Personal Trainers - Messiassen of charlatans?

Van nog slechts 10 kg te gaan 6 maand geleden, naar nu terug 20 kg te gaan. (van een totaal van 30kg te gaan in augustus 2022).


Nee, mijn eigen accountability.

Bv. om de 2 dagen gaan wegen (of video doorsturen, maakt niet uit, gewoon de fysieke verplichting om verantwoording af te leggen).
Bv. om de 2 dagen voedingsschema. En niet genre "eet iets gezond, kies uit deze 700 keuzemogelijkheden qua prot/carbo/vezels" die je naar keuze samenstelt uit 37 winkels en 5000 producten die daar staan. Maar wel exact "dit eet je s morgens, dit eet je s avonds, punt".
bv. foto doorsturen van bv. fysieke activiteit, Garmin/Strava uploaden zodat dat kan gecheckt worden.
Daarnaast elke week bv. afspreken om vooruitgang te bespreken/eens samen te lopen/fitnessen.

Op zich is dat allemaal niet nodig, ik was immers 20kg afgevallen zonder die externe hulp.
Maar het is op het moment dat er bekoringen komen, moeilijkheden, een periode met een blessure etc. , dat die begeleiding ervoor zorgt dat je niet wegglijdt.
Wat in deze dus altijd gebeurt vroeg of laat. (meestal na 3-4-5 weken).

Op zich misschien nog een idee voor 2-way motivatie. Een PT die deels betaald wordt in functie van de doelen, bv. x extra euro bij bereiken doel x tegen datum x.


Buitenland, dus moeilijk.
Alhoewel mijns inziens 95% via whatsapp/videocall etc kan, gezien het vooral die accountability is en het schema krijgen/opvolgen.


Dat begrijp ik, maar wat ik nodig heb is gewoon een routine die iemand anders opstelt en die ik gewoon moet uitvoeren.
Indien ik zelf constant keuzes moet maken of eten kiezen, glijdt het af.

Ja dit is een decadent 1st world probleem en zeer individueel, daar ben ik mij van bewust.
Maar net daarom vind ik het raar dat ik dat niet zomaar kan oplossen via betaalde begeleiding, hoewel ik het wil.

Een oplossing is om mij in te schrijven in een professionele sportclub wat zowat op hetzelfde neerkomt qua begeleiding en accountability. Maar aangezien ik ondertussen tram 4 bereikt heb, is dat niet echt een optie :biglaugh:
Op die manier.

Spijtig dat je niet direct ene vindt. In mijn buurt zit er een PT die je opmeet, doelen stelt, voedingsschema maakt voor de ganse week (of weken) en oefeningen opstelt. Jij voert gewoon uit. Iedere maand 1x contactmoment als opvolging of bijsturen.

Heb je de motivatie om zelf een voedingsschema op te stellen + trainingsroutine? Ik heb hier op 't forum al enkele keren mijn schema en routine gepost en kreeg daar altijd heel goede feedback op zodat ik kon bijsturen. Er zat hier ook iemand die voor mij de hele berekening deed. Op den duur weet je zelf goed wat nodig is en ben je vertrokken.

In een moeilijkere periode kan je hier eventueel ook motivatie proberen te vinden?

Ik denk luidop hé, ik weet dat dat verre van hetzelfde als een PT is. Maar niets doen gaat u ook niet verder helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik heb ondertussen ook een jaar een PT. Wel zeer specifiek gericht op het verbeteren van core stability. Ik heb ieder jaar minstens één keer een spierontsteking in de rug, en de bedoeling van deze training is dat in de toekomst te vermijden.
Die PT is universitair kinesist die me de juiste oefeningen geeft en wekelijks een trainingssessie met me doet, zodat ik alle oefeningen correct uitvoer. Dat is gewoon een heel stuk beter dan een YT filmpje te bekijken...

Voor mensen die gewicht willen verliezen is dit volgens mij een geweldig kanaal. Kerel is zelf ook 60 kg verloren, en heeft zijn eigen stijl, maar is een methode die echt werkt volgens mij.
En hij is nog grappig ook, hij is vooral erg giftig over PT

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan