Overwatch 2

Shooter PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Overwatch 2

Dr. Sheldon Cooper

Well-known member
ow2.png


release: 4 oktober 2022
genre: FPS
dev: Blizzard

/!\ free-to-play

Overwatch 2.

Featuring a new five-versus-five multiplayer format with cross-platform play and cross-platform progression, Overwatch 2‘s player-versus-player experience is designed to offer incredible and fresh competitive gameplay with a new, free-to-play model and major game updates such as new heroes, hero reworks, maps, modes, and premium cosmetics.

 
5v5, een tank minder. Ik geef het absoluut een kans. Meer impact per speler. Minder chaos op de map.

Release date voorlopig nog niet bekend, spijtig dat er geen enkele nieuwe hero werd getoond. Wel hoop nieuwe maps en de nieuwe mode rush!
 
Ik heb vooral schrik dat het een dps fest gaat worden en dat alle tactics out the window gaan.
Nuja, dat is het nu eigenlijk ook al. Verschrikkelijke playerbase
 
Wat mij stoort is dat ze er stelselmatig alles uithalen wat het spel uniek (en voor mij zo goed) maakte. De 'vanilla' versie was een nachtmerrie om te balancen, maar het feit dat je met meerderen een zelfde personage kon spelen, dat je spellen helemaal kon omgooien door van een 2-2-2 plots naar een 3-1-2 te gaan enzovoort, vond ik fantastisch. Geen spel was hetzelfde, het aanpassen van je setup en het on-the-fly reageren op de veranderende setups van de tegenstanders maakte het zo een fris spel. En de chaos vond ik net heerlijk. Overwatch was het eerste spel dat mij een beetje het gevoel van UT en RTCW: ET teruggaf.

Ik snap waarom ze daar zijn van afgestapt, maar voor mij is de huidige versie van Overwatch veruit inferieur aan het origineel. Voor de casual speler is het ook veel minder interessant geworden.
 
Wat mij stoort is dat ze er stelselmatig alles uithalen wat het spel uniek (en voor mij zo goed) maakte. De 'vanilla' versie was een nachtmerrie om te balancen, maar het feit dat je met meerderen een zelfde personage kon spelen, dat je spellen helemaal kon omgooien door van een 2-2-2 plots naar een 3-1-2 te gaan enzovoort, vond ik fantastisch. Geen spel was hetzelfde, het aanpassen van je setup en het on-the-fly reageren op de veranderende setups van de tegenstanders maakte het zo een fris spel. En de chaos vond ik net heerlijk. Overwatch was het eerste spel dat mij een beetje het gevoel van UT en RTCW: ET teruggaf.

Ik snap waarom ze daar zijn van afgestapt, maar voor mij is de huidige versie van Overwatch veruit inferieur aan het origineel. Voor de casual speler is het ook veel minder interessant geworden.
Mja, meerdere keren dezelfde hero was echt zever. Hoeveel matchen wij met 2 Bastion 2 Mercy en 2 Reins gespeeld hebben.

Erger mij gewoon dood aan de mensen die altijd DPS willen spelen en het niet kunnen. Attack, defense, maakt niet uit, altijd dezelfde hero. Kapot gecounterd worden? Who cares. Als Support/Tank kan je ook amper carry'en vind ik.
 
Ieder zijn meug he. Voor mij was Overwatch het ideale spel om casual een half uurke per dag te spelen. Ik geef echt geen reet om het competitieve aspect, maar daar is wel alle focus naar gegaan.
 
Zeg, ik kom gewoon vertellen dat ik de originele versie leuker vond. Geen idee waarom je daar nu zo lullig over moet doen. En dan zit je te klagen over de verschrikkelijke playerbase. Al eens in de spiegel gekeken?
Ik dacht dat jij reageerde op mijn laatste alinea van die post en daar reageerde ik dan terug op. Niet op het feit dat jij OG Overwatch leuker vond.
 
Hoewel ik veel klaag over de slechte balance in OW1 zal ik deze ook wel spelen denk ik.

Al vrees ik dat met heroes met skill trees de balance nog moeilijker te fixen zal zijn. Gelukkig is Kaplan bij Blizzard vertrokken, dan kan de focus misschien terug wat op balance komen te liggen ipv op de Kaplan's favoriete heroes metas (kuch: Nanoblade).
 
Terug
Bovenaan