Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
![]()
Vincent Van Quickenborne getuigt over seksueel grensoverschrijdend gedrag tijdens collegejaren: "Gaat om ernstige feiten" | VRT NWS Nieuws
Ex-minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (Open VLD) heeft in het Play4-programma "De tafel van Gert" getuigd over seksueel grensoverschrijdend gedrag tijdens zijn collegejaren. Een pater die werkte op zijn college zou hem toen hij ziek was, gevraagd hebben zich uit te kleden. "Het was...www.vrt.be
Ik wil nu de feiten allerminst minimaliseren, maar dit is toch overduidelijk een poging van Quickie om sympathie te verkrijgen? De heisa rond Godvergeten is wat gaan liggen, maar toevallig enkele dagen na zijn ontslag komt hij met dit op de proppen. Of ben ik nu gewoon zo cynisch geworden rond de politiek?
Het is het laatste.
![]()
Sven Ornelis getuigt over misbruik door zelfde pater als Van Quickenborne: "Moeilijkste moment in 30 jaar radio”
Radio-dj Sven Ornelis (50) heeft op JOE verteld dat hij op hetzelfde Gentse college heeft gezeten als voormalig minister van Justitie Vincent Van Quickenborne (50). Die getuigde gisteren in ‘De tafel van Gert’ dat hij in zijn jeugdjaren het slachtoffer is geweest van misbruik door een pater op...www.hln.be
Vind ik maar een goedkope conclusie.
Dit.Er worden vragen gesteld bij de timing van zijn relaas, niet over de inhoud (allez dat is de indruk die ik heb)
Het is toch op zijn minst enorm verdacht te noemen? Het kan natuurlijk zijn dat hij toevallig net op dit eigenste moment de moed heeft gevonden om er over te spreken, maar de timing is dan wel echt enorm toevallig. Ik zou eerder zeggen dat het bizar is om te denken dat hij sowieso (als heel die heisa rond zijn ontslag er niet was geweest) op dit moment naar buiten zou zijn gekomen.Dus die houdt dat al heel zijn leven achter de hand, om nu dan te zeggen: eindelijk kan ik mijn kaart eens uitspelen! Zeer bizar om dit te denken, maar bon.
Jammer voor Sven Ornelis dan, die door zijn kaartbuddy nu verplicht werd ook zijn hand te spelen.
Het is niet dat hij alla Connor Rousseau een persconferentie heeft belegd of een video met Goens gemaakt heeft om hiermee naar buiten te komen hé. Het ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.Het is toch op zijn minst enorm verdacht te noemen? Het kan natuurlijk zijn dat hij toevallig net op dit eigenste moment de moed heeft gevonden om er over te spreken, maar de timing is dan wel echt enorm toevallig. Ik zou eerder zeggen dat het bizar is om te denken dat hij sowieso (als heel die heisa rond zijn ontslag er niet was geweest) op dit moment naar buiten zou zijn gekomen.
Daarmee zeg ik niet dat hij liegt of dat hij er niets van mag zeggen natuurlijk, maar je kan het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze zich vragen stellen bij de timing.
Ik wil maar duiden waarom het voor veel mensen nogal verdacht overkomt.Het is niet dat hij alla Connor Rousseau een persconferentie heeft belegd of een video met Goens gemaakt heeft om hiermee naar buiten te komen hé. Het ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.
Enfin, met Van Quickenborne weet je nooit natuurlijk hé, misschien dat hij zonder zijn ontslag niet was ingegaan op de vraag maar ik heb daar precies ook wel mijn twijfels bij.
Nu ben ik er wel van overtuigd dat voor veel (van die) mensen de boodschap ook zonder terreuraanslag als politieke recuperatie weggezet zou wordenIk wil maar duiden waarom het voor veel mensen nogal verdacht overkomt.
Worden in dergelijke praatprogramma's de te behandelen thema's en zelfs de 'spontane' grapjes niet al voor een groot stuk op voorhand voorbereid? Denk nu ook wel dat dit deels een PR / communicatie strategie'tje is van de Q. Ik geef toe dat het ook maar een buikgevoel is zonder bewijs. En los van de timing natuurlijk erg dat dat nog maar weer een extra voorval in een lijst van vele is met de KerkHet ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.
Ja er wordt veel voorbereid, gasten worden uitgenodigd en weten waarvoor ze daar zitten. Sommige vragen worden doorgegeven op voorhand.Worden in dergelijke praatprogramma's de te behandelen thema's en zelfs de 'spontane' grapjes niet al voor een groot stuk op voorhand voorbereid? Denk nu ook wel dat dit deels een PR / communicatie strategie'tje is van de Q. Ik geef toe dat het ook maar een buikgevoel is zonder bewijs. En los van de timing natuurlijk erg dat dat nog maar weer een extra voorval in een lijst van vele is met de Kerk
"De Lijn heeft nog een paar jaar om zich te bewijzen (tot het einde van de beheersovereenkomst in 2027, red.). Als daar niks van komt, stel ik mij de vraag of zij nog lang intern operator kan blijven." Ze verwijst ook naar privébedrijven die ze meer wil gaan inzetten: "Die staken niet om de haverklap, rijden niet met oude bussen en lopen niet naar de pers."
![]()
Vlaams minister Lydia Peeters haalt fors uit naar topvrouw van De Lijn: "Stop met zagen en klagen" | VRT NWS Nieuws
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) heeft in het Vlaams Parlement fors uitgehaald naar Ann Schoubs, topvrouw van De Lijn. Die had zich in een kranteninterview beklaagd over de onderfinanciering van De Lijn, maar Peeters kaatst de bal terug en wijst erop dat De Lijn het...www.vrt.be
Dichter bij ronduit toegeven dat ze een verrottingsstrategie hanteren, zullen we niet komen zeker? Onder de kiesdrempel ermee aub.
Ja en neen natuurlijk.Dat O-VLD gerust helemaal van het toneel mag verdwijnen: uiteraard.
Maar in deze heeft Peeters wel overschot van gelijk. Als top van De Lijn een potje gaan janken en zagen in de krant, omdat je je eigen toko niet op orde krijgt binnen de krijtlijnen die je zelf mee afgeklopt hebt, dat is in welk ander bedrijf dan ook genoeg reden om per direct opzij gezet te worden.
![]()
Vlaams minister Lydia Peeters haalt fors uit naar topvrouw van De Lijn: "Stop met zagen en klagen" | VRT NWS Nieuws
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) heeft in het Vlaams Parlement fors uitgehaald naar Ann Schoubs, topvrouw van De Lijn. Die had zich in een kranteninterview beklaagd over de onderfinanciering van De Lijn, maar Peeters kaatst de bal terug en wijst erop dat De Lijn het...www.vrt.be
Dichter bij ronduit toegeven dat ze een verrottingsstrategie hanteren, zullen we niet komen zeker? Onder de kiesdrempel ermee aub.
Een bedrijf dat problemen heeft, gaat niet huilen in de krant
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD)