Overkapping of zonnewering lichtkoepel

Slyke

Well-known member
Wij hebben thuis een lichtkoepel op een plat dak, langs de zuidkant.
Tijdens de zomer krijgen we langs daar het meeste warmte binnen.
Is een gewone koepel, dus niks geautomatiseerd en kan ook niet geopend worden.

Ben op zoek naar een soort van overkapping/rolluik die er over zou kunnen schuiven, bij voorkeur wel geautomatiseerd.
Als het dan warm is, dan kan er deze zonnewering over heen schuiven, wat toch wel zou moeten helpen als het buiten (dus erboven) geïnstalleerd staat. Zonnewering langs de binnenkant is verloren moeite…

Iemand ervaring hiermee?
 
Die Velux zijn volgens mij allemaal platte vensters. Lichtkoepels zijn bol. Meestal van Skylux.
 
Die Velux zijn volgens mij allemaal platte vensters. Lichtkoepels zijn bol. Meestal van Skylux.
Ja, die van ons is bol… en niet een beetje, maar echt wel bol.
Dus het zou al iets moeten zijn wat er boven gemonteerd wordt, volledig los van de koepel…
Een soort van mini overkapping of horizontaal rolluik zoiets…
 
We hebben hier ook al eens naar gekeken en ik denk dat je zoiets zoekt:


Dat lijkt eerder iets voor de binnenkant.
Zou ik persoonlijk niet aanraden; zal wel iets van warmte tegenhouden, maar niet optimaal…
 
Dat lijkt eerder iets voor de binnenkant.
Zou ik persoonlijk niet aanraden; zal wel iets van warmte tegenhouden, maar niet optimaal…
Oh Snap. Ik had niet gelezen dat het aan de buitenkant moest zijn. Dan lijkt me zoiets nog wel te werken:


Hang ter ook wat vanaf of deze bol is of recht. Lijkt me sowieso al moeilijk om daar een soort van rolluik over te krijgen.
 
Mijn schoonvader legt hier in hartje zomer meestal een speciale mat over. Soort Cocosmat.

Low budget oplossing die nog wel licht door laat. Als je iets geautomatiseerd wil moet daar weer stroom naartoe, dat icm plat dak was voor hem de reden om het op de antieke manier te doen.
 
Mijn schoonvader legt hier in hartje zomer meestal een speciale mat over. Soort Cocosmat.

Low budget oplossing die nog wel licht door laat. Als je iets geautomatiseerd wil moet daar weer stroom naartoe, dat icm plat dak was voor hem de reden om het op de antieke manier te doen.

Dat doe ik ook. Een rieten mat die normaal gezien wordt gebruikt voor schuttingen. Een zeildoek gaat ook. Die link van die screen is wel interessant maar ik vind dat toch niet zo goedkoop. Toch niet voor mijn lichtkoepel van 1 x 2 meter.
 
Terug
Bovenaan