In landen/regio's waar de digitale meter de fases niet saldeertEn waarom zou je dan ooit voor fase op 0 kiezen? Is dat dan als je bvb een niet slimme laadpaal hebt op een andere fase om te vermijden dat je wagen die batterijen leegtrekt?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In landen/regio's waar de digitale meter de fases niet saldeertEn waarom zou je dan ooit voor fase op 0 kiezen? Is dat dan als je bvb een niet slimme laadpaal hebt op een andere fase om te vermijden dat je wagen die batterijen leegtrekt?
Dankje, ik had de berekening nog niet gemaakt. Ga me er toch nog even in verdiepen voor ik er moeite in stop. Het kan dan weer wel interessant zijn om op grijze dagen het koken te overbruggen zodat je geen hoger capaciteitstarief zit te betalenHeb je al rekening gehouden met de RTE van 70-80%?
Je moet ongeveer 1,33kWh inkopen om 1kWh uit de batterij te krijgen. En je moet ook de netkosten, accijns, ... meetellen voor die 0,33kWh extra. Niet enkel de naakte prijs.
Stel dat de stroom 5cent is + 18cent kosten 's nachts en 10cent + 18 kosten in de avond, dan scheur je al uw broek want batterijstroom is 2 cent duurder door de verliezen.
En dan heb ik het nog niet gehad over de afschrijving van de batterij. Voorlopig begin ik er niet aan. Batterijen moeten eerst efficiënter en goedkoper worden om zo'n use case te laten renderen.
Ik val in herhaling, maar je moet rekenen met een RTE van ongeveer 75% voor een Marstek. Uw prijs uit de batterij komt dan op 1.33x superdaltarief (all in tarief, dus incl. netkosten, accijns, btw, ...)Ik heb bij Engie een Empower Flextime contract met variabele prijs.
Wanneer ik weet dat er de volgende dag weinig zon zal zijn om de batterij volledig op te laden, laad ik de batterij tijdens de superdaluren op. Zo kan ik het verbruik tijdens de piekuren overbruggen.
Klopt deze redenering?
Er komt nog een verzendingskost van 85euro bij.Ik kom hier op de goedkoopste uit. Of zie ik iets over het hoofd bij Tubotek?
edit: ik zag die kortringscode van 5% bij Turbotek niet. Komt dus neer op 1149,50 Incl. BTW, Bebat & Recupel.
Ik denk dat ik zal toehappen...
Bij Tubotek is het gratis verzending en je moet inderdaad die 5% korting toepassen.Ik kom hier op de goedkoopste uit. Of zie ik iets over het hoofd bij Tubotek?
edit: ik zag die kortringscode van 5% bij Tubotek niet. Komt dus neer op 1149,50 Incl. BTW, Bebat & Recupel.
Ik denk dat ik zal toehappen...
Je bedoelt die ct003? Dat zou geen probleem zijn, als je ze op dezelfde versie firmware laat draaienIemand een idee of de Marstek v2 en v3 compatibel zijn om samen op dezelfde marstek dongle te gaan ?
Je bedoelt die ct003? Dat zou geen probleem zijn.
Had nog even een Edit gedaan ivm firmware.Yes. Als de prijzen nog wat zakken, toch misschien een 2e overwegen. Eigenlijk enkel december en januari de batterij niet volledig vol gekregen. In februari zijn er al paar dagen dat er boven de batterij vol 4-5kwh injectie geweest is. Aan de juiste prijs is een 2e batterij zelfs nog zinvol.

Ja, geen probleemIemand een idee of de Marstek v2 en v3 compatibel zijn om samen op dezelfde marstek dongle te gaan ?
Tof! laat je iets weten of alles goed verlopen is?Ik heb besteld. Normaal morgen levering. Morgen aparte kring en stopcontact plaatsen in de garage.
(1149,50 euro betaald)
Tof! laat je iets weten of alles goed verlopen is?
www.zuidwijk.com
Deze ochtend werd de batterij geleverd. Goed verpakt. Weinig op aan te merken...!
In het weekend een nieuw stopcontact gemonteerd met een nieuwe zekering van 20A. Installatie van de Marstek verliep vrij vlot, alle updates uitgevoerd.
Gaat via de P1 meter van homewizard, die heb ik ook nog geupdatet. Een homewizardsocket had ik nog liggen en ook terug gebruikt en geplaatst tussen de batterij en stekker. Ik kan dus alles aflezen in de homewizard app.
Staat voorlopig op 800W, voorlopig ook zo laten... Ik weet niet of die socket bestand is tegen langdurig 2500W gebruik. Vandaar even afwachten.
De batterij kwam toe en was opgeladen tot 48%. De reservecapaciteit heb ik ingesteld op 19% en staat op zelf geïnitieerd consumptiemodel.
Spijtig dat er de komende dagen weinig zon wordt voorspeld...
Ik lees mijn meter uit met een "slimmelezer" via homeassistant.
SlimmeLezer+ – Zuidwijk.com
www.zuidwijk.com
Iemand hier die dit op dezelfde manier doet en zo een marstek in huis heeft?
Google levert niet direct iets op.