Poll: voor wie stem jij in 2024

Op welke partij denk je te gaan stemmen bij de federale verkiezingen van juni 2024?

• N-VA

Stemmen: 112 29,2%
  • VB

Stemmen: 112 29,2%
  • CD&V

Stemmen: 20 5,2%
  • OpenVLD

Stemmen: 19 5,0%
  • Vooruit

Stemmen: 35 9,1%
  • Groen

Stemmen: 15 3,9%
  • PVDA

Stemmen: 17 4,4%
  • Andere

Stemmen: 10 2,6%
  • Blanco/geen stem

Stemmen: 43 11,2%

• Totaal aantal stemmers
    383
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik wil nu de feiten allerminst minimaliseren, maar dit is toch overduidelijk een poging van Quickie om sympathie te verkrijgen? De heisa rond Godvergeten is wat gaan liggen, maar toevallig enkele dagen na zijn ontslag komt hij met dit op de proppen. Of ben ik nu gewoon zo cynisch geworden rond de politiek?

Het is het laatste.

Het is het laatste.

Vind ik maar een goedkope conclusie.

Vind ik maar een goedkope conclusie.

Sven Ornelis zegt letterlijk dat ze samen in het college zaten. Hadden les van dezelfde pater en hij bevestigt het misbruik (en zal dus ook weet gehad hebben van het misbruik bij Van Quickenborne).

Stel dat Van Quickenborne nooit "misbruikt" is geweest door die pater, en daar nu op nationale tv over liegt en dit zegt om sympathie te krijgen, zou Sven Ornelis daar dan geen commentaar op hebben?

Dus die houdt dat al heel zijn leven achter de hand, om nu dan te zeggen: eindelijk kan ik mijn kaart eens uitspelen! Zeer bizar om dit te denken, maar bon.

Jammer voor Sven Ornelis dan, die door zijn kaartbuddy nu verplicht werd ook zijn hand te spelen.

Dus die houdt dat al heel zijn leven achter de hand, om nu dan te zeggen: eindelijk kan ik mijn kaart eens uitspelen! Zeer bizar om dit te denken, maar bon.

Jammer voor Sven Ornelis dan, die door zijn kaartbuddy nu verplicht werd ook zijn hand te spelen.
Het is toch op zijn minst enorm verdacht te noemen? Het kan natuurlijk zijn dat hij toevallig net op dit eigenste moment de moed heeft gevonden om er over te spreken, maar de timing is dan wel echt enorm toevallig. Ik zou eerder zeggen dat het bizar is om te denken dat hij sowieso (als heel die heisa rond zijn ontslag er niet was geweest) op dit moment naar buiten zou zijn gekomen.

Daarmee zeg ik niet dat hij liegt of dat hij er niets van mag zeggen natuurlijk, maar je kan het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze zich vragen stellen bij de timing.

2022/2023 is op weg om echt een "topjaar" te worden, WTF is me dat allemaal - outing, pipi gate (belachelijke zaken verdienen een kinderlijke naam), valse beschuldigingen, communicatie rond Lassoued die niet correct of afgestemd is, wijze ontslag Eva De Bleeker, aanstelling ministers en voorzitters ... de lijst is werkelijk eindeloos.

Wat moet een mens en bij verlenging een land daarmee aanvangen - het absolute breekpunt van enige vorm van geloofwaardigheid komt in zicht bij stilaan iedereen. Men lijkt wel met alles bezig behalve met wat de eigenlijke taak zou moeten zijn: besturen, besluiten nemen, voorstellen maken en de lijnen uitzetten.

Het is toch op zijn minst enorm verdacht te noemen? Het kan natuurlijk zijn dat hij toevallig net op dit eigenste moment de moed heeft gevonden om er over te spreken, maar de timing is dan wel echt enorm toevallig. Ik zou eerder zeggen dat het bizar is om te denken dat hij sowieso (als heel die heisa rond zijn ontslag er niet was geweest) op dit moment naar buiten zou zijn gekomen.

