Path of Exile

RPG PC PS4 XBOX Path of Exile

Volg een goeie build. Als het je eerste game is, Arc Witch, Skeleton Mage of zo, zoek iets dat niet te ingewikkeld is.
Installeer een lootfilter, dan weet je ineens ook welke orbs belangrijk zijn en welke niet.
Probeer tijdens de campaign niet te snel te levellen, best 1 of 2 levels onder de maplevel blijven.
Een 5-link chest is beter dan een 6-socket unlinked chest.
Kan eigenlijk blijven typen maar ik moet weg. :)
Neig merci al.

Van die lootfilter had ik al gelezen en een video gezien, ga ik zeker eens bekijken. Waarom best onder het level blijven van de maps? Dat van die chest klinkt logisch, waarschijnlijk vanwege het pricipe beter goeie support gems en een goed totaal ipv 6 losse gems. Als je later nog tijd hebt mag je zeker nog aanvullen xD
 
Neig merci al.

Van die lootfilter had ik al gelezen en een video gezien, ga ik zeker eens bekijken. Waarom best onder het level blijven van de maps? Dat van die chest klinkt logisch, waarschijnlijk vanwege het pricipe beter goeie support gems en een goed totaal ipv 6 losse gems. Als je later nog tijd hebt mag je zeker nog aanvullen xD
- Eventueel ook Awakened PoE trade installeren. Dan kan je de waarde zien van items en snel ook controleren als je iets zelf wil kopen via Trade.
- Indien je enkele € wil spenderen, Stash Tabs en een Sale tab zijn echt wel een must. Die laatste dient natuurlijk als je zelf dingen wil verkopen voor chaos orbs of hopelijk exalted orbs.
- Tweede € te spenderen zijn de andere tabs eigenlijk, ik hou persoonlijk wel van zo'n goed overzicht. Zeker bij Fragments en Maps. Let wel, wacht op een sale. Er is om de week of zo een sale op Stash Tabs dus het is te zot om niet even te wachten als je iets wil kopen.
- Chaos Recipe : http://www.vhpg.com/poe-chaos-orb/ Is wel handig in't begin (tot ca. lvl 80-95) om wat basic gear te kopen. Vraagt wat tijd en wat ruimte in je stash maar best de moeite. Steeds voor 2 chaos/recipe proberen gaan.
- Meeste geld verdien je met craften maar daar snap ik zelf de ballen van. :)
- Items met 6 sockets kan je verkopen voor 7 jewellers orbs. Die heb je soms nodig maar het belangrijste is dat je 4 jewellers orbs kan verkopen voor 1 fusion orb. Handig want die zijn wat chaos waard aangezien je die nodig hebt als je een 6-link wil craften. On average heb je 1000-1200 fusion orbs nodig om daarin te slagen. Is mij eens gelukt met 12 fusion orbs, is mij ook eens niet gelukt met 2000. Pray to the Gods of RNG!
- Heb altijd een Quicksilver flask in je inventory. Kan je uit probleemsituaties redden en helpt je rapper door de maps te geraken. Deze krijg je als reward voor de Mercy Mission in't begin.
- Veel sidemissions hoef je in't begin niet te doen, tenzij je écht de skillpoints nodig hebt. Deze kan je later als je hoger level bent véél sneller doen dan in't begin. Zeker de missions waarbij de reward 2 annulment skills zijn om skillpoints te verwijderen.

Ah ja, onder het level van de maps. Wel, zo gaat je XP progressie het beste vooruit. Als je hoger level wordt (bijvoorbeeld lvl 10 map en je bent lvl 13) dan krijg je minder XP/kill. En ga je trager levellen.

Zelf speel ik niet deze Sentinel League, heb de vorige league gewoon 3 maanden amper iets anders gespeeld en ben het even beu. :)
 
@Tinufiel

- Eventueel ook Awakened PoE trade installeren. Dan kan je de waarde zien van items en snel ook controleren als je iets zelf wil kopen via Trade.
Dat klinkt zeer interessant inderdaad, maar ga ik onthouden tot ik meer naar de post game ga.

- Indien je enkele € wil spenderen, Stash Tabs en een Sale tab zijn echt wel een must. Die laatste dient natuurlijk als je zelf dingen wil verkopen voor chaos orbs of hopelijk exalted orbs.
Yes, had ik ook ergens gezien in een vid dat er een paar tabs worth zijn om te kopen, maar ook hier ga ik effe afwachten tot ik meer uren gespeeld heb.

- Tweede € te spenderen zijn de andere tabs eigenlijk, ik hou persoonlijk wel van zo'n goed overzicht. Zeker bij Fragments en Maps. Let wel, wacht op een sale. Er is om de week of zo een sale op Stash Tabs dus het is te zot om niet even te wachten als je iets wil kopen.
Goeie tip over die sales.

- Chaos Recipe : http://www.vhpg.com/poe-chaos-orb/ Is wel handig in't begin (tot ca. lvl 80-95) om wat basic gear te kopen. Vraagt wat tijd en wat ruimte in je stash maar best de moeite. Steeds voor 2 chaos/recipe proberen gaan.
Dit ga ik eens bekijken vanavond als ik meer tijd heb.

