Pairi Daiza

wij zijn vorige week nog snel geweest omdat onze gratis tickets gingen verstrijken.

in de winter is er toch niet zo veel aan imo, na amper 2 uur waren we al weer weg.
echt zonde om dan 2 keer anderhalf uur te rijden naar ginder :)

maar ja, hebben het gezien nu (2e keer).
 

de plannen & foto’s:
 

de plannen & foto’s:

Lekker cosy, zo'n wellness in een dierenpark. Begint daar meer op een resort met bijkomstig dieren te kijken dan een dierentuin.
 
Side-note: iemand tips voor andere zaken te doen in de buurt van Bergen, als je één dagje Pairi Daisa wilt doen en één dagje iets anders?
 
Side-note: iemand tips voor andere zaken te doen in de buurt van Bergen, als je één dagje Pairi Daisa wilt doen en één dagje iets anders?
Scheepslift van Strépy-Thieu, Le Grand-Hornu, Pass, Maison Van Gogh,...

Ik weet niet waar je interesses liggen, maar Bergen staat vooral bekend om de mijnen, kunst en ook wat zaken die op de Unesco wereld erfgoed lijst staan (Bv. Belfort, archieven Mundaneum).

En ga eens het aapje aaien ;-)
 
De Neolithische vuursteenmijnen in Spiennes is één van die dingen die ik nog wil bezoeken. Maar ik denk dat je dat op een uurtje wel gezien hebt.
 
Is een abonnement van Pairi daiza eigenlijk de moeite waard ?

Geen idee hoeveel het kost en wat er allemaal zit inbegrepen maar zoals elk abbo bij een dierentuin hangt het mijn inzien af van hoe veel je gaat.

Voor mij is Pairi Daiza anderhalf uur rijden dus wij gaan misschien max 1 x per jaar naar daar en dan is het uiteraard niet voordeliger.
We hebben wel een abbo op de Antwerpse Zoo / Planckendael en elk jaar halen wij er profijt uit.
 
Wij wonen er maar een 40tal minuten van, dus afstand is minder een probleem.
Ons abonnement is net verlopen en we zijn in totaal een 6tal keer geweest.

Prijzen:
3-11 jaar: 89€
12-64 jaar: 99€
Parking: 34€
(bron: https://www.pairidaiza.eu/nl/membership-card)

Enorm mooi en verzorgd park, zeker de moeite als jullie dat graag en regelmatig willen doen.
Onze jongste vooral is enorm zot van dieren en vond het telkens fantastisch om te gaan.

Extra voordelen zijn er zo goed als niet: 10% korting in de boetiekjes en beetje korting bij bepekt aantal andere parken.

De tv-reeks 'expeditie Pairi Daiza' maakte het voor ons gastjes extra leuk, want in het park kom je geregeld de verzorgers tegen die ze kennen vanop tv. Kleinste liep altijd te zwaaien naar de verzorgers, overtuigd dat hij daardoor ook op tv zou komen... 😅
 
Ik ga volgende week met m'n broer en zijn kindjes. Zij stellen voor om sandwiches mee te nemen.
Weet er iemand of je daar broodjes kan kopen, en of die betaalbaar en te eten zijn?
 
bedankt hoor.
ik weet nu: ze hebben daar idd broodjes.

dus voor de rest: zijn ze betaalbaar, zijn ze lekker?
 
Ik ga volgende week met m'n broer en zijn kindjes. Zij stellen voor om sandwiches mee te nemen.
Weet er iemand of je daar broodjes kan kopen, en of die betaalbaar en te eten zijn?

Wij zijn eind november geweest en het was te koud/nat om buiten te picknicken. Alle buitenkramen/afhaalpunten waren toen ook dicht.

We wouden gewoon een stop maken voor een koffie te drinken (en de baby's eten te geven) en hebben toen heel wat afgewandeld. Van de eetgelegenheden op https://www.pairidaiza.eu/nl/eetgelegenheden kan ik zeggen dat de eerste 4 (vrij) prijzig zijn met menu's vanaf 30 euro.

Uiteindelijk mochten we wel in de Brasserie gaan zitten, alhoewel dat enkel voor te eten was. Er stond vrij snel volk aan te schuiven waardoor wij ook naar buiten gekeken werden omdat wij enkel iets wouden drinken.

Nadien hebben we in de Oasis gegeten, hetgeen vergelijkbaar is met een duurdere lunch garden met minder keuze. Je zit wel warm/overdekt en er is een binnenspeeltuin. Al de andere eetopties zijn dus ofwel duur ofwel buiten/niet overdekt.
 
ik ga ongeveer 15 keer per jaar nu want woon niet te ver.
Maar ik heb het daar ondertussen ook wel gezien hoor en ben niet ZO een grote fan van dieren begapen.
wel jammer dat ze die vogelshows niet meer doen...dat was wel spectaculair.
Ook jammer dat de horeca prijzen erg gestegen zijn de laatste jaren, nu kan er enkel nog een pak frieten af (als de frituur rechtover de olifanten toevallig nog eens open is)

Wat wel leuk is zijn de thema weken, carnaval, festivales, haloween en kerstmis, dan maakt het voor mij nog de moeite om een jaarabonnement te nemen. Ik zie het een beetje als mijn eigen tuin, die ik niet moet onderhouden.
 
Terug
Bovenaan