Pairi Daiza

Paar weken geleden ook geweest op een gewone weekdag en vond Edenya ook wel de moeite, maar zoals reeds gezegd misschien toch wat teveel resort vibes en inderdaad slecht zichtbare dieren als je niet specifiek een kamer geboekt hebt.

Die lazy river in Edenya, dat is echt voor elke bezoeker van het zwembad, tijdens de openingsuren van de zoo?
Dacht eerder dat dat iets ging zijn voor de mensen die overnachten in Edenya en dan ook enkel na de openingsuren van de zoo.

Zou het tbh maar vreemd vinden dat er daar zoveel bezoekers naar mij liggen te gapen als ik daar in een zwembandje ronddobber :unsure:

Paar weken geleden ook geweest op een gewone weekdag en vond Edenya ook wel de moeite, maar zoals reeds gezegd misschien toch wat teveel resort vibes en inderdaad slecht zichtbare dieren als je niet specifiek een kamer geboekt hebt.

Die lazy river in Edenya, dat is echt voor elke bezoeker van het zwembad, tijdens de openingsuren van de zoo?
Dacht eerder dat dat iets ging zijn voor de mensen die overnachten in Edenya en dan ook enkel na de openingsuren van de zoo.

Zou het tbh maar vreemd vinden dat er daar zoveel bezoekers naar mij liggen te gapen als ik daar in een zwembandje ronddobber :unsure:

De mensenzoo 2.0

Zondag vertrekken wij, met overnachting. Ben benieuwd! Had indertijde getracht om zo 'goedkoop' mogelijk te boeken en we zitten in de Bear Lodge (overzicht op de zeeleeuwen).

Van mij is het 10 jaar geleden dat ik nog geweest ben, maar voor mijn vrouw was het nog Paradiso met haar laatste keer, haha xD

Zondag vertrekken wij, met overnachting. Ben benieuwd! Had indertijde getracht om zo 'goedkoop' mogelijk te boeken en we zitten in de Bear Lodge (overzicht op de zeeleeuwen).

Van mij is het 10 jaar geleden dat ik nog geweest ben, maar voor mijn vrouw was het nog Paradiso met haar laatste keer, haha xD
Van de aanstekelijke reclame. O-o-o Paradiso... Bij Ath, volg de pijltjes.

Vraagt aan de zeeleeuwen of ge mee moogt plonsen in het water met die 35 graden dat er aan komt de maandag :D

Wij zaten met die vorige hittedagen enkele weken geleden in Pairi Daiza, maar dus met overnachting in Edenya. Bij 35 graden in een serre dus :help:

Amai, wat een ervaring! Ik ben precies niet voldaan en ik zou direct terug willen! :)

Ik kan echt genieten van te wandelen in mooie settings en dit heb je echt wel in Pairi Daiza. Mooi aangelegd en deftig onderhouden allemaal, waaw! Overnachting was tiptop in orde. We hadden wel geen uitzicht op de dieren, maar gewoon buitenstappen en we zagen de zeeleeuwen.

De ochtend was echt wel een grote meerwaarde, zeker met het warme weer. De drukte van mensen die afwezig was, de dieren die zeer actief waren en we hebben enkele voedermomenten kunnen oppikken (wolven/bruine beren en de walrussen).

Edenya is zeer mooi, maar ik snap de 'te' resort-vibes. Wel jammer dat er dan later mensen gaan ronddobberen in het water, zou voor mij afbreuk maken aan het geheel. De doodskopaapjes waren zeer populair, maar toch altijd mensen die proberen de dieren te 'aaien' terwijl een verzorger telkens moest aanhalen van dat niet te doen. We hebben zelfs een aapje een koekje zien stelen uit een buggy (met een slapende baby erin) en grappig dat iedereen het vond! Het aapje zat wel die folie open te scheuren in de natuur. Soit :)

Op dag 2 hadden wij de pinguins gevonden, blijkbaar er over/naast gekeken op de eerste dag. Maar faak, das een echte frigo daar. Zelfs met dat te warme weer was het eigenlijk niet zo aangenaam om daar lang te blijven :p

De vele benevelaars doorheen het park was ook een pluspunt! De flesjes water verkochten ze nu ook aan €1 ipv €3.50 door de warmte. Heb zeker €10 aan water gekocht de voorbije dagen, haha.

Qua aankomst en vertrek was alle omtrent de bagage ook dik in orde. Je wordt echt wel op je gemak gesteld.

We hebben ook geleerd dat dieren kijken met kindjes heel anders is dan met volwassenen. Mijn vrouw en ik overwegen om volgend jaar es een overnachting met 2 te doen, zonder onze zoon 🙈

Welke kamers zijn aan te raden in Edenya zou graag willen gaan met de 3 kids.

Als het niet in Edenya moet, is land of the cold wel leuk.

Wij zaten bij de ijsberen, de kamer vlak boven het water. Die waren zeer nieuwsgierig.

Nu laatste keer dat we er waren (daguitstap), november, was er maar 1 ijsbeer te zien.

Wij zaten bij de ijsberen, de kamer vlak boven het water. Die waren zeer nieuwsgierig.

Nu laatste keer dat we er waren (daguitstap), november, was er maar 1 ijsbeer te zien.

Bij laatste bezoek maakte ik mij de bedenking of je niet beter gaat voor nieuwsgierige actieve dieren, zo een tijger is prachtig maar elke keer ik die al gezien heb liggen die te slapen - bende pinguïns, walrussen - die zitten niet stil.

Ook al heb ik geen kinderen, ik ga er ooit ook eens logeren - lijkt me gewoon leuk

We hebben al geslapen in die kinderboerderij, en in dat rode hotel. Zal eens kijken pinguïns op de datum dat we willen gaan niet meer beschikbaar

We hebben al geslapen in die kinderboerderij, en in dat rode hotel. Zal eens kijken pinguïns op de datum dat we willen gaan niet meer beschikbaar
Hoe zit dat met geur op die kamers als je daar weet van hebt (ook bij die ijsberen). Dat stuk park zelf heeft toch alleszins een zeer indringende geur. Kunnen ze die goed uit de kamers houden?

Bij laatste bezoek maakte ik mij de bedenking of je niet beter gaat voor nieuwsgierige actieve dieren, zo een tijger is prachtig maar elke keer ik die al gezien heb liggen die te slapen - bende pinguïns, walrussen - die zitten niet stil.

Ook al heb ik geen kinderen, ik ga er ooit ook eens logeren - lijkt me gewoon leuk
Exact, mijn ouders zaten toen bij de tijgers.

Hebben ze 1 x gezien voor hun raam, de rest van de tijd lagen die vanachter te slapen.

Die ijsberen waren zeer actief in het water, echt plezant voor de kinderen.

Hoe zit dat met geur op die kamers als je daar weet van hebt (ook bij die ijsberen). Dat stuk park zelf heeft toch alleszins een zeer indringende geur. Kunnen ze die goed uit de kamers houden?
Niks van geur in die kamers.

Ja, maar die zijn vaak wel actiever 's avonds, 's nachts en in de ochtend en je hebt vanuit je kamer vaak een beter zicht. Maar je moet veel meer geluk hebben dat ze zich eens effectief voor jouw raam komen wandelen of nestelen, dan inderdaad bij de pinguïns (maar die kamers zijn constant geboekt, heel moeilijk om te reserveren).

Terug
Bovenaan