Painted miniatures - tips, tricks and pics

Gasten, motiveer mij es om voort te doen aan mijn Mortarion :unsure:
Als ge motivatie / inspiratie zoekt is pinterest altijd een goeie keuze :


Het is ook model dat zich leent tot veel creativiteit he. Het kan bijna niet mis gaan :)
 
Weet iemand waar ik "goedkopere" verf kan kopen voor dungeon tiles mee te schilderen.
Want vind de gewone mini verf daarvoor gebruiken soms wel wat verspilling, aangezien het echt voor tiles en muren zijn.
Heb zelf niet echt ervaring met verf, maar wel al gemerkt dat er soms wel veel verschil in zit.

Ik kom wel af en toe topics hierover tegen maar dat zijn allemaal meestal merken die en in de US te krijgen zijn.
Dus hoop dat hier iemand misschien wel ervaring mee heeft.
 
Weet iemand waar ik "goedkopere" verf kan kopen voor dungeon tiles mee te schilderen.
Want vind de gewone mini verf daarvoor gebruiken soms wel wat verspilling, aangezien het echt voor tiles en muren zijn.
Heb zelf niet echt ervaring met verf, maar wel al gemerkt dat er soms wel veel verschil in zit.

Ik kom wel af en toe topics hierover tegen maar dat zijn allemaal meestal merken die en in de US te krijgen zijn.
Dus hoop dat hier iemand misschien wel ervaring mee heeft.
Je kan eventueel gewone acrylverf in de Dreamland kopen? Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar ik heb al van meerdere personen gehoord dat zij dit gebruiken om hun terrein te schilderen.

Zoiets : https://www.dreamland.be/e/nl/dl/creall-plakkaatverf-dacta-color---5-stuks-194405

Het is natuurlijk duurder dan de gewone verf, maar je krijgt veel meer verf in de plek.

Anders moet je eens een modelbouw winkel in de buurt binnen springen. Ik koop meestal Vallejo en die gaat rond de 2.5€ per flesje. Te koop bij al deze winkels :

 
Ah cool een minipainting thread.

Mijn minis staan op instagram.com/robinpaintsminis

wel al effkes geleden dat ik gepost heb daar, life happens en niet veel kunnen schilderen laatste tijd.
 
Ah cool een minipainting thread.

Mijn minis staan op instagram.com/robinpaintsminis

wel al effkes geleden dat ik gepost heb daar, life happens en niet veel kunnen schilderen laatste tijd.
Net eens gekeken. Knap werk!
 
Hey iedereen,

Paar dagen geleden heb ik onder "Boardgames" al een topic van Gloomhaven gestart.
Ondertussen heb ik Jaws of the Lion gekocht.
Ik schrok ervan hoeveel reacties daar ineens op kwamen.
Voor alle duidelijkheid ben ik echt beginnende in het wereldje van Gloomhaven.
Al gauw had ik door dat D&D en painting van figures daar ook bij kwam kijken.
Vooral dat painting gedoe spreekt me enorm aan. Vroeger als kind heb ik wel wat modebouw gedaan en dat lukte aardig.

Ik denk dat ik dat wel onder de knie zou kunnen krijgen mits wat tijd en oefening.
Ook ben ik echt een beetje naar een nieuwe hobby op zoek waar ik van tot rust kom.
Nu heb ik enkel Playstation en Magic the Gathering. Echter kost Magic gewoon redelijk wel wat ik verzamel graag.
Ik denk dat ik met het schilderen veel meer plezier ga hebben voor minder geld.
Voor 100 euro heb ik alles al denk ik om te kunnen beginnen schilderen en ik heb volgens mij weken lang plezier.

Nu was mij vraag hier een beetje of ik ergens een website kan vinden waar alles van a tot z opstaat.
Uiteraard wil ik eerst wat leren over alle merken van paint en vooral welke figures en waar ik ze best kan kopen.
Ik denk dat ik me de starters van Army painter ga aankopen om te beginnen en ook die paint table om op tafel te zetten. (is gemakkelijk om te verplaatsen en op te ruimen)
Enkel heb ik wat last met online een goeie store te vinden om de unpainted figures te vinden.
Iemand raad.

Heb al een deel starter tutorials gezien en met die info ga ik aan de slag denk ik.
Alle raad is welkom in ieder geval.
Nu ga ik deze topic nog even helemaal doornemen. Zijn 12 pagina's dus ik ben wel even zoet.

Alvast bedankt voor de reacties hier.

Greetz
 
Ondertussen heb ik HobbyZone ontdekt en ik denk dat ik me daar de large Paint station ga aanschaffen :)
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

Paar dagen geleden heb ik onder "Boardgames" al een topic van Gloomhaven gestart.
Ondertussen heb ik Jaws of the Lion gekocht.
Ik schrok ervan hoeveel reacties daar ineens op kwamen.
Voor alle duidelijkheid ben ik echt beginnende in het wereldje van Gloomhaven.
Al gauw had ik door dat D&D en painting van figures daar ook bij kwam kijken.
Vooral dat painting gedoe spreekt me enorm aan. Vroeger als kind heb ik wel wat modebouw gedaan en dat lukte aardig.

Ik denk dat ik dat wel onder de knie zou kunnen krijgen mits wat tijd en oefening.
Ook ben ik echt een beetje naar een nieuwe hobby op zoek waar ik van tot rust kom.
Nu heb ik enkel Playstation en Magic the Gathering. Echter kost Magic gewoon redelijk wel wat ik verzamel graag.
Ik denk dat ik met het schilderen veel meer plezier ga hebben voor minder geld.
Voor 100 euro heb ik alles al denk ik om te kunnen beginnen schilderen en ik heb volgens mij weken lang plezier.

Nu was mij vraag hier een beetje of ik ergens een website kan vinden waar alles van a tot z opstaat.
Uiteraard wil ik eerst wat leren over alle merken van paint en vooral welke figures en waar ik ze best kan kopen.
Ik denk dat ik me de starters van Army painter ga aankopen om te beginnen en ook die paint table om op tafel te zetten. (is gemakkelijk om te verplaatsen en op te ruimen)
Enkel heb ik wat last met online een goeie store te vinden om de unpainted figures te vinden.
Iemand raad.

Heb al een deel starter tutorials gezien en met die info ga ik aan de slag denk ik.
Alle raad is welkom in ieder geval.
Nu ga ik deze topic nog even helemaal doornemen. Zijn 12 pagina's dus ik ben wel even zoet.

Alvast bedankt voor de reacties hier.

Greetz
Hier is het de vriendin die voornamelijk miniatures paint, ze volgt graag de videos van Sorastro (Als je hem support met patreon) heb je ook toegang tot alle PDFs van zijn gloomhaven miniatures die hij al heeft geschilderd.

Het begint met schilderen en dan komt er basing bij - het kan ook iets duurder uitdraaien dan 100€ :D
 
Hier is het de vriendin die voornamelijk miniatures paint, ze volgt graag de videos van Sorastro (Als je hem support met patreon) heb je ook toegang tot alle PDFs van zijn gloomhaven miniatures die hij al heeft geschilderd.

Het begint met schilderen en dan komt er basing bij - het kan ook iets duurder uitdraaien dan 100€ :D
Ok, dat ga ik eens bekijken.
Ja het zal niet lang bij 100 euro blijven, ik ken mezelf :)

Ik denk wel dat ik met 100euro al wel kan starten. Er zijn veel hobby's waar je een pak meer nodig hebt dan 100 om te beginnen :)
 
Veel succes met je schildertocht @Hunt85 je zal rap genoeg merken of het iets voor jou is, maar als je al genoot van modelbouw kan dit ook een kolfje naar je hand zijn.
 
Veel succes met je schildertocht @Hunt85 je zal rap genoeg merken of het iets voor jou is, maar als je al genoot van modelbouw kan dit ook een kolfje naar je hand zijn.
The, ja ik denk dat het wel iets voor mij gaat zijn. Heb juist The Army painter hobby set, grijs en witte primer spraycan, the xl hobby zone Paint Station en nog wat unpainted carters en barrels, wetpallet en een figuresholder gekocht. Nu nog ergens een aantal unpainted figures vinden se en we kunnen starten :) .
Thx in ieder geval
 
99h6klegu5e71.jpg


Hoi!

40k & AOS painter/speler hier :) Ondertussen al enkele jaren bezig, met als focus "tabletop"-standaard te krijgen. Ik speel enkel met painted units dus het mijn legers hangen vaak rond de 1000-1500 points met een trage groei (zeker sinds ik vader ben).

Momenteel bezig met Cursed City van GW, langzaam maar zeker, te painten, doel is alles af tegen vaderdag, dan heb ik de box 1 jaar.
 
99h6klegu5e71.jpg


Hoi!

