Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zou voor de Marstek gaan: meer mogelijkheden via de app en meer capaciteit bij degradatie van de batterij in de toekomst.Hier nog eens een berekening gemaakt via mijn-thuisbatterij.
Momenteel verbruik van 1300kwh en 2750kwh injectie
Optie 1 : Homewizard 2,7kwh bespraring van 616kwh 185EUR - Prijs is 1195EUR +-6,5j
Optie 2 : Marstek Venus V3 5kwh bespraring van 688kwh 207EUR - Prijs is 1319EUR +-6,3j
Standaard tarieven opgegeven door mijnthuisbatterij.
Voorkeur gaat naar de homewizard puur omdat deze compacter is.
Wat denken jullie?
Ik zal eens reagerenHier nog eens een berekening gemaakt via mijn-thuisbatterij.
Optie 1 : Homewizard 2,7kwh bespraring van 616kwh 185EUR - Prijs is 1195EUR +-6,5j
Optie 2 : Marstek Venus V3 5kwh bespraring van 688kwh 207EUR - Prijs is 1319EUR +-6,3j
Wat denken jullie?
. Het oog wil ook wat, en de compactheid is zeker een goed argument in het voordeel van de HW. Die Marstek V3 weegt trouwens ook geen kleine 65 kg als ik me niet vergis! 
Idem, die extra capaciteit voor het minieme prijsverschil komt zeer goed van pas. Het andere grote voordeel van de Marstek is dat hem tegen 2500W kan opladen, terwijl de HomeWizard tot 800W beperkt is. Als je hem op een aparte groep kan steken dan kan je ook tegen 2500W ontladen. Gaat helpen met capaciteitstarief naar omlaag te halen en op vele momenten gaat die 2500W ervoor zorgen dat je geen verbruik van het net hebt. Die 800W gaat dat niet trekken als je eens wat grote verbruikers hebt opstaan op een moment dat er geen overvloedige zonneschijn is. In de lente en zomer zag ik vaak dat die 2500W toch zowat een sweetspot is, er kan dan meestal redelijk wat tegelijk draaien zonder dat je netverbruik hebt.Zou voor de Marstek gaan: meer mogelijkheden via de app en meer capaciteit bij degradatie van de batterij in de toekomst.
Wij hebben de Marstek V2 5.12 kWh en vinden deze al krap.
Hier nog eens een berekening gemaakt via mijn-thuisbatterij.
Wat denken jullie?
verbruikstarief 0,26€/kwh injectie 0,3€/kwh komt het op een besparing van 158EUR voor de Marstek. 8,3j scheelt 2jaarDoe de simulatie eens met de echte tarieven, die standaard tarieven zijn nogal ruim. Als ik de simulatie deed met de echte tarieven was het veel minder interessant om eentje aan te schaffen

Ik heb gerekend met een delta van ~19c/kWh: terugverdientijd ~6.5jaar. Na ongeveer een half jaar klopt dat toch allemaal vrij goed, de ~€25/maand besparing die hij in de simulator gaf voor de zomermaanden blijkt de batterij in realiteit ook makkelijk te halen.Doe de simulatie eens met de echte tarieven, die standaard tarieven zijn nogal ruim. Als ik de simulatie deed met de echte tarieven was het veel minder interessant om eentje aan te schaffen
Als je een apart stopcontact steekt voor een stopcontact batterij. Op hoeveel moet je dat circuit dan afzekeren? 16 ampere lijkt me voldoende te zijn? Of mogelijks al teveel.
Ik heb hier dus nu hetzelfde probleem, heb ik gemerkt. Mijn schoonvader heeft een Homewizard P1 sinds de zomer. Telkens dat ik daar ben, stopt de connectie bij mij thuis tussen de P1 en m'n Marstek batterij. En als ik weer thuis ben en verbindt met Bluetooth, begint de batterij terug te werkenAls het waar is wat Utolor zegt, dan zou ik er niet van verschieten dat het ook al misgaat zodra die app een P1 meter detecteert...
Ik vind het toch maar een vreemde situatie bij mijn ouders. Als ze thuis zijn werkt alles goed. Zodra ze naar hun vakantiehuisje, stopt de Marstek er een paar uurtjes later mee (misschien omdat ze dan de app openen) en begin hij terug te werken als ze thuis komen.
Ik heb al gedacht om er een HA servertje te zetten om het beter te monitoren, maar het lijkt me overkill om hardware te kopen juist daarvoor...

Bizar he... Mijn ouders hebben de nu Marstek P1 meter geïnstalleerd met een HW splitter zodat de HW P1 ook nog werkt en nu hebben ze geen problemen meer.Ik heb hier dus nu hetzelfde probleem, heb ik gemerkt. Mijn schoonvader heeft een Homewizard P1 sinds de zomer. Telkens dat ik daar ben, stopt de connectie bij mij thuis tussen de P1 en m'n Marstek batterij. En als ik weer thuis ben en verbindt met Bluetooth, begint de batterij terug te werken
Dus de vorige keren in augustus en september dat de plugin batterij niets meer deed, was ik gewoon bij de schoonouders wss.![]()
Bedankt! Heb het gisteren geïnstalleerd in de kelder en het ziet er tot nu toe erg stabiel uitBizar he... Mijn ouders hebben de nu Marstek P1 meter geïnstalleerd met een HW splitter zodat de HW P1 ook nog werkt en nu hebben ze geen problemen meer.