Wij hebben het ook al eens gedaan, de prijs is ziekelijk, maar de ervaring is echt wel top.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In welk verblijf?Wij hebben het ook al eens gedaan, de prijs is ziekelijk, maar de ervaring is echt wel top.

De Native Village, de kindjes waren toen nog heel klein (ik denk 3 en 2) en we wouden een aparte kamer voor hen zodat ze ook overdag nog een dutje konden doen. Nog getwijfeld over de Lodge, maar die was nog eens een stuk duurder.In welk verblijf?
Ik had op voorhand zo wat de bedenking dat we wss toch amper dieren gingen zien vanuit de lodge. Boy was I wrong. Het eerste wat ik zag toen ik de deur van de leefruimte opende was een stuk of 8 bruine beren vlak voor het raam. En gisterenochtend toen ik de screens opende, kwamen er net 2 aangerend door de mist. K was toch lichtjes onder de indruk![]()
Wij hebben vorig jaar die bij de walrussen gedaan, was wel echt redelijk indrukwekkend eigenlijk. Je ziet die dieren echt nog meer als je verwacht inderdaad. Dus inderdaad topervaring, alleen jammer dat het zo duur is, dus het zal toch wel even duren voor we het nog eens gaan doenDe Native Village, de kindjes waren toen nog heel klein (ik denk 3 en 2) en we wouden een aparte kamer voor hen zodat ze ook overdag nog een dutje konden doen. Nog getwijfeld over de Lodge, maar die was nog eens een stuk duurder.
Ik zou zelf graag wel eens die onder water aan de walrussen ofzo doen.

Ik heb volgende week ook in die kamer een overnachting geboekt, hoe goed is die fotoDit weekend 2 dagen doorgebracht in Pairi Daiza, met overnachting in een Full Moon Lodge (met zicht op de bruine beren en de wolven). De accomodatie is ronduit top, in de sauna zitten terwijl er een beer voor uw raam staat dat is toch wel bijzonder. Ook het avondeten en ontbijt (beide buffet) was meer dan in orde. Als gast in het resort heb je ook onbeperkt toegang tot de zones "Land of the Cold" en "Last frontier", en kan je er dus de ganse avond / nacht vrij rondlopen. Fijne ervaring om helemaal alleen te zijn bij bv de walrussen en om een avondlijke serenade te krijgen van de Canadese wolven... De kinderen vonden het ook geweldig (maar vermoeiend, want je stapt wat af!).
Het hele pakket kost zot veel geld (gelukkig was het een cadeau voor het lentefeest van mijn dochter), maar op de kwaliteit van wat je krijgt valt weinig te bekritiseren. Door er 2 dagen te verblijven, neem je ook wat meer de tijd om echt naar de dieren te kijken zonder dat je moet rushen om alles gezien te krijgen.
![]()
.We zijn daar redelijk vroeg aangekomen ja. Inchecken kan wel eventjes duren (je geeft de bagage, in gesloten tassen!, af en krijgt dan een bandje waarmee je toegang hebt tot het park en de accomodatie).Ik heb volgende week ook in die kamer een overnachting geboekt, hoe goed is die foto.
Zijn jullie de eerste dag tegen openingstijd gegaan of wat later? Ik zou wel graag op de twee dagen alles gezien hebben zonder al te veel te moeten rusten (en heb ook 1,5u in de wellness er gratis bij de eerste avond)
Je kan blijkbaar als gast in het resort ook bepaalde stukken dag en nacht gaan bekijken?
Zou mijn eerste keer zijn ginder en het ziet er top uit maar vind de website wel vrij onoverzichtelijk... .

Wij nemen meestal zelf ons eten mee, zodat je geen tijd verliest met te gaan eten (zeker als je alles op 1 dag wilt doen)Wij gaan zaterdag naar Pairi Daiza. Ik hoorde al dat je het park niet op 1 dag gezien krijgt, maar zijn er dingen die je zeker wel of niet moet doen? Qua dieren, maar ook qua eten etc? Het is verdorie wel niet goedkoop, maar de verwachtingen zijn wel hoog. Jammer dat het slapen echt absurd duur is, want dat leek me wel heel cool om te doen.
Prijzen zijn heel uiteenlopend wat betreft waar en welke periode, maar ik vond het redelijk prijzig. Misschien wel eens doen wanneer de dochter ietsjes ouder is.Hoeveel kost zo een overnachting?
Terecht! Wel jammer dat hij dan net niet zichtbaar was.Wij nemen meestal zelf ons eten mee, zodat je geen tijd verliest met te gaan eten (zeker als je alles op 1 dag wilt doen)
Naar dieren toe, kan je misschien op voorhand al uitmaken welke dieren je zeker wel wilt zien en welke niet echt nodig zijn.
Nr 2 hier wou persé de komodovaraan zien, maar die lag toen juist in een overdekt stuk van zijn kooi waar je hem eigenlijk niet zag. Wat jammer was, bij de olifanten heb je dit probleem niet.
Hoe oud zijn je kinderen?Wij gaan zaterdag naar Pairi Daiza. Ik hoorde al dat je het park niet op 1 dag gezien krijgt, maar zijn er dingen die je zeker wel of niet moet doen? Qua dieren, maar ook qua eten etc? Het is verdorie wel niet goedkoop, maar de verwachtingen zijn wel hoog. Jammer dat het slapen echt absurd duur is, want dat leek me wel heel cool om te doen.
Onze is 2 jaar, maar een ander koppel gaat ook mee en daar zijn de kinderen 6 en bijna 4. We hadden al afgesproken broodjes mee te nemen en in de avond eten we ergens daar wel iets gok ik.Hoe oud zijn je kinderen?
Wij hebben sinds begin van de zomer een abbo en zijn meerdere keren geweest. Kan je wel een soort van voorbeeldroute uitstippelen met enkele tips van wegen die mooier zijn.
Zoals Pardal zegt, wij hebben elke keer een picknick genomen en ofwel in de picknick zone of op een bankje gegeten (zo kan je ook naar de dieren kijken)
Wij hebben heel het park gezien op 1 dag tijdens de zomervakantie. Als je niet treuzelt / te veel blijft plakken is dat zeker mogelijk. Maar je hebt wel echt een ganse dag nodig, niet 4-uurtjes zoals een andere dierentuin.Wij gaan zaterdag naar Pairi Daiza. Ik hoorde al dat je het park niet op 1 dag gezien krijgt, maar zijn er dingen die je zeker wel of niet moet doen? Qua dieren, maar ook qua eten etc? Het is verdorie wel niet goedkoop, maar de verwachtingen zijn wel hoog. Jammer dat het slapen echt absurd duur is, want dat leek me wel heel cool om te doen.

.Dikke merci voor de moeite! Ziet er goed uit! Kan niet beloven dat we alles gaan volgen, maar ga het zeker eens bekijken.Wij doen het park ook altijd met de koets, dus zal je wat tips geven ook zodat je alles met de koets kan doen
Enkele algemene tips:
- Download de app reeds thuis als je de kaart wil, het internet in het park laat soms wat te wensen over en dan downloadt de offline kaart niet goed
- Rijdt op de parking gewoon tot helemaal vooraan, er zijn geen parkeerwachters eenmaal op de parking en er zijn altijd lege gaten. Als de zon hard schijnt zet je onder de zonnepanelen.
- Ik loop graag tegenwijzerszin, maar heb de tips proberen zo te maken dat je kriskas kan lopen.
Aan punt 1 kan je best naar het restaurant oasis, hier zitten exotische vogels en oa stokstaartjes. Als je er langs loopt zie je enkel planten en de oude toren.
Voor de oudere kindjes kunnen ze via hangbrug door de serre lopen.
Punt 1:
Bekijk bijlage 32517
Als je de serre doorloopt kom je uit aan de oude ingang. Hier bevindt zich direct de ingang van de kinderboerderij (pauw, lama, geiten, kippen, konijnen, ...)
