Path of Exile

Path of Exile

ADVIES AUB!

Ik wil eens een HC char proberen maar dan in Standard zodat ik alle tijd heb om het héél traag en voorzichtig op te bouwen. Wil dit graag in PoE doen voor PoE 2 uitkomt.
Niet SSF, wel HC en standard.

Nu heb ik al eens rondgekeken en een RF Juggernaut lijkt tot nu toe de beste optie?? Ik heb gisteren rap een Jugg gemaakt maar ik was eerlijk gezegd al dood in Act 1 lol.

Ervaren gamers hier die kunnen zeggen welke PoB of guide ik best volg voor een HC Standard char? Ik wil deze levellen to 90 graag, 100 zou zalig zijn maar ik heb geen enkele char tot 100. :)

May the God of RNG shine upon thee!

Nieuw season vrijdag maar holy moly, heel dat spel is veranderd.
Zo een pak changes, tis precies POE1.5, wachtend op POE2. :)

Ik zie er naar uit.
Check de content reveal voor alle nieuwigheden.

Laatst bewerkt:
Nieuw season vrijdag maar holy moly, heel dat spel is veranderd.
Zo een pak changes, tis precies POE1.5, wachtend op POE2. :)

Ik zie er naar uit.
Check de content reveal voor alle nieuwigheden.

Op YouTube is er precies toch redelijk wat hype over.
Misschien toch ook nog eens starten, al heb ik te weinig tijd om deftig een build te kiezen en me in te lezen in alle changes 😅

Op YouTube is er precies toch redelijk wat hype over.
Misschien toch ook nog eens starten, al heb ik te weinig tijd om deftig een build te kiezen en me in te lezen in alle changes 😅
Er zijn zelfs nog bijna geen deftige builds te vinden met al die changes.
Vooral veel drama momenteel over het feit dat er veel youtubers/'Influencers' bait builds aan het posten zijn die op niets trekken. :biglaugh:

Nu met de verandering dat je voor gold je tree kan resetten (skill per skill) ga ik gewoon eens beginnen zonder een guide te volgen denk ik.
Juist eens nadenken over welke main skill(s) ik ga gebruiken.

Er zijn zelfs nog bijna geen deftige builds te vinden met al die changes.
Vooral veel drama momenteel over het feit dat er veel youtubers/'Influencers' bait builds aan het posten zijn die op niets trekken. :biglaugh:

Nu met de verandering dat je voor gold je tree kan resetten (skill per skill) ga ik gewoon eens beginnen zonder een guide te volgen denk ik.
Juist eens nadenken over welke main skill(s) ik ga gebruiken.
Ronarray vertrouw ik nu wel. Had deze alvast opgeslagen:

Nog mensen uiteindelijk begonnen aan de boat league?

Eerst begonnen met een ranger om LS Warden te spelen, maar had echt geen zin om met bow te levelen. Daarna duellist begonnen en lacerate bleed en SST geprobeerd maar beiden toch mijn ding niet qua playstyle.
Dan via Ziz terecht gekomen bij een Retaliation build van Goratha :love:

Was in het begin wat moeilijk en zoeken om te levellen. Ondertussen level 60 en in Act 8. Beste en plezantste build die ik al gespeeld heb :love: .

Op level 56 ook een eerste divine gedropt, is mij ook nog nooit overkomen :laugh:

Lacerate Gladiator hier en de damage is enorm. Beetje squishy wel maar het is best plezant, zit intussen al in maps en moet mijn derde lab nog altijd doen. :)

Settlers is echt wel wijs vind ik, ook de black market geeft goeie stuff.

Hier op HC bezig zoals gewoonlijk, ook net in maps met lacerate glad, jammergenoeg heb ik heel weinig tijd.
Straks merc lab doen en dan zal da squishy er wel van uit vallen :)

een van dezer weken komt de native ps5 game
volledige nieuwe trophy list (die auto unlockt) en hopelijk 4k / 120 fps

hopelijk wordt seasonal proces wel overgedragen :)

Hier ondertussen ook een paar maps gedaan. Moet derde lab ook nog doen.

Hebben jullie eigenlijk een vaste atlas strategie? Halverwege yellow maps is meestal zo’n punt dat ik stop in een seizoen, maar nu wil ik wel eens doorzetten omdat ik nog een hele hoop van het spel nooit gezien heb 😬. Alleen ontbreekt de currency en ervaring om efficiënt door de atlas te progressen (als ik er sommigen zie die meteen naar T16 blasten…).

Gewoon de hoogste Tier map doen die je nog niet gedaan hebt. Niet vergeten witte moeten minstens magic zijn, gele rare en rode corrupted.

Ook niet bang zijn van Kirac, zijn missies kunnen heel handig zijn om nog niet gedane maps te doen. En voor je eerste atlas tree focusen op de nodes die je +15% kans dat de map van een tier hoger dropt.

Gewoon de hoogste Tier map doen die je nog niet gedaan hebt. Niet vergeten witte moeten minstens magic zijn, gele rare en rode corrupted.

Ook niet bang zijn van Kirac, zijn missies kunnen heel handig zijn om nog niet gedane maps te doen. En voor je eerste atlas tree focusen op de nodes die je +15% kans dat de map van een tier hoger dropt.
Ik moet natuurlijk de hoogste Tier maps kunnen voltooien 😅. Zie toch geregeld mijn health pool serieus dippen. Eens checken hoe dat juist komt en wat ik moet aanpassen (4K health en 10k armour, chaos res is wel maar 18% ofzo, allicht zit daar de boosdoener of was het één of andere DoT).

Ik moet natuurlijk de hoogste Tier maps kunnen voltooien 😅. Zie toch geregeld mijn health pool serieus dippen. Eens checken hoe dat juist komt en wat ik moet aanpassen (4K health en 10k armour, chaos res is wel maar 18% ofzo, allicht zit daar de boosdoener of was het één of andere DoT).

Wat is uw build? Eventueel link naar uw profiel, kan helpen om raad te geven.
Defences in high tier maps vragen vaak meer dan gewoon life/armor.

Hoe zijn uw resists bijvoorbeeld (elemental). Chaos positief is vaak meer als genoeg.

Voor maps te completen, zeker hogere tiers, zeker Kyrac gebruiken. Doe een Kyrac missie en check zijn inventory voor eventueel maps die je nog niet hebt gecomplete.
Ook zijn missions gebruiken voor maps te completen.
Dan Horizon orbs gebruiken voor resterende maps te completen.

Eens je 1 of 2 watchstones hebt, zijn meeste maps high tier en droppen die veel vaker ook.

Wat is uw build? Eventueel link naar uw profiel, kan helpen om raad te geven.
Defences in high tier maps vragen vaak meer dan gewoon life/armor.

Hoe zijn uw resists bijvoorbeeld (elemental). Chaos positief is vaak meer als genoeg.

Voor maps te completen, zeker hogere tiers, zeker Kyrac gebruiken. Doe een Kyrac missie en check zijn inventory voor eventueel maps die je nog niet hebt gecomplete.
Ook zijn missions gebruiken voor maps te completen.
Dan Horizon orbs gebruiken voor resterende maps te completen.

Eens je 1 of 2 watchstones hebt, zijn meeste maps high tier en droppen die veel vaker ook.
Lukt het via deze link?

Tips altijd welkom! Moet zeker nog het een en ander upgraden en aanpassen, maar weet soms niet waar te beginnen 🫠

Lukt het via deze link?

Tips altijd welkom! Moet zeker nog het een en ander upgraden en aanpassen, maar weet soms niet waar te beginnen 🫠

Eerst de basics, zal zeker helpen om wat minder te sterven ;-)

1. Uw ELEMENTAL resists: die moeten minstens 75% zijn. 75 is de limiet voor die resists zonder uw max limit te verhogen.
Uw prioriteit voor armor/rings/amulet is : life + ele resists.
- 2 gear stukken die ik eerst zou vervangen: uw shield veranderen naar een Strength base (of STR/DEX eventueel) voor meer armor en uw boots (movement speed + hoger life + resists - ook STR base liefst)

2. Uw armor verhogen: vooral door voor elk gear stuk (buiten wapen, rings, amulet) een strength base te gebruiken. Hebben allemaal armor en kunnen hoogste armor rolls hebben.

3. Uw ringen vervangen door rares: als je kan zou ik voor Vermillion ringen gaan. Life + resists voor de rolls.

Uw life is zeer laag. Voor white maps zal dat nog wel genoeg zijn, maar als een melee build ga je redelijk wat hits incasseren. Ideaal zou dit boven de 5000 zijn, maar mik eerst al op +4000. Zal al veel verschil geven met wat je nu hebt.
Je mist meer dan 100 flat life op uw boots.

Dit is echt maar de basics. Er komt meer bij kijken. Bijvoorbeeld: spell suppression, ideaal heb je daar 100% op (dat maakt dat je nog maar 50% van de damage van spells neemt). Is eigelijk ook een basic geworden voor defences.
Voor melee builds heb je vaak life regen. Daarbovenop kan je ook nog life on hit hebben (een roll op een jewel van 2 life on hit is al genoeg) en ook life on block (flat amount of percentage van je max health).
Je kan ook leech gebruiken.

Iets dat ik moeilijk kan zien hier is uw Molten Shell setup, die trigger je met "cast when damage taken". Goed op letten dat uw gems niet te hoog level zijn. "Cast when damage taken" (CWDT) geeft aan welke level gems het kan triggeren, die mogen niet hoger zijn dan wat de CWDT aangeeft op de gem. Ook: hoe hoger level de CWDT gem, hoe meer damage je per hit moet incasseren vooraleer die triggered.
Vaak gebruiken spelers hier een vaal versie van Molten Shell gem, zo kan je manueel ook Vaal Molten Shell casten.

EDIT: ik veronderstel dat je op PC speelt? Indien op console (PS) kan ik u redelijk wat gear geven.

Eerst de basics, zal zeker helpen om wat minder te sterven ;-)

1. Uw ELEMENTAL resists: die moeten minstens 75% zijn. 75 is de limiet voor die resists zonder uw max limit te verhogen.
Uw prioriteit voor armor/rings/amulet is : life + ele resists.
- 2 gear stukken die ik eerst zou vervangen: uw shield veranderen naar een Strength base (of STR/DEX eventueel) voor meer armor en uw boots (movement speed + hoger life + resists - ook STR base liefst)

2. Uw armor verhogen: vooral door voor elk gear stuk (buiten wapen, rings, amulet) een strength base te gebruiken. Hebben allemaal armor en kunnen hoogste armor rolls hebben.

3. Uw ringen vervangen door rares: als je kan zou ik voor Vermillion ringen gaan. Life + resists voor de rolls.

Uw life is zeer laag. Voor white maps zal dat nog wel genoeg zijn, maar als een melee build ga je redelijk wat hits incasseren. Ideaal zou dit boven de 5000 zijn, maar mik eerst al op +4000. Zal al veel verschil geven met wat je nu hebt.
Je mist meer dan 100 flat life op uw boots.

Dit is echt maar de basics. Er komt meer bij kijken. Bijvoorbeeld: spell suppression, ideaal heb je daar 100% op (dat maakt dat je nog maar 50% van de damage van spells neemt). Is eigelijk ook een basic geworden voor defences.
Voor melee builds heb je vaak life regen. Daarbovenop kan je ook nog life on hit hebben (een roll op een jewel van 2 life on hit is al genoeg) en ook life on block (flat amount of percentage van je max health).
Je kan ook leech gebruiken.

Iets dat ik moeilijk kan zien hier is uw Molten Shell setup, die trigger je met "cast when damage taken". Goed op letten dat uw gems niet te hoog level zijn. "Cast when damage taken" (CWDT) geeft aan welke level gems het kan triggeren, die mogen niet hoger zijn dan wat de CWDT aangeeft op de gem. Ook: hoe hoger level de CWDT gem, hoe meer damage je per hit moet incasseren vooraleer die triggered.
Vaak gebruiken spelers hier een vaal versie van Molten Shell gem, zo kan je manueel ook Vaal Molten Shell casten.

EDIT: ik veronderstel dat je op PC speelt? Indien op console (PS) kan ik u redelijk wat gear geven.
Merci! Hier ben ik al heel wat mee!
Ik speel inderdaad op PC!

Ondertussen wat verder geleveled en enkele aanpassingen gedaan (nog los van uw feedback).
Vraag me alleen af hoe ik aan al die upgrades ga geraken. Heb wat scarabs zitten verkopen via currency exchange en heb nu een 50c. Upgrades op dit level zijn vaak > 1 div. Of craften jullie alles zelf?

Hoe doen jullie dat trouwens om efficiënt atlas te completen? Heb een paar red maps gedaan, maar heb geen nieuwe maps, noch van Kirac missions voor de moment, noch via vendor recipe. Kopen jullie altijd de ontbrekende maps via poe trade dan? Want dat gaat ook al gemakkelijk naar 3-5c per map.

Gear: op PC kan je redelijk makkelijk goeie gear kopen. Zelfs voor paar chaos kan je normaal al upgrades vinden.
Uiteraard, voor gear met enkel nuttige en hoge tier stats zal je makkelijk een div of paar div kwijt zijn.

Maar met gevonden gear en eventueel makkelijke crafts kan je ook al upgrades hebben.
Ik speel op console, dus de economie is totaal anders dan op PC.

Nu als je gele tier maps kan completen en wat maps farmed ga je met wat geluk een div droppen of toch zeker wat extra chaos.
Ikzelf farm altijd Heist in het begin, omdat je daar redelijk makkelijk aan currency geraakt.

Maps: wat ik meestal doe en zo complete ik meestal mijn hele Atlas:

Neem passives die de kans verhoogt op hogere tier maps op de Altas passive tree zo lang je je Atlas aan het completen bent.

1. Run alle white maps die je hebt, tier per tier. Eens je alle maps gecomplete hebt van een tier, kijk naar de volgende tier. Mis je een aantal maps, run terug maps van de vorige tier. Dat je één of paar maps niet kan completen per tier is niet erg. Die ga je later nog completen (zie punt 4)

2. Door alle white maps: die Kyrac voor tier 5 maps die je nog moet completen. Na elke Kyrac map, zijn inventory checken en maps kopen die je niet hebt of nog moet completen van white tiers.

3. Zelfde voor geel/rode maps.

4. Horizon orbs: kan je doen wanneer je wilt, ik wacht daar mee tot na gele maps. Horizon orbs veranderen een map naar een andere map van dezelfde tier. Zo verander ik maps naar maps die ik nog moet completen.

5. Unique maps: grinden of kopen, met tijd zullen die meestal wel droppen.

ps5 native versie is beschikbaar, vanavond of morgen es proberen :)
heeft aparte trophy set

Meh geript op lvl 94 op mijn lacerate bleed glad op HC.

Paar pogingen op exarch en bleef wat strugglen met ball phase en opeens ja paar ballen op mijn smikkel, kon er 3 tanken, maar 4 was te veel.

Die Async trade is toch den beste poe update ooit hoor. Zalig om geen 20 mensen meer te moeten afroepen en in plaats daarvan nu gwn een simpele teleport naar de hideout en in een shop opkopen.

Terug
Bovenaan