contextbinder
Well-known member
Ja, VB is echt wel de oplossing:
''In het interview is Dewinter ook duidelijk over de Vlaamse onafhankelijkheid: die wil hij eenzijdig uitroepen in het parlement. Dat in Vlaanderen nog geen 20 procent voor een splitsing is, wuift hij weg. Dewinter haalt verder nog uit naar de VRT, die volgens hem een "propagandakanaal van de multiculturaliteit en het wokisme” is. En ook het onderwijs krijgt een duidelijke waarschuwing van hem. “We zullen de lessenpakketten herbekijken en vragen dat leerkrachten zich beperken tot kennisoverdracht.”
''Ontwikkelingshulp in Afrika wil Dewinter koppelen aan het stimuleren van geboortebeperking. “Eén pak condooms in Afrika, dat zijn over een paar jaar twintig illegalen en tien criminelen minder in ons land.”
![]()
Filip Dewinter zegt dat het persoonlijk is geworden tussen hem en Bart De Wever: “Als hij niet wil horen, zal hij moeten voelen”
Vlaams Belang-kopstuk Filip De Winter haalt in een interview met weekblad ‘Humo’ opnieuw fel uit naar vreemdelingen, de VRT en N-VA-voorzitter Bart De Wever. Op zijn lijst is er geen plek voor moslims, de openbare omroep moet stoppen met te fungeren “als propagandakanaal van de...www.hln.be
Dat spreekwoord met die soep etc. Bijkomend werkt dit soort van propaganda ook gewoon om stemmen te krijgen: ogenschijnlijk simpel en duidelijk, veel mensen hebben dat graag. Vergeet ook niet dat quasi enkel de extreme partijen effectief zo kunnen communiceren- wees maar zeker dat binnen de muren van bvb. de PS of OVLD er ook citaten zijn die zéér ver doorschieten - maar deze partijen kunnen daar niet publiek over communiceren.
Ik wil wel eens weten hoeveel water men bereid is om bij de wijn te doen, andere mogelijkheid is dat iedereen van VB het gewoon goed kan vinden met het idee om eeuwig in de oppositie te zitten en dat hun kiezers dat ook wensen - van dat laatste maakt de oppositie mijn inziens te weinig gebruik.
Ik zou dus echt graag eens een ernstige poging tot besturen meemaken, maar dat kan slechts als de partijtop daar echt wil voor gaan. In elke partij zijn intelligente en verantwoordelijke mensen te vinden - dus ook bij het VB. Ik zie het alvast niet gebeuren - ook al bestaat de kans op een monsterscore voor het VB.