Spector
Well-known member
Ook al vind ik dat de slinger tegenwoordig veel te hard is doorgeslagen naar de ACAB-kant, toch zie je in een deel van de nieuwsfeiten dat agenten ook hun eigen gezag weten te ondermijnen door zelf de wet niet te volgen. Dit zag je ook bij die skater in Roeselare, die agent voerde zijn functie ook niet correct uit en werd (terecht) veroordeeld hiervoor. Dat die gast een overjaarse onnozelaar was en zelf voldoende in fout was, was dan ook geen excuus.
Klopt, daar ben ik het mee eens.
Niet dat ik in verdediging van een agent in het algemeen wil treden, maar als je dag in dag uit je werk wil doen en letterlijk dweilt met de kraan open, snap ik dat die agenten van tijd ook serieus gefrustreerd zijn. Neemt niet weg dat ze dan de wet niet meer hoeven te volgen, integendeel.
Overal uitgemaakt worden, in dialoog willen treden maar nergens gehoor halen. Criminaliteit ongestraft moeten laten omdat het volzit in instellingen, of omdat de overtreder er met een klachtje tov politie rapper vanaf geraakt dan omgekeerd. Je zou voor minder van tijd eens vuisten in uw zakken maken.
Maar nogmaals, dat neemt niet weg dat ze hun job moeten doen zonder hun emoties de bovenhand te geven.