Daarmee zeg ik niet dat hij liegt of dat hij er niets van mag zeggen natuurlijk, maar je kan het mensen echt niet kwalijk nemen dat ze zich vragen stellen bij de timing.
Het is niet dat hij alla Connor Rousseau een persconferentie heeft belegd of een video met Goens gemaakt heeft om hiermee naar buiten te komen hé. Het ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.

Enfin, met Van Quickenborne weet je nooit natuurlijk hé, misschien dat hij zonder zijn ontslag niet was ingegaan op de vraag maar ik heb daar precies ook wel mijn twijfels bij.

Het is niet dat hij alla Connor Rousseau een persconferentie heeft belegd of een video met Goens gemaakt heeft om hiermee naar buiten te komen hé. Het ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.

Enfin, met Van Quickenborne weet je nooit natuurlijk hé, misschien dat hij zonder zijn ontslag niet was ingegaan op de vraag maar ik heb daar precies ook wel mijn twijfels bij.
Ik wil maar duiden waarom het voor veel mensen nogal verdacht overkomt.

Ik heb daar zelf niet echt een mening over: ik geloof hem en vind het erg voor hem, en verder vind ik het goed dat slachtoffers van zulke zaken naar buiten komen aangezien dat de drempel voor anderen kan verlagen, maar tegelijkertijd denk ik ook dat de timing misschien wel heeft meegespeeld. Maakt op zich niets uit: misbruik is misbruik en het is altijd goed wanneer die gortige zaken belicht worden.

Voordeel van de twijfel, maar als je niet meer minister van Justitie kan je zoiets makkelijker opbiechten, dan wanneer je dat wel nog bent, op een moment dat er Kamercommissies over kindermisbruik zouden gaan komen om het misbruik van de Kerk nog eens onder de loep te nemen.

We blijven maar Vlaamse gedrochten bijmaken om federale wanbeleid op te vangen
En nee ik heb het niet op verhogen minimumloon, wel op de te hoge lasten op arbeid

F9RGyGEXgAAJF-f

Het ging over geloof en de Kerk in het praatprogramma, en een andere gast (niet eens Verhulst) die half grappend vraagt of er in zijn periode als misdienaar niets is gebeurd ... De timing lijkt mij eerder te liggen rond Godvergeten en het momenteel meer bespreekbaar maken van het onderwerp dan perse met zijn ontslag.
Worden in dergelijke praatprogramma's de te behandelen thema's en zelfs de 'spontane' grapjes niet al voor een groot stuk op voorhand voorbereid? Denk nu ook wel dat dit deels een PR / communicatie strategie'tje is van de Q. Ik geef toe dat het ook maar een buikgevoel is zonder bewijs. En los van de timing natuurlijk erg dat dat nog maar weer een extra voorval in een lijst van vele is met de Kerk

Worden in dergelijke praatprogramma's de te behandelen thema's en zelfs de 'spontane' grapjes niet al voor een groot stuk op voorhand voorbereid? Denk nu ook wel dat dit deels een PR / communicatie strategie'tje is van de Q. Ik geef toe dat het ook maar een buikgevoel is zonder bewijs. En los van de timing natuurlijk erg dat dat nog maar weer een extra voorval in een lijst van vele is met de Kerk
Ja er wordt veel voorbereid, gasten worden uitgenodigd en weten waarvoor ze daar zitten. Sommige vragen worden doorgegeven op voorhand.
maar er zit nog wel enige spontaniteit in ook.

Zeker in deze was het puur spontaan, dat zag je onmiddellijk. Het ging over het lang misdienaar zijn van Quickie en dan al grappend werden er referenties gemaakt naar godvergeten.
Hij aarzelt eerst en beslist daarna om toch op de vraag in te gaan en vertelt over de ervaringen in dat internaat. Eerst zegt hij dat dat daar gebeurde. Hij zegt niet specifiek bij hem.
Als reactie vraagt men of hij ook slachtoffer was, en daarop zegt hij dat het ook bij hem gebeurd is.

