Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.
Naïef om te geloven.

Naar waar schenken ze dat en wat doen ze ermee? Een andere partij zwemt in het geld met de dotaties alleen.

Waarom zou pvda dat niet doen? Dus dat loon gaat in de grote pot.

Wat doen ze met die grote pot? Aan Rusland of China schenken? Of, ik zeg maar, elke dag op restaurant gaan of "studiereis". Het komt uiteindelijk toch bij Raoul terecht denk ik dan.
Zoek eens op hoe het dotatiesysteem werkt.
En dergelijke beschuldigingen mag je in P&A met wat meer ondersteuning uiten.

Zoek eens op hoe het dotatiesysteem werkt.
En dergelijke beschuldigingen mag je in P&A met wat meer ondersteuning uiten.

Waar beschuldig ik iets of iemand?

Gaat het geld in de pot of niet?

Wat gebeurt er met het geld uit de pot? Waarom haat het in de pot?

Hier. (Richting mij, op de man.)

& hier. (Duidelijke beschuldiging.)

En ooit misschien reclame gezien van een politieke partij?

Dus wat zeg je nu? De pvda mandatarissen spenderen zoooo veel aan reclame dat hun mandatarissen zowat de helft van hum loon moeten afstaan?

Dat is pas een beschuldiging.

Een andere partij doet dat niet, heeft minder stemmen en minder dotatie en maakt ook reclame.

Mijn punt was dat het uiteindelijk terug komt bij wie het wegschenkt. Raoul en vrienden dus.

Waarom maakt pvda reclame? Zodat Raoul en vrienden terug verkozen kunnen worden.

Dus wat zeg je nu? De pvda mandatarissen spenderen zoooo veel aan reclame dat hun mandatarissen zowat de helft van hum loon moeten afstaan?

Dat is pas een beschuldiging.

Een andere partij doet dat niet, heeft minder stemmen en minder dotatie en maakt ook reclame.

Mijn punt was dat het uiteindelijk terug komt bij wie het wegschenkt. Raoul en vrienden dus.

Waarom maakt pvda reclame? Zodat Raoul en vrienden terug verkozen kunnen worden.
Welke partij zou reclame maken om NIET verkozen te worden?
En reclame is zwart-wit? Je kunt niet meer of minder reclame maken? Wat dan meer of minder zou kosten?

Ben je nu aan het trollen? Ik ga deze zwans laten, slaat echt nergens meer op. Dit is P&A he.

Welke partij zou reclame maken om NIET verkozen te worden?
En reclame is zwart-wit? Je kunt niet meer of minder reclame maken? Wat dan meer of minder zou kosten?

Ben je nu aan het trollen? Ik ga deze zwans laten, slaat echt nergens meer op. Dit is P&A he.

Antwoord dan eens op de vraag. Waarom moeten mandatarissen hun geld afstaan en wat gebeurt er mee?

Je moet al een pvda stemmer zijn om die "wij schenken ons loon weg uit idealisme" te geloven.

Antwoord dan eens op de vraag. Waarom moeten mandatarissen hun geld afstaan en wat gebeurt er mee?

Je moet al een pvda stemmer zijn om die "wij schenken ons loon weg uit idealisme" te geloven.
Die ontvangen ongeveer €2300 loon. De rest gaat naar werkingsmiddelen van de partij. Daarmee betalen ze hun gebouwen, studiedienst & ander personeel en hun campagnes.

Die partij is nog groeiende en hebben geen spaarpot zoals de meeste andere partijen.

Zoals ik al zei, het word in de partijkas gestoken om de partij verder te helpen en hun idealen te verwezenlijken. Ze dienen trouwens ook wetsvoorstellen in om de lonen te halveren en de dotaties zwaar te verminderen dus als je denkt dat het puur voor eigen gewin lijkt me dat nogal een rare zet.

Grappig dat je pvda stemmers verwijt naïef te zijn, Ik heb een artikel gevonden van 2017, dus nog voor ze de kiesdrempel doorbraken in 2019 waar blijkt dat zelf toen al Pvda militanten had die 5% van hun loon afstaan van hun gewone job voor de partij te steunen. En dit zijn militant leden, geen mensen die in de politiek zitten. Dus er zijn wel degelijk mensen die hier hun geloven en wel degelijk doen.

Maar het zijn communisten, dus voor overtuigde communisten is het toch niet vergezocht dat "extra" loon naar de partij gaat en die dan beslist wat ermee gebeurt.

Allezja, moest het allemaal lucht zijn is dat toch eenvoudig na te gaan? De PS zou meteen weten hoe de PTB aan te pakken.

De pvda krijgt meer dotatie dan vld of groen of ecolo. Mij een mysterie waarom die extra werkingsmiddelen nodig hebben tgo een andere partij.

De pvda krijgt meer dotatie dan vld of groen of ecolo. Mij een mysterie waarom die extra werkingsmiddelen nodig hebben tgo een andere partij.
Omdat je nu kijkt naar pvda als federale entiteit, en dit vergelijkt met groen en ecolo apart, omdat die als aparte entiteiten in het parlement zitten. Het pvda waar jij naar kijkt is het pvda & ptb samen. Als je dit gaat vergelijken tov. groen+ecolo, OpenVLD+MR, ... dan zal het een stuk minder werkingsmiddelen zijn.

Maar je zoekt dus wel dingen op. Maar komt dan wel hier zo'n vragen stellen. Maar waarom focus je je overigens zo op deze partij terwijl de NVA een "oorlogskas" heeft van meer dan 30 miljoen, wat zo'n 3 keer zoveel is als de volgende partij? Waarom hebben zij zo'n extra werkingsmiddelen nodig tov. een andere partij?

Waarom spring je continu van de hak op de tak, om toch maar een stok te vinden om mee te slaan? Je stelt heel wat vragen, om elk antwoord gewoon met meer vragen, insinuaties of beschuldigingen, te beantwoorden. Waar wil je eigenlijk naartoe met deze discussie? Je zoekt duidelijk zelf wat zaken op, maar ook enkel om een stok in het hoenderhok te gooien lijkt het. Maar de insinuaties richting een partij die dit soort financiering juist wil beperken, is gewoon zeer vreemd.

Voor alle duidelijkheid, want ik voel het al aankomen, ik heb geen affiniteit met de pvda. Maar ik verwacht wel dat we voor & nadelen van partijen, als het zo al beschouwd kan worden, op basis van feiten benaderen. En niet op basis van fabeltjes.

Pvda leden moeten gewoon eens een maand naar Cuba gaan. Dan zien ze dat communisme weinig voordelen oplevert.

Niet echt een fair voorbeeld als je het mij vraagt aangezien de slechte toestand van Cuba hoofdzakelijk te verwijten valt aan de US met hun blokkade aan sancties tegen Cuba. En als je het mij vraagt doen ze het zelfs nog niet zo slecht als je rekening houd met al de sancties.

Een superpower van de wereld is tegen je en toch sla je erin een vaccin te ontwikkelen dat mensen met kanker helpt de ziekte chronisch te maken ipv terminaal. Ze hebben ook vorig jaar een van de meest progressieve wetten goedgekeurd als het gaat over homohuwelijken, draagmoederschap, lgbtq rechten, adoptie. Dat klinkt misschien niet zo indrukwekkend tot je beseft dat EU het omgekeerde doet, wij zijn namelijk bezig voor mensen te stemmen die rechten afnemen van deze groep (zie Italië voor een recent voorbeeld).

Ik weet niet wat de Pvda leden doen maar hun studentenbeweging Comac is wel al meerdere keren naar Cuba geweest.

Pvda leden moeten gewoon eens een maand naar Cuba gaan. Dan zien ze dat communisme weinig voordelen oplevert.
Beetje raar dat je de levensstandaard van Cuba met die van België tracht te vergelijken. Vergeleken met buurlanden Haïti en Jamaica doet Cuba het zo slecht nog niet met de ontwikkeling van een eigen COVID-19 vaccin en een zeer hoge literacy rate. En dat terwijl het al sinds 1959 onderworpen is aan een blokkade van de V.S. die overigens weeral quasi unaniem door de Verenigde Naties is veroordeeld.

Ook de moeite waard om te lezen als je interesse hebt in wat meer socio-economische context en de evolutie van Cuba post-Batista.

Rijk of arm buiten beschouwing gelaten heeft communisme ook vaak last van dat autoritaire, ondemocratische kantje natuurlijk, hetzelfde gebeurt ook in andere landen waar men pretendeert "voor het volk" te zijn zoals Rusland, China, Noord-Korea...

Dat communistisch systeem is fantastisch maar toch doe je er als leider blijkbaar maar beter aan om vrije verkiezingen te verbieden, de eigen bevolking goed in het oog te houden en protesten zo snel mogelijk de kop in te drukken om de mensen dat fantastische communisme te doen blijven apprecieren.

Mensen die dwepen met Cuba/China, dat zijn dan nog de minst gefaalde reële vormen van communisme, vergeten voor het gemak dat de bevolking daar eigenlijk zo goed als in een zoo leeft, ze krijgen van de elite want raar maar waar en ondanks de pretentie van gelijkheid is die er ook altijd; eten, gratis gezondheidszorg en mogen lezen/horen/zien/schrijven wat de staat toelaat maar daar stopt het dan ook want ga je daarbuiten dan betaal je de prijs en als dat de prijs is dan is 90% van de mensen daar terecht niet in geïnteresseerd.

China nog communistisch noemen lijkt me een beetje hetzelfde als Noord-Korea democratisch noemen omdat zij dat zeggen.

Als COMAC naar Cuba gaat vermoed ik nu wel dat die daar te zien krijgen wat het regime wil dat ze zien.

China nog communistisch noemen lijkt me een beetje hetzelfde als Noord-Korea democratisch noemen omdat zij dat zeggen.

Als COMAC naar Cuba gaat vermoed ik nu wel dat die daar te zien krijgen wat het regime wil dat ze zien.
Ik noemde het dan ook een gefaalde vorm van communisme maar de idee is of was er wel degelijk, ik ben trouwens altijd bereid om iets te benoemen zoals het zelf benoemd wil worden ook al denk ik er het mijne van 😇

Wel duidelijke beleidsvoorstellen ipv enkel roepen 'migratiestop'. Duidelijk aan het voorbereiden op regeringsdeelname.

Niet echt een fair voorbeeld als je het mij vraagt aangezien de slechte toestand van Cuba hoofdzakelijk te verwijten valt aan de US met hun blokkade aan sancties tegen Cuba. En als je het mij vraagt doen ze het zelfs nog niet zo slecht als je rekening houd met al de sancties.
Beetje raar dat je de levensstandaard van Cuba met die van België tracht te vergelijken. Vergeleken met buurlanden Haïti en Jamaica doet Cuba het zo slecht nog niet met de ontwikkeling van een eigen COVID-19 vaccin en een zeer hoge literacy rate.
Zijn dit fait divers over Cuba, of zien jullie communisme echt als valabel politiek-sociaal maatschappijbeeld voor bij ons, anno 2023?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan