Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?

• Totaal aantal stemmers
    252
Onze vorige lapte ons dat ook. Herhaaldelijk negeren wat we vragen, dan wanneer we er niet waren eerst na 3.5u vertrekken (bon, kan het nog door de vingers zien voor een keer), de keer erna na 2.5u vertrekken.

Aangegeven aan Poetsbureau, contract laten stopzetten, Poetsbureau heeft zonder onze specifieke vraag op eigen initiatief een halve dag gecrediteerd en we hadden binnen de paar weken een nieuwe poetshulp.
Heb je een idee hoe poetsbureau de poetshulp zelf behandeld heeft? Zouden niet willen dat ze door ons haar job zou verliezen. Daarom dat ik eerder geneigd ben om van tussenpartij te switchen. Al kan ik mij voorstellen dat haar andere klanten ook wel zullen klagen..

Heb je een idee hoe poetsbureau de poetshulp zelf behandeld heeft? Zouden niet willen dat ze door ons haar job zou verliezen. Daarom dat ik eerder geneigd ben om van tussenpartij te switchen. Al kan ik mij voorstellen dat haar andere klanten ook wel zullen klagen..

Ik denk dat ze haar job kwijt is, en al is dat op persoonlijk niveau natuurlijk jammer en hard, als klant kan ik daar geen verantwoordelijkheid voor nemen. Wij nemen een poetshulp om ontzorgd te worden, maar vooral mijn vrouw zat de avond ervoor vooral met stress omdat ze al schrik had voor hoe het nu weer zou verlopen. Ik heb gewoon een nuchtere en feitelijke mail gestuurd met de vraag om te stoppen met haar en de redenen waarom. Ze gaven aan dat ze al soortgelijke klachten hadden gekregen en dat ze zelf zouden reflecteren of ze haar contract nog zouden verlengen.

Ik weet het dus niet met zekerheid maar ik vermoed dat ze niet door zijn gegaan met haar.

Blijkbaar, ook al ben je getrouwd, moet je voor je dienstencheques 2 verschillende accounts hebben om te volle gebruik te maken van belastingsvoordeel. Je hebt 150 p.p. en wij gaan daar net over op jaarbasis. Daar kom ik dus nu pas achter :unsure: . Dacht dat wanneer je getrouwd was, je alles (2x 150 p.p.) onder 1 account kon bestellen.

Voor mij geen poetshulp meer.

10 jaar geleden had ik altijd vrij goede poetshulpen (die na verloop van tijd toch vaak beslisten een andere job te gaan doen).

Diegene van de laatste 2 jaar kwam gewoon meer niet dan wel. Dus nadien veranderd van bureau en toen kreeg ik terug een relatieve goede poetsvrouw
(kwam wel, maar besliste vooral wel zelf wanneer ze zou komen. Ons contract van elke donderdag om de 14 dagen werd amper gevolgd. Maar goed poetste ok, dus daar kon ik op den duur nog redelijk mee leven).

Maar wegens de stijgende kosten (overheid + lening aangegaan) heb ik alsnog beslist contract op te zeggen (tot ik ooit wat meer financiële ruimte heb). Alles netjes geregeld met bureau dat ze nog 2x zou komen. Bureau laten weten dat het niets met poetsvrouw persoonlijk te maken heeft. Poetsvrouw zelf verwittigd om haar te bedanken.
Dus ik denk "alles netjes geregeld"...

Maar sindsdien transformeert de poetsvrouw in een ongelooflijk gefrustreerd ondankbaar mens. Krijg ik berichten dat ik haar niet goed behandeld heb en dat ik gewoon haar wil opzeggen en dat het niets met kosten te maken heeft. Ze weigert dus ook om de laatste poetsbeurten nog te doen en ze gaat de sleutel in de brievenbus stoppen omdat ze me nooit of te nooit nog wil zien. Echt wtf...

Hier ook gestopt met wildvreemden in ons huis te laten.
Vroeger konden we niet klagen, ouder vrouwtje die bijna op pensioenleeftijd was. Kuiste zeer proper maar naarmate haar pensioen naderde was ze meer en meer ziek, totdat ze “plots” iets aan haar rug had en voor 6 maanden thuis zat. 3 keer raden wat er na die 6 maanden “toevallig” van start ging.
Dat was dan iemand die heel haar leven 1 dag per week ging kuisen zodat ze niet te veel zou verdienen, om nog te kunnen genieten van een uitkering. Grappig hoe ze het allemaal kunnen uitdokteren.