Hij kader het dat iedereen wel voelde dat het niet oké was. Maar dat er ook een cultuur heerste dat er niet over gepraat werd buiten onderling.
Hij geeft ook nergens aan dat het voor een trauma bij hem heeft gezorgd. En zegt ook duidelijk dat het niet te vergelijken is met wat er in godvergeten aan bod kwam.

Hier meer achter zoeken en er een strategie achter zijn is echt wel heel cynisch. Hij wint hier niks bij voor alle duidelijkheid, dit is ook niet de eerste keer dat er nieuwe zaken gedeeld worden in dit of andere praatprogramma's.

"De Lijn heeft nog een paar jaar om zich te bewijzen (tot het einde van de beheersovereenkomst in 2027, red.). Als daar niks van komt, stel ik mij de vraag of zij nog lang intern operator kan blijven." Ze verwijst ook naar privébedrijven die ze meer wil gaan inzetten: "Die staken niet om de haverklap, rijden niet met oude bussen en lopen niet naar de pers."

Dichter bij ronduit toegeven dat ze een verrottingsstrategie hanteren, zullen we niet komen zeker? Onder de kiesdrempel ermee aub.

Dichter bij ronduit toegeven dat ze een verrottingsstrategie hanteren, zullen we niet komen zeker? Onder de kiesdrempel ermee aub.

Dat O-VLD gerust helemaal van het toneel mag verdwijnen: uiteraard.
Maar in deze heeft Peeters wel overschot van gelijk. Als top van De Lijn een potje gaan janken en zagen in de krant, omdat je je eigen toko niet op orde krijgt binnen de krijtlijnen die je zelf mee afgeklopt hebt, dat is in welk ander bedrijf dan ook genoeg reden om per direct opzij gezet te worden.

Dat O-VLD gerust helemaal van het toneel mag verdwijnen: uiteraard.
Maar in deze heeft Peeters wel overschot van gelijk. Als top van De Lijn een potje gaan janken en zagen in de krant, omdat je je eigen toko niet op orde krijgt binnen de krijtlijnen die je zelf mee afgeklopt hebt, dat is in welk ander bedrijf dan ook genoeg reden om per direct opzij gezet te worden.
Ja en neen natuurlijk.

Als je die krijtlijnen ik zeg maar iets in 2018 hebt afgeklopt. En nu zit je vast aan kosten van brandstof die maal 3 gegaan zijn, lonen die maal 1.3 gaan. Terwijl de werkingsbudgetten niet geïndexeerd worden dan kan ik mij wel inbeelden dat er een discrepantie is om die objectieven nog als haalbare kaart te stellen.

En dan lijkt het mij ook logisch dat je herevalueert. Net zoals je in een bedrijf als je in 2018 gezegd hebt van we gaan in 2023 17% marge halen. En uw kosten in 2022 serieus ontploffen door marktomstandigheden dat je dan uw winstmarge evengoed bijstelt in functie van de haalbaarheid.

Ik geef grif toe dat ik niet weet of het dit effectief is, maar zo kwam het bij mij wel over.
En een minister die dan zo reageert ipv hier sereen op te reageren en dit via de interne keuken te doen. Ja sorry... ik heb het liever als een minister op dat moment geen commentaar zegt en dit intern nagaat.

Net zoals dat ik het ook eerder zou vinden dat die top dit ook intern moet aankaarten ipv via de pers. Maar als je continue op een njet botst... dan is dat voor mij wel aanvaardbaar. Want als het standpunt niet redelijk is van Minister Peeters, dan lijkt mij dat wel gewoon correct van die top, om op die manier zijn aandeelhouders (de bevolking) ervan op de hoogte te stellen.
En het is dan aan ons om onze politiekers hiervoor ter verantwoording te roepen of af te rekenen. Wat toch nog verschillend is als bedrijf, aangezien ik daar noegabollen te zeggen heb, al geldt dat principe daar evengoed (maar gewoon in mindere mate, aangezien beperktere groep "aandeelhouder/participant" is).

Een bedrijf dat problemen heeft, gaat niet huilen in de krant
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD)

:thinking:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan