje over te roeptoeteren.

Dat gezegd zijnde ik vind het idioot, maar ik denk niet dat het VB de enige is die daar schuldig aan is. Ik zie het eerder als een meer systematisch probleem in de politiek ( niet enkel in België )

Iemand die eens iets anders wil in België heeft in praktijk enkel maar de keuze tussen VB/PVDA omdat alle andere partijen wel ergens in een regering zitten.

Al die partijen kunnen geen goede campagne voeren met 'we gaan het beter doen, we gaan dit veranderen.' want waarom hebben ze dit afgelopen regeerperiode niet gedaan?

Iemand die eens iets anders wil in België heeft in praktijk enkel maar de keuze tussen VB/PVDA omdat alle andere partijen wel ergens in een regering zitten.

Al die partijen kunnen geen goede campagne voeren met 'we gaan het beter doen, we gaan dit veranderen.' want waarom hebben ze dit afgelopen regeerperiode niet gedaan?
Omdat degene met wie ze een akkoord gemaakt hebben hen tegen gewerkt hebben en daarom moeten ze meer stemmen hebben om meer gewicht te hebben in de onderhandelingen! Dus daarom gaan we nu die mensen met wie we samen gewerkt hebben zwart maken en afschilderen als kiekens zodat we een betere samenwerking in de toekomst kunnen garanderen. :unsure:

Filip Dewinter werkte in opdracht van Chinese Communistische Partij

Filip Dewinter werkte jarenlang in opdracht van China. Dat blijkt uit onderzoek van Humo en Apache. Onkostennota’s en brieven tonen hoe het boegbeeld van Vlaams Belang, op vraag van de Chinese spion Changchun Shao, extreemrechtse politici in Europa bewerkte, een Chinese inlichtingendienst naar België haalde en de Syrische ambassadeur bij Shao thuis uitnodigde. Uit het onderzoek blijkt dat Dewinter daarbij optrad als ‘senior political advisor’ voor de Chinezen.
De documenten die Humo en Apache nu publiceren, tonen hoe Filip Dewinter zich wél doelbewust politiek liet inschakelen door de Communistische Partij van China en daar ook voor werd betaald. Dit gebeurde via een kluwen aan Belgische vennootschappen en vzw’s waar vanuit China vele honderdduizenden euro’s in werden gepompt en waarbinnen indrukwekkende hoeveelheden cash circuleerden. Ook Creyelman duikt zeer nadrukkelijk op in de entourage rond Shao.

90% van wat er in de huidige programma's staat, is niets waar anderen een verkieziengspunt van maken, dus dat is geen maatstaf eh.

In essentie heb je Vivaldi die geen echt programma noch verdiensten heeft, maar wel verder wil doen en dus maximaal hun best doet om alle rest als "slecht" af te spiegelen. En daar tegenover staan de andere partijen waar iederee, die het huidige beleid (meer dan) beu is, op kan stemmen.

Die zouden ze dan toch ook moeten buitenwippen zoals ze gedaan hebben met Creyelman!
En daar zet je eigenlijk ook mee de deur open voor N-VA om toch voorzichtig de gesprekken te openen.

BDW wil niets te maken hebben met figuren als Dries of Filip. Als die uit de partij worden geflikkerd opent dat weer andere mogelijkheden

Dat programma van Vlaams Belang. :unsure: Ik weet niet goed of ze echt goed weten wat er onder de bevolking leeft. Of denken ze echt dat ze de koopkracht van de burger gaan kunnen verhogen door de immigrant geen uitkering meer te geven als hij zich geen 8j lang bewezen heeft? En dan voor de écht belangrijke problemen gaan ze 'masterplannen' ontwikkelen 😂

Dat programma van Vlaams Belang. :unsure: Ik weet niet goed of ze echt goed weten wat er onder de bevolking leeft. Of denken ze echt dat ze de koopkracht van de burger gaan kunnen verhogen door de immigrant geen uitkering meer te geven als hij zich geen 8j lang bewezen heeft? En dan voor de écht belangrijke problemen gaan ze 'masterplannen' ontwikkelen 😂

Ach, haal de migratie-randjes er uit, en je zou een programma van de sossen in kunnen lezen (niet eens zeker of post-Rousseau zelfs die randjes er uit moeten). Ze hebben zelfs medestanders in elkaar gevonden in hun belasting op erfenissen vanaf 250k utopia :biglaugh:

Ja sociaal-economisch is VB al sinds de vorige verkiezingen links hé. Daar zat een enorme opportuniteit door het ontbreken van een waardig links sociaal-economisch programma bij andere partijen. Maar dat zijn natuurlijk maar onderliggende standpunten voor VB. Het is en blijft gewoon een anti-migranten, anti-islam en anti-systeem partij.