Daarna 3 jongere dames gehad die elkaar steeds afwisselden, zeer toevallig gedurende deze periode ook een inbraak gehad waarbij de dieven perfect wisten langs welk raam ze moesten inbreken om zo de bewegingssensoren te omzeilen.
Ook enkel de kasten met lege dozen van een duurder horlogemerk stonden open, er werd dus vooraf reeds gescout.
Helaas was het onmogelijk om te weten wie van de drie Roemeense dames de spion was, dus dan maar de samenwerking stopgezet.

Maandag een mailtje gekregen van het bureau dat onze poetshulp zwanger is en vanaf 6 maand stopt met werken, wat ze dus blijkbaar nu al is 😅 Totaal niet gemerkt, was er niet aan te zien en vorige week woensdag zei ze ook nog gewoon ‘tot volgende week’. Alle begrip maar dat kon toch allemaal wel wat sneller gecommuniceerd worden? In het mailtje stond ook dat als we vervanging wensten we dit konden laten weten. Zo gezegd, zo gedaan maar ze hébben geen vervanging 😵‍💫 Ook al maar bij een ander kantoor ingeschreven en misschien er nog maar een aantal contacteren voor de zekerheid.

Zijn er hier die hun poetshulp gaan stopzetten die de prijzen van de dienstencheques opslaan én de fiscale aftrekbaarheid stopgezet wordt? En wat betalen jullie extra? Hier betalen we sinds oktober 0,90€ per gepresteerd uur administratiekosten.
We hebben nu sinds de vorige in zwangerschapsverlof is gegaan een goeie. Ze was nu wel ziek deze week en ze had ons niet verwittigd waardoor ik nodeloos zat te wachten op haar. Maar ik zie niet in wanneer we zelf zouden poetsen, het zou al in het weekend moeten zijn en dan zijn de kinderen (4j en 1,5j) ook thuis dus niet gemakkelijk om te kuisen + ook veel andere plannen dus wij gaan de poetshulp alvast niet stopzetten.

Wij betalen 2€ per uur extra, meer dan genoeg voor mij.
Wij gaan het niet stopzetten omdat het voor ons met de kinderen in het weekend echt moeilijk is om iets gepoetst te krijgen. Wat ik wel merk, en dat is vooral bij mijn vrouw hard aanwezig, we zijn veel kritischer.
We hebben er een aantal gehad die "cava" poetsten, dat moeten we met de huidige prijzen niet meer hebben. Het is goed of niet. En ik merk bij ons in de omgeving dat er veel zijn die zo denken.

Hier wordt zeker ook niets stopgezet. Het gemak is voor ons (voorlopig nog?) de prijs waard.

We hebben er een aantal gehad die "cava" poetsten, dat moeten we met de huidige prijzen niet meer hebben. Het is goed of niet. En ik merk bij ons in de omgeving dat er veel zijn die zo denken.
We zijn ook wel van het gedacht dat de poetsvrouw toch zeker even goed moet poetsen als wijzelf.

Sinds de geboorte van onze tweede dochter ook gemerkt dat het lastig is het huis gekuist te krijgen. Toch beslist om geen kuisvrouw te nemen omwille van de volgende redenen:
- of ze kuisen gewoon niet goed
- of ze pakken meer pauze dan toegelaten, komen later toe en stoppen vroeger dan toegelaten
- er gebeuren diefstallen
- als het dan wel een goede is, zijn die na enkele maanden gestopt om bijv. In een ziekenhuis ofzo te gaan kuisen... (Veel betere voorwaarden ga ik vanuit).

Bron: mezelf en omgeving. 9/10 van de mensen die ik ken die een poetshulp hebben, hebben klachten.

Ik doe het dan liever zelf minder maar goed, dan elke week gefrustreerd te moeten rondlopen met wat het volgende weer gaat zijn met een poetshulp.

Er zullen vast en zeker goede tussenzitten, maar het moet dan ook nog lukken dat je net die toegewezen krijgt natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Hier is ons persbureau overgenomen door Trixxoo. "er verandert niets aan onze dienstverlening."
Een maand later: "jullie betalen vanaf februari 72 euro extra per halfjaar"

🙄

(we betaalden 0,5 euro extra per uur, wat neerkwam op 4 euro extra per maand, dus 24 euro per halfjaar)

We gaan het dus een halfjaar bekijken of we het nog de moeite waard vinden. Hebben nog dienstencheques uit 2024 en die zullen ongeveer op zijn na aan half jaar.

Sinds een paar maanden ook overgegaan naar een poetsdame vanwege pijnlijke handen. Adres van een kennis die zeer over haar te spreken is. Ze werkt, of werkte, heel hard als ze er was. Ze kwam alleen wel wanneer het haar uitkwam. Soms kwam ze elke week, maar heel vaak had ze bloed laten prikken of was ze gevallen, was ze ziek en kwam ze eens in de drie, vier weken. Ik snap wel dat het niet het leukste werk is dat er is. Dat liet ze vaak een half uur na afgesproken tijd weten per sms. Laatste keer zou ze de dag voor kerst komen en niet geweest. Twee weken later een briefje in onze postbus dat ze problemen had gehad met haar telefoon of ze toch als je blieft kon komen (ze kon op allerlei dagen door de week opeens ipv op woensdag). Enige creativiteit in haar smoezen kan haar niet ontzegd worden maar ze werden een beetje sleets.
Vertrouwen is wel echt weg dus een nieuwe dame gezocht en gevonden.. en die appt opeens dat zij met haar zus komt of niet. Geen uitleg, gewoon een eis, ook via sms net voor ze zou beginnen voor de tweede keer. Ons huis is 100m2 dus echt niet te groot (wel vol, ja).
Beide dames zijn Braziliaanse van oorsprong. Zou het iets uit die cultuur zijn of .. of heb ik zo’n rare voorstelling van zaken?

Laatst bewerkt:
Volgende week vrijdag komt er voor de eerste keer een poetshulp. Iemand tips? Hoe kunnen we er voor zorgen dat alles vlot loopt/zij goed kan starten?

Volgende week vrijdag komt er voor de eerste keer een poetshulp. Iemand tips? Hoe kunnen we er voor zorgen dat alles vlot loopt/zij goed kan starten?
Vraag haar (of hem?) waarmee ze graag schoonmaakt. Denk aan bepaalde dweilen, sponzen, doekjes of schoonmaakmiddelen. Wij hadden een hulp die graag huishoudhandschoenen wilde (die heb je ook in maten s/m/l dus vraag dat ook even) en een die alles biologisch/ecologisch wilde. Sommige dingen kunnen, andere dingen zijn lastig. Zo was ik niet van plan om de hele stad door te rijden om in die ene winkel ecologisch verantwoorde schoonmaak Spic&Span te halen. Gewoon omdat het niet realistisch was.

Neem door wat haar verwachtingen zijn en welke de jouwe: wat wil je absoluut gedaan hebben, elke keer weer, en wat mag een keertje overslaan? Ben je thuis of juist niet? Voor mij belangrijk dat er overal onder en achter gezogen en gestoft wordt omdat er hier twee langharige katten rondlopen en haren/stof vooral ergens onder en achter waait (en zeker als ze nat afneemt, prettig als het eerst droogt (hout) want anders krijg je een prachtige afdruk van alle spullen die er op staan). Dat is meer werk ipv overal keurig omheen te stoffen (en niets op te tillen). Wil je dat ze dweilt en zoja, wil je dat ze ook daarna de vloer droog dweilt, bijvoorbeeld.

En hoe betaal je: ter plekke of maak je over. Als je ter plekke betaalt, betaal in elk geval 1x met de bank… mocht zich iets vervelends voordoen, dan heb je in elk geval een naam en een bewijs. En als je haar betaalt, betaal haar gelijk. Niets zo vervelend (knaagt ook aan de loyaliteit) als moeten wachten en vragen om het geld.

Hoeveel uur werkt zij/hij? Als dat best wat uurtjes zijn, vraag eens wat ze graag drinkt bijv, leg eens wat lekkers klaar en vergeet niet te vertellen dat je blij bent met haar werk.

Oh, en ik wil altijd wel graag weten of extra uren kunnen voor het geval er iets groots aangepakt moet worden.

En hoe betaal je: ter plekke of maak je over. Als je ter plekke betaalt, betaal in elk geval 1x met de bank… mocht zich iets vervelends voordoen, dan heb je in elk geval een naam en een bewijs. En als je haar betaalt, betaal haar gelijk. Niets zo vervelend (knaagt ook aan de loyaliteit) als moeten wachten en vragen om het geld.
Zijn er dan mensen, uitgezonderd miljonairs, die voor een poetshulp niet via dienstenchecques werken? Zelfs moest je ze (gans hypothetisch natuurlijk) volledig in 't zwart betalen is dat niet goedkoper. En anders is het gewoon minstens dubbel zo duur om het niet te doen.

Zolang je niet alles laat doen door de poetshulp: Vraag wat ze het liefste doen. Kuisen, strijken, bed opmaken,... Meestal wat ze liever doen, doen ze beter. Ze zullen ook met meer goesting naar jullie komen. De minst leuke zaken (in haar ogen) doe je dan zelf.

Zijn er nog mensen die overwegen om de diensten stop te zetten? De prijs blijft maar stijgen... nu is het al 46 euro per week.

Terug
Bovenaan