Pinball games thread

Ruigen Das

Well-known member
Ok, blijkbaar is het vroegere zen pinball nu Pinball FX3 geworden

Dit gaat mij telefoonkrediet kosten om wat tafels te kopen :(

De tegenhanger Pinball arcade is er ook, maar ik neig eerder naar Zen studios gameplay

Zijn hier ook spelers die soms eens wat pinballen op console? Voeg me gerust maar toe (met een berichtje liefst) op PSN : gethez is de naam

Ik heb het heel even geboot maar lijkt me dat er nieuwe modi aanwezig zijn, ik dacht iets met multiplayer, maar moet nog eens tegoei checken

Al is het maar om topscores te vergelijken, lijkt me wel leuk zo...

Maar hoeveel tafels zijn er wel niet in pinball FX3?? Heeft iemand een handig overzicht ergens om wat geld uit te sparen door bundels te kopen ? Kan je daardoor soms meer betalen dan nodig?? Ik ben wel van plan om ze allemaal aan te schaffen beetje per beetje...

Ben fan van die earth defense tafel, die wil ik eens volledig halen

Zijn hier dus nog spelers van pinball FX3??
 
Ik lees net dat er een nieuwe versie op komst is, genaamd : "Pinball FX"

En de reeds gekochte tafels zullen opnieuw moeten aangekocht worden

Al een sjans dat ik geen 50 euro ertegen gesmeten heb, als dat binnenkort niet zal kunnen worden overgedragen...

Zou ergens releasen in 2022, ben benieuwd
 
Balls_of_Steel.jpg


Ik wil hier wel een moderne remake van
 
Hoe werkt epic eigenlijk? Is dat tegenhanger van steam?

Daar zou early access zijn, en hopelijk met cross platform aankopen
 
Hoe werkt epic eigenlijk? Is dat tegenhanger van steam?

Daar zou early access zijn, en hopelijk met cross platform aankopen
dat werkt idd. gewoon als steam. Ze hebben een eigen launcher, dus game aanschaffen en dan komt dat in uw epic library en van daaruit te installeren en starten.

Ik zie dat Pinball FX al sinds 31/3 te verkrijgen is bij hen.
 
Ik lees net dat er een nieuwe versie op komst is, genaamd : "Pinball FX"

En de reeds gekochte tafels zullen opnieuw moeten aangekocht worden

Al een sjans dat ik geen 50 euro ertegen gesmeten heb, als dat binnenkort niet zal kunnen worden overgedragen...

Zou ergens releasen in 2022, ben benieuwd
Is inderdaad al uit op de Epic store waar er twee gratis tafels per dag speelbaar zijn maar de fans zijn nogal pissig over hun verkoopsmodel.


Pinball Arcade lijkt dood te zijn gezien gezien dat ze de rechten van de meeste tafels hebben verloren aan Zen Studios.
Pinball Arcade voelde ook niet echt waarheidsgetrouw aan om eerlijk te zijn.

De recreaties in Pinball FX vallen mee. Voelt ietsjes beter aan dan Pinball Arcade.

Als je meer geïnteresseerd bent in recreaties van echte flipperkasten en bereid bent om zelf roms/tafels te downloaden, kan je beter Visual Pinball uitproberen. Maar het is wel wat buggy gezien het recreaties zijn door vrijwilligers en het is beetje opzoekingswerk om te weten hoe Visual Pinball werkt
Maar het is waarschijnlijk de enige manier om recreaties te spelen van bepaalde machines op dit moment. Ik zou op dit moment niet weten welk platform op dit moment een recreatie van Twilight Zone, World Cup USA 94, Addams Family, ... kan aanbieden
 
Overlaatst een pand gezien in bxl, weet niet of het een winkel was of een arcade hal ofzo, maar stond vol met goeie kasten

In de straat van de cirque royale (in de buurt van het vrijheidsplein)
 
Over Pinball FX:

De line-up van FX3 is voorlopig wel nog ietsjes beter dan van de nieuwe FX. FX bevat maar een beperkt aantal tafels ten opzichte van FX3. Ik mis vooral Fear Itself, World War Hulk, Doom, Fish Tales,...

Ben zelf nog niet overtuigd van hun nieuwe FX. Zeker niet van hun verkoopmodel waar je punten moet kopen om tafels te kopen in plaats van gewoon een tafel te kopen. Misschien dat ze op termijn ook afkomen met meer Williams/Bally sims en een betere "store".


Stiekem hoop ik dat Stern ooit in de toekomst zelf digitale varianten zou maken van hun recentere pinballs of via FarSight (hoewel ik geen fan ben van hun simulatie.)


Persoonlijke aanrader voor een video pinball:
1998 maar voor een video pinball uit die periode vrij uitgebreid. Kan zeker staan naast een Zen Pinball..
 
Ja ok, maar naar de toekomst toe, gaat FX 3 dan verder kunnen bestaan? Echt klote dat je gekochte tafels niet zal kunnen overdragen naar hun nieuwe game, ben wel eens benieuwd naar hoe die unreal 4 engine de physics weergeven...

Dus kan je nu gratis op Epic testen dan? Of is dat meteen betalen?
 
Ja ok, maar naar de toekomst toe, gaat FX 3 dan verder kunnen bestaan? Echt klote dat je gekochte tafels niet zal kunnen overdragen naar hun nieuwe game, ben wel eens benieuwd naar hoe die unreal 4 engine de physics weergeven...

Dus kan je nu gratis op Epic testen dan? Of is dat meteen betalen?
Je kan gratis testen. Er zijn twee tafels beschikbaar iedere dag als trial.
 
Speelt echt vlotjes, heb meteen alle universal tafels gekocht (6 tafels) met dat nieuwe ticketing systeem, en nog 30 tickets ofzo over (voor 15 euro tickets gekocht) ik hoop alleen maar dat dit ook kan worden geimporteerd op playstation, anders ben ik fucked

En ja, de tafel van Indiana Jones gekocht, 12 euro voor 1 tafel, :eek:

Speelt wel vlotjes, laptop aan de tv gehangen en speelt zalig, bij de trial tafels zat er precies lag op, na aankoop niet meer, bizar...
 
Vandaag boven de 200 mil score gegaan bij de indiana jones tafel, 42ste in de leaderboards, met 226 miljoen, ging ineens snel met de scores met zo'n multiball

Is er eigenlijk al iets gekend van de 'zomer' release van pinball fx voor andere consoles ??
 
Kreeg net een mailtje binnen ivm nieuws over pinball FX :


Pinball FX arrives to Xbox Series X/S, PlayStation 4 & PlayStation 5 in 2023 February!​


Eindelijk zou ik zeggen, ik vraag me af of die tafels die ik al gekocht had zullen kunnen worden overgezet...
 
Terug
Bovenaan