Pas goed op jullie eten, de geiten zijn al bijna eens met die van ons weg gelopen...
Punt 2:
Bekijk bijlage 32518
Na de kinderboerderij kan je gewoon de logische weg volgen via de roofvogels (punt 3) moest je meer naar het centrum lopen passeer je niets speciaals.
Aan punt 4, doe even de moeite om de buggy naar boven te duwen. Dan loop je boven de beren en wolven populatie en kan je hen goed zien. Moest je rechtdoor gaan zie je enkel hotelkamers en er is maar 1 raam om door te kijken.
Bekijk bijlage 32519
Aan punt 5 is het logisch en hopen dat je de dieren kan zien. De zeeleeuwen, bevers en pouma zien niet altijd te zien. Maar afsteken levert je buiten wat tijdswinst ook geen extra dier op.
Aan punt 6 kan je gewoon doorlopen. Aan de ene kant zitten de zwarte beren en elanden en de herten/reeen bevinden zich achter de lodges.
Punt 7 doe je een rondje (kan met de koets) de wasberen zijn meestal actief. De bizons staan was passief te wezen.
Bekijk bijlage 32520
Bij punt 8 moet je even splitsen.
de trappen kan je omhoog wandelen en met de koets loop je even het hotel in (grot) en gebruik je de lift om boven uit te komen.
Dan kan je van boven de meeste dieren zien. Al raad ik wel is even aan om ook met zijn allen via de grot te gaan om zo aan de grote ramen uit te komen en de walrussen te zien zwemmen. Als je geluk hebt kan je ook de ijsberen zien zwemmen.
In de grot bevinden zich ook de pinguins.
Eindigen doe je best wel terug boven met de koets omdat je anders je koets vanaf de picknickplaats omhoog moet duwen tot bij de oerang oetangs.
Tenzij je sneeuwtijgers, aapjes en varanen wil spotten de de tempels en tuin.
Bekijk bijlage 32521
Bij punt 9 kan je de koets op 2 manieren omhoog/omlaag brengen (recht en steil) of via een slingerend blote voetenpad.
De olifanten op punt 10 zijn op 2 manieren te bekijken.
Ofwel staan ze voor de tempel ofwel moet je even de koets omhoog duwen. Buiten olifanten staat hier niets.
Bij de afrikaanse dieren staat meeste wel duidelijk op het kaartje.
Bij de nijlpaarden (punt 11) kan je van boven of beneden via de ruit kijken.
Hierna kan je via de gorilla's en het dorp (zwijnen te bezichtigen) uitkomen bij het paaldorp. Op het pad naast de spoorlijn zijn geen dieren te zien.
Het paaldorp (punt 12) zijn enkele grotere vogels en mini nijlpaarden te zien. Maar het vormt ook vooral een goeie verbinding met de boot (kikkers, spinnen, slangen, ...) en naast de boot staan er nog buffels en giraffen.
Hierna steken we de vijver over aan de vuurtoren (waar je de pinguins en zeehonden kan zien)
Eenmaal in Australië (punt 13) kan je aan de splitsing best de voliere kiezen waar pelikanen en parkieten zitten.
De wombats en walabi's kan je ook nog spotten beetje verder.
De panda's en tijgers hebben geen uitleg nodig.
maar de rode tuin bij punt 14 misschien wel. Het is een beetje een saai stuk, maar rondlopen levert buiten tijdswinst ook niet veel op. Geen dieren te zien. Als je geluk hebt kan je wel wat diertjes spotten.
Aan punt 15 zijn er serres met exotische vogels. Niets speciaals maar er begint wel een loopbrug die tot in de speeltuin loopt. Maar deze heb ik nog niet kunnen nemen. Dus kan er ook geen details over geven.
Bekijk bijlage 32522
Het aquarium (Punt 16) is de moeite waard enkel en alleen al voor het toilet. De visjes zwemmen boven het hoofd van je kindje terwijl je de pamper ververst.
Aan punt 17 is het goed om iets te drinken en je kan er de grot inlopen voor enkele beestjes door de ruit te zien.