Path of Exile

RPG PC PS4 XBOX Path of Exile

Pffft eindelijk Izzaro dood. Ben al lvl 89 en zit al in T15 maps maar dat laatste Lab wilde maar niet lukken. 5e x bleek de goeie keer.
Pas vanmorgen geleerd via een random reddit thread dat ge niet meer alle 6 de trials eerst moet doen om uberlab binnen te kunnen. Lvl 92, 5/6 unlocked en was nog altijd naastig op zoek naar de laatste 🙈 GGG en UX, het zal nooit een match worden :D
 
Pas vanmorgen geleerd via een random reddit thread dat ge niet meer alle 6 de trials eerst moet doen om uberlab binnen te kunnen. Lvl 92, 5/6 unlocked en was nog altijd naastig op zoek naar de laatste 🙈 GGG en UX, het zal nooit een match worden :D

Boy am i glad this requirement was removed!

hehe ja dat is een paar leagues geleden gebeurd, was broodnodig, gelukkig bestonden toen ook wel trade channels waar die trials gedeeld werden

En ze leren het dus niet hé die Crucible overlay die half je scherm inneemt waarbij je moet drukken om een bar te vullen en dat dus terwijl monsters je blijven aanvallen

En hun UI mess begint eigenlijk al in het eerste scherm, zag ook deze thread

This needs to change ASAP - We lose players because they think they MUST select these when starting POE

En ook ik moest terwijl ik het toch al jaren af en aan speel nog eens dubbel checken om te zien of ik wel de juiste league pakte
 
Even geleden ook nog eens begonnen. Ik volg de RF build van Pohx, maar ik vind het altijd moeilijk om te volgen welke gems in welk slot moeten en met welke te linken. Iemand tips hiervoor?
Net in Act 4 maar nog geen geluk met 4L items (daar waar een Pohx er al twee of drie heeft…).
 
Even geleden ook nog eens begonnen. Ik volg de RF build van Pohx, maar ik vind het altijd moeilijk om te volgen welke gems in welk slot moeten en met welke te linken. Iemand tips hiervoor?
Net in Act 4 maar nog geen geluk met 4L items (daar waar een Pohx er al twee of drie heeft…).

Een goeie leveling build zou dat toch moeten hebben, welke gems je moet linken.

Als ik RF build van Pohx google kom ik oa hier op uit https://pobb.in/-31RggnxA18f daar zie je rechts gems je kan in het scroll down menu kiezen welk level je bent. Act 4 is een lvl of 30 zeker?

Als je dan bv lvl 31-40 selecteert zie je Righteous Fire (je main skill) met daar onder (je support skills, die je main skill beter maken)
Elemental Focus
Burning Damage
Efficacy

Dat zijn dan de gems die je daaraan moet linken dus in dezelfde gear item en met de sockets aan elkaar gelinkt (er loopt een lijntje die ze verbind). Stel nu je hebt geen 4 link maar enkel een 3 link of je hebt wel een 4 link maar de kleuren zijn bv niet juist focus dan op de eerste support gem die je tegenkomt ze staan normaal bij een goeie build guide in volgorde van belang. Elemental focus is dus belangrijker dan Efficacy.

Ik zie in die link ook bv dat je 2 auras hebt en een mobility skill. Die kunnen gewoon in 1 item. Items hebben max 4 sockets (buiten Chest en 2 handed weapons die hebben er 6). Dus 2 auras + 1 mobility skill zijn maar 3 gems en ze hoeven niet eens gelinkt te zijn die kan je dus makkelijker ergens in 1 item weg steken.
 
Even geleden ook nog eens begonnen. Ik volg de RF build van Pohx, maar ik vind het altijd moeilijk om te volgen welke gems in welk slot moeten en met welke te linken. Iemand tips hiervoor?
Net in Act 4 maar nog geen geluk met 4L items (daar waar een Pohx er al twee of drie heeft…).

