Painted miniatures - tips, tricks and pics

First mini done :)

IMG_20221018_145011.jpg
IMG_20221018_145039.jpg
 
Ziet er goed uit! Wat was je werkwijze?
In 1 kleur geprimed of zo'n "zenithal priming" gedaan? Zwarte primer/witte/grijze?

Ik weet niet welke goud kleur dat is, maar pas op dat je daarmee niet je penselen kapot maakt (als het een "echte" metaal kleur is). In die echte metaal kleuren zitten schilfers en die schuren je penseelharen dan af (zoek maar eens op "metallic paint damage brushes", bv ). Ik gebruikte die metalen kleuren van Vallejo ook en dat heeft mijn 0-penseel daadwerkelijk kapot gemaakt.
 
Ik gebruik als verf citadel, vallejo gamecolor, vallejo model Color en sinds kort ook armypainter speedpaints (om es te testen). Undercoat is van armypainter, witte of grijze. Ik werk niet graag op zwarte undercoat maar witte is erg opvallend als ge iets gemist hebt dus dat grijs is wel een goed compromis imo.
Mijn favo penselen zijn van Habico, maar geen idee of ze die zelfs nog maken, die heb ik na meer als 10j teruggevonden op zolder

Huidig WIP:
GQKcHZE.jpeg
 
Ziet er goed uit! Wat was je werkwijze?
In 1 kleur geprimed of zo'n "zenithal priming" gedaan? Zwarte primer/witte/grijze?

Ik weet niet welke goud kleur dat is, maar pas op dat je daarmee niet je penselen kapot maakt (als het een "echte" metaal kleur is). In die echte metaal kleuren zitten schilfers en die schuren je penseelharen dan af (zoek maar eens op "metallic paint damage brushes", bv ). Ik gebruikte die metalen kleuren van Vallejo ook en dat heeft mijn 0-penseel daadwerkelijk kapot gemaakt.
Zwarte primer en grijze zenithal, base colors, zwarte wash, dry brush en highlights.
Tzijn allemaal Vallejo Model kleuren, gelukkig heb ik als absolute beginner nog maar goedkope LuPri kolinsky brushes, dus die zijn replaceable.
Wel goed om te weten!

Wel meteen de fout gemaakt van toch nog teveel verf in de drybrush te hebben ook al leek dat niet het geval, en dat zie je ook, Maar ikga er niks aan corrigeren, tis een goeie baseline voor de toekomst :)
 
't Is natuurlijk persoonlijke voorkeur en smaak maar kijk ook eens naar de vallejo Game Color reeks, die zijn precies iets feller en levendiger dan hun Model reeks vind ik, de Model reeks doet iets "doffer" aan dan Game imo maar ik gebruik ook wel beiden door elkaar natuurlijk....
 
Goed om in de gaten te houden trouwens ook is het het volgende.
Vallejo springt ook op de contrast/speed paint verfjes. Xpress color zal de range gaan heten. Momenteel is de range 24 kleuren groot en zal de prijs zelfs onder die van Army Painter vallen en zou ze niet reactivaten. Hun game color range krijgt ook een update met nieuwe dripper bottles.
 
Goed om in de gaten te houden trouwens ook is het het volgende.
Vallejo springt ook op de contrast/speed paint verfjes. Xpress color zal de range gaan heten. Momenteel is de range 24 kleuren groot en zal de prijs zelfs onder die van Army Painter vallen en zou ze niet reactivaten. Hun game color range krijgt ook een update met nieuwe dripper bottles.
Heel interessant want ik ben wel fan van Vallejo en speedpaints bevallen mij tot nu toe ook wel dus wel benieuwd wat dat gaat geven.
 
't Is natuurlijk persoonlijke voorkeur en smaak maar kijk ook eens naar de vallejo Game Color reeks, die zijn precies iets feller en levendiger dan hun Model reeks vind ik, de Model reeks doet iets "doffer" aan dan Game imo maar ik gebruik ook wel beiden door elkaar natuurlijk....
Ja die meende ik initieel te kopen maar dan las ik in verschillende reddit posts dat de model reeks toch echt wel superieur was.
Maar het zijn inderdaad mss vrij muted kleuren ja.
Vorig weekend nog eens bij de GW store binnengewandeld en buitengekomen met een 2-tal Citadel contrast paints om mee te experimenteren, en de exclusive mini van Warhammer day.
Maar als de contrast paint me bevalt zal ik absoluut voor de Xpress colors van Vallejo of de Speedpaints van Army Painter gaan, want Citadel is me veel te duur en ik hoor enkel goede zaken over de andere 2.
 
Ja die meende ik initieel te kopen maar dan las ik in verschillende reddit posts dat de model reeks toch echt wel superieur was.
Maar het zijn inderdaad mss vrij muted kleuren ja.
Vorig weekend nog eens bij de GW store binnengewandeld en buitengekomen met een 2-tal Citadel contrast paints om mee te experimenteren, en de exclusive mini van Warhammer day.
Maar als de contrast paint me bevalt zal ik absoluut voor de Xpress colors van Vallejo of de Speedpaints van Army Painter gaan, want Citadel is me veel te duur en ik hoor enkel goede zaken over de andere 2.
De GW-store? Das buitenland dan want er waren toch geen meer in België dacht ik?
(En om maar meteen de leeftijd te tonen, in mijnen tijd was er 1, in Brussel, in de kleermakersstraat was dat)
 
Topic dat ik nogal uit het oog durf verliezen dus in ene keer maar een random hoop prullen waar ik momenteel mee bezig ben.
Een deel terrain, wat losse models om hun respectievelijke units naar 25models/stuk te bumpen en een unit Hammerers zo goed als af,ik ga die echt nog wel eens basen....ooit....

 
Net heel wat dark angels gekocht samen met azrael. Tegen het einde van het jaar wil ik een volledige dark angels leger hebben met alle named characters. :unsure:

Daarnaast staat Mortarion (beide versies), Angron, The Lion (beide versies), plague marines, world eaters en battle sisters nog op mijn verlanglijstje. Kga opslag moeten vragen vrees ik :unsure:
 
Iemand hier ervaring met het strippen van mini's? Online lees ik veel goede zaken over Super Clean en LA totally awesome maar die kan je hier niet verkrijgen...
 
Terug
Bovenaan