Parijs-Roubaix 09/04/23

Ik verwacht dat WVA hier als winnaar. De koers die het best past bij zijn capaciteiten. Hopelijk een even mooie koers als gisteren met de sterkste als winnaar :)
Hij maakt meer kans dan in de RVV maar met een goede VDP zal het terug moeilijk worden. Hopelijk gewoon geen pech voor beide.

Misschien advocaat van de duivel, maar Ganna zet ik toch niet heel hoog hoor.
Heeft in feite nog nooit echt goed geweest daar. Is eens buiten tijd geweest, niet gefinished en 35ste geworden.
Puur op power maakt hij zeker kans, en er zijn ook veel asfaltstroken. Maar op de kasseien is het ook wel techniek en een stuk souplesse.

DNF en OTL, toen was hij eigenlijk nog belofte. Dus niet onlogisch.

Die 35ste plaats is dus de enige referentie die je hebt bij de elite. En die voorbereiding was niet zo optimaal als nu, o.m. door ziekte.

Vergeet niet dat ze ook Wiggens in de top 10 hebben gekregen. Ik zou Ganna dus echt niet te snel op de derde rij zetten.

Dat weet ik.
Maar dat is toch nog wel een ander soort koers natuurljk, met een ander soort tegenstand.

Het is al een eerste indicatie dat die koers u wel ligt. Maar bij de eliten spreken we over nog wel een wedstrijd van een veel hoger niveau, veel chaotischer, veel zwaarder en vooral niet zuiver powerhousen.
In het jaar dat Ganna won werd Jenthe Biermans tweede, Tayler Phinney won tweemaal op een rij en heeft is eenmalig 8ste geweest.
Sinkeldam won in 2011 en heeft is eenmalig bij de eliten top 20 gereden.

Bas Tietema werd zelfs nog 3des! En waar zijn carrière staat is algemeen geweten :p

Ganna maakt zeker een kans, uiteraard, zijn profiel past er perfect bij. Maar ik zou hem persoonlijk eerder op de 3de of 4de rij zetten.
Ganna heeft wel ook al wat bewezen bij de profs he, één van de beste tijdrijders ter wereld en Cancellara was ook een goede tijdrijder. En top 4 gereden in Milaan-San Remo dit jaar. Was vorig jaar ook onder de indruk van Ganna ook al verspeelt hij krachten voor een goede uitslag of slot. Maar je onderschat hem of doet hem te veel oneer aan. Voor mij is hij een kandidaat winnaar.

Was dat er eigenlijk al niet in de Ronde? WVA die met Laporte eerst probeerde MVDP dood te knijpen, en die laatste die daarna wegreed om het gat te slaan?
Beetje wel ongetwijfeld.

Maar in Roubaix is dat er nog niet echt geweest denk ik.

Hoe kan je met drie renners van een duel spreken?!
Omdat die derde er zo ver bovenuit stak dat die geen rol heeft gespeeld in het duel, volgens mij?
Toch als je het over Pogacar hebt. Als je het over Laporte hebt, dan hoort dat gewoon bij de ploeg, maar in de laatste 40km (?) was die ook al weg.

Voor mij toch wel de mooiste klassieker die er is, Parijs-Roubaix.
Een koers waar materiaalpech natuurlijk wel enorm aanwezig is om een renner uit de koers te halen.

Hopen op VA, benieuwd naar Lampaert.

Ganna heeft wel ook al wat bewezen bij de profs he, één van de beste tijdrijders ter wereld en Cancellara was ook een goede tijdrijder. En top 4 gereden in Milaan-San Remo dit jaar. Was vorig jaar ook onder de indruk van Ganna ook al verspeelt hij krachten voor een goede uitslag of slot. Maar je onderschat hem of doet hem te veel oneer aan. Voor mij is hij een kandidaat winnaar.
Ik hoop oprecht dat hij inderdaad kan waarmaken hoor.
Maar momenteel ben ik gewoon nog wat terughoudend omdat ook al wijst alles erop dat het hem zou moeten liggen, het in de werkelijkheid soms toch nog anders kan uitdraaien.

Zou trouwens zijn tweede WT-zege zijn die geen tijdrit is :P
Maf als je bekijkt dat die kerel al 24 tijdritten in zijn carrière gewonnen heeft…

Dat is een beetje het moderne wielrennen hé. Af en toe komt er eens een vrachtwagen zand aan te pas.

Laat ons hopen dat het minder erg is dan hij laat blijken maar ik kan wel geloven dat de gevolgen van zo'n val pas een paar dagen erna komen.

Ik kan dat ook geloven.

Altijd dat gedoe van ha het zal wel! Zelfs als die zondag wint, als die zegt dat hij vandaag last heeft geloof ik hem.

De vraag is ook of zand strooien veel zin zou hebben...

Ik denk niet dat Mathieu, Ganna, ... minder naar Wout of Jumbo gaan kijken na deze uitspraak...

Wout zal er wel staan zondag om alles en iedereen naar de verdoemenis te rijden.. omdat het kan.. niet omdat het moet.. ;)

VDP had ook niet gelogen over zijne rug. Die mannen zijn gewoon eerlijk.

Natuurlijk is het anderzijds ook een manier om de druk af te houden. Lukt het straks niet? Dan was het omdat hij 'last had' en stellen ze misschien iets minder (kritische) vragen.

Maar hij zal dus wel effectief last hebben, anders zegt hij dit niet.

Iedereen die ooit al eens last heeft gehad van zijn ribben kan beamen dat je daar niet mee lacht.
Vorig jaar een kneuzing van mijn tussenribspier, jongens hoe pijnlijk is dat. Alles doet zeer, van opstaan uit uw bed tot naar het toilet gaan.

Zand strooien is dan het laatste waar je aan denkt.

Terug
Bovenaan