Path of Exile

RPG PC PS4 XBOX Path of Exile

Unique items zijn meestal weinig of niets waard.

Quill Rain kost amper 2 chaos : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/rbyGSQ
Links en kleuren kan je super gemakkelijk zelf craften als je chromatic en vooral jew orbs geloot hebt. En daar zou je al wat van moeten hebben na de storyline.
Ja die heb ik, ik wist gewoon niet dat traden echt een must was. Dat ze niet zo duur zijn had ik het niet over, gewoon dat de kans klein is dat ik zelf eentje zou vinden toevallig op dit moment. Hoe komt het dat ik geen quiver's vind op die site?

Edit: na 5 keer opnieuw opzoeken in eens wel lol.
 
Ja die heb ik, ik wist gewoon niet dat traden echt een must was. Dat ze niet zo duur zijn had ik het niet over, gewoon dat de kans klein is dat ik zelf eentje zou vinden toevallig op dit moment. Hoe komt het dat ik geen quiver's vind op die site?
Tja, de kans is inderdaad klein. Je kan Solo Self Found spelen maar dat is dan écht wel bidden tot de god van RNG. :)

Quivers : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/g2pgIQ

Onderzoek die officiële trade site best eens. Je kan selecteren wat voor links, wat voor eigenschappen etc... (meer cold/fire dmg, attack speed, mana, etc..........................................)
 
Tja, de kans is inderdaad klein. Je kan Solo Self Found spelen maar dat is dan écht wel bidden tot de god van RNG. :)

Quivers : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/g2pgIQ

Onderzoek die officiële trade site best eens. Je kan selecteren wat voor links, wat voor eigenschappen etc... (meer cold/fire dmg, attack speed, mana, etc..........................................)
Ga het zeker eens bekijken als ik terug verder ga spelen, moet wel zeggen dat voor iemand die graag builds maakt PoE wel afschrikt. Veel starter guides zijn super beperkt in info en ik weet echt amper of wat ik doe of zoek correct is ( voor die build te volgen dan ).
 
Ga het zeker eens bekijken als ik terug verder ga spelen, moet wel zeggen dat voor iemand die graag builds maakt PoE wel afschrikt. Veel starter guides zijn super beperkt in info en ik weet echt amper of wat ik doe of zoek correct is ( voor die build te volgen dan ).
Eerlijk gezegd, je hebt gelijk. PoE is voor ARPG's zowat wat Eve Online is voor MMO's. Het is verre van vanzelfsprekend zelfs mét guide omwille van al het crafting waar ik ik ook nog niet in thuis ben en de vele variaties per league en per karakter.

Ik weet dat Enki's Arc Witch bijna een cliché is maar dat is dé meest beginner-friendly build die er bestaat : https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951
Legt quasi alles uit en geeft je stap voor stap advies. En 't is nog eens plezant om te spelen ook. :) Enkel wel beperkt voor endgame maar daar geraak je in je eerste leagues toch nooit als beginner.
 
Eerlijk gezegd, je hebt gelijk. PoE is voor ARPG's zowat wat Eve Online is voor MMO's. Het is verre van vanzelfsprekend zelfs mét guide omwille van al het crafting waar ik ik ook nog niet in thuis ben en de vele variaties per league en per karakter.

Ik weet dat Enki's Arc Witch bijna een cliché is maar dat is dé meest beginner-friendly build die er bestaat : https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951
Legt quasi alles uit en geeft je stap voor stap advies. En 't is nog eens plezant om te spelen ook. :) Enkel wel beperkt voor endgame maar daar geraak je in je eerste leagues toch nooit als beginner.
Ik ga die build ergens opslaan voor later misschien. Ik vind het spel zelf zeer leuk en ook niet zo heel moeilijk, ik ben nu gewoon aan het spelcasten en alles gaat super vlot en easy en dat is op zich al heel leuk, de verschillende mechanics, systemen, currencies, etc, etc tot daar aan toe vallen ook best allemaal mee. Het is inderdaad alles dat met die builds te maken heeft dat verwarrend is. Dom voorbeeld van Diablo 3, als je daar een build speelt of volgt weet je gewoon ik heb die stats nodig en klaar, je craft, je farmt en tot je die stats hebt speel je gewoon met iets minder stats en dat is het. Maar in PoE heb ik nu het gevoel dat ik zelf niet kan beginnen aan mijn spel/build tot ik de exact correcte items heb, die ik dan moet gaan traden ergens via een adon xD. En ik geef toe dat demotiveerd wel, want ik wil gewoon kunnen spelen en grinden en dingen leren, maar zo liggen boeken lezen online om gewoon te weten welk item ik moet traden, kweni ze. Neemt niks weg van hoe leuk het spel voor de rest is, GP is solid, verhaal is tof, gebieden mooi, veel meer diepgang en dingen te doen dan in Diablo, dus overall vind ik het vele leuker dan Diablo, buiten dan builden dan, wat wel echt een groot onderdeel is...
 
