Poetshulp

Hebben jullie poetshulp?


  • Totaal aantal stemmers
    230
Hier product voor badkamer. 'Oei, geen azijn? Ik kuis alles met azijn, 't is nog zo proper dan'. (onze badkamer was nagelnieuw)
Hier is de zeep voor de vloer, en de zeep voor parket. Ik zeg haar nog: als je vragen hebt of iets niet meer weet, vraag maar hé. Na 3 weken kwam het uit dat ze ALLES met water poetste. Geen zeep, niets. Mevrouw wist niet meer wat voor wat was en zo kon ze niet missen.
de reden waarom men met azijn poetst (steeds meer in verschillende bedrijven, ook bvb nu in hotel waar ik overnacht), is omdat het continue gebruik van poetsproducten héél schadelijk is voor de gezondheid.

Ja, die andere producten ruiken lekkerder net na je gepoetst hebt. Maar denk ook aan de gezondheid van de poetshulp, die uren na elkaar met die producten moet werken en niet zoals jij enkel bij de afwas ofzo.
 
de reden waarom men met azijn poetst (steeds meer in verschillende bedrijven, ook bvb nu in hotel waar ik overnacht), is omdat het continue gebruik van poetsproducten héél schadelijk is voor de gezondheid.

Ja, die andere producten ruiken lekkerder net na je gepoetst hebt. Maar denk ook aan de gezondheid van de poetshulp, die uren na elkaar met die producten moet werken en niet zoals jij enkel bij de afwas ofzo.
Daar was ik mij niet van bewust moet ik toegeven. Dan kan ik dat zeker begrijpen.

De poetsvrouw in kwestie was haar daar alleszins ook niet van bewust. De reden waarom ze overal azijn op wou kletsen was voor de kalkaanslag.
Het feit dat alles nagelnieuw was en we een waterontharder staan hebben kon haar niet overtuigen. 'Kalk ga je sowieso hebben hoor manneke'.

5 jaar na renovatie nog geen kalk te zien.
 
If you pay peanuts, you get monkeys is het spreekwoord. Pas dat eens op het loon van de poetsvrouw toe en combineer dat met arbeidsvoorwaarden.
Sorry maar dat is zever. Ik heb ook nog jobs gedaan zonder volle goesting of deftig loon en ik kom wel opdagen op mijn werk en probeerde het naar behoren uit te voeren.

Dat ze dan hun prijzen opvoeren? Ik betaal gerust meer als de dienstverlening beter wordt.
 
Daar was ik mij niet van bewust moet ik toegeven. Dan kan ik dat zeker begrijpen.

De poetsvrouw in kwestie was haar daar alleszins ook niet van bewust. De reden waarom ze overal azijn op wou kletsen was voor de kalkaanslag.
Het feit dat alles nagelnieuw was en we een waterontharder staan hebben kon haar niet overtuigen. 'Kalk ga je sowieso hebben hoor manneke'.

5 jaar na renovatie nog geen kalk te zien.
Wij gebruiken ook alleen maar azijn is beter voor u en het milieu voor te kuisen. Zelfs met ontkalker is azijn gebruiken goed hoor. Het ontvet
 
De job zelf boeit me niet. Maar volgens wat de laatste aan het vertellen was verdiende die € 2200 / maand wat mij een normaal loon lijkt?
Zoals je zegt is het loon niet speciaal, met andere woorden geen argument om te blijven. Als je dan een job hebt waar je NIET elke dag van hier naar daar moet crossen (verkeer), met X klanten per dag/week zit die elke hun eigen verwachtingen (eisen/gewoontes/...) hebben, dagelijks met kuisproducten werken, (fysieke arbeid + leeftijd), ... dan is de keuze snel gemaakt niet?

Wanneer je dan de skills hebt om punctueel te zijn, tussen de regels lezen, werk te zien/proactief bent, comunicatief bent (en de taal beheerst), ... vermoed ik dat je betere jobs (als in omstandigheden en/of financieel) kunt vinden en dit na verloop van tijd ook doet. (wat in deze thread anektotisch ook wordt vermeld, en dus wie blijft over...). En ja iemand die goed poetst bezit niet per se deze skills (of heeft deze zelfs nodig), maar ik heb een vermoeden dat er wel een deel overlap zit.
 
Zoals je zegt is het loon niet speciaal, met andere woorden geen argument om te blijven. Als je dan een job hebt waar je NIET elke dag van hier naar daar moet crossen (verkeer), met X klanten per dag/week zit die elke hun eigen verwachtingen (eisen/gewoontes/...) hebben, dagelijks met kuisproducten werken, (fysieke arbeid + leeftijd), ... dan is de keuze snel gemaakt niet?

Wanneer je dan de skills hebt om punctueel te zijn, tussen de regels lezen, werk te zien/proactief bent, comunicatief bent (en de taal beheerst), ... vermoed ik dat je betere jobs (als in omstandigheden en/of financieel) kunt vinden en dit na verloop van tijd ook doet. (wat in deze thread anektotisch ook wordt vermeld, en dus wie blijft over...). En ja iemand die goed poetst bezit niet per se deze skills (of heeft deze zelfs nodig), maar ik heb een vermoeden dat er wel een deel overlap zit.
Ik snap de vijandigheid hier de laatste posts niet echt goed. Het is een topic over poetshulp en dan moet je je precies schuldig voelen over slechte werkomstandigheden en lage lonen als je poetshulp vraagt?

Ik haal toch nergens aan dat ze die job moeten doen tegen dat loon? En ja, mensen zullen na een tijd van job veranderen, maar daar gaat het toch niet om?

Als je momenteel de job doet voor welke reden dan ook, waarom je broek er aan vegen? Dat is mijn punt. Zomaar niet komen opdagen (zelfs zonder te verwittigen in mijn geval) vind ik persoonlijk nogal onrespectvol.
 
Het is niet de bedoeling vijandig te zijn, eerder toe te lichten dat het (mijn inziens) niet zo raar is dat een goede poesthulp vinden (en houden) niet zo vanzelfsprekend is.

Dat het (niets laten weten) niet respectvol is en dat je mag verwachten dat er (minstens) ok gepoetst wordt ben ik mee akkoord en dat jij (en ander hier) dan de samenwerken stoppen is logisch.
 
Laatste deel is offtopic, gelieve voor ergernissen je naar het desbetreffende topic te begeven.
Zou jij de job willen doen (aan het loon dat ze krijgen)?
Ik zie de relevantie niet. Als je een job accepteert aan een bepaald loon en een persoon betaalt om een dienst te laten uitvoeren, dan mag je er ook gewoon van verwachten dat de dienst correct en goed wordt uitgevoerd.

Al de rest is onzin.

Mensen kunnen ook kiezen om die job niet te doen en sommige mensen zullen het misschien uit noodzaak doen door taalbarriere of ontbrekende skillset maar dat wil niet zeggen dat je niet de eis mag stellen dat het werk waarvoor je iemand inhuurt weldegelijk correct uitgevoerd wordt.

Moet er nu echt in elk topic van dat woke, ethisch en tal van andere vormen van populisme en propaganda naar boven komen? Yes we know, mensen worden soms onderbetaald voor het werk dat ze leveren, voegt dat echter iets toe aan dit topic? Neen. Start daar dan een ander topic voor dat relevant is op dat specifieke topic.
 
Ik ben aan het overwegen om poetshulp in te schakelen aangezien ik zelf liever lui dan moe ben en te perfectionistisch. Mijn mama kwam normaal eenmaal per maand is grondig kuisen, maar da's nu ook al maanden geleden sinds ik geen zin heb in gezaag :unsure:

'k Vraag mij gewoon af of dit ook voor appartementen gedaan wordt? 4u lijkt zo te veel voor een 100 vierkante meter.
 
Ik ben aan het overwegen om poetshulp in te schakelen aangezien ik zelf liever lui dan moe ben en te perfectionistisch. Mijn mama kwam normaal eenmaal per maand is grondig kuisen, maar da's nu ook al maanden geleden sinds ik geen zin heb in gezaag :unsure:

'k Vraag mij gewoon af of dit ook voor appartementen gedaan wordt? 4u lijkt zo te veel voor een 100 vierkante meter.
Ik denk dat weinigen geld willen geven om iets te laten kuisen dat ze zelf op 1-2 uur doen. Maar vooral: als je perfectionistisch denkt te zijn op dat vlak ga je je denk ik veel frustreren.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik denk dat weinigen geld willen geven om iets te laten kuisen dat ze zelf op 1-2 uur doen. Maar vooral: als je perfectionistisch denkt te zijn op dat vlak ga je je denk ik veel frustreren.
Te perfectionistisch als ik het zelf doe, want dan wil ik het beter doen. Als iemand anders het doet, dan maakt mij dat minder uit.
En ik zou liever geld geven dat iemand het doet, want het kost mij echt de moeite :unsure:
 
'k Vraag mij gewoon af of dit ook voor appartementen gedaan wordt? 4u lijkt zo te veel voor een 100 vierkante meter.

Jij bent zelfstandige toch? Als je 2 uur werkt heb je veel meer verdiend dan dat het je kost om iemand 4 uur te laten komen. Je kan vaak trouwens ook zaken als de strijk aan een poetshulp overlaten, dus het lijkt me nu wel dat je daar elke week wel 4 uur aan werk voor kan uitvinden hoor. :)
 
Jij bent zelfstandige toch? Als je 2 uur werkt heb je veel meer verdiend dan dat het je kost om iemand 4 uur te laten komen. Je kan vaak trouwens ook zaken als de strijk aan een poetshulp overlaten, dus het lijkt me nu wel dat je daar elke week wel 4 uur aan werk voor kan uitvinden hoor. :)
De prijs is niet erg, bedoelde eerder dat veel bureaus 4u rekenen maar dat lijkt mij te veel aangezien ze hier snel rond zullen zijn :) Strijken doe ik zelf al niet, heb geen strijkplank :unsure:

Bij wat zitten jullie? Poetsbureau?
 
De prijs is niet erg, bedoelde eerder dat veel bureaus 4u rekenen maar dat lijkt mij te veel aangezien ze hier snel rond zullen zijn :) Strijken doe ik zelf al niet, heb geen strijkplank :unsure:

Bij wat zitten jullie? Poetsbureau?

Poetsbureau idd.

Nieuwe hulp begint volgende week. :)
 
Terug
Bovenaan