Ja sociaal-economisch is VB al sinds de vorige verkiezingen links hé. Daar zat een enorme opportuniteit door het ontbreken van een waardig links sociaal-economisch programma bij andere partijen. Maar dat zijn natuurlijk maar onderliggende standpunten voor VB. Het is en blijft gewoon een anti-migranten, anti-islam en anti-systeem partij.

Ze zijn altijd al links geweest hoor.

Maar ze zijn ook die laatste dingen ja; en alleen al daarom (zelfs alleen al omwille van het anti-systeem verhaal) gaan ze weer een enorme score halen. Dat hebben de andere partijen enkel aan zichzelf te danken.

Ze zijn altijd al links geweest hoor.

Maar ze zijn ook die laatste dingen ja; en alleen al daarom (zelfs alleen al omwille van het anti-systeem verhaal) gaan ze weer een enorme score halen. Dat hebben de andere partijen enkel aan zichzelf te danken.

Ik blijf het dan toch altijd maar raar vinden dat er gesproken wordt over het feit dat Vlaanderen sociaal rechtser is dan de walen.

27% + 11% + 8% + 10% aan vlaamse kant (VB, Vooruit, groen, PVDA).
21% + 11.9% +14.9% aan waalse kant. (PS, Ecolo, PTB)

Dat is dus je reinste nonsens. We krijgen dan ook al jaren een rechtser sociaal beleid dan waarvoor gestemd wordt :p.

Ik denk dat ze wel weten wat er leeft onder de bevolking, maar misschien kijkt de kiezer minder naar het programma dan naar de boodschap van een partij.

De tijd dat het VB enkel een zweeppartij is ligt ook al meerdere jaren achter ons, sinds Van Grieken is er wel degelijk een transformatie aan de gang binnen die partij. Wat niet wegneemt dat het weinig waarschijnlijk is dat die gaan deelnemen aan de macht, tenzij ze echt niet meer te negeren zijn. Maar hey, het is de jaren '20! Volgend jaar krijgen we misschien publieke zweepslagen van de Wokepolitie op het lokale sportveld omdat we per ongeluk "wit" zeggen in plaats van "blank". :unsure:

Ik blijf het dan toch altijd maar raar vinden dat er gesproken wordt over het feit dat Vlaanderen sociaal rechtser is dan de walen.

27% + 11% + 8% + 10% aan vlaamse kant (VB, Vooruit, groen, PVDA).
21% + 11.9% +14.9% aan waalse kant. (PS, Ecolo, PTB)

Dat is dus je reinste nonsens. We krijgen dan ook al jaren een rechtser sociaal beleid dan waarvoor gestemd wordt :p.

Rechts sociaal beleid is hier in BE weliswaar met een vergrootglas te zoeken, maar los daarvan: met dank aan het CS :)

Claims over nonsens zijn verder weinig relevant; lees er hun programma's op na.

Ach, haal de migratie-randjes er uit, en je zou een programma van de sossen in kunnen lezen (niet eens zeker of post-Rousseau zelfs die randjes er uit moeten). Ze hebben zelfs medestanders in elkaar gevonden in hun belasting op erfenissen vanaf 250k utopia :biglaugh:
Ik ben niet zo goed mee waarom je op zo'n sportende manier blijft terug komen op dat stukje van erfenissen. Je beseft toch dat er nu ook reeds een belasting is op erfenissen?

Ik ga akkoord dat we nu reeds in een zeer mooie maatschappij leven, maar utopie zou ik het alvast nog niet noemen.

Ik ben niet zo goed mee waarom je op zo'n sportende manier blijft terug komen op dat stukje van erfenissen. Je beseft toch dat er nu ook reeds een belasting is op erfenissen?

Moet dat dan eigenlijk? Wat maakt het uit dat ik topic a, b of c gebruik voor wat dan ook?

In deze past het simpelweg mooi in de analogie tussen sossen en VB. Dat je die analogie niet gemaakt wil zien worden, wil niet zeggen dat ze daarom off limits is.

Ik ga akkoord dat we nu reeds in een zeer mooie maatschappij leven, maar utopie zou ik het alvast nog niet noemen.

Nee, daarvoor moeten VB en de sossen elkaar eerst in bed vinden. Jij sleurt er daar "maatschappij" bij, ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan