Overwatch 2

Shooter PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Overwatch 2

Ik was Masters 3700+ op 2 verschillende accounts (dus niet boosted of whatever. Ik had 2 accounts omdat ik op de eerste enkel tank speelde, op hoge rating, maar ik wou ook graag support leren, maar was uiteraard onmogelijk omdat alle roles toen nog 1 rating hadden...) en ben geplaced in Gold 5. Na 7 wins wel ineens naar Gold 2. Toegegeven, het was wel enkele seizoenen geleden dat ik nog gespeeld had, en ik heb mijn placements gedaan met enkele buddies die normaal lagere rating hebben en we hebben best wel wat games verloren. denk 7W - 10L of zo uiteindelijk.
Meeste van mijn maten waren gold/plat en zijn allemaal in bronze 4 of lager geplaced...

Het valt ook echt op dat het een shitshow is hoor. Er zit nu echt een combinatie van goeie spelers en heel slechte spelers op dezelfde rating te spelen allemaal. Overlaatst ne soldier die maar amper 1000dmg heeft kunnen halen op een volledige game. DPS lords die na elke death van character switchen en zo. Tanks die achter een muurtje staan te beven ipv ruimte te creëren. 1V5 ulties gebruiken. Maar dan ook gasten die gwn zwaar steamrollen en effectief 1V5 winnen :D

Maar ik stoor me er niet aan. Ik speel eigenlijk liever deze games op't moment dan die sweaty Masters+ games waarin je je niet kan veroorloven om je aandacht ff te laten verzwakken.
 
Laatst bewerkt:
Ugh, ik was in OW1 mid diamond dus ik heb al schrik. Het probleem is dat eens je onder platinum valt er amper nog iemand een mic gebruikt, niemand kan ook nog wachten om te groupen en ze denken allemaal dat ze de game gaan winnen door 1v5 hun ult weg te gooien. Ook het type volk dat niet wisselt terwijl er 2 harde counters zijn tegen hun char.

Nu je stats ziet erger ik mij ook wel blauw aan andere spelers. Vroeger had je wel de notie van "x en y doen precies niet veel". Gisteren iemand die de hele tijd DPS speelde en 4 kills had terwijl ik met Moira er 38 had (en 15K healing).
 
Ugh, ik was in OW1 mid diamond dus ik heb al schrik. Het probleem is dat eens je onder platinum valt er amper nog iemand een mic gebruikt, niemand kan ook nog wachten om te groupen en ze denken allemaal dat ze de game gaan winnen door 1v5 hun ult weg te gooien. Ook het type volk dat niet wisselt terwijl er 2 harde counters zijn tegen hun char.

Nu je stats ziet erger ik mij ook wel blauw aan andere spelers. Vroeger had je wel de notie van "x en y doen precies niet veel". Gisteren iemand die de hele tijd DPS speelde en 4 kills had terwijl ik met Moira er 38 had (en 15K healing).
Het ding is nu ook, er gaan héél veel diamond spelers in bronze/silver zitten op dit moment. Dus de climb kan nog meevallen om er terug uit te geraken.

Die stats zijn heel toxic vind ik. Heb al vaak mensen dingen zien typen zoals "dps diff", wat de nieuwe hippe manier lijkt te zijn om aan te tonen hoe veel meer dps jij hebt tegenover de andere. Ik ben ook al eens mid-game gejoined in open play, om dan meteen te horen te krijgen "SWITCH!!!", aangezien mijn stats op dat moment nul zijn ten opzichte van de rest van het team en dan lijkt het alsof ik big time suck.
 
Het ding is nu ook, er gaan héél veel diamond spelers in bronze/silver zitten op dit moment. Dus de climb kan nog meevallen om er terug uit te geraken.

Die stats zijn heel toxic vind ik. Heb al vaak mensen dingen zien typen zoals "dps diff", wat de nieuwe hippe manier lijkt te zijn om aan te tonen hoe veel meer dps jij hebt tegenover de andere. Ik ben ook al eens mid-game gejoined in open play, om dan meteen te horen te krijgen "SWITCH!!!", aangezien mijn stats op dat moment nul zijn ten opzichte van de rest van het team en dan lijkt het alsof ik big time suck.
Gisteren zat een enemy Mercy te klagen over mij :unsure:
"Cant believe we're losing to this low rank Junkrat"
Maar ik had veruit de beste DPS stats + ik heb nog geen rank dit seizoen.

Achja, letterlijk elk online spel heeft toxic spelers. Is gewoon een algemene mentaliteitskwestie dezer dagen.
 
Vroeger veel Overwatch gespeeld maar aan deel 2 ga ik zelfs niet aan beginnen.
Fijn als je met mensen speelt die weten wat ze doen. Irritant als je met mensen speelt die niet weten waar ze mee bezig zijn.
En als ik de reacties lees en gameplay zie dan merk ik dat er nog niet veel veranderd is.
 
Dat is toch eigen aan elke MP objective based shooter? Je hebt altijd mensen die er bij lopen als een kieken zonder kop.
 
Gisteren weer uit Comp gesmeten door Xbox achievement. Ik dacht dat dit verholpen kon worden door de popup uit te zetten, maar tevergeefs.
Weer alternate mac-reset, Xbox herstarten, en dan kan ik terug inloggen. 8 uur Comp-ban, want het was al de derde keer...

Voor de rest ben ik wel terug siked voor Overwatch!
 
Gisteren eindelijk wat tijd gehad om het deftig te proberen. Om 1 of andere reden ben ik er wel niet in geslaagd om mijn progress over te zetten, hoewel mijn PSN en Xbox accounts gelinkt zouden moeten zijn aan dezelfde Battlenet account.
Anyways, zo erg vind ik het niet om opnieuw te beginnen. Het was toch al 3 jaar geleden ofzo dat ik het nog gespeeld had.

Wat Fetseroony hierboven zegt is inderdaad erg irritant. Ik heb het ook verschillende keren voorgehad. Maar doordat ik nog geen competitive toegang heb heeft het geen gevolgen hier :)

Na een dikke 2u gespeeld te hebben:
+ 5v5 pakt beter uit dan ik gedacht had
+ Push mode is wel fun. De nieuwe maps hiervoor zien er grafisch ook een pak beter uit
+ Default controls werken verrassend goed voor mij. Ik heb tot hiertoe enkel mijn Y-axis omgedraaid.
- Zoals pakweg iedereen zegt: dit is Overwatch 1.1 , niet de naam Overwatch 2 waardig
- Oude maps zijn nog exact hetzelfde
- Map Rotation: er zijn zogezegd 22 maps, maar daar heb ik gisteren niet veel van gemerkt.

Wie mij wil toevoegen:
Fryto83 (Xbox)
main: Soldier 76
(Niet dat ik buitengewoon goed ben: op de PS4 zat ik meestal in 1 vd Gold ranks)
 
Kan iemand meer info geven over de 4p coop campaign? Zit die er nu al bij en zijn het meerdere missies? Is dit ook gratis?
 
Snap eigenlijk niet hoe sommigen dit beter vinden dan Overwatch 1. Zonder shields is het meestal wat rondhossen in groepjes rond een payload, wat brawls zonder veel tactics en respawn en nog eens. Heroes als Junker Queen, Wrecking Ball en Doomfist zijn ook totaal geen tanks waardoor je nooit het gevoel hebt dat er iets damage aan het opvangen is. Het duurt ook eeuwen tegen dat Orisa of Zarya tegen de grond gaan, auto-heal van healers staat ook veel te hoog.

Open queue is ook totally ruined want 9/10 keer zit ik met 2/3 tanks in een team en dan trekt het al helemaal op niks.
Om maar te zwijgen van dat nieuwe ranking systeem waardoor ik al heel het seizoen het gevoel heb dat ik placements aan het doen ben :sop:

Wat verlang ik naar een goed potje 6v6 op Volskaya of Anubis :cry::headshake:
 
Als support is het met momenten inderdaad echt wel zeer frustrerend nu er maar 1 tank is. Het chaotische vind ik verder wel plezant, dat geeft me met momenten UT vibes.
 
UT > OW1 :p.

Maar de "vanilla" OW1 gaf mij ook meer die UT vibe dan waar OW uiteindelijk is in geëvolueerd. Die chaos die eenzelfde character meermaals in een team toevoegde, of dat je plots 4 tanks in je team kon hebben ... ik heb het al gezegd, voor mij was dat de USP van Overwatch en hoewel ik snap dat ze daar zijn van gestapt was het net die chaos die mij die heerlijke UT vibe gaf.
 
UT > OW1 :p.

Maar de "vanilla" OW1 gaf mij ook meer die UT vibe dan waar OW uiteindelijk is in geëvolueerd. Die chaos die eenzelfde character meermaals in een team toevoegde, of dat je plots 4 tanks in je team kon hebben ... ik heb het al gezegd, voor mij was dat de USP van Overwatch en hoewel ik snap dat ze daar zijn van gestapt was het net die chaos die mij die heerlijke UT vibe gaf.
Ik ben ook een grote UT fan maar dat gevoel geeft Overwatch mij eigenlijk nooit :unsure:
Ik zie dat ook totaal niet als hetzelfde soort game :p

Zarya is ook zo broken, niet te doen. Letterlijk elke game
 
Terug
Bovenaan