Pairi Daiza

Aamout

Well-known member
ILLUS_WEBSITE_GANESHA%201367_20210104_V01%20copy.jpg


Nog liefhebbers van dit awesome dierenpark? Wat zijn jullie toffe plekjes?

Wij hebben sinds vorig jaar een abonnement en we voelen het echt als een verademing om daar rond te lopen. Echt een plek waar we tot rust komen.

Zeker nu met the land of the cold, en dan vooral de Steller zeeleeuwen eigenlijk. Toffe beestjes om naar te kijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wij hebben ook voor morgen gereserveerd.

Kinderen bij de grootouders en eens genieten van een dagje met 2 weg. We kijken er al naar uit!
 
Ook fan hier, jammer genoeg 3u rijden heen en terug.

Al vind ik de zoo van Antwerpen even plezant en is 20 min rijden, al kunt ge da bijna niet vergelijken met elkaar uiteraard.

De zoo is goed voor ne namiddag.
 
net eens gekeken om daar een nachtje te verblijven (in post-corona tijden). Toch wel vrij kostelijk moet ik zeggen...
 
De stellar zeeleuwen waren vandaag best wel prachtig. Hadden ook wel een air van 'I'm magnificent as hell!'. Prachtie beelden. Het jonkie kwam zelfs even spelen bij andere kindjes, probeerde hen te bijten (zo tegen het glas aan daar beneden).

Voor de rest vooral genoten in the land of the cold, maar dat is met deze temperaturen niet onverwacht. De ijsberen en de walrussen waren echt in hun nopjes om veel volk terug te zien. Prachtig om te zien.

Verder ook een dikke duim aan het park zelf, komen we toe, krijgen we beiden direct een consumptiebon van 3e om ons te bedanken voor onze steun aan de opening van het park. Zeer mooie geste, had niet gehoeven maar was wel welkom!


@E_wout net ook eens gekeken, die prijzen vallen wel tegen ja. Voornamelijk om dat ze wel zeggen van het is een prijs per persoon, maar voor elke berekening wordt er vanuit gegaan van een totale bezetting. Verder vind ik ook hun site op dat vlak absoluut niet gebruiksvriendelijk. Dat ze dan een simpele matrix maken met wat hun aanbod is, en wat de kost is voor een gegeven periode. Nu moet je altijd apart gaan klikken en vergelijken. Niet handig!
 
Iemand al eens overnacht daar? Is dat een aanrader?
Wij hebben dat eind 2019 gedaan en eigenlijk best een aanrader. Hebben toen 359 euro betaald.

Het leuke eraan is dat wel quasi alles erin zit.
Het menu is een driegangenkeuzemenu en echt wel van zeer goede kwaliteit, zeker als je vergelijkt wat je normaal in zulke dierentuinen/pretparken krijgt. Moest het niet in het park liggen, zou ik er zelfs zo nog eens gaan eten. Ontbijt is ook inbegrepen en oke.
In de kamer is de minibar inbegrepen, de drank kan je dus gebruiken tijdens je verblijf. Parking en inkom natuurlijk ook, maar dat is daar ook al vrij hoog.

Na sluitingstijd mag je in dat klein gebied nog rondlopen. Wij hebben het niet gedaan, want we waren als een blok in slaap gevallen rond 21 uur ofzo:p. Zeer goede bedden en mooie kamer.

Ik zie ons dat nog wel eens doen in ieder geval.
 
Wij zijn ook aan het kijken om eens te boeken. Nonkel en tante zouden dat willen doen met ons kleine dichtste familie voor hun huwelijksverjaardag die vorig jaar in’t water is gevallen. Vooral omwille van de all-inn beleving. Mja eerst moeten de bubbels vergroten.

Ik vond het super terug te zijn. Het was vree rustig. Wel redelijk wat dieren die binnen zaten. Maar het bleef magisch onder dat sneeuwtapijtje. En als abonnee zie je die andere dieren dan toch gewoon de volgende keer 😍. Had de pandatweeling al groter verwacht, ze leken op de foto’s van pairi daiza zelf groter, echt nog mini bolletjes wol. De zeeleeuwen vond ik ook top, maar zijn dan ook mijn favo dieren 😍.
 
Wij zijn ook aan het kijken om eens te boeken. Nonkel en tante zouden dat willen doen met ons kleine dichtste familie voor hun huwelijksverjaardag die vorig jaar in’t water is gevallen. Vooral omwille van de all-inn beleving. Mja eerst moeten de bubbels vergroten.

Ik vond het super terug te zijn. Het was vree rustig. Wel redelijk wat dieren die binnen zaten. Maar het bleef magisch onder dat sneeuwtapijtje. En als abonnee zie je die andere dieren dan toch gewoon de volgende keer 😍. Had de pandatweeling al groter verwacht, ze leken op de foto’s van pairi daiza zelf groter, echt nog mini bolletjes wol. De zeeleeuwen vond ik ook top, maar zijn dan ook mijn favo dieren 😍.
Ben je in de tempel geweest bij de baby gorilla? Dat was ook prachtig (en voor mij de eerste keer dat ik in die tempel gegaan ben, elke keer opnieuw ontdekken we een kantje dat we nog niet gezien hadden).

Ook zeer goed zicht op de panda's, de 2 jonge lagen uitgebreid te dutten tegen het raam, mama en papa waren rustig een halve bos bamboe aan het wegkauwen.
 
Zijn die hotelbungalows eigenlijk de moeite?
Ik heb zeer veel van dat hout waarmee ze gebouwd zijn geleverd. Kwam allemaal uit Canada. Ook met de kamion paar keer door het park zelf moeten rijden, unieke ervaring. Als toerist wel nog nooit geweest
 
Ale, morgen nog eens gaan. We gaan wel van het ene uiterste (-4) naar het andere!

Wel met de kindjes deze keer, dus de focus gaat meer op de grote dieren liggen (panda uiteraard, maar ook 🐘 🦍 ijsberen en walrussen. En hopelijk staan de giraffen morgen wel buiten).

Ik heb er weer zin in!
 
Iemand ervaring met 1 van de 2? Overnachting voor 2 volwassenen en kindje van 2 jaar.

Overnachting voor PD lijkt me nog relatief goedkoop als je daar al het ingangsticket van de prijs trekt. Maar prijzen bekijken of reserveren lukt maar tot januari precies.
 
Beekse bergen is wel leuk maar om daar nu twee dagen te zitten weet ik het toch niet hoor.
 
Pairi Daiza is zeker de moeite. Pokkeduur, maar wel de moeite. Zou het zelfs overwegen om eens twee nachten te blijven, als de kinderen wat groter zijn. Het leuke is dat je dan een deel van het park 24/24 kan bezoeken, en zo'n laatavondwandeling of een ochtendwandeling is echt heel fijn. Je kan ook een uur vroeger dan de dagbezoekers binnen in de rest van het park. Verder zijn ontvangst, het huisje, ... allemaal pico bello in orde.

Beekse Bergen was ik voor aan het kijken voor komende paasvakantie, maar besloten om eerder een huisje in de buurt te huren. Voordeel aan Beekse Bergen is dat dat meer is dan gewoon een dierentuin, dat is eigenlijk echt een vakantiepark. Maar de reviews op Tripadvisor over de hygiëne en netheid in de verblijven in Beekse Bergen zelf zijn behoorlijk rampzalig, en dat schrikt me toch wat te veel af. Huisjes die gewoon niet gekuist zijn na de vorige bezoekers enzovoort. Dat is altijd al degoutant, maar in coronatijden al helemaal onbegrijpelijk.
 
Pairi Daiza is zeker de moeite. Pokkeduur, maar wel de moeite. Zou het zelfs overwegen om eens twee nachten te blijven, als de kinderen wat groter zijn. Het leuke is dat je dan een deel van het park 24/24 kan bezoeken, en zo'n laatavondwandeling of een ochtendwandeling is echt heel fijn. Je kan ook een uur vroeger dan de dagbezoekers binnen in de rest van het park. Verder zijn ontvangst, het huisje, ... allemaal pico bello in orde.

Beekse Bergen was ik voor aan het kijken voor komende paasvakantie, maar besloten om eerder een huisje in de buurt te huren. Voordeel aan Beekse Bergen is dat dat meer is dan gewoon een dierentuin, dat is eigenlijk echt een vakantiepark. Maar de reviews op Tripadvisor over de hygiëne en netheid in de verblijven in Beekse Bergen zelf zijn behoorlijk rampzalig, en dat schrikt me toch wat te veel af. Huisjes die gewoon niet gekuist zijn na de vorige bezoekers enzovoort. Dat is altijd al degoutant, maar in coronatijden al helemaal onbegrijpelijk.
Beekse Bergen is qua dierentuin wel dik oké. Misschien wel minder dan PD, maar ook gewoon een pak goedkoper (en dichterbij van uit onze woonplaats). Je hebt wel niet echt 2 dagen nodig, eventueel 1.5 dag als je alle mogelijke routes wil doen met een klein kind. Maar je hebt er dan inderdaad nog wel de speeltuin etc om de rest van de 2e dag te vullen.
 
Wij zijn vorig jaar twee nachten naar de Beekse Bergen gegaan. Hebben toen via booking zo een huisje gehuurd naast het park, was top in orde. (BBQ, trampoline, parking, fietsen, ...). Vond het een fijn park, en immens groot.

Wel veel marginale hollanders, maarja. Dat neem je er bij.
 
Pairi Daiza is zeker de moeite. Pokkeduur, maar wel de moeite. Zou het zelfs overwegen om eens twee nachten te blijven, als de kinderen wat groter zijn. Het leuke is dat je dan een deel van het park 24/24 kan bezoeken, en zo'n laatavondwandeling of een ochtendwandeling is echt heel fijn. Je kan ook een uur vroeger dan de dagbezoekers binnen in de rest van het park. Verder zijn ontvangst, het huisje, ... allemaal pico bello in orde.

Beekse Bergen was ik voor aan het kijken voor komende paasvakantie, maar besloten om eerder een huisje in de buurt te huren. Voordeel aan Beekse Bergen is dat dat meer is dan gewoon een dierentuin, dat is eigenlijk echt een vakantiepark. Maar de reviews op Tripadvisor over de hygiëne en netheid in de verblijven in Beekse Bergen zelf zijn behoorlijk rampzalig, en dat schrikt me toch wat te veel af. Huisjes die gewoon niet gekuist zijn na de vorige bezoekers enzovoort. Dat is altijd al degoutant, maar in coronatijden al helemaal onbegrijpelijk.
In welk verblijf verbleven in PD? Zoveel keuze precies
 
Terug
Bovenaan