Plug-in thuisbatterijen

Ik ging net een marstek bestellen, misschien beter een homewizard pakken dan?
Of is dat 1 pot nat?
HomeWizzard is duur voor wat het is. De meeste Marstek gebruikers hebben geen issues hoor met kapotte batterijen. Zorg gewoon dat je van een goeie leverancier koopt waarbij de 10 jaar garantie geld.

Zendure lijkt me een kwalitatievere oplossing dan Marstek, maar duurder.

Ik ben tot nu toe redelijk content van de 2 Marstek V3 batterijen hier, maar het werkt natuurlijk tot het niet meer werkt. Als ik zie hoe lang je moet wachten op een vervangende batterij is de kost van extra elektriciteit die je van het net moet halen tijdens die periode toch ook niet te verwaarlozen.

Bij mijn ouders werkt het ook voor geen meter. Zij hebben een V2 en een V3 batterij in combinatie met een CT003 meter. Die combinatie heeft nog nooit deftig gewerkt daar. De batterijen verliezen altijd connectie met de CT003 meter, waar we ze ook zetten. Bij gebruikt met de HW P1 meter werken beide batterijen perfect, maar werken ze elkaar natuurlijk wel tegen dus dat is geen optie. Ben nog wat aan het troubleshooten maar worst case laat ik ze een batterij wegdoen zodat ze met 1 verder kunnen in combinatie met de HW P1 meter.

Volgende ding dat ik ga proberen is om zowel voeding in de HW splitter als in de CT003 te steken. Bij mij thuis heb ik het enkel in de splitter steken en dat werkt goed, maar mijn batterijen staan dichter tegen de CT003 meter.

Voor de thinkerers hier met Marstek batterijen, gebruik AstraMeter (met dank aan @MorGo7h voor de tip).

Ondertussen al 2 maand draaiend zonder enige issue en je kan ongelooflijk veel instellen. Alsook de batterijen via Modbus uitlezen in Home Assistant en je hebt de app ook voor niets meer nodig.

Er is ook een all-in-one oplossing in HA die alles combineert (power meter + data), die ziet er ook goed uit.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan