Van Aert was volgens mijn mening vandaag duidelijk de sterkste in koers. Hij brak ook zelf de koers open op ongeveer 100km van de meet. Verder slim en goed zijn wedstrijd ingedeeld tot aan die laatste fatale lekke band op het einde van Carrefour de l'Arbre. Het gat op VDP was na zijn versnelling op de Carrefour toch al redelijk groot op het moment van zijn leegloper ... daardoor dat VDP wss zo snel terug op het wiel kwam.
Jammergenoeg speelt de pechfactor uiteraard een enorme rol in P-R..
Ale bon we zullen nog eens bijten.
Vanwaar niet alleen de sterkste in koers maar zelfs
duidelijk de sterkste in koers?
Hij breekt de koers open? Ja en dan? Waren er favorieten die niet meekonden? Nauwelijks he dan heb ik het zelfs absoluut niet eens over enkel Van Der Poel maar over zowat elke renner die voordien als kanshebber werd beschouwd. Kan je wel zeggen dat Van Aert de koers openbreekt maar dat valt al bij al wel mee als enkel de, met alle respect, mannen van de tweede of lagere rij het dan moeilijk krijgen. Is in ieder geval al absoluut in geen enkel universum een argument om te zeggen dat Van Aert
duidelijk de sterkste was.
Dan gebeurt er niks van Van Aert voor kilometers en kilometers, de uiteindelijke winnaar valt daar wel aan, kan je zeker nog zeggen Van Aert is slimmer en VDP zijn aanvallen leiden ook tot vrij weinig uiteindelijk qua mensen die echt breken, akkoord. Maar... ik zie weer in geen enkel universum ook maar 1 argument in heel dat stuk koers waaruit zou moeten blijken dat Van Aert
duidelijk de beste is.
Blijft nog over de aanval op Carrefour, daarin laat hij voor het eerst zien dat er geen drie beter zullen geweest zijn dan hem. Maar VDP wordt op geen moment echt weggereden daar terwijl hij wel snelheid verliest op een moment dat Van Aert naar max snelheid gaat. Als Van Aert daar laat zien dat hij
duidelijk de sterkste is dan is de afstand tussen hem en VDP veel sneller nog veel groter, een VDP die snelheid verliest door die val van Degenkolb VS een Van Aert die vol aangaat en dan nog
duidelijk de sterkste is, ik heb dat daar absoluut niet gezien, ik heb daar wel gezien dat VA en VDP de twee sterkste waren. Maar hoe je dat daar in hemelsnaam in kan zien in dat moment op Carrefour dat Van Aert
duidelijk de sterkste is, nee daar is mijn verstand op zijn minst te klein voor.
Van Der Poel volgt de openingsaanval van Van Aert vlot, valt veruit het meeste aan nadien tot hij op Carrefour nipt rechtblijft en dan de afstand nooit groot laat worden op een Van Aert die vol gaat. Beide waren top, zo simpel kan het zijn een
duidelijke sterkste was er absoluut niet.
Het enige waar ik het wel mee eens ben (uiteraard) is dat die leegloper voor VDP een godsgeschenk was niet alleen omdat hij er zo sneller bij geraakte maar omdat hij nadien ook "makkelijk" 25 seconden pakt. Dat is gedaan of op zijn minst zeer moeilijk dan natuurlijk tegen zo'n klasbak, had Wout er 25 gehad was het ook boeken toe geweest.