Pinball games thread

Screenshot_20230202-191815.png


Mailtje gekregen met releasedatum erin!
 
Door dit topic sinds maanden/jaren nog eens Pinball FX3 opgezwierd en in één trek mijn record in Sorcerer's Lair aanzienlijk verbeterd. :unsure:
Heb een handjevol tafels, maar ik speel eigenlijk alleen maar Sorcerer's Lair of Epic Quest. Rest kan me niet zo boeien. Zeker niet met die (veel te dure) wirwar aan DLC.

Vroeger toen ik klein was hadden we op onze goede oude Windows 95 pc wel een aantal pinball spelletjes. Deze heb ik uren gespeeld (er was ook niks anders)

  • Tristan: voor zover ik me kan herinneren is dit mijn allereerste computerspel ooit. Stond op een laptop die mijn vaders eens op een weekend van het werk meebracht. Ik zie me dit spel nog spelen in de living op een zondagochtend.
  • Epic Pinball: een shareware-versie denk ik, want we hadden enkel de eerste zes tafels. Enigma was wel een mindfuck als zevenjarige snotneus.
  • Tilt!: een van mijn eerste ervaringen met 3d graphics. Vooral (de muziek van) Fun Fair is me bijgebleven.
  • 3d Ultra Pinball en Creep Night: deze ook wel af en toe gespeeld, maar hier snapte ik de botten van.
  • The Lost Continent: flipperkasten en dino's. Punt. :bow:
Wat een tijd. :love:
 
Whisper's not here ! :D
Ook al veel te veel gespeeld. Komt natuurlijk ook omdat ik er nog geen cent aan uitgegeven heb en dus maar die 3 gratis tables heb. SL is ook wel mijn favoriet van de 3. Wel speel ik op PS4/PS5 en daar krijg ik toch serieus rap pijn aan mijn vingers.
 
Het is te hopen, want ik bezit alle tafels, buiten Indiana Jones.

Blijkbaar is er in Las Vegas ook een Pinball hall of fame. Youtube Pinball
Hoe ik het lees willen ze afstappen van de tickets om tafels te kopen, en ga je ze vermoedelijk opnieuw moeten kopen op console... :crazy:

Ik hoop maar van u voor niet, maar heb dus zelf ook al wat geld neergelegd voor die tickets...

Base game is gratis uiteraard, maar de tafels zijn hun inkomen obv.
 
Blijkbaar zijn je oude pinball tables dus niet overzetbaar naar Pinball FX.

Can I import my previous tables from Pinball FX3 to Pinball FX?
No. But there’s a good reason for this: For the new Pinball FX, EVERY SINGLE TABLE in our library has been remastered, updated, and optimized in Unreal Engine to deliver the best pinball experience going forward. This process required considerable effort that, had that effort not taken place, would have left all classic tables already released behind forever. They would not have been able to make the jump to Pinball FX at all due to using an entirely different, more advanced engine.

But we would like to make sure that the support of players who invested in previous pinball platforms is recognized, and we are planning on discounting Remastered tables for the first week of launch.
 
Ja, dat was al langer geweten, ik heb het over die early access tafels die je met tickets kon kopen op epic game platform.

Ze deden zo uitschijnen dat die aankopen zouden tellen op andere platforms ook, dit valt dus ten zeerste af te wachten nog of dit gaat lukken

Ik had dus al 30 tal euro aan tafels gekocht op epic met dat idee...

Jij hebt dus fx3 tafels? Dat is idd een no go met de release van pinball fx
 
Belangrijk voor diegene die tafels voor de nieuwe Pinball FX hebben gekocht via het ticket systeem:

Heel het systeem was bedacht om echte cross platform aankopen te kunnen doen, maar zoals reeds gezegd zal dit systeem worden afgevoerd.

Je kan nu de keuze maken om, buiten de tafels die je op Epic platform aangekocht hebt (deze blijven daar eveneens behouden), slechts 1 platform op te geven waarnaar je deze aangekochte tafels kan naar overzetten. Dit gaat dus louter om de tafels uit de early access.

je kan kiezen tss :
Playstation
Xbox
Other/PC (eigenlijk steam dus)

en ook Switch (deze release volgt pas ergens in april)
Ik had al een tweet gezien waarbij ze zeggen dat de aankopen die je daarop zou doen geen cross buy zouden hebben naar andere platformen. Dus switch gebruikers worden daar wel benadeeld...

Meer info via deze reddit:

Keuze moet gemaakt worden Voor de 5de mei.

PS : uw epic ID is niet uw gebruikersnaam, maar zo'n lange cijfers en lettercode die zichtbaar is als je u inlogt bij Epic.
 
Game is live op ps5, heb enkel één tafel gekregen met die western theme, is dat voor iedereen dezelfde, geen idee, en heb maar 2 tafels bijgekocht omdat dat via email binnen zou komen die over te zetten tafels

Dus world cup 94 tafel gekocht en adams family tafel, meteen al 20 eur armer, maar die WC tafel is wel cool
 
pinball fx3 en vroegere versies zot gespeeld en zo goed als alle tafels gekocht, maar als die peizen da ik nu 270 euro+ ga droppen om alle tafels opnieuw te kopen dan trippen ze toch wel een beetje, moest er nu nog een korting van 50% fzo zijn op tafels die ge al eens gekocht hebt, maar nee :oink:
 
voor diegene die tafels in early access hadden op pinball FX in epic store, heb net mailtje gekregen voor de overzetting, zat wel in spam, en je moet je aankoopbewijzen meesturen, heb ze al verstuurd
 
Toch wel een spijtige zaak, want ik merk dat er veel tafels die ik bezit op FX3, ook beschikbaar zijn op de nieuwe FX. Die hadden ze toch voor bestaande klanten gratis mogen maken.
Destijds met de upgrade van FX2 naar FX3 hebben ze dit toch ook gedaan.
 
Ah is Pinball FX uit op PS5? Dan ga ik eens upgraden van switch naar die console. Zijn er veel nieuwe tafels bijgekomen? Ik had ze allemaal op de switch (incl Indiana Jones)
 
Ja, zal u wel een noot kosten dan als ge alles Ilt aankopen, kheb ze niet geteld, maar zijn er toch een pak
 
270 euro, in die, trend? Vind ik toch al een pak hoor... Echter grote kortingen heb ik nog niet echt gezien
 
PXL_20230304_103137272.jpg


Blijkbaar als je de tutorial zou uitspelen kan je daarna 24 uur gratis de pass uitproberen bij pinball FX

Wel ideaal voor diegene die over een tafel of 2 (of meer) aan het twijfelen zijn...
 
270 euro, in die, trend? Vind ik toch al een pak hoor... Echter grote kortingen heb ik nog niet echt gezien
Tja, ik heb recent alle DLC voor de Taiko Tatsujin game gekocht op Xbox... dat was ook al zoiets van een 100 euros. Maar ja, op plezier staat geen prijs he. Als ge ne limiet zet van 50 euro de maand aan nieuw tafels, dat is toch redelijk ca va? 't is nu toch niet dat er elke maand zoveel TOP games uitkomen (en goed maar, want tegenwoordig is dat ook al 70 euro voor een spel).

Btw, wat zijn de gratis "maps" voor Pinball FX op de store? Is dat een demo van de tafel ofzo? Ik ga nog niks downloaden. Eerst wachten op de patch voor Hogwarts (dat ik hem eindelijk kan platten zonder alles opnieuw te doen) dan kan ik weer wat deleten. 1TB da's ook al direct vol he :)
 
Zijt ge in uw geval niet zoiezo beter af met een pass? Dat is wel cross platform, ik dacht een goeie 150 a 160 per jaar, maar dan speel je daar overal mee op dacht ik begrepen te hebben. Hoe het werkt weet ik niet echt, maar dan heb je ze allemaal ter beschikking, na 3 maanden budget waarover je spreekt...
 
Terug
Bovenaan