Plug-in thuisbatterijen

Vorige maand had ik 7.5kWh verbruik van het net op 930kWh verbruik in totaal.
Deze maand zit al op 92.5kWh netafname en 498kWh verbruik, maar heb vorige week 1000km gebold en de auto heeft maar 2 dagen overdag thuis gestaan terwijl nog eens slecht weer was ook. Dan zit er weinig anders op dan laden via het net. Gelukkig wel mijn piek op 2.4kW kunnen houden :-)

De rest van de maand zal ik wel kunnen uitdoen zonder extra afname als ik terug 2 dagen/week naar kantoor ga.

Hier is dat exact hetzelfde, deze maand wat meer naar kantoor geweest als gewoonlijk en te weinig zon om de auto bijgeladen te krijgen. Vorig jaar rond deze tijd kreeg ik de auto niet leeg.
Dus deze maand ook al 113kWh van het net gehaald, vorig jaar in Juni had ik 25kWh van het net gehaald.

Mijn piek staat op 2,3kW, doorgaans is die vrij laag, enkel in de winter schiet die naar 3-3,5kW. vorige facturatiepiek (mei 26) was 2725W, wat niets is.

Mijn piek staat op 2,3kW, doorgaans is die vrij laag, enkel in de winter schiet die naar 3-3,5kW. vorige facturatiepiek (mei 26) was 2725W, wat niets is.
2725 is toch maar een heel klein beetje boven de 2.5kW die iedereen standaard aan z'n broek gesmeerd krijgt bij de factuur?

Laatst bewerkt:
2725 is toch maar een heel klein beetje boven de 2.5kW die iedereen standaard aan z'n broek gesmeerd krijgt bij de factuur?
Klopt, we zaten daar 9 maanden onder en dan wordt het opgetrokken naar 2,5kW. Die 3 maanden erboven heeft niet zoveel effect meer als je je piek wat onder controle houdt.

Aangezien we op jaarbasis 7000kWh verbruiken doet mijn vrouw dat netjes :). Ik nijp mijn laadpaal in de winter op 2,3kW, maar dan laadt die zo goed als altijd 's nachts en in het weekend gewoon altijd als die thuis staat. Ik kan zo makkelijk de auto voldoende opgeladen houden voor mijn verbruik. Ookal is de iX3 niet de meest zuinige EV.

Zit je auto in een verwarmde garage? Want in de winter met amper 2,3kW heb je normaal gezien serieus wat verlies. Er gaat namelijk veel energie verloren om de batterij op temperatuur te houden.
De batterij wordt enkel verwarmd als het vriest. Ik zie zeer zelden dat de batterij verwarmd wordt ik de winter.

In de zomer laad ik ook zo traag. Winter 4-5kW

De batterij wordt enkel verwarmd als het vriest. Ik zie zeer zelden dat de batterij verwarmd wordt ik de winter.
Dat is al vanaf je onder 5 graden komt. Ik let er in de winter daarom altijd op dat ik meteen na het thuiskomen begin met te laden, omdat de batterij dan nog warmer heeft en dus veel minder energie nodig heeft om die op temperatuur te houden.

Terug
Bovenaan