Parijs-Roubaix 09/04/23

Nog altijd de beste eendagskoers die er is. :love: Veel puurder dan dit wordt het niet.
Jammer dat het niet gaat regenen, maar je kan niet alles hebben.
 
Nog altijd de beste eendagskoers die er is. :love: Veel puurder dan dit wordt het niet.
Jammer dat het niet gaat regenen, maar je kan niet alles hebben.

Serieus? Die non-editie van twee jaar geleden heeft me doen inzien dat regen tijdens PR de wedstrijd gewoon teniet doet. Nog meer een loterij qua materiaalpech, en gewoon gevaarlijk voor de renners. Ik vond er echt niks aan.
 
Ik verwacht dat WVA hier als winnaar. De koers die het best past bij zijn capaciteiten. Hopelijk een even mooie koers als gisteren met de sterkste als winnaar :)
Dat denk ik ook. Ik had Pogacar op voorhand aangestipt als winnaar van de RVV en WVA Parijs Roubaix.
Pogacar is er niet bij, VDP was in de ronde wel beter dan VA, maar Parijs Roubaix zou WVA beter moeten liggen. (In theorie alvast)
 
Roubaix in het stof is natuurlijk ook niet ideaal, maar zo droog zal het daar tegen zondag wel niet liggen.
 
PR op m'n verjaardag :love:
Ik hoop op een mooie winnaar want de laatste keer in 2017 moest Boonen z'n laatste koers winnen en wie won er?? GVA :angry:
Als Gouden Greg zijnde, was dat toch een mooie winnaar? Zeker, nadat mannen als Degenkolb plakten op Boonen' wiel.
Of zo anti-Greg?
Serieus? Die non-editie van twee jaar geleden heeft me doen inzien dat regen tijdens PR de wedstrijd gewoon teniet doet. Nog meer een loterij qua materiaalpech, en gewoon gevaarlijk voor de renners. Ik vond er echt niks aan.
Voor die ene keer in twintig jaar kan dat geen kwaad.
Zo eentje om zeven jaar is ideaal.
P-R is niet voor niets de koers in de Hel.
Desolate landschappen die terug doen denken aan de vernietigingen van WOI.
Niets mooiers dan een renner, die komt piepen uit een volle gracht, besmeurd met slijk en zijn fiets zoekt om naar de hemelpoorten te rijden.
Plus, voor velen is het gedaan na deze koers voor een tijdje. Genoeg tijd om te herstellen :tongue:.
 
Het probleem dat weer om de hoek loert is het feit dat Wout op élke aanval moet reageren omdat hij de snelle man is. En zo matten ze hem af en vroeg of laat gaat er dan is eentje wegspringen waarop hij geen reactie meer in huis heeft.

Jumbo zou hier dus goed aan doen om de koers van vrij ver hard te maken. Als ze met een groep van +20 renners de finale in gaan en Wout zit alleen is 'm gescheten vrees ik. Zelfs al is die de beste man in koers.
 
Ik denk dat van Aert best zelf ook eens een paar keer aan de boom schudt. In RVV kan hij moeilijk aanvallen tegen een VDP of Pogacar, maar in deze koers moet hem dat wel liggen eigenlijk.
 
Het probleem dat weer om de hoek loert is het feit dat Wout op élke aanval moet reageren omdat hij de snelle man is. En zo matten ze hem af en vroeg of laat gaat er dan is eentje wegspringen waarop hij geen reactie meer in huis heeft.

Jumbo zou hier dus goed aan doen om de koers van vrij ver hard te maken. Als ze met een groep van +20 renners de finale in gaan en Wout zit alleen is 'm gescheten vrees ik. Zelfs al is die de beste man in koers.
Van Baarle start normaal gezien en dat is de winnaar van vorig jaar
 
Van Baarle start normaal gezien en dat is de winnaar van vorig jaar
Jumbo-Visma heeft inderdaad meerdere troeven he. VA in een groepke van 20 zonder enig ander ploegmaat waardoor hij bescheten is? Dan heeft de ploeg gefaald. Zo bezie ik het.

Maar goed het zijn nog altijd de benen die spreken.
 
Van Baarle toch 'geblesseerd' geweest. We zullen zien.
Kan leuke koers worden zondag met een WVA, MVDP, Kung, Vermeersch, Ganna?
Moeilijk om een top drie te gaan maken.
 
Misschien advocaat van de duivel, maar Ganna zet ik toch niet heel hoog hoor.
Heeft in feite nog nooit echt goed geweest daar. Is eens buiten tijd geweest, niet gefinished en 35ste geworden.
Puur op power maakt hij zeker kans, en er zijn ook veel asfaltstroken. Maar op de kasseien is het ook wel techniek en een stuk souplesse.
 
Ganna is voor mij toch ook een vraagteken. Wel al laten zien in Tirreno en MSR dat hij dik in orde is, maar meedoen voor winst in P-R is nog iets anders. Maar het kan zeker.

Idem voor Pedersen eigenlijk. Je zou verwachten dat hij dat wel kan, maar tot hiertoe ook nooit een resultaat gereden.

WVA moet alleen van MVDP zien af te geraken, van de andere favorieten moet hij niet veel schrik hebben in een sprint (in principe). Ik denk dat hij er maar best vroeg aan begint ook. Gewoon een ferme lap op geven in het Bos.
 
Als Gouden Greg zijnde, was dat toch een mooie winnaar? Zeker, nadat mannen als Degenkolb plakten op Boonen' wiel.
Of zo anti-Greg?

Voor die ene keer in twintig jaar kan dat geen kwaad.
Zo eentje om zeven jaar is ideaal.
P-R is niet voor niets de koers in de Hel.
Desolate landschappen die terug doen denken aan de vernietigingen van WOI.
Niets mooiers dan een renner, die komt piepen uit een volle gracht, besmeurd met slijk en zijn fiets zoekt om naar de hemelpoorten te rijden.
Plus, voor velen is het gedaan na deze koers voor een tijdje. Genoeg tijd om te herstellen :tongue:.
Helaas 😁
 
Misschien advocaat van de duivel, maar Ganna zet ik toch niet heel hoog hoor.
Heeft in feite nog nooit echt goed geweest daar. Is eens buiten tijd geweest, niet gefinished en 35ste geworden.
Puur op power maakt hij zeker kans, en er zijn ook veel asfaltstroken. Maar op de kasseien is het ook wel techniek en een stuk souplesse.
Ganna heeft PR bij beloften gewonnen dus techniek zal wel geen probleem zijn zeker :unsure:
 
Ganna heeft PR bij beloften gewonnen dus techniek zal wel geen probleem zijn zeker :unsure:
Dat weet ik.
Maar dat is toch nog wel een ander soort koers natuurljk, met een ander soort tegenstand.

Het is al een eerste indicatie dat die koers u wel ligt. Maar bij de eliten spreken we over nog wel een wedstrijd van een veel hoger niveau, veel chaotischer, veel zwaarder en vooral niet zuiver powerhousen.
In het jaar dat Ganna won werd Jenthe Biermans tweede, Tayler Phinney won tweemaal op een rij en heeft is eenmalig 8ste geweest.
Sinkeldam won in 2011 en heeft is eenmalig bij de eliten top 20 gereden.

Bas Tietema werd zelfs nog 3des! En waar zijn carrière staat is algemeen geweten :p

Ganna maakt zeker een kans, uiteraard, zijn profiel past er perfect bij. Maar ik zou hem persoonlijk eerder op de 3de of 4de rij zetten.
 
Terug
Bovenaan