Ik volg die build ook, één van de beste die er is eigenlijk. Ben nu lvl 88 en gewoon unkillable met redelijk veel dps. T10 maps vliegen voorbij.
 
Een goeie leveling build zou dat toch moeten hebben, welke gems je moet linken.

Als ik RF build van Pohx google kom ik oa hier op uit https://pobb.in/-31RggnxA18f daar zie je rechts gems je kan in het scroll down menu kiezen welk level je bent. Act 4 is een lvl of 30 zeker?

Als je dan bv lvl 31-40 selecteert zie je Righteous Fire (je main skill) met daar onder (je support skills, die je main skill beter maken)
Elemental Focus
Burning Damage
Efficacy

Dat zijn dan de gems die je daaraan moet linken dus in dezelfde gear item en met de sockets aan elkaar gelinkt (er loopt een lijntje die ze verbind). Stel nu je hebt geen 4 link maar enkel een 3 link of je hebt wel een 4 link maar de kleuren zijn bv niet juist focus dan op de eerste support gem die je tegenkomt ze staan normaal bij een goeie build guide in volgorde van belang. Elemental focus is dus belangrijker dan Efficacy.

Ik zie in die link ook bv dat je 2 auras hebt en een mobility skill. Die kunnen gewoon in 1 item. Items hebben max 4 sockets (buiten Chest en 2 handed weapons die hebben er 6). Dus 2 auras + 1 mobility skill zijn maar 3 gems en ze hoeven niet eens gelinkt te zijn die kan je dus makkelijker ergens in 1 item weg steken.
Merci. Dat maakt al veel duidelijk.
Op zich maakt het om te levelen dus ook niet uit in welk hear piece je gaat linken? Helm vs boots bijvoorbeeld?
 
Merci. Dat maakt al veel duidelijk.
Op zich maakt het om te levelen dus ook niet uit in welk hear piece je gaat linken? Helm vs boots bijvoorbeeld?

Nope. Zelfs endgame maakt het meestal niet veel uit. Er zijn uitzonderingen mijn shield heeft bv 30% mana reservation efficiency daar steek ik dan mijn auras in maar dit is endgame.

Gear heeft wel requirements int, str of dex. Int gear heeft meer kans op blauwe sockets, dex op groene en str op rode. Dus om ze dan juist te kleuren is het wel handig dat je eventueel dat wat probeert te matchen. Maar dat is dan ook weer eerder end game eens je maps gaat doen. Voor dien zeker op je eerste char hou je je niet bezig met je sockets te kleuren met chromatic orbs.
 
Ik gebruik quasi nooit chromatic orbs om de kleuren te veranderen. Soms voor de moeilijkste twee wel en dan de jew orb craft op de bench gebruiken. Goedkoop en jew orbs vallen bij de vleet.
Beginner-tip, elk 6 socket kan je verkopen voor 7 jew orbs.

Chaos recipe heb ik al door dat niet zoveel opbrengt, op de tijd dat je je daarmee bezig houd kan je veel maps doen.
 
Wat is eigenlijk de beste/efficiëntste manier om een bepaalde item met de gewenste sockets te krijgen? Mijn helm is dringend aan vervanging toe, maar ik vind amper een helm met dezelfde sockets (ofwel verkeerde kleur ofwel 3L ipv 4L).
Zit ondertussen in Act 8 dus ben ook nog wat voorzichtig met al te veel currency op te gebruiken.
 
Wat is eigenlijk de beste/efficiëntste manier om een bepaalde item met de gewenste sockets te krijgen? Mijn helm is dringend aan vervanging toe, maar ik vind amper een helm met dezelfde sockets (ofwel verkeerde kleur ofwel 3L ipv 4L).
Zit ondertussen in Act 8 dus ben ook nog wat voorzichtig met al te veel currency op te gebruiken.

Tijdens levelen Orbs of Binding gebruiken op wittte items. Dat geeft je een 4 linked socket item en zal het upgraden naar rare.
Hopen op wat goede stats uiteraard, maar zo heb je direct een 4-link.

