Parijs-Roubaix 09/04/23

Ribben? Durf gewoon niet meer buiten komen door die nieuwe shirts van AGU

FtDAr7VXwAAiQCj
 
Wedstrijd van de vrouwen op zaterdag vind ik persoonlijk wel beter als bij de ronde. Nu heb je eigenlijk 2 wedstrijden die je volledig kan bekijken en een soort amuse gueule voor de volgende dag.
Nadeel daarvan is wel dat je tweemaal het parcours moet afzetten op een weekend.
Dat in Vlaanderen doet ligt toch iets moeilijker denk ik.
 
Wedstrijd van de vrouwen op zaterdag vind ik persoonlijk wel beter als bij de ronde. Nu heb je eigenlijk 2 wedstrijden die je volledig kan bekijken en een soort amuse gueule voor de volgende dag.
Het aantal toeschouwers langs de weg geeft ook beter weer hoe hard het vrouwenwielrennen leeft.
 
Zal morgen met een lichte meewind zijn, voordelig voor de ontsnapping?
 
Het aantal toeschouwers langs de weg geeft ook beter weer hoe hard het vrouwenwielrennen leeft.

Wel een pak minder interessant voor het vrouwenwielrennen zelf. Zoals Flanders Classics het aanpakt is de het best. Laten binnenkomen na de mannen, en de kijkers kijken wel door. Resultaat, hogere kijkcijfers en dus economisch interessanter, beter voor de groei van die sporttak.

En ook voor de supporters langs de weg, een vol weekend spenderen aan de kasseien van Roubaix is misschien ook wel veel gevraagd misschien. De interesse is sowieso al een stuk lager, ik hoop gewoon dat het niet volledig leeg gaat zijn. Daar heeft niemand iets aan.
 
Ik vroeg me af , is er eigenlijk ooit een editie geweest waarbij op de velodroom een achtervolgende groep de sprint (licht) verstoord van de winnende groep ?
 
Ik vroeg me af , is er eigenlijk ooit een editie geweest waarbij op de velodroom een achtervolgende groep de sprint (licht) verstoord van de winnende groep ?
Als je het aan MrKendl vraagt: in zijn versie van de feiten in 2016. :unsure:

Het aantal toeschouwers langs de weg geeft ook beter weer hoe hard het vrouwenwielrennen leeft.
Dat zal ook nog naar boven gecorrigeerd worden door de campers die er een weekendje van maken. Net zoals de campers op de Kwaremont vroeger daar niet stonden voor de RvV wielertoeristen op zaterdag maar omdat ze anders geen plaats weer hadden voor de koers op zondag.
 
Zal morgen met een lichte meewind zijn, voordelig voor de ontsnapping?

Wind de rug zorgt meestal wel voor een leukere PR. Koers ligt vlugger open omdat alleen rijden plezanter is met de wind in de poep dan op de kop natuurlijk. PR is natuurlijk een afvallingskoers dus weet niet juist wat je bedoelt met de ontsnapping. De vroege vlucht?
 
Wind de rug zorgt meestal wel voor een leukere PR. Koers ligt vlugger open omdat alleen rijden plezanter is met de wind in de poep dan op de kop natuurlijk. PR is natuurlijk een afvallingskoers dus weet niet juist wat je bedoelt met de ontsnapping. De vroege vlucht?
Ja vroege vlucht :)
 
Terug
Bovenaan