40k & AOS painter/speler hier :) Ondertussen al enkele jaren bezig, met als focus "tabletop"-standaard te krijgen. Ik speel enkel met painted units dus het mijn legers hangen vaak rond de 1000-1500 points met een trage groei (zeker sinds ik vader ben).

Momenteel bezig met Cursed City van GW, langzaam maar zeker, te painten, doel is alles af tegen vaderdag, dan heb ik de box 1 jaar.
Klinkt heel veel chinees voor mij arm :)
Weet in ieder geval al wat 40k en AOS is nu :)
Ik ben vooral op zoek nu naar figures die ik kan gebruiken bij Gloomhaven. Alle tips zijn welkom
 
Hey iedereen,

Paar dagen geleden heb ik onder "Boardgames" al een topic van Gloomhaven gestart.
Ondertussen heb ik Jaws of the Lion gekocht.
Ik schrok ervan hoeveel reacties daar ineens op kwamen.
Voor alle duidelijkheid ben ik echt beginnende in het wereldje van Gloomhaven.
Al gauw had ik door dat D&D en painting van figures daar ook bij kwam kijken.
Vooral dat painting gedoe spreekt me enorm aan. Vroeger als kind heb ik wel wat modebouw gedaan en dat lukte aardig.

Ik denk dat ik dat wel onder de knie zou kunnen krijgen mits wat tijd en oefening.
Ook ben ik echt een beetje naar een nieuwe hobby op zoek waar ik van tot rust kom.
Nu heb ik enkel Playstation en Magic the Gathering. Echter kost Magic gewoon redelijk wel wat ik verzamel graag.
Ik denk dat ik met het schilderen veel meer plezier ga hebben voor minder geld.
Voor 100 euro heb ik alles al denk ik om te kunnen beginnen schilderen en ik heb volgens mij weken lang plezier.

Nu was mij vraag hier een beetje of ik ergens een website kan vinden waar alles van a tot z opstaat.
Uiteraard wil ik eerst wat leren over alle merken van paint en vooral welke figures en waar ik ze best kan kopen.
Ik denk dat ik me de starters van Army painter ga aankopen om te beginnen en ook die paint table om op tafel te zetten. (is gemakkelijk om te verplaatsen en op te ruimen)
Enkel heb ik wat last met online een goeie store te vinden om de unpainted figures te vinden.
Iemand raad.

Heb al een deel starter tutorials gezien en met die info ga ik aan de slag denk ik.
Alle raad is welkom in ieder geval.
Nu ga ik deze topic nog even helemaal doornemen. Zijn 12 pagina's dus ik ben wel even zoet.

Alvast bedankt voor de reacties hier.

Greetz

Voor testprojectjes kan ik u de Nolzurs marvelous mini's aanraden. Kan je voor 1.85 euro per stuk vinden op ALIexpress. Je zult er geen prijzen mee winnen maar zijn wel nog oke.
Daarnaast koop ik veel bij Reaper miniatures en raging heroes. Als het iets meer mag zijn: Nocturna models, Mindhunter Games verkopen heel leuke dingen. Zijn meestal wel duur. Games workshop blijf ook een hele dure, maar superieur merk. Of je koopt uzelf een Resin printer. Kan al vanaf 200 euro ofzo en je print er 0.025 mee. Ik heb er zelf eentje en de resultaten zijn enorm goed.

Net als velen ben ik per ongeluk in de hobby terecht gekomen. Ik heb zo'n 10 jaar modelbouw gedaan en had niet altijd zin in al dat 'gedoe'. Modelbouw is ook belachelijk veel duurder als het op de aankoop van je materialen aankomt.
Bij minipainten is de mini zelf meestal het duurst. Beiden hebben naar mijn mening geen enkele overeenkomst. Ze zitten gewoon in hetzelfde 'vakje' als het op hobby's aankomt.

Ik kan je alvast afraden om de starterset van ArmyPainter aan te kopen. Is gewoon niet prettig om mee te werken. Heeft ook geen matte finish wat is echt haat. Kijk even bij AK interactive naar hun 3rd gen acrylics. Zijn naar mijn mening de beste paintsets die er zijn. Hun 'wit' is met voorsprong het beste 'wit' die je kan kopen. Naast AK is Citadel ook wel heel erg goed.

Investeer ook in een 2-3 goede penselen. Winsor newton series 7 of raphael 8084. nummers 2, 1 en 0 worden hier het meest gebruikt.
Een wet palette zal je ook heel snel willen aankopen. Redgrassgames heeft volgens mij de beste.

Altijd leuk om iemand te verwelkomen in de hobby.
 
Terug
Bovenaan