Anders, 4 sockets maken op een item met Jewellers, best item naar 20% qual brengen eerst. 4 sockets maken gaat snel, en zou bijna altijd binnen de 10 orbs moeten gebeuren.
Daarna linken met Fusings, zou op zich niet te veel fusings moeten kosten.

Het is vooral als je naar 5/6 sockets/links gaat dat het wat currency kan kosten.
 
Tijdens levelen Orbs of Binding gebruiken op wittte items. Dat geeft je een 4 linked socket item en zal het upgraden naar rare.
Hopen op wat goede stats uiteraard, maar zo heb je direct een 4-link.

Anders, 4 sockets maken op een item met Jewellers, best item naar 20% qual brengen eerst. 4 sockets maken gaat snel, en zou bijna altijd binnen de 10 orbs moeten gebeuren.
Daarna linken met Fusings, zou op zich niet te veel fusings moeten kosten.

Het is vooral als je naar 5/6 sockets/links gaat dat het wat currency kan kosten.
Het is me ook om de kleur te doen. Chromatic orbs gaan er zo wel snel doorgaan als je een bepaalde kleur wil (stel B=B=B=R).
 
Het is me ook om de kleur te doen. Chromatic orbs gaan er zo wel snel doorgaan als je een bepaalde kleur wil (stel B=B=B=R).

Hou je rekening met de base?

Strength : rode sockets
Dexterity : groene sockets
Intelligence : blauwe sockets

Dat is de waarschijnlijke kleur van de sockets. Als je bv groene/blauwe wilt op een strenght base, dan ga je inderdaad veel chromatics op doen.
Er is ook hybrid bases, die 2 van de stats combineert. Die kunnen dan de 2 bijhorende kleuren makkelijker krijgen voor sockets.

Bases herken je aan de bijhorende defence stats: int heeft energy shield, strenght heeft armor, dex heeft evasion.
Hybrids combineren die 2 stats op het item.

Nu 1 off-color socket is niet moeilijk. Bv, 1 blauwe op een strength base. Het probleem is meerdere off-colors, 2 gaat nog maar 3 of zelfs 4 is niet zo simpel. Daar is een truk voor met de crafting bench en aantal sockets aanpassen, maar dat is niet iets dat je tijdens het levellen doet.

Dus als je een item wilt, moet je je ook afvragen welke gems je gaat gebruiken in het item.
Dus voor een item met 3 blauwe en 1 rode, ga je best een INT of INT/STRENGTH base gebruiken, beide zullen redelijk makkelijk die socket kleuren geven.
 
Het is me ook om de kleur te doen. Chromatic orbs gaan er zo wel snel doorgaan als je een bepaalde kleur wil (stel B=B=B=R).
tijdens het levelen en t1- T10 maps boeit dat allemaal niet echt. het enige dat je nodig hebt is 4-5 link met wat gems die de damage boosten. mensen nemen die guides veel te letterlijk. het aantal links is belangerijker dan welke kleuren. vaak heeft de 5de en zeker de 6de eigenlijk alleen het doel wat te minmaxen.

je moet trouwens naar de Stat requirements zien van je item. hoge str requirement gaat vooral rode sockets rollen. in een leveling helm met bvb 70 str requirement en 0 dex en int is het altijd verloren moeite en currency om meer dan 1 - misschien 2 offcolours te rollen.


er zijn truken met de bench om dat te min maxen door het aantal sockets te zetten maar dat geld ook enkel voor items die je een exalt of 2 waard zijn.

als je op een str item 3-4 blauwe sockets wil craften doe je dit bijvoorbeeld : 2 sockets --> atleast 2 blue scockets --> 3 sockets --> niet de kleur die je wilt? terug 2 sockets en repeat. en zo doe je dit stap voor stap en hij houd telkens de kleuren die je vastlegt.

op die manier krijg je met een paar honderd jews meestal 4 of 5 off colour sockets in een 6 link.


heb je een build waarbij je wat flexibele sockets nodig hebt om te switchen tussen speedrunning en bosskillen kan je syndicate runnen om ze wit te maken.


edit : zie net dat het meeste hierboven al uitgelegd is.
 
Laatst bewerkt:
Allé, ook nog eens aan begonnen.
Ik snap er nog altijd geen snars van. Vooral elke keer opnieuw het dilemma van welke gear verkopen en wat bijhouden…
alles dat minder dan 10c waard is een stash tab gooien met 1-2-5 chaos buy out en die tabs gewoon gebruiken voor chaos recipe tot het de moeite niet meer is na een week of 2 in de league. dan vendor je ze gewoon en speel je met uber strict loot filter. Google chaos recipe enhancer. handige tool om er snel door te gaan ;)

eens je aan maps begint die een 20-100Chaos kosten om te craften en een meervoud in loot opleveren is het de moeite niet meer je tijd daar in te steken.
 
Spelen jullie allemaal op PC?
Ik op PS5 (PS4 versie uiteraard) sinds release daar.

Het is wel een totaal andere economy. Beetje een mix tussen trade league en SSF.
 
PC ja!

Act 10 zit er op 🥳
Next step is beter gear zoeken omdat mijn resistances redelijk shite zijn.
Ook nog eens zien of ik alle passives heb + moet nog wat trials doen ook.
We weten wat doen 🤩

EDIT: nog een bijkomende vraag: ik gebruik qua aura’s vitality, determination en purity of elements. Al zie ik in mijn skillbar dat niet elke aura er even belicht uit ziet. Er zijn er twee die wat greyed out zijn. Wat is de reden hiervoor??
 
Laatst bewerkt:
PC ja!

Act 10 zit er op 🥳
Next step is beter gear zoeken omdat mijn resistances redelijk shite zijn.
Ook nog eens zien of ik alle passives heb + moet nog wat trials doen ook.
We weten wat doen 🤩

EDIT: nog een bijkomende vraag: ik gebruik qua aura’s vitality, determination en purity of elements. Al zie ik in mijn skillbar dat niet elke aura er even belicht uit ziet. Er zijn er twee die wat greyed out zijn. Wat is de reden hiervoor??

Grey = niet actief, waarschijnlijk niet genoeg mana om te reserven?
Determination en Purity of Elements zijn beide 50% mana reserve gems, indien je geen reservation effeciency hebt.
Dus die 2 reserven 100% mana zonder effeciency.

Vitality is een fix mana hoeveelheid, hangt af van gem level.

Om die 3 te gebruiken met mana reservation, moet je ergens op de passive tree of via stats op gear mana reservation effeciency hebben.
Zo verlaag je het % of flat amount mana dat de skill reserved, en zo kan je er dus meerdere gebruiken die anders 100% mana zouden reserven.
 
Grey = niet actief, waarschijnlijk niet genoeg mana om te reserven?
Determination en Purity of Elements zijn beide 50% mana reserve gems, indien je geen reservation effeciency hebt.
Dus die 2 reserven 100% mana zonder effeciency.

Vitality is een fix mana hoeveelheid, hangt af van gem level.

Om die 3 te gebruiken met mana reservation, moet je ergens op de passive tree of via stats op gear mana reservation effeciency hebben.
Zo verlaag je het % of flat amount mana dat de skill reserved, en zo kan je er dus meerdere gebruiken die anders 100% mana zouden reserven.
Dacht ook aan mana ja. Maar langs de andere kant zie ik de icoontjes wel links bovenaan mijn scherm staan. Dus zou vermoeden dat deze dan wel effectief actief zijn?
 
Ondertussen een paar T1 - T4 maps gedaan. Maar vraag me af hoe je nu moet verbeteren? Gaat het puur over currency om beter gear te craften of te upgraden?
 
Terug
Bovenaan