- Meeste geld verdien je met craften maar daar snap ik zelf de ballen van. :)
Kzal kik het u eens uit leggen!! Not...

- Items met 6 sockets kan je verkopen voor 7 jewellers orbs. Die heb je soms nodig maar het belangrijste is dat je 4 jewellers orbs kan verkopen voor 1 fusion orb. Handig want die zijn wat chaos waard aangezien je die nodig hebt als je een 6-link wil craften. On average heb je 1000-1200 fusion orbs nodig om daarin te slagen. Is mij eens gelukt met 12 fusion orbs, is mij ook eens niet gelukt met 2000. Pray to the Gods of RNG!
Met verkopen, bedoel je dan gewoon vendoren? Of verkopen online? Voorlopig probeer ik (ookal zeggen ze laat de trash loot liggen) mijn inventory toch altijd goed vol te steken en alles te verkopen voor die stacked materials om toch zo veel mogelijk van die consumables te krijgen voor items te kopen of unlocken, upgraden, etc etc. Ik neem aan dat het verkopen van die 6 sockets ook zo iets is?

- Heb altijd een Quicksilver flask in je inventory. Kan je uit probleemsituaties redden en helpt je rapper door de maps te geraken. Deze krijg je als reward voor de Mercy Mission in't begin.
Ik kon gisteren via een reward een flask kiezen en heb die Quicksilver Flask genomen exact om die reden. Ik dacht eerst ok een extra mana flask, maar ik gebruik voorlopig die ene al niet en ik had mijn HP flasks ook amper nodig. Dus ik dacht zal die 3de maar nemen komt mss van pas als ik eens wil gaan lopen. Zo te zien goeie redenatie :p

- Veel sidemissions hoef je in't begin niet te doen, tenzij je écht de skillpoints nodig hebt. Deze kan je later als je hoger level bent véél sneller doen dan in't begin. Zeker de missions waarbij de reward 2 annulment skills zijn om skillpoints te verwijderen.
Voorlopig ga ik wel alles doen dat ik vind/krijg tenzij ik merk dat het te moeilijk is. Tis mijn aller eerste keer dat ik speel dus dan wil ik gerust traag gaan. Ik snap dat als je een nieuwe League speelt en het is je 7de keer, dat je liefst door de Main game rushed zo snel mogelijk en derna alles opkuist wat je nog kan gebruiken. Maar als eerste ervaring en met nog veel te leren ga ik wel door de main game gaan alsof het een SP game is die ik voor het eerst speel. Denk dat iedereen dat wel doet als eerste ervaring in een nieuwe ARPG right?

Eigen antwoord los van de tips:

In elk geval opnieuw bedankt voor je tips & tricks! Als ik vragen heb zal ik je mss eens een berichtje sturen als je dat niet er vind? Maar voorlopig ben ik nog goed mee, ik vind het systeem met die skill en support gems best tof en niet zo complex, maar het is vooral leren wat sterk is natuurlijk en wat goe past bij elkaar en welke passive's je er voor neemt in je skill tree. Maar hiervoor volg ik atm een build online, uiteindelijk is die ook nog niet zo heel complex atm en vind ik het best straight forward.

Vind het ook leuk dat je skills levelen en het hele eco systeem met die materials die je gebruikt voor items te veranderen/upgraden/respecen/... dat die ook dienen voor andere zaken zoals items kopen en craften. Zorgt er voor dat veel zaken toch heel het spel relevant blijven.
 
Laatst bewerkt:
Moest ge ondertussen in maps zijn geraakt moogt ge mij altijd ingame contacteren. En ik kan je wel wat verder helpen.

Ik kan u ook opweg zetten met end-game crafting, maar dat gaat wel totaal niet relevant zijn voor u de komende leagues tot als ge een beetje weet hoe ge currency farmed en met de uitgebreidere basis v mechanics mee bent.

Maar ge weet nooit, een maatje van me was er allemaal redelijk snel mee weg en heeft na zijn 3de league een mirror edps claw gemaakt die we met de vrienden zeker 30 a 40 keer gemirrord hebben.

IGN: BoomBoomMPewPew
 
Heb momenteel even een break genomen toen ik in part 2 starte. Heb mijn tijd genomen omdat ik alles wel goed wou leren en snappen, resultat is dat een eerste playtrough wel lang duurde. Dus eerst even iets anders aan het spelen en dan ga ik verder. Maar goed om weten!
 
Heb momenteel even een break genomen toen ik in part 2 starte. Heb mijn tijd genomen omdat ik alles wel goed wou leren en snappen, resultat is dat een eerste playtrough wel lang duurde. Dus eerst even iets anders aan het spelen en dan ga ik verder. Maar goed om weten!
Wat bedoel je met part 2?
 
Is toch opgedeeld in twee delen? World -> Part1, Part2 -> Part1 = Act 1, 2, 3, 4, 5 en Part2 = Act 6, 7, 8, 9, 10
 
Ja sorry, klinkt raar misschien maar kon me niet voorstellen dat je over de storyline bezig was.
Haha, nee snap het wel ze. Als veteraan is het waarschijnlijk elke nieuwe league rushen naar de end game. Maar als first time playing, ga ik uiteraard eerst op mijn gemak door de story om alles systemen te leren kennen en het spel gewoon te worden.
 
I know, maar ik speel gewoon altijd eerst graag de campain eens rustig. Destijds met Diablo deed ik dat ook de eerste keren, derna was dat rushen naar de rifst.
Welja dat is ook vergelijkbaar hier. Ik ben zelf amper iemand die het super snel kan doen maar op een uur of 6-8 geraak je wel door de campaign als je het wat gewoon bent. Maar geniet gerust van de storyline eerst, op zich vind ik die zelfs nog slecht zo niet en mag gerust naar die van Diablo staan.
Welke build volg je eigenlijk? Link hem eens?
 
Welja dat is ook vergelijkbaar hier. Ik ben zelf amper iemand die het super snel kan doen maar op een uur of 6-8 geraak je wel door de campaign als je het wat gewoon bent. Maar geniet gerust van de storyline eerst, op zich vind ik die zelfs nog slecht zo niet en mag gerust naar die van Diablo staan.
Welke build volg je eigenlijk? Link hem eens?
Ik speelde ( of ik was in elk geval op weg naar ) een Elemental Explosive arrow Ballista build of zo iets. Het probleem zit hem atm in het feit dat ik perfect kon volgen en de opzet snap en dat in mijn pasive skills ik alles kon doen om de build echt te doen starten, maar ik vind gewoon geen deftig gear... Je start de build als Witch met een staff en gewone fire skills ( die ik tot Act 5 gebruikt heb, nu nog tbh ) omdat ik geen deftige bow en quiver vind om over te stappen naar de echte build. Gelukkig was de intro build met de staff nog altijd sterk genoeg om zo te blijven spelen tot ik eindelijk een paar goeie pieces vind. Voor de rest heb ik alles, skill en passive gems en de passives zijn ook in orde.
 
Ik speelde ( of ik was in elk geval op weg naar ) een Elemental Explosive arrow Ballista build of zo iets. Het probleem zit hem atm in het feit dat ik perfect kon volgen en de opzet snap en dat in mijn pasive skills ik alles kon doen om de build echt te doen starten, maar ik vind gewoon geen deftig gear... Je start de build als Witch met een staff en gewone fire skills ( die ik tot Act 5 gebruikt heb, nu nog tbh ) omdat ik geen deftige bow en quiver vind om over te stappen naar de echte build. Gelukkig was de intro build met de staff nog altijd sterk genoeg om zo te blijven spelen tot ik eindelijk een paar goeie pieces vind. Voor de rest heb ik alles, skill en passive gems en de passives zijn ook in orde.
Met een chaos of 4-5 kan je toch al makkelijk een 5-link armour vinden of zoiets om je build mee te starten? Een 3-link bow kost misschien enkel maar een alch orb?
 
Met een chaos of 4-5 kan je toch al makkelijk een 5-link armour vinden of zoiets om je build mee te starten? Een 3-link bow kost misschien enkel maar een alch orb?
Ik heb het nodige chest piece dacht ik wel al met 4 linked gem slots, juist de kleuren fixen. Maar hoe koop/krijg je dan zo een boog? Ik ben gewoon aan het hopen op een goeie drop xD
 
Ik heb het nodige chest piece dacht ik wel al met 4 linked gem slots, juist de kleuren fixen. Maar hoe koop/krijg je dan zo een boog? Ik ben gewoon aan het hopen op een goeie drop xD
Poe Trade, heb je die "Awakened Poe Trade" macro niet geïnstalleerd? Stond bij mijn tips.

Geen idee wat voor level je bent maar hier heb je al een 5-link bow van lvl 50 voor 1 chaos : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/po9jrXC0

Of een Tabula Rasa om tot aan yellow maps te geraken, kost wel al 8 chaos : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/byOLQOuL
 
Wel spijtig dat explosive chests precies niet meer aanwezig zijn in Sentinel League, want dat had awesome geweest bij je build. :)
Volgende league doe ik nog wel eens mee, dan moeten we afspreken op vrijdagavond om 22u.
 
Nu ik aan mijn PC zit, kan ik je mijn build sturen die ik volg: https://odealo.com/articles/explosive-arrow-ballista-totem-elementalist-starter-build
Had die addon inderdaad nog niet geïnstalleerd, wist niet dat traden echt key was om ergens te geraken :p

Edit: eens die site gebruikt die je stuurde, geen wonder dat ik geen Quill Rain vond, dat is een unique item...
Unique items zijn meestal weinig of niets waard.

Quill Rain kost amper 2 chaos : https://www.pathofexile.com/trade/search/Sentinel/rbyGSQ
Links en kleuren kan je super gemakkelijk zelf craften als je chromatic en vooral jew orbs geloot hebt. En daar zou je al wat van moeten hebben na de storyline.
 
Terug
Bovenaan