Ik ga de volgende league misschien nog eens proberen.

Geweldig spel, maar ik HAAT de leveling elke keer opnieuw en opnieuw :(
 
Mijn idee was voornamelijk op PoE te leren zodat ik later PoE2 van het begin kan mee doen en ik toch al een beetje kennis had :p
 
Mijn idee was voornamelijk op PoE te leren zodat ik later PoE2 van het begin kan mee doen en ik toch al een beetje kennis had :p
Aangezien ze me seasons werken is er toch elke 3 maand een nieuw begin dus da maakt dan ni echt uit :p

Ge kunt natuurlijk ook de normal spelen maar ik vind de leagues beetje toffer. Probleem is gewoon da ik echt een haat heb om da story elke keer opnieuw te doen.

En ik hoop uit de grond van men hart da ze da in poe 2 nimeer gaan doen maar waarschijnlijk wel.
 
Maakt een beetje uit toch, als ik van release meteen met PoE 2 wil mee doen gaat het toch hopelijk iets vlotter gaan met dat ik PoE 1 al eens gespeeld heb, tergenover dat PoE2 release men aller eerste ervaring is. Ook al zijn er elke 3 maand resets.
 
Het is inderdaad alles dat met die builds te maken heeft dat verwarrend is. Dom voorbeeld van Diablo 3, als je daar een build speelt of volgt weet je gewoon ik heb die stats nodig en klaar, je craft, je farmt en tot je die stats hebt speel je gewoon met iets minder stats en dat is het. Maar in PoE heb ik nu het gevoel dat ik zelf niet kan beginnen aan mijn spel/build tot ik de exact correcte items heb, die ik dan moet gaan traden ergens via een adon xD. En ik geef toe dat demotiveerd wel, want ik wil gewoon kunnen spelen en grinden en dingen leren, maar zo liggen boeken lezen online om gewoon te weten welk item ik moet traden, kweni ze.
Dat is niet echt waar. Je hebt de correcte items meestal niet volledig nodig. Er zijn een paar builds die qua endgame specifieke items nodig hebben maar je moet niet direct gaan voor alles perfect natuurlijk. Trouwens Poe Trade is geen addon, da's een officiële tool van GGG en is eenvoudig in gebruik. De addon die ik wou aanraden was gewoon om makkelijker een prijs op items te plakken.
Een build volgen is ook hardly "een boek lezen" hé. :D Er zijn korte Youtube guides ook en Path of Building guides waarbij je niet veel moet doen.
En ja, PoE is géén Diablo 3 en daar ben ik erg blij om. Teruggaan naar D3 nu is gewoon saai vind ik en amper interessant.

Aangezien ze me seasons werken is er toch elke 3 maand een nieuw begin dus da maakt dan ni echt uit :p

Ge kunt natuurlijk ook de normal spelen maar ik vind de leagues beetje toffer. Probleem is gewoon da ik echt een haat heb om da story elke keer opnieuw te doen.

En ik hoop uit de grond van men hart da ze da in poe 2 nimeer gaan doen maar waarschijnlijk wel.
Ja seasons zijn fantastisch, zeker met alle aanpassingen steeds.
Grootste nadeel van héél PoE is inderdaad het opnieuw spelen van die storyline, dat vind ik ook veruit het ergerlijkste. Elke keer weer een uur of 7-8 om de storyline te doorlopen. :(
 
Dat is niet echt waar. Je hebt de correcte items meestal niet volledig nodig. Er zijn een paar builds die qua endgame specifieke items nodig hebben maar je moet niet direct gaan voor alles perfect natuurlijk. Trouwens Poe Trade is geen addon, da's een officiële tool van GGG en is eenvoudig in gebruik. De addon die ik wou aanraden was gewoon om makkelijker een prijs op items te plakken.
Een build volgen is ook hardly "een boek lezen" hé. :D Er zijn korte Youtube guides ook en Path of Building guides waarbij je niet veel moet doen.
En ja, PoE is géén Diablo 3 en daar ben ik erg blij om. Teruggaan naar D3 nu is gewoon saai vind ik en amper interessant.


Ja seasons zijn fantastisch, zeker met alle aanpassingen steeds.
Grootste nadeel van héél PoE is inderdaad het opnieuw spelen van die storyline, dat vind ik ook veruit het ergerlijkste. Elke keer weer een uur of 7-8 om de storyline te doorlopen. :(
Hehe, good to know, ik was qua gear veel te hard gefocust op het hebben van al die juiste stats. Maar denk dat dat komt omdat ik schrik had dat het te zwak ging zijn als ik niet de goeie stats op men gear had. Ik moet een bepaalde pasive activeren waarmee ik geen damage meer doe met eigen gecaste spells en ik had gewoon schrik dat als ik deze activeerde en mijn gear is te zwak dat ik wat "vast" ging zitten. Daarom dat ik enorm lang aan het zoeken was naar het "perfecte" gear om zeker niet gefucked te zijn. Maar ik zal als ik aan act 2 start eens gewoon meteen all in gaan en één van mijn bows en quiver's die ik al gevonden had equipen met mijn nieuwe spell en support gems + die balista passive en kijken wat het geeft. Worst case zoek ik mij een betere bow in die trade dinges :p

Kan me zeker voorstellen dat D3 nu wel wat saaier gaat zijn, zelf voor mij nu al. Maar anderzijds als je zo eens gewoon breinloos wilt kloppen en slaan en grinden, zonder dat je veel wil denken of moeite doen, dan kan D3 ook nog wel eens tof zijn denk ik. Ik ga in elk geval als D4 uit komt dat zeker nog eens spelen ook. Maar of ik uiteindelijk PoE2 of D4 zal "mainen", dat valt nog af te wachten later.
 
Hehe, good to know, ik was qua gear veel te hard gefocust op het hebben van al die juiste stats. Maar denk dat dat komt omdat ik schrik had dat het te zwak ging zijn als ik niet de goeie stats op men gear had. Ik moet een bepaalde pasive activeren waarmee ik geen damage meer doe met eigen gecaste spells en ik had gewoon schrik dat als ik deze activeerde en mijn gear is te zwak dat ik wat "vast" ging zitten. Daarom dat ik enorm lang aan het zoeken was naar het "perfecte" gear om zeker niet gefucked te zijn. Maar ik zal als ik aan act 2 start eens gewoon meteen all in gaan en één van mijn bows en quiver's die ik al gevonden had equipen met mijn nieuwe spell en support gems + die balista passive en kijken wat het geeft. Worst case zoek ik mij een betere bow in die trade dinges :p

Kan me zeker voorstellen dat D3 nu wel wat saaier gaat zijn, zelf voor mij nu al. Maar anderzijds als je zo eens gewoon breinloos wilt kloppen en slaan en grinden, zonder dat je veel wil denken of moeite doen, dan kan D3 ook nog wel eens tof zijn denk ik. Ik ga in elk geval als D4 uit komt dat zeker nog eens spelen ook. Maar of ik uiteindelijk PoE2 of D4 zal "mainen", dat valt nog af te wachten later.
Nog verder gespeeld of gestopt?

Ook nieuwe league guys. Tot mijn spijt kan ik bijna niet gamen de vrijdagavond maar de league ziet er wel plezant uit. Ook de crafting overhaul precies. Divine orbs vs. exalted orbs. Hoop op meer mirror drops natuurlijk in Land of Kalandra. :)

Iemand een idee wat voor build je gaat doen? Magic wordt precies well meer gebuffed terwijl ik persoonlijk had gehoopt op een meer melee char.
 
Nog verder gespeeld of gestopt?

Ook nieuwe league guys. Tot mijn spijt kan ik bijna niet gamen de vrijdagavond maar de league ziet er wel plezant uit. Ook de crafting overhaul precies. Divine orbs vs. exalted orbs. Hoop op meer mirror drops natuurlijk in Land of Kalandra. :)

Iemand een idee wat voor build je gaat doen? Magic wordt precies well meer gebuffed terwijl ik persoonlijk had gehoopt op een meer melee char.
Gestopt, maar niet per se omdat ik niet meer wou, maar de tijd niet vond/had :S

Ik wou graag de campaign al eens finishen in Sentinels en dan mss eens wat meer doen in de nieuwe, maar het is er helemaal niet van gekomen. Ik denk dat het misschien beter is dat ik eens wacht tot het een rustige periode is waarin er een nieuwe league start, of wanneer PoE 2 uit komt binnen paar jaar, kweet het niet goed. Speel heel graag ARPG's, maar ze zijn altijd zo time consuming en ik speel graag heel wat anders ook maar dat lukt niet meer met een gezin :S
 
Nog verder gespeeld of gestopt?

Ook nieuwe league guys. Tot mijn spijt kan ik bijna niet gamen de vrijdagavond maar de league ziet er wel plezant uit. Ook de crafting overhaul precies. Divine orbs vs. exalted orbs. Hoop op meer mirror drops natuurlijk in Land of Kalandra. :)

Iemand een idee wat voor build je gaat doen? Magic wordt precies well meer gebuffed terwijl ik persoonlijk had gehoopt op een meer melee char.
Met de rework van Trickster denk ik van eens een Shield Crush Trickster te spelen: https://pobb.in/CzpZgTv0g6f-
Gezien in een utube filmpje en zag er wel leuk uit. Maar misschien niet iets voor beginnende spelers :)
En op het eerste zicht heb je ook geen build-enabling uniques nodig ;)

Zal dan wel eens mijn ingame nick posten zodat er kan 'gefriend' worden :D
Als jullie willen, wil ik jullie ook wel toevoegen aan de oude guild vanop 9lives.
 
Met de rework van Trickster denk ik van eens een Shield Crush Trickster te spelen: https://pobb.in/CzpZgTv0g6f-
Gezien in een utube filmpje en zag er wel leuk uit. Maar misschien niet iets voor beginnende spelers :)
En op het eerste zicht heb je ook geen build-enabling uniques nodig ;)

Zal dan wel eens mijn ingame nick posten zodat er kan 'gefriend' worden :D
Als jullie willen, wil ik jullie ook wel toevoegen aan de oude guild vanop 9lives.

Zelf aan't denken om eens een poison concoction build te doen : https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/3230482

Blijkbaar minder goed voor uber bosses maar daar geraak ik meestal toch niet aan. Ook leuk dat je de skill al kan gebruiken vanaf lvl 12 waardoor je al direct met je build kan werken.
 
Vanavond is het weer zover (PC), dus ik zal hier deze thread eens omhoog duwen. :biglaugh:
Veel aangepaste mechanics en serieuze buffs voor onder andere pathfinder (toxin rain balista), welke ik altijd graag gespeeld heb.
Dus alleen al voor die reden toch nog eens een season beginnen. (SSF)

Effe afkicken tussen D4 beta en D4 release en met het verlengd weekend er nog eens invliegen!

Patchnotes:

 
Here we go :)

Had niet gezien dat hier een topic was ook.

Ik speel al sinds open beta, dat zal ondertussen al 11 of 12 jaar zijn zeker.

Enkel hardcore trade, zit gewoon in een guild met mijn broer, verder niets speciaals.
We spelen beide een paar characters tot 90+ en dan na een week of 6-7 is het na de laatste rip weer time-out :)


Mijn broer doet meestal wel de meeste end game bosses in zijn periode op hc trade, ikzelf heb er te weinig tijd voor om echt maven / sirus enz te doen.


Voor crucible ga ik RF Jugg leaguestarten om chill te starten :)
Daarna wrs skellie mages of srs.

Ben voornamelijk fan van de one button builds die niet te zwaar de pols belasten.
 
Ik ben ook opnieuw begonnen. Vorige league ver geraakt met een Lightning Poison Occultist (als basis had ik Palsterons build gebruikt) lvl 96 hoogste ooit en end game was echt leuk zalige clear en ook tegen bosses goed en vooral goeie survivability daardoor vooral voor het eerst tot aan 96 geraakt daarvoor was 93 mijn hoogste.

Ga nu opnieuw proberen maar ze hebben hem wel een beetje generfd dus wordt wat puzzelen. Poison Contoction gebruikte ik om te levelen de vorige keer maar dat is ook sterk veranderd dus dat wordt ook wat puzzelen om er te geraken. Net aan act 4 geraakt zelfs na al die keren level ik nog altijd relatief traag. Wel van maandag t.e.m woensdag thuis dus dan tijd genoeg om wat vooruit